Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

10-03-2025 10:19 3117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
21-03-2025 17:10
Ik snap niet waarom het zo moest gaan? Een beetje vriendelijker (richting N) had wel gemogen hè.
Iedereen weet dat ze op dergelijke wijze aangesproken worden erg onprettig vindt.
En erger nog, ook waarom ze dat zo moeilijk vindt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
Ik snap niet waarom het zo moest gaan? Een beetje vriendelijker (richting N) had wel gemogen hè.
Iedereen weet dat ze op dergelijke wijze aangesproken worden erg onprettig vindt.
Nou eens.

Ik snap dat we/jullie/napraat geen kliek zijn, maar we weten allemaal toch wel een beetje wat NB haar achtergrond is en wat haar triggert.

Het had allemaal gewoon wel wat aardiger gekunt.
felidaez wijzigde dit bericht op 21-03-2025 18:04
0.44% gewijzigd
Moiren schreef:
En wat was er dan precies zo onvriendelijk?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
21-03-2025 17:28
De toon, de wijze waarop. Maar dat zal je vast niet begrijpen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
21-03-2025 17:29
De toon, de wijze waarop. Maar dat zal je vast niet begrijpen.
Mss kun je het uitleggen.
Of desnoods gewoon het goede voorbeeld geven?
Kolere zeg, over onvriendelijk gesproken.

David Dunning
Solomio schreef:
21-03-2025 17:28
Ik vond het niet onvriendelijk, maar los daarvan, ik lees en loep niet iedereen zijn geschiedenis veelvuldig. En als je op anoniem gaat is die zowiezo poefweg, dus blijvend dat mensen niet geïnformeerd zijn.
Oh. Nu weet ik wie het is.
Ze komt toch wel weer terug?
Wat een valsigheid hier. O_O

Boerenkool.
Sorry Purr, ff ander onderwerp.

David Dunning
Goudglitter een perma.

David Dunning
Solomio schreef:
21-03-2025 17:30
Mss kun je het uitleggen.
Of desnoods gewoon het goede voorbeeld geven?
Kolere zeg, over onvriendelijk gesproken.
Jij kan het wel hebben natuurlijk.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2025 18:07
Jij kan het wel hebben natuurlijk.
Ik overweeg om een plastische beschrijving te geven van hoe mijn broer eruitzag toen ie dood was.

David Dunning
Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat die post van Lor niet kon.
Het probleem ontstond toen iemand (Purr of Solo) aangaf liever niet na te praten over zelfmoord. Dat vatte NB persoonlijk op en toen kwam er een raar welles-nietes spelletje waar NB net zo hard aan meedeed.

Waarmee maar bewezen is dat Canis gelijk had toen ze schreef dat je inderdaad over sommige dingen maar beter niet te lang na kunt praten, want er komt alleen maar gezeik van. En dat is niet omdat wie dan ook vindt dat je het elders op het forum niet over zm zou mogen hebben.
Moiren schreef:

Eens. Ik snap wel dat ze weg is. Ik heb me gisteren ook zitten ergeren aan de opmerkingen hier.
En het was idd niet persoonlijk naar NB. Het ging om het algemeen en naar aanleiding van de post van Lor waar best veel mensen heftig op reageerden.

Ik zie bv nog steeds het beeld voor me[....] Dus nee, zeker niet ongevoelig als er gepraat wordt over suïcide. En daarom wil ik dat zelf liever niet.
Erg nare herinneringen

En als een ander er wel over wil napraten, prima, alles mag.
Maar mag ik dan ook zeggen dat niet te willen?
anoniem_686901ee4386c wijzigde dit bericht op 21-03-2025 18:42
8.46% gewijzigd
Endat is het punt. Op napraat gaat het niet over persoonlijk gevoel gelukkig. Dan heb ik ook heel veel gevoeligheden. Het is hier zoals het is. Wil ik me verweren dan doe ik dat, wil iknapraten idem. Wil ik naar bed ontrek ik me. Ik ga ervan uit dat iedereen zegt wat diegene kwijt wil. Aardig zijn is niet een norm hé.
En omzeilen van gevoeligheid ook niet.
Purrmaid schreef:
21-03-2025 18:40
En het was idd niet persoonlijk naar NB. Het ging om het algemeen en naar aanleiding van de post van Lor waar best veel mensen heftig op reageerden.

Ik zie bv nog steeds het beeld voor me [...] Dus nee, zeker niet ongevoelig als er gepraat wordt over suïcide. En daarom wil ik dat zelf liever niet.
Erg nare herinneringen

En als een ander er wel over wil napraten, prima, alles mag.
Maar mag ik dan ook zeggen dat niet te willen?
NB wilde die nare post van Lor ook niet, omdat Feow er niet zo best op ging. Het probleem was dat NB jullie verzoek om maar niet meer na te praten over zm persoonlijk opvatte, alsof zij het dan ook niet meer mocht hebben over haar eigen suïcidaliteit. En dat laatste was natuurlijk helemaal de bedoeling niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2025 14:56
Reden: Quote aangepast
2.45% gewijzigd
Wat ik vind; dergelijke gevoelige onderwerpen moeten alleen besproken worden in een apart topic. Waarbij je uit de titel al kan opmerken dat er mogelijke triggers in staan.

Dat lijkt me beter voor iedereen.
Frizz schreef:
21-03-2025 18:47
Wat ik vind; dergelijke gevoelige onderwerpen moeten alleen besproken worden in een apart topic. Waarbij je uit de titel al kan opmerken dat er mogelijke triggers in staan.

Dus censureer je napraat
Jij kent mijn gevoelige onderwerpen?
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2025 18:27
Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat die post van Lor niet kon.
Het probleem ontstond toen iemand (Purr of Solo) aangaf liever niet na te praten over zelfmoord. Dat vatte NB persoonlijk op en toen kwam er een raar welles-nietes spelletje waar NB net zo hard aan meedeed.

Waarmee maar bewezen is dat Canis gelijk had toen ze schreef dat je inderdaad over sommige dingen maar beter niet te lang na kunt praten, want er komt alleen maar gezeik van. En dat is niet omdat wie dan ook vindt dat je het elders op het forum niet over zm zou mogen hebben.

Ik weet dat ze bezig is met haar mening meer (durven) uiten en zag dat dat haar goed afging, alleen omgaan met de gevolgen ervan ging nog niet zo lekker (dat mensen ook weleens tegen haar mening ingaan). Ik snap hoe dat werkt, maar ik snap ook dat niet iedereen op elk moment blijft uitleggen dat het niet persoonlijk is en dat mensen het nou eenmaal ook niet met je eens kunnen zijn (zeker na dat al vaker te hebben gedaan). We zijn immers allemaal geen heiligen (of 24/7 therapeuten) toch? Wat mij betreft ook echt niemands schuld dat ze het nu niet trok.
Over een tijdje gewoon weer verder, komt wel weer goed.
Redhead70 schreef:
21-03-2025 18:49
Dus censureer je napraat
Yep. Dat is op zich niet zo gek toch, er gelden meer regels op het forum.

Ik vind het getuigen van secuur met elkaar omgaan; voorkomen dat een ander getriggerd wordt door mogelijke trauma’s.

Dat is een beetje lastig als iemand een uitzonderlijk trauma heeft, maar dat suïcide en bv zelfbeschadiging heftige reacties kan oproepen weet iedereen.
Dat moet je toch niet willen voor een ander?
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2025 18:44
NB wilde die nare post van Lor ook niet, omdat Feow er niet zo best op ging. Het probleem was dat NB jullie verzoek om maar niet meer na te praten over zm persoonlijk opvatte, alsof zij het dan ook niet meer mocht hebben over haar eigen suïcidaliteit. En dat laatste was natuurlijk helemaal de bedoeling niet.

Ja maarrr..
Er was helemaal geen verzoek om daar niet meer over na te praten.
Solo zei: Ik zou het bijv helemaal niet erg vinden als er helemaal niet nagepraat werd over suïcide.
Zij heeft natuurlijk haar eigen nare herinnering
Dat beaamden Redhead en ik. Ik heb ook 2 suïcides van dichtbij meegemaakt.

Daarom zei ik het nog een keer te lezen. Om te lezen wat er stond
Frizz schreef:
21-03-2025 18:47

Nou ja, er is nog wel een verschil of je suïcidaliteit in zijn algemeen bespreekt of dat je half likkebaardend allerlei gore details oplepelt.
S-Groot schreef:
21-03-2025 18:53
Ik weet dat ze bezig is met haar mening meer (durven) uiten en zag dat dat haar goed afging, alleen omgaan met de gevolgen ervan ging nog niet zo lekker (dat mensen ook weleens tegen haar mening ingaan). Ik snap hoe dat werkt, maar ik snap ook dat niet iedereen op elk moment blijft uitleggen dat het niet persoonlijk is en dat mensen het nou eenmaal ook niet met je eens kunnen zijn (zeker na dat al vaker te hebben gedaan). We zijn immers allemaal geen heiligen (of 24/7 therapeuten) toch? Wat mij betreft ook echt niemands schuld dat ze het nu niet trok.
Over een tijdje gewoon weer verder, komt wel weer goed.

Mooi gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven