Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
18-09-2022 19:38
Met dat virus bedoel ik zeker niets naars en ik bedoel er ook niets verkeerds mee. Het is ook voor mij zoeken naar de juiste woorden.

Schijnheiligheid benoem ik omdat iemand (Star?) dat letterlijk in haar bericht gebruikte.

Ik zal even teruglezen.
Klopt, dit schreef ik:

Ik heb dat zelf liever dan schijnheilig achterbaks gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
18-09-2022 19:28
Ik ben niet van de straat en ik schrik daar wel van. En ondanks dat ik deze woorden niet gebruik ben ik alles behalve schijnheilig.
Dit taalgebruik heeft wel degelijk impact op mensen die (nog) niet zijn aangestoken door dit virus.
Ik weet dat ik me in sociale omgevingen aan kan passen aan het 'gemiddelde' zonder over mijn eigen grens te gaan. Toen ik pas in NL woonde schrok ik al als de kassamedewerker 'EN DE BON' zei. Duurde even voor ik doorhad dat dat hier zo gaat en dat ik dus niets fout gedaan had. De eerste keer dat mijn buurvrouw waar ik een beetje voor zorgde mijn man begroette met 'Dag PIK' ging ik :O Tot ik doorhad dat ik WIJFFIE was en dat dat betekende dat zij ons in haar omgeving opgenomen had. Tja. Niet meteen lange tenen hebben maar even naar context kijken kan helpen. Ook op het forum.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 18-09-2022 19:44
1.65% gewijzigd
Star⁴ schreef:
18-09-2022 19:22
Denk ik juist niet. De mensen die hier op het forum iemand een mafklapper noemen schat ik zo in als mensen die irl niet veel anders zijn. Juist niet. Ik heb dat zelf liever dan schijnheilig achterbaks gedoe.
Deze bedoelde ik.
Ttroeteltje schreef:
18-09-2022 19:38
Met dat virus bedoel ik zeker niets naars en ik bedoel er ook niets verkeerds mee. Het is ook voor mij zoeken naar de juiste woorden.

Schijnheiligheid benoem ik omdat iemand (Star?) dat letterlijk in haar bericht gebruikte.

Ik zal even teruglezen.
Oké. Ik vind virus dan weer heel naar. Maar bedankt dat je het uitlegt.

Maar welk woord kan wel? Pipo? Muppet? Boterletter, bamischijf?
Moiren schreef:
18-09-2022 19:37
Ja? Ik niet en vind daar verder niet zoveel van.
Nou ja, ik vraag me dan af of mensen in mijn dagelijkse omgeving mij ook kwetsend vinden, maar dat niet durven te zeggen.
cuculuscanorus schreef:
18-09-2022 19:37
Ik ben echt verbaasd en dat meen ik niet flauw of sarcastisch over hoe bepaalde woorden hier dan overkomen.

Haha weet je misschien ben ik wel gewoon wat te burgertruttig dat kan ook heel goed he? Ik heb, irl en dus hier op het forum altijd een probleem gehad met schelden (ik vloek weleens omdat ik iets fout doe ofzo natuurlijk) en heb ook de neiging dat ik het belangrijk vind dat iedereen mij aardig vindt ofzo. Dus ja ik ben zeker niet de standaard.
OlleGrieze schreef:
18-09-2022 19:39
Ik ben ook niet van de straat en weet dat ik me in sociale omgevingen aan kan passen aan het 'gemiddelde' zonder over mijn eigen grens te gaan. Toen ik pas in NL woonde schrok ik al als de kassamedewerker 'EN DE BON' zei. Duurde even voor ik doorhad dat dat hier zo gaat en dat ik dus niets fout gedaan had. De eerste keer dat mijn buurvrouw waar ik een beetje voor zorgde mijn man begroette met 'Dag PIK' ging ik :O Tot ik doorhad dat ik WIJFFIE was en dat dat betekende dat zij ons in haar omgeving opgenomen had. Tja. Niet meteen lange tenen hebben maar even naar context kijken kan helpen. Ook op het forum.
Ja, daar zou ik dus ook van staan te kijken. Ik zou me daar echt niet prettig bij voelen. Ik ken dit dan ook niet.
Vind je voorbeelden wel verhelderend.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
18-09-2022 19:41
Oké. Ik vind virus dan weer heel naar. Maar bedankt dat je het uitlegt.

Maar welk woord kan wel? Pipo? Muppet? Boterletter, bamischijf?
Koekoek, tjiftjaf, huilie, droeftoeter en weggewaaid dakraam.
Waarvan ik koekoek alleen ook buiten het forum ‘ken’. De rest is van hier.
Dus dat zijn dan woorden met emotionele forumwaarde.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
OlleGrieze schreef:
18-09-2022 19:39
Ik weet dat ik me in sociale omgevingen aan kan passen aan het 'gemiddelde' zonder over mijn eigen grens te gaan. Toen ik pas in NL woonde schrok ik al als de kassamedewerker 'EN DE BON' zei. Duurde even voor ik doorhad dat dat hier zo gaat en dat ik dus niets fout gedaan had. De eerste keer dat mijn buurvrouw waar ik een beetje voor zorgde mijn man begroette met 'Dag PIK' ging ik :O Tot ik doorhad dat ik WIJFFIE was en dat dat betekende dat zij ons in haar omgeving opgenomen had. Tja. Niet meteen lange tenen hebben maar even naar context kijken kan helpen. Ook op het forum.
Hahhaa Pik en Wijffie kunnen dan ook echt niet volgens de huidige Viva populatie. (ooit een topic over geweest)
cuculuscanorus schreef:
18-09-2022 19:41
Oké. Ik vind virus dan weer heel naar. Maar bedankt dat je het uitlegt.

Maar welk woord kan wel? Pipo? Muppet? Boterletter, bamischijf?
Ik zal het woord virus niet meer gebruiken in deze context. Kan me voorstellen dat het naar overkomt, heel anders dan bedoeld.

De voorbeelden die je beschrijft raken me niet eigenlijk. Die kan ik zelfs nog wel grappig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
18-09-2022 19:45
Hahhaa Pik en Wijffie kunnen dan ook echt niet volgens de huidige Viva populatie. (ooit een topic over geweest)
Wij zagen het al snel als 'Geuzennaam' en dat was dat en dus ok. Ik hoef de woorden ook niet zelf te gebruiken. En dat heb ik ook vaak op het forum: ' Ah, die forummer is altijd wat 'feller, verder van mij af' in woordgebruik' en als ik een forummer nog niet zo vaak gelezen heb, kijk ik eerst even de kat uit de boom (Voor ik de brandweer bel) tenzij de negatieve intentie overduidelijk is voor een hond met een hoedje op.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
18-09-2022 19:16
En op Entertainment. Mocht ineens Lul Kleine niet meer. Wat wel flauw was eigenlijk :P
Ja, dergelijke woordgrappen zijn juist leuk. En ik heb een hele berg variaties op mijn eigen IRL naam of online nicks gehad met de jaren.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
18-09-2022 19:23
Het zal wel zijn omdat ik van de straat ben, maar van mafklapper schrik ik niet. Het is ook de toon die je mist op internet.
Ik vind mafklapper ook echt heeeeel erg keurig. Bij Hoerige Heintje begin ik hooguit licht te fronsen. Maar daar raak ik ook niet van de leg van. Niks mis met een beetje straattaal, hoor. Of zonder omhaal zeggen waar het op staat. Ik vind juist dat we de laatste jaren steeds meer op onze tellen moesten gaan passen wat het er niet kleurrijker of humoristischer op heeft gemaakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2022 20:09
Ik vind mafklapper ook echt heeeeel erg keurig. Bij Hoerige Heintje begin ik hooguit licht te fronsen. Maar daar raak ik ook niet van de leg van. Niks mis met een beetje straattaal, hoor. Of zonder omhaal zeggen waar het op staat. Ik vind juist dat we de laatste jaren steeds meer op onze tellen moesten gaan passen wat het er niet kleurrijker of humoristischer op heeft gemaakt.
Zeer eens.
AeonOfWinter schreef:
18-09-2022 19:58
Ja, dergelijke woordgrappen zijn juist leuk. En ik heb een hele berg variaties op mijn eigen IRL naam of online nicks gehad met de jaren.
Ik ook :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
18-09-2022 19:45
Hahhaa Pik en Wijffie kunnen dan ook echt niet volgens de huidige Viva populatie. (ooit een topic over geweest)
Pfff, ik heb denk ik geen viva forummers in mijn omgeving. En gelukkig ook maar : wat hier allemaal niet kan of zeker moet…
In mijn omgeving zijn er o.a. mensen die roken, drinken, beeldig kunnen vloeken , vlees eten, part time werken, van spontaan bezoek houden, van voetbal houden, all in vakanties boeken ( met het vliegtuig ) .. alles wat het VF afschuwelijk vindt.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 18-09-2022 20:24
0.27% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
LadyVolgestort, LadyVolmetSnot,… jaren terug hadden we toch iets met # en dan een verbastering ?
Tranen gelachen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2022 20:20
Pfff, ik heb denk ik geen viva forummers in mijn omgeving. En gelukkig ook maar : wat hier allemaal niet kan of zeker moet…
In mijn omgeving zijn er o.a. mensen die roken, drinken, beeldig kunnen vloeken , vlees eten, part time werken, van spontaan bezoek houden, van voetbal houden, all in vakanties boekt ( met het vliegtuig ) .. alles wat het VF afschuwelijk vindt.

Hahaha een groot deel doe ik ook... roken (iedereen vind dus schijnbaar dat ik stink en onverzorgd ben), drinken (ik hou van een wijntje savonds) sport (voetbal en formule 1) alleen ik werk fulltime en haat all in vakanties... heb ook enorme vliegangst dus dat helpt ook niet... alleen mijn tekortkoming is dus dat ik door iedereen aardig gevonden wil worden en dingen anders opvat dan dat ze (vaak) bedoeld worden... 😉
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2022 20:20
Pfff, ik heb denk ik geen viva forummers in mijn omgeving. En gelukkig ook maar : wat hier allemaal niet kan of zeker moet…
In mijn omgeving zijn er o.a. mensen die roken, drinken, beeldig kunnen vloeken , vlees eten, part time werken, van spontaan bezoek houden, van voetbal houden, all in vakanties boekt ( met het vliegtuig ) .. alles wat het VF afschuwelijk vindt.
Bij mij ook, maar ja, mijn werkplek is sowieso al een poel des verderfs. De dag dat ik ‘mafklapper’ te horen krijg ipv het normale repertoire ga kapot denk ik.
En dat gepik vind ik wel gezellig. Wijffie gebruik ik zelf ook. Mijn moeder ook volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
18-09-2022 20:24
Bij mij ook, maar ja, mijn werkplek is sowieso al een poel des verderfs. De dag dat ik ‘mafklapper’ te horen krijg ipv het normale repertoire ga kapot denk ik.
En dat gepik vind ik wel gezellig. Wijffie gebruik ik zelf ook. Mijn moeder ook volgens mij.
Mop hier. Ook verschrikkelijk schijnt.
O en oma zegt wel een mokkel tegen haar kleindochters :lol:
Moiren schreef:
18-09-2022 20:24
Bij mij ook, maar ja, mijn werkplek is sowieso al een poel des verderfs. De dag dat ik ‘mafklapper’ te horen krijg ipv het normale repertoire ga kapot denk ik.
En dat gepik vind ik wel gezellig. Wijffie gebruik ik zelf ook. Mijn moeder ook volgens mij.

Pikkie gebruik ik overigens wel... maar dan niet beledigend maar meer als schattig iets. En deuzige... gek... kutwijf (lachend dan). Schelden met k*ker doe ik echt nooit...

In mijn werk is het nogal belangrijk om politiek correct te zijn op alle vlakken en een bepaalde mate van afstand te houden. Soms heel onpersoonlijk maar gelukkig kan ik naarmate ik mensen beter leer kennen wel wat losser worden in aanspreken en communiceren.

Bij mijn vriendinnen en familie kan ik overigens wel heel direct zijn en wordt ook aardig wat afgevloekt. Ik heb echter nog nooit iemand mafklapper genoemd als ik het ook negatief bedoel... komt dat politiek correct weer tevoorschijn...
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 20:33
4.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
18-09-2022 20:24
Bij mij ook, maar ja, mijn werkplek is sowieso al een poel des verderfs. De dag dat ik ‘mafklapper’ te horen krijg ipv het normale repertoire ga kapot denk ik.
En dat gepik vind ik wel gezellig. Wijffie gebruik ik zelf ook. Mijn moeder ook volgens mij.
Als ze mij mafklapper noemen complimenteer ik ze dat ze k*nk*er hebben weten in te slikken.
Wijffie is hier ook heel gewoon. Zeg ik ook tegen de schone dochters.
Je kunt wel over alles gaan zitten pijpzeiken : je snapt toch het verschil wel tussen “ he, wijffie, alles goed gegaan gisteren ? “ en “ wat ben jij een zuur wijf, zeg “ ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2022 20:31
Als ze mij mafklapper noemen complimenteer ik ze dat ze k*nk*er hebben weten in te slikken.
Wijffie is hier ook heel gewoon. Zeg ik ook tegen de schone dochters.
Je kunt wel over alles gaan zitten pijpzeiken : je snapt toch het verschil wel tussen “ he, wijffie, alles goed gegaan gisteren ? “ en “ wat ben jij een zuur wijf, zeg “ ?
Nou ja, dat dus.
Zo zijn kankerpit en kankeren voor mij trouwens hele normale woorden uit mijn, gewoon nette, jeugd. Zei mijn oma altijd.
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
18-09-2022 20:30
. Ik heb echter nog nooit iemand mafklapper genoemd als ik het ook negatief bedoel...
Ik ook niet, maar dat komt omdat ik het een -10453 vind op de schaal van scheldwoorden. Als ik scheld, dan maar liever goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MrsMorrison schreef:
18-09-2022 20:30
Ik heb echter nog nooit iemand mafklapper genoemd als ik het ook negatief bedoel... komt dat politiek correct weer tevoorschijn...
Ook nooit mafkees, want dat is het synoniem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven