Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2022 19:22
Dat beleid was niet gericht op Napraat, maar op Actueel. Dingen als Thierry Bidet en zo, en Mutti Merkel.

Oja, dat was een mod zonder algemene ontwikkeling :rofl:
Such fun!1
MondayLisa schreef:
18-09-2022 21:27
Dat was weer ik. Dat ze gelijk daarna van mij een nieuwe pen zonder klikklak kreeg was geen verzachtende omstandigheid.
Ik ben gewoon een afgrijselijke aso denk ik 😂
En met jou ik en mijn hele team.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
18-09-2022 20:44
Zeurpiet is zelfs ooit voor geband.
Mafkees en maf wijf, allebei voor geband.

En volgens mij zijn jullie nu o.a. in gesprek met degene die me beide bans heeft aangenaaid.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk heb ik zelf het idee dat die hele discussie iedere keer wordt aangezwengeld door dezelfde figuren onder een nieuwe nick. Eerst twee weken overal lopen zuigen met hun visie van ‘normaal communiceren’, compleet met gezemel van de eerste de beste mislukte cursus ‘opkomen voor jezelf’, en dan vervolgens ‘de dialoog’.

Het is schijnbaar voor een beperkt aantal heel moeilijk om mensen die hen niet liggen heen te forummen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2022 22:55
Mafkees en maf wijf, allebei voor geband.

En volgens mij zijn jullie nu o.a. in gesprek met degene die me beide bans heeft aangenaaid.
O_o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-09-2022 23:01
Persoonlijk heb ik zelf het idee dat die hele discussie iedere keer wordt aangezwengeld door dezelfde figuren onder een nieuwe nick. Eerst twee weken overal lopen zuigen met hun visie van ‘normaal communiceren’, compleet met gezemel van de eerste de beste mislukte cursus ‘opkomen voor jezelf’, en dan vervolgens ‘de dialoog’.

Het is schijnbaar voor een beperkt aantal heel moeilijk om mensen die hen niet liggen heen te forummen.


Huh?

Ik ben vandaag de discussie begonnen in dit topic, en ik herken mezelf echt totaal niet in deze beschrijving. Ik heb nooit eerder zo'n discussie opgestart. En nogmaals: het gaat mij totaal niet om een vaste kliek, ik vind Napraat geen besloten groep forummers en ik vind zeker niet dat dat topic weg moet. Ik ben vandaag alleen maar deze discussie gestart om uit te leggen waarom openlijk erg negatief schrijven over andere forummers niet ok is.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren
Marianneke schreef:
18-09-2022 23:15
Ik ben vandaag alleen maar deze discussie gestart om uit te leggen waarom openlijk erg negatief schrijven over andere forummers niet ok is.
Een beetje kan wel ?
Je moet toch wat, he, als je ook niet negatief TEGEN een forummer mag doen. Alles is tegenwoordig “ op de man “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Marianneke schreef:
18-09-2022 23:15
Huh?

Ik ben vandaag de discussie begonnen in dit topic, en ik herken mezelf echt totaal niet in deze beschrijving. Ik heb nooit eerder zo'n discussie opgestart. En nogmaals: het gaat mij totaal niet om een vaste kliek, ik vind Napraat geen besloten groep forummers en ik vind zeker niet dat dat topic weg moet. Ik ben vandaag alleen maar deze discussie gestart om uit te leggen waarom openlijk erg negatief schrijven over andere forummers niet ok is.
De discussie liep al langer dan in dit topic. Blader maar eens terug in het ‘vraag de mods’ topic.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben ooit geband voor het gebruik van sneuneus.
Waarbij ik nog even aangetekend wil hebben dat het copyright bij mij rust :proud:
lemoos2 schreef:
18-09-2022 23:01
Persoonlijk heb ik zelf het idee dat die hele discussie iedere keer wordt aangezwengeld door dezelfde figuren onder een nieuwe nick. Eerst twee weken overal lopen zuigen met hun visie van ‘normaal communiceren’, compleet met gezemel van de eerste de beste mislukte cursus ‘opkomen voor jezelf’, en dan vervolgens ‘de dialoog’.

Het is schijnbaar voor een beperkt aantal heel moeilijk om mensen die hen niet liggen heen te forummen.
Jammer Lemoos, blijfgewoonbianca en Moiren, dat jullie het op deze manier afdoen als een onbelangrijk nietszeggend gebeuren.
Enkele mensen hebben zich kwetsbaar opgesteld en er is op relatief normale toon met elkaar gesproken. Ik zelf ervaar dat als verademing.

Ik ga het loslaten. Ik heb me dit aangetrokken, ik heb het aangekaart, ik heb het idee dat er gisteren door enkelen in ieder geval is geluisterd en nu ga ik door.
Zo veel mensen zo veel wensen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-09-2022 08:21
Jammer Lemoos, blijfgewoonbianca en Moiren, dat jullie het op deze manier afdoen als een onbelangrijk nietszeggend gebeuren.
Enkele mensen hebben zich kwetsbaar opgesteld en er is op relatief normale toon met elkaar gesproken. Ik zelf ervaar dat als verademing..
Maar de discussie wordt toch ook elke paar maanden gevoerd? Al jaren. Wat maakt het nu zo belangrijk of anders dan? En hoezo kwetsbaar opstellen, heb ik ergens overheen gelezen of hebben wij een ander idee van het woord ‘kwetsbaar’?
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
18-09-2022 20:44
Zeurpiet is zelfs ooit voor geband.
Sneerleverworst ook
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ttroeteltje schreef:
19-09-2022 08:21
Jammer Lemoos, blijfgewoonbianca en Moiren, dat jullie het op deze manier afdoen als een onbelangrijk nietszeggend gebeuren.
Enkele mensen hebben zich kwetsbaar opgesteld en er is op relatief normale toon met elkaar gesproken. Ik zelf ervaar dat als verademing.

Ik ga het loslaten. Ik heb me dit aangetrokken, ik heb het aangekaart, ik heb het idee dat er gisteren door enkelen in ieder geval is geluisterd en nu ga ik door.
Zo veel mensen zo veel wensen.
Ik heb geluisterd hoor, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan dus met jou eens ben.
xynix schreef:
19-09-2022 09:02
Maar de discussie wordt toch ook elke paar maanden gevoerd? Al jaren. Wat maakt het nu zo belangrijk of anders dan? En hoezo kwetsbaar opstellen, heb ik ergens overheen gelezen of hebben wij een ander idee van het woord ‘kwetsbaar’?
Ik denk net als een ander idee bij mafklapper en dikke duim. Geeft verder niet, maar ik ga niet forummen naar de voorwaarden van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-09-2022 08:21
Jammer Lemoos, blijfgewoonbianca en Moiren, dat jullie het op deze manier afdoen als een onbelangrijk nietszeggend gebeuren.
Enkele mensen hebben zich kwetsbaar opgesteld en er is op relatief normale toon met elkaar gesproken. Ik zelf ervaar dat als verademing.

Ik ga het loslaten. Ik heb me dit aangetrokken, ik heb het aangekaart, ik heb het idee dat er gisteren door enkelen in ieder geval is geluisterd en nu ga ik door.
Zo veel mensen zo veel wensen.
Het onderwerp staat om de zes maanden ‘op de agenda’ in de twaalf jaar dat ik hier kom. Of er nu wel of geen napraattopic was in de huidige vorm, het ging/gaat over ‘dat groepje’. En iedere keer verloopt het volgens hetzelfde patroon. Twee nieuwe nicks bouwen los van elkaar een korte postgeschiedenis op in verschillende pijlers. Meestal is een van die nicks al wat ouder (aangemaakt een half jaar terug maar verder niets mee gedaan). Het is wachten op een topic of gebeurtenis dat de tongen losmaakt en hoppa, fittie. Dit keer was het rondom een forummer die zichzelf prima kon weren en haar zegje kon doen. Maar het ging niet om die forummer, dat was slechts het vehikel. Dan volgen drie dagen dat beide nicks in allerlei topics zout op slakken gaan leggen (meestal door intensief te zuigen op specifiek twee reageerders in een topic) om te kijken waar ze wat mensen kunnen ronselen (bijval krijgen). Dan vliegt één van de nicks steevast gierend uit de bocht (met een ban als gevolg), de ander begint stroop te smeren terwijl de geronselde mensen de discussie voeren. Om vervolgens dan die geronselde mensen te vertellen dat het heus, echt waar, best wel meevalt. Die nick zakt dan weg na een weekje of drie. En bij de volgende ronde smijten beide nicks met info verkregen uit de vorige ronde.
De een heeft steevast de facepalm emoji onder de sneltoets, de ander lijkt op de inhoud van een slecht geschreven zelfhulpboek inclusief taalfouten. Die fouten zijn al jaren hetzelfde.

Ik vind dat smerige spelletjes. En ergens ook wel sneu dat iemands leven zo saai is dat ze daar plezier uithalen. Kijk, ik mag ook niet iedereen. En ik weet dat er ook genoeg zijn die mij niet moeten. Offline en online. Ik zoek die mensen gewoon niet op. Er zijn genoeg hoekjes op dit forum waar je bepaalde lui niet tegenkomt (of maar beperkte tijd). En zoeken ze mij op dan geef ik gewoon het onderste uit de kan en lig daar verder geen seconde wakker van.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb werkelijk geen idee waar nu op gedoeld wordt... maar goed ik heb een prima gesprek gehad en daarmee is wat mij betreft de kous af. Ik weet nu ook hoe ik bepaalde dingen of forummers moet lezen en in het vervolg ga ik niet meer mee in deze discussie tenzij het direct aan mij gericht is.
lemoos2 schreef:
19-09-2022 11:02
Het onderwerp staat om de zes maanden ‘op de agenda’ in de twaalf jaar dat ik hier kom. Of er nu wel of geen napraattopic was in de huidige vorm, het ging/gaat over ‘dat groepje’. En iedere keer verloopt het volgens hetzelfde patroon. Twee nieuwe nicks bouwen los van elkaar een korte postgeschiedenis op in verschillende pijlers. Meestal is een van die nicks al wat ouder (aangemaakt een half jaar terug maar verder niets mee gedaan). Het is wachten op een topic of gebeurtenis dat de tongen losmaakt en hoppa, fittie. Dit keer was het rondom een forummer die zichzelf prima kon weren en haar zegje kon doen. Maar het ging niet om die forummer, dat was slechts het vehikel. Dan volgen drie dagen dat beide nicks in allerlei topics zout op slakken gaan leggen (meestal door intensief te zuigen op specifiek twee reageerders in een topic) om te kijken waar ze wat mensen kunnen ronselen (bijval krijgen). Dan vliegt één van de nicks steevast gierend uit de bocht (met een ban als gevolg), de ander begint stroop te smeren terwijl de geronselde mensen de discussie voeren. Om vervolgens dan die geronselde mensen te vertellen dat het heus, echt waar, best wel meevalt. Die nick zakt dan weg na een weekje of drie. En bij de volgende ronde smijten beide nicks met info verkregen uit de vorige ronde.
De een heeft steevast de facepalm emoji onder de sneltoets, de ander lijkt op de inhoud van een slecht geschreven zelfhulpboek inclusief taalfouten. Die fouten zijn al jaren hetzelfde.

Ik vind dat smerige spelletjes. En ergens ook wel sneu dat iemands leven zo saai is dat ze daar plezier uithalen. Kijk, ik mag ook niet iedereen. En ik weet dat er ook genoeg zijn die mij niet moeten. Offline en online. Ik zoek die mensen gewoon niet op. Er zijn genoeg hoekjes op dit forum waar je bepaalde lui niet tegenkomt (of maar beperkte tijd). En zoeken ze mij op dan geef ik gewoon het onderste uit de kan en lig daar verder geen seconde wakker van.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
O, wauw, Lemoos ; wat opmerkzaam !!! :kneel:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
EnglishmaninNY schreef:
18-09-2022 15:59
Dat denk ik ook. De focus ligt nu wel op napraat, maar als de reacties in het betreffende topic waren geweest had het eindresultaat vermoedelijk hetzelfde geweest.

Ik heb baggal altijd als een integere forummer gelezen, jarenlang en zie dat als onderdeel van haar reputatie op dit forum.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat integriteit bij baggal hoog in het vaandel staat. Wanneer dat door andere vaste forummers met eveneens een jarenlange reputatie op het viva forum in twijfel getrokken wordt, doet het er denk ik niet veel toe in welk topic dat gebeurt.
:heart:

Dit 100%. Dank je wel.

Plus dat de naweeën van dat vakantie topic deels nog steeds spelen binnen de nursery moeders app groep, maar dat terzijde…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2022 22:55
Mafkees en maf wijf, allebei voor geband.

En volgens mij zijn jullie nu o.a. in gesprek met degene die me beide bans heeft aangenaaid.
Mafkees en mafwijf zou ik niet zo erg vinden. Ook drama queen niet. Leugenaar of fantast wel, tenzij…

Ik heb geloof ik iemand wel eens huilstruik genoemd - niet voor geband.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En nu rakel je het weer op en dan straks weer gehuilstruik dat ze niet aardig doen over jou.
Baggal schreef:
19-09-2022 14:56
:heart:

Dit 100%. Dank je wel.

Plus dat de naweeën van dat vakantie topic deels nog steeds spelen binnen de nursery moeders app groep, maar dat terzijde…

En dit. Waarom doe je dat? Dat oprakelen. Dat komt op mij toch wel trollerig/rellerig over.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
19-09-2022 15:08
En nu rakel je het weer op en dan straks weer gehuilstruik dat ze niet aardig doen over jou.
Nee hoor… de discussie in algemene zin loopt hier nog steeds. Ik zet een :heart: onder de post van English (die ik enorm waardeer) en ging in op FV in de zin dat ik het verassend vond dat ze daarvoor een ban kreeg. Ik heb geen behoefte om alles weer op te rakelen. Het is inmiddels duidelijk hoe ik erover denk. Wat mij betreft is dat ook wel klaar…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
19-09-2022 15:18
En dit. Waarom doe je dat? Dat oprakelen. Dat komt op mij toch wel trollerig/rellerig over.
Omdat ik die post waardeerde toen ik ‘em vanmorgen las. Ik had na de discussie gisteren Viva gelaten en las dit vanmorgen. Overigens: ik ging vervolgens op FV in, in algemene zin. Niet dat ik jou uitleg verschuldigd ben hé?!
baggal wijzigde dit bericht op 19-09-2022 15:21
7.86% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
19-09-2022 15:18
Nee hoor… de discussie in algemene zin loopt hier nog steeds. Ik zet een :heart: onder de post van English (die ik enorm waardeer) en ging in op FV in de zin dat ik het verassend vond dat ze daarvoor een ban kreeg. Ik heb geen behoefte om alles weer op te rakelen. Het is inmiddels duidelijk hoe ik erover denk. Wat mij betreft is dat ook wel klaar…
Dus doe je precies datgene wat het wel doet. Prima hoor, maar het maakt veel duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven