Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 616 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yasmijn schreef:
31-05-2025 17:35
De verveling slaat inmiddels toe. Iedereen is ergens leuk met dit weer en weekend enzovoorts.

Ik ben gedoemd thuis te blijven.
Dat went vanzelf.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
De verbouwing bij de Spaanse buren is bijna af. Ze kwam ons halen om alles te laten zien, inclusief hapje en drankje. Eerlijk het is prachtig tot nu, veel in Moorse stijl. Hondjes mochten mee en haar zoontje wil dutch leren. Hoe lief. Hij spreekt al Spaans en Zweeds, want mama Spaans, papa Zweeds en hun communicatie onderling een mix van alles inclusief Engels. Ik heb mijn Spaans goed kunnen oefenen.
Lady*Voldemort schreef:
31-05-2025 17:59
Nou inderdaad. Om vier uur opstaan doet geen goed aan mijn forumvaardigheden. Aan de andere kant: Yas wordt ook ouder dus een beetje herhaling kan niks geen kwaad.
🤣

Ik kan nog nergens heen. Alleen lopen al vlamt me door de arm.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Redhead70 schreef:
31-05-2025 18:16
De verbouwing bij de Spaanse buren is bijna af. Ze kwam ons halen om alles te laten zien, inclusief hapje en drankje. Eerlijk het is prachtig tot nu, veel in Moorse stijl. Hondjes mochten mee en haar zoontje wil dutch leren. Hoe lief. Hij spreekt al Spaans en Zweeds, want mama Spaans, papa Zweeds en hun communicatie onderling een mix van alles inclusief Engels. Ik heb mijn Spaans goed kunnen oefenen.
Klinkt gezellig!
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
31-05-2025 17:40
Kan niemand je ophalen en thuis brengen dan?
Auto is ook geen optie nog. De drempels 😵‍💫
Redhead70 schreef:
31-05-2025 18:16
Ik kom bij jou logeren.
13th_Star schreef:
31-05-2025 16:55
En haar man schijnt ook alles prima te vinden. Volgens haar laat hij alle grote beslissingen aan haar over :) .

Ja vind je het gek, die man kan dat toch allemaal niet bijbenen? Bijna een nieuw huis gekocht omdat de buren een paar dagen een pomp aan hebben.
Of dan ineens een huis zien dat niet aan je huidige wensen voldoet en dan je moeder maar voor je karretje spannen. Want die zoekt iets om om handen te hebben dus een complete verbouwing is dan een hartstikke leuk idee toch? Heel gek dat die man dat gespring als een vlo niet kan bijbenen.
Grobbekuiken_ schreef:
31-05-2025 16:59
Zitten nu naar de Moezel omgeving te kijken idd. Trier lijkt me een prachtige stad. Toch die kant 's onderzoeken.

En bedankt voor de tips!
Trier en omgeving is prachtig.
Teutoburger Wald is ook een aanrader.
Maar mensen gaan voorbij
Mijn ouderlijk huis is nu leeg en schoon. Nu nog de nacontrole en sleutels inleveren. Toch een beetje raar.
Maar mensen gaan voorbij
S-Groot schreef:
31-05-2025 18:25
Ja vind je het gek, die man kan dat toch allemaal niet bijbenen? Bijna een nieuw huis gekocht omdat de buren een paar dagen een pomp aan hebben.
Of dan ineens een huis zien dat niet aan je huidige wensen voldoet en dan je moeder maar voor je karretje spannen. Want die zoekt iets om om handen te hebben dus een complete verbouwing is dan een hartstikke leuk idee toch? Heel gek dat die man dat gespring als een vlo niet kan bijbenen.
Je verzint het niet.
Joppie schreef:
31-05-2025 18:29
Mijn ouderlijk huis is nu leeg en schoon. Nu nog de nacontrole en sleutels inleveren. Toch een beetje raar.
Herkenbaar. Afsluiting van een tijdperk en dat doet altijd een beetje pijn.
Maar aan de andere kant ook fijn dat het nu klaar is, meestal is het een flinke klus!
yasmijn schreef:
31-05-2025 18:22
Ik kom bij jou logeren.
Mag, moet je jezelf wel in een vliegtuig hijsen. Voor de rest is alles gelijkvloers. Wel een trapje naar binnen. Gota fria af en toe.
yasmijn schreef:
31-05-2025 18:31
Je verzint het niet.

Ik zou het niet verzonnen krijgen in elk geval :proud: . Maar zelfs deze sprongen zijn niet nieuw (#repeatall).
S-Groot schreef:
31-05-2025 18:36
Ik zou het niet verzonnen krijgen in elk geval :proud: . Maar zelfs deze sprongen zijn niet nieuw (#repeatall).
Niet zo lang geleden wilde ze nog in een woongemeenschap wonen.
Oh ja, was alleen een beetje jammer dat zij de enige van het gezin was die dat wilde. Maar ach, iedereen volgt haar toch dus wie zou zich daar nou druk over maken?
Lemon schreef:
31-05-2025 18:35
Maar aan de andere kant ook fijn dat het nu klaar is, meestal is het een flinke klus!
Balen is toch een groot afscheid. Ik vond het bij mijn man zijn ouders al super moeilijk. Laat staan dadelijk mijn eigen ouders.
Lemon schreef:
Geen pijn meer een beetje heimwee denk ik.
Maar mensen gaan voorbij
S-Groot schreef:
31-05-2025 18:39
Oh ja, was alleen een beetje jammer dat zij de enige van het gezin was die dat wilde. Maar ach, iedereen volgt haar toch dus wie zou zich daar nou druk over maken?
Maar verder is ze hartstikke stabiel hoor. Ze staat zelfs bekend om haar innerlijke rust en stabiliteit.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Star⁴ schreef:
31-05-2025 18:37
Mss wil ze woningruil doen met mij.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
31-05-2025 18:44
Mss wil ze woningruil doen met mij.
Dan zit jij met die getraumatiseerde cavia's.
(Herman Finkers)
Redhead70 schreef:
Mag, moet je jezelf wel in een vliegtuig hijsen. Voor de rest is alles gelijkvloers. Wel een trapje naar binnen. Gota fria af en toe.
Als ik weer in orde ben. Vliegen is nu nog geen optie.
Star⁴ schreef:
31-05-2025 18:37
O god ja. De stabiliteit straalt eraf.
yasmijn schreef:
31-05-2025 18:49
Als ik weer in orde ben. Vliegen is nu nog geen optie.
Hey maar Yas, het komt echt goed hoor! Jij wil gewoon te snel en dat snap ik helemaal, maar die schouder wordt echt wel weer heel en dan kun je gewoon alles weer. Tot zo ver mijn peptalk. Mensen die nooit meer de oude zijn geworden na zo'n breuk: tyf op :proud:
(Herman Finkers)
S-Groot schreef:
31-05-2025 18:25
Die arme ziel is waarschijnlijk volkomen murw geslagen.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Natuurlijk komt alles goed em huppel je weer rond. En lv al opgedroogd in de tuin. Inclusief je billen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven