Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 7 juni 2025 om 08:51
Mss omdat iemand op een gegeven moment teveel vraagt.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 7 juni 2025 om 08:55
Dat deed ik dan ook niet.
Dus erg vervelend om dan alsnog commentaar te krijgen.
En 'niet reageren' is echt wel lastig als ik een grapje maak tegen iemand anders, maar deze ene persoon het direct weer naar zichzelf toetrekt.
Ik ben eerlijk gezegd het commentaar daarover ook wel spuugzat.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 7 juni 2025 om 09:00
Teveel vragen vind ik nogal een subjectieve uitspraak. Wie bepaalt wat teveel of wat normaal is? Dat iets niet onaardig is in de ogen van sommigen, betekent niet dat het op een ander alsnog onaardig over kan komen. Dat kun je dan overgevoelig noemen, maar ook dat is een persoonlijk waardeoordeel waarbij je jouw oordeel op een ander projecteert.
Ik vind het vooral vervelend voor haar dat ze hierdoor zo uit balans kan raken doordat het haar negatieve energie geeft. Maakt me niet uit of het terecht zou zijn in de ogen van anderen. Het is haar realiteit.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:04
Sinds mijn posts over mijn hartinfarct als onwenselijk 'medisch geklets' zijn afgeserveerd vind ik de dubbele standaard vooral erg storend.Lemon schreef: ↑07-06-2025 09:00Teveel vragen vind ik nogal een subjectieve uitspraak. Wie bepaalt wat teveel of wat normaal is? Dat iets niet onaardig is in de ogen van sommigen, betekent niet dat het op een ander alsnog onaardig over kan komen. Dat kun je dan overgevoelig noemen, maar ook dat is een persoonlijk waardeoordeel waarbij je jouw oordeel op een ander projecteert.
Ik vind het vooral vervelend voor haar dat ze hierdoor zo uit balans kan raken doordat het haar negatieve energie geeft. Maakt me niet uit of het terecht zou zijn in de ogen van anderen. Het is haar realiteit.
Blijkbaar mogen sommige forummers eindeloos over hun ellende posten en moet iedereen daar vooral ook vreselijk voorzichtig mee omgaan.
Ik heb geen zin om altijd maar op eieren te moeten lopen. Van iedereen wordt verwacht dat ze kunnen omgaan met de soms minder tactische opmerkingen, behalve van deze ene forumster.
En dat passief agressieve 'dan ga ik wel op anoniem' wordt verder van niemand geaccepteerd.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 7 juni 2025 om 09:18
Dat is ook allemaal rot en het lijkt me vreselijk om je alles steeds zo persoonlijk aan te trekken, maar volgens mij werd en wordt er wel degelijk rekening met haar gehouden.Lemon schreef: ↑07-06-2025 09:00Teveel vragen vind ik nogal een subjectieve uitspraak. Wie bepaalt wat teveel of wat normaal is? Dat iets niet onaardig is in de ogen van sommigen, betekent niet dat het op een ander alsnog onaardig over kan komen. Dat kun je dan overgevoelig noemen, maar ook dat is een persoonlijk waardeoordeel waarbij je jouw oordeel op een ander projecteert.
En meer dan dat vind ik niet dat je van een stel random forummers mag verwachten. Bovendien, ze zei zelf iets als 'ben weer aardig hoor!', dus hop, iedereen weer door...zou je denken tenminste.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 7 juni 2025 om 09:24
DusSolomio schreef: ↑07-06-2025 08:55Dat deed ik dan ook niet.
En 'niet reageren' is echt wel lastig als ik een grapje maak tegen iemand anders, maar deze ene persoon het direct weer naar zichzelf toetrekt.

zaterdag 7 juni 2025 om 09:31
Die dubbele standaard ben ik 100% met je eens. Ik vind dat ingrijpen van de Mods destijds nog steeds onbegrijpelijk, maar daar is wel genoeg over gezegd. En ik ben ook geen voorstander van op eieren moeten lopen, want iets kan voor iemand altijd wel negatief overkomen. Dan kun je niets meer posten. Maar alsnog kun je het rot voor iemand vinden en er geen waardeoordeel aan hangen wanneer blijkt dat iets op iemand anders negatief overkomt.Solomio schreef: ↑07-06-2025 09:04Sinds mijn posts over mijn hartinfarct als onwenselijk 'medisch geklets' zijn afgeserveerd vind ik de dubbele standaard vooral erg storend.
Blijkbaar mogen sommige forummers eindeloos over hun ellende posten en moet iedereen daar vooral ook vreselijk voorzichtig mee omgaan.
Ik heb geen zin om altijd maar op eieren te moeten lopen. Van iedereen wordt verwacht dat ze kunnen omgaan met de soms minder tactische opmerkingen, behalve van deze ene forumster.
En dat passief agressieve 'dan ga ik wel op anoniem' wordt verder van niemand geaccepteerd.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:39
Het wordt wat ingewikkeld.
Aan de ene kant is het taboe om te laten doorschemeren dat bekend is dat forummer x weer terug is onder nick y.
Aan de andere kant is het not done dat de gebruiksaanwijzing en de fluwelen handschoenen die nodig zijn voor de omgang met forummer x niet worden toegepast op forummer y.
Op het moment dat een opgetrokken wenkbrauw te hard binnenkomt en niet meer kan worden geplaatst, wordt de gebruiksaanwijzing wel wat lang hoor. Dat heeft niet meer te maken met op een normale manier aardig zijn voor elkaar.
Aan de ene kant is het taboe om te laten doorschemeren dat bekend is dat forummer x weer terug is onder nick y.
Aan de andere kant is het not done dat de gebruiksaanwijzing en de fluwelen handschoenen die nodig zijn voor de omgang met forummer x niet worden toegepast op forummer y.
Op het moment dat een opgetrokken wenkbrauw te hard binnenkomt en niet meer kan worden geplaatst, wordt de gebruiksaanwijzing wel wat lang hoor. Dat heeft niet meer te maken met op een normale manier aardig zijn voor elkaar.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:40
Ja, dat kan. Maar dat stadium ben ik voorbij in dit geval.Lemon schreef: ↑07-06-2025 09:31Die dubbele standaard ben ik 100% met je eens. Ik vind dat ingrijpen van de Mods destijds nog steeds onbegrijpelijk, maar daar is wel genoeg over gezegd. En ik ben ook geen voorstander van op eieren moeten lopen, want iets kan voor iemand altijd wel negatief overkomen. Dan kun je niets meer posten. Maar alsnog kun je het rot voor iemand vinden en er geen waardeoordeel aan hangen wanneer blijkt dat iets op iemand anders negatief overkomt.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 7 juni 2025 om 09:42
Ja, en als je hier toch al jaren komt weet je een beetje hoe het eraan toe gaat. In dit geval dat het om het woord 'sibling', door meerderen gebruikt, ging. Niks persoonlijks. Ik mijd het zelf toevallig ook, maar soms met meerdere persoonlijke posts achter elkaar gebruik ik het wel in combinatie met wat andere manieren om het geheel niet te herkenbaar te maken. Ook het - m.i. evenmin heel fraaie - woord "ouder". Dan zullen nog steeds mensen het lelijke formuleringen vinden, omdat zij natuurlijk mijn afwegingen niet kennen/volgen. lekker belangrijk.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-06-2025 09:18Dat is ook allemaal rot en het lijkt me vreselijk om je alles steeds zo persoonlijk aan te trekken, maar volgens mij werd en wordt er wel degelijk rekening met haar gehouden.
En meer dan dat vind ik niet dat je van een stel random forummers mag verwachten. Bovendien, ze zei zelf iets als 'ben weer aardig hoor!', dus hop, iedereen weer door...zou je denken tenminste.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 7 juni 2025 om 09:43
Daar is niemand het over oneens volgens mij.
Maar aan iemand met gebroken ribben stel je ook voor om de botsautootjes op de kermis dit jaar maar even over te slaan en volgend jaar opnieuw te proberen als het weer wat beter gaat. Het is niet alsof iedereen dat hele jaar dan rondjes moet gaan rijden achter elkaar aan, ook als je niet eens weet of degene met de zere ribben überhaupt meedoet.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:48
Helemaal eens.Solomio schreef: ↑07-06-2025 09:04Sinds mijn posts over mijn hartinfarct als onwenselijk 'medisch geklets' zijn afgeserveerd vind ik de dubbele standaard vooral erg storend.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:48
Ben ik zeker met je eens. Wanneer Napraat zo'n negatieve uitwerking op je heeft, denk ik ook dat het heel verstandig is om hier niet te willen zijn. En dat niet iedereen voorzichtig moet gaan doen omdat misschien iemand zich iets aan zou kunnen trekken, is ook volstrekt logisch.ldp schreef: ↑07-06-2025 09:43Daar is niemand het over oneens volgens mij.
Maar aan iemand met gebroken ribben stel je ook voor om de botsautootjes op de kermis dit jaar maar even over te slaan en volgend jaar opnieuw te proberen als het weer wat beter gaat. Het is niet alsof iedereen dat hele jaar dan rondjes moet gaan rijden achter elkaar aan, ook als je niet eens weet of degene met de zere ribben überhaupt meedoet.
Ik viel alleen over het waardeoordeel dat over haar reacties werd gegeven, dat het te veel, te gevoelig en te overdreven zou zijn. Dan geef je een oordeel over hoe zij zich zou moeten voelen volgens jouw standaard en dat vond ik niet oké.
zaterdag 7 juni 2025 om 09:51
Ik heb idd een waardeoordeel over haar reacties. Maar niet over hoe ze zich voelt.Lemon schreef: ↑07-06-2025 09:48Ben ik zeker met je eens. Wanneer Napraat zo'n negatieve uitwerking op je heeft, denk ik ook dat het heel verstandig is om hier niet te willen zijn. En dat niet iedereen voorzichtig moet gaan doen omdat misschien iemand zich iets aan zou kunnen trekken, is ook volstrekt logisch.
Ik viel alleen over het waardeoordeel dat over haar reacties werd gegeven, dat het te veel, te gevoelig en te overdreven zou zijn. Dan geef je een oordeel over hoe zij zich zou moeten voelen volgens jouw standaard en dat vond ik niet oké.
Big difference.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 7 juni 2025 om 09:54
Dat is nou precies wat ik al die tijd gedaan heb toen ik eindelijk ontdekt had wie deze forummer was. De ervaring heeft uitgewezen dat ik met mijn docs af en toe volledig onbedoeld een eitje kapot stamp en dat wil ik graag vermijden, want zo'n onmens ben ik nou ook weer niet. Maar als zelfs een grapje dat ik tegen een ander maak al leidt tot een melt down wordt het voor mij wel erg lastig forummen hoor.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 7 juni 2025 om 10:05
Jeetje wat een gedoe om niks zeg. Ik vond de reactie gisteren echt overtrokken, en ook zo ineens uit het niets. En dan zo'n passief/agressieve reactie, die (voor mij dan toch) compleet uit de lucht kwam vallen.
LV reageerde nota bene op een reactie van mij over het woord sibling, en daar kwam een stekelige reactie op terug, met vervolgens de opmerking ik ga weer op anoniem. Wat de wenkbrauwen van Solo weer deed fronsen. Nergens was er 1 bericht persoonlijk naar haar toe gericht.
Dat ze zich die dingen zo aantrekt en zich zo voelt vind ik echt vervelend voor haar, en ik hoop dat ze daar met therapie weer snel mee aan de slag kan, maar in dit geval was haar reactie gewoon echt overtrokken.
En dan ben ik het wel eens met anderen dat je ook niet op je tenen moet gaan forummen omdat je heel misschien wel anderen zou kunnen kwetsen met een onderling geintje.
Dan kan er vanuit die andere kant ook gewoon even een sorry komen "ik had het verkeerd begrepen/opgevat" en weer door.
LV reageerde nota bene op een reactie van mij over het woord sibling, en daar kwam een stekelige reactie op terug, met vervolgens de opmerking ik ga weer op anoniem. Wat de wenkbrauwen van Solo weer deed fronsen. Nergens was er 1 bericht persoonlijk naar haar toe gericht.
Dat ze zich die dingen zo aantrekt en zich zo voelt vind ik echt vervelend voor haar, en ik hoop dat ze daar met therapie weer snel mee aan de slag kan, maar in dit geval was haar reactie gewoon echt overtrokken.
En dan ben ik het wel eens met anderen dat je ook niet op je tenen moet gaan forummen omdat je heel misschien wel anderen zou kunnen kwetsen met een onderling geintje.
Dan kan er vanuit die andere kant ook gewoon even een sorry komen "ik had het verkeerd begrepen/opgevat" en weer door.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 10:13
Solomio schreef: ↑07-06-2025 08:55Dat deed ik dan ook niet.
Van mij kreeg je ook helemaal geen commentaar.
Of heb je het over iemand anders, want nu snap ik het niet meer.
•
zaterdag 7 juni 2025 om 10:16
zaterdag 7 juni 2025 om 10:19
Eerlijk gezegd begrijp ik dan ook niet zo goed waar jouw losse opmerking over aardig doen op sloeg?
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 10:19
zaterdag 7 juni 2025 om 10:20

zaterdag 7 juni 2025 om 10:22
Ik wil helemaal niet dat anderen voor/door mij op hun tenen moeten lopen. Dat is ook de reden dat ik op anoniem wil. Dan heeft men geen last van mij. Ik post veel te overtrokken en daar heb ikzelf ook last van. Mijn psychische gesteldheid is zodanig slecht dat ik niet echt meer in staat ben normaal te functioneren. Dus forummen is hoe dan ook geen goed idee. Niemand heeft schuld hieraan. Ik baal ervan hoe het hier gelopen is. Mijn excuses.
zaterdag 7 juni 2025 om 10:22

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in