Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:36
Dat die huurbevriezing niet doorgaat zat er wel al een beetje in.
Mij lijkt dat ze via huurtoeslag hetzelfde effect voor huurders kunnen realiseren (iedereen de hele huurverhoging als toeslag), waardoor de woningcorporaties niet ineens armlastig worden (wat ik trouwens niet geloof, maar dat terzijde) en waardoor ook de particuliere sociale huurders gewoon per saldo geen huurverhoging krijgen.
Mij lijkt dat ze via huurtoeslag hetzelfde effect voor huurders kunnen realiseren (iedereen de hele huurverhoging als toeslag), waardoor de woningcorporaties niet ineens armlastig worden (wat ik trouwens niet geloof, maar dat terzijde) en waardoor ook de particuliere sociale huurders gewoon per saldo geen huurverhoging krijgen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 3 juni 2025 om 15:48
Klopt! Toevallig op zoek naar een nieuwe, dus ga je link bekijkenZarah schreef: ↑03-06-2025 14:42Ik kom even inbreken....
Volgens mij schreef jij vorig jaar mee in een topic over broeken van kaasdoek (voor korte pootjes)? Ik heb de ideale broek gevonden vandaag!
https://www.zalando.nl/street-one-broek ... l-m11.html

Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:49
Beetje lullig voor de mensen die die toeslag niet krijgen.Solomio schreef: ↑03-06-2025 15:36Dat die huurbevriezing niet doorgaat zat er wel al een beetje in.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 3 juni 2025 om 16:24
dinsdag 3 juni 2025 om 17:26
Maar ik schrijf dus: dat alle sociale huurders hun huurverhoging gecompenseerd krijgen door huurtoeslag.
Dan krijgen dus alle sociale huurders die toeslag.
Maar jouw reactie geeft wel precies aan wat er veel te vaak gebeurt: mensen kunnen maar moeilijk buiten de huidige regeltjes denken.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 3 juni 2025 om 18:38
Solomio schreef: ↑03-06-2025 17:26Maar ik schrijf dus: dat alle sociale huurders hun huurverhoging gecompenseerd krijgen door huurtoeslag.
Maar jouw reactie geeft wel precies aan wat er veel te vaak gebeurt: mensen kunnen maar moeilijk buiten de huidige regeltjes denken.
Ja dat zou mooi zijn, maar waar komt dat geld vandaan? Waar wil je dan extra bezuinigen of extra belasten?
Uiteindelijk is er altijd een groep die ergens voordeel van heeft en de andere heeft een nadeel. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen. Lastig hoor, politiek. Ik vind het enorm interessant maar ik zou denk ik niet zelf in de politiek willen of kunnen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 3 juni 2025 om 18:49
Of géén nieuwe verkiezingen maar met deze kamer een nieuw kabinet formeren.
En de PVV stemmers kunnen ook massaal op een nog op te richten zoveelste carnavalspartij met een ons nog niet bekende opperclown gaan stemmen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
dinsdag 3 juni 2025 om 18:51
Ze zouden de woningcorporaties deels compenseren voor de mindere huurinkomsten, daar zit dus al ruimte.MrsM schreef: ↑03-06-2025 18:38Ja dat zou mooi zijn, maar waar komt dat geld vandaan? Waar wil je dan extra bezuinigen of extra belasten?
Uiteindelijk is er altijd een groep die ergens voordeel van heeft en de andere heeft een nadeel. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen. Lastig hoor, politiek. Ik vind het enorm interessant maar ik zou denk ik niet zelf in de politiek willen of kunnen.
Maar goed: ik ben ervan overtuigd dat er geld zat is in Nederland en dat mensen die zeggen dat dingen niet kunnen het gewoon niet willen.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
dinsdag 3 juni 2025 om 19:00
Ik vind het echt belachelijk om iedereen maar huurtoeslag te geven.Solomio schreef: ↑03-06-2025 17:26Maar ik schrijf dus: dat alle sociale huurders hun huurverhoging gecompenseerd krijgen door huurtoeslag.
Tot voor kort had ik dat helemaal niet nodig (en velen met mij) en als die verhoging niet zo hoog zou zijn zou ik er nu ook geen last van gehad hebben.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 3 juni 2025 om 19:03
En dan krijg je die verhoging dus in de vorm van een toeslag terug. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt, het komt alleen uit een ander potje. Nou nou poe poe.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 3 juni 2025 om 19:04
Dat komt niet op hetzelfde neer, want daar zit ook weer een hele afdeling papier, checken, controleren achter.Lady*Voldemort schreef: ↑03-06-2025 19:03En dan krijg je die verhoging dus in de vorm van een toeslag terug. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt, het komt alleen uit een ander potje. Nou nou poe poe.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 3 juni 2025 om 19:09
Nope
Zelfs een kleuterklas in het so verloopt nog geciviliseerder en doelmatiger.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in