Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kidneybean schreef:
21-06-2025 11:22
Wie kijken er ook het Groenlinks-PVDA congres? Het liep even hoog op daar.
Mij te warm 🥵

Ik volg t via t AD, dat dan weer wel.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
21-06-2025 11:34
Ik heb er ff wat werk op gehad:
....

Liezze stelt dan toch ook een diagnose?!

Als je vindt dat iemand er onterecht mee wegkwam kun je staffen.
Betekent niet dat de ban van een ander dan ineens niet terecht was.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 11:12
Zou jij het leuk vinden als de leerkracht van je kind anekdotes over jouw kind op internet gaat schrijven? Ik niet.
En net als bij Doreia, niet voor het eerst en ook al eerder op aangesproken.

Zei jij niet laatst dat ze geen leerkracht is maar onderwijsassistent?
21-06-2025 11:35
Mij te warm 🥵

Ik volg t via t AD, dat dan weer wel.
Ik kijk het live op Youtube :)
Pluviofiel
Purrmaid schreef:
21-06-2025 11:38
Als je vindt dat iemand er onterecht mee wegkwam kun je staffen.
Betekent niet dat de ban van een ander dan ineens niet terecht was.
Nee, want ik vond het geen ban waard, voor Doreia noch voor Liezze.
Pieremachochel
21-06-2025 11:42
Nee, want ik vond het geen ban waard, voor Doreia noch voor Liezze.

Tja. Daar gaan wij dan weer niet over.
Frizz schreef:
21-06-2025 11:40
Zei jij niet laatst dat ze geen leerkracht is maar onderwijsassistent?
Klopt, maar ik maak het nu even algemeen. Ik had er ook huisarts/tandarts/pedagogisch medewerker o.i.d. kunnen schrijven.
Ik begrijp geen hol van de laatste berichten van de modjes. We zitten nota bene op Napraat!
vivapimpelmees schreef:
21-06-2025 12:01
Ik begrijp geen hol van de laatste berichten van de modjes. We zitten nota bene op Napraat!
Resumé: we moeten lief zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
21-06-2025 12:02
Dat dus. Het verwijderen van “off topic” vond ik ook een beetje drastisch. Maar goed: lief zijn dus…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 11:53
Klopt, maar ik maak het nu even algemeen. Ik had er ook huisarts/tandarts/pedagogisch medewerker o.i.d. kunnen schrijven.

Oh haha!
Verder eens.
Solomio schreef:
21-06-2025 12:02
Maar wat is dan dat lief zijn precies? Want mogen we nu wel of niet over de TO waarvan de vrouw ook een fwb wil schrijven dat het een zeurpiet is?
vivapimpelmees schreef:
21-06-2025 12:01

Dit.

Hef napraat dan echt maar op.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 12:27
Maar wat is dan dat lief zijn precies? Want mogen we nu wel of niet over de TO waarvan de vrouw ook een fwb wil schrijven dat het een zeurpiet is?
Uiteraard niet.

In mijn hoofd vertaalt FWB zich als ForWardBuddy. Dat je em doorgestuurd krijgt van iemand.

David Dunning
Purrmaid schreef:
21-06-2025 12:28
Dit.

Hef napraat dan echt maar op.
Dit.

Napraat is opgestart om te zorgen dat dat soort negatieve uitspraken niet allerlei topics zouden vervuilen.
Als je een topic leuk vindt kun je dat best in het betreffende topic schrijven namelijk.
Maar als je een topic of een TO stom vindt is het niet aardig om dat in het betreffende topic te schrijven en mag dat op napraat.

Napraat is bedoeld voor onaardige posts.
:idee:

David Dunning
Solomio schreef:
21-06-2025 12:30
Uiteraard niet.

In mijn hoofd vertaalt FWB zich als ForWardBuddy. Dat je em doorgestuurd krijgt van iemand.
Dus het wordt een soort luizenmoeder-achtig geheel waar we alleen kunnen schrijven 'dat vinden wij alleen maar heel bijzonder'? Daar vind ik wat van :P
Star⁴ schreef:
21-06-2025 12:27
Een zeurpiet misschien wel, maar een lachwekkende, hypocriete zeurpiet waarschijnlijk niet. Terwijl dat natuurlijk wel de waarheid beter omschrijft naar mijn idee.
Of mag het wel omdat hij zich wel kan komen verdedigen en mag het alleen niet wanneer het gaat over iemand die een ban heeft? En telt dat dan alleen bij een perma of ook bij een tijdelijke ban?
Het wordt er allemaal niet duidelijker op doordat er constant met meerdere maten wordt gemeten door de Mods.
Her is zwabber beleid met een onzichtbare CM.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 12:34
Dus het wordt een soort luizenmoeder-achtig geheel waar we alleen kunnen schrijven 'dat vinden wij alleen maar heel bijzonder'? Daar vind ik wat van :P
Die kan denk ik ook heel prima.

David Dunning
Merys schreef:
21-06-2025 12:43
Her is zwabber beleid met een onzichtbare CM.
Precies en ik erger me steeds meer aan dat gezwabber. Op een forum met zoveel meningen mag je juist van de Mods duidelijk verwachten. Wanneer de grenzen helder zijn voor iedereen, hoeven zij ook minder in te grijpen.
Kom dan niet met zo'n vage opmerkingen dat er iets over iemand onder hun idee van onaardig zou vallen.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 11:12
Zou jij het leuk vinden als de leerkracht van je kind anekdotes over jouw kind op internet gaat schrijven? Ik niet.
En net als bij Doreia, niet voor het eerst en ook al eerder op aangesproken.
Volgens mij was dat welgeteld één forummer? En een specifiekere situatie dan wat de mod schreef (en waar ik op reageerde). Ik denk dat het in die specifieke situatie vooral een modereerding wordt wanneer het de privacy van kind en gezin raakt?

Ik heb (ook) weinig op met die forummer, maar van wat ik gelezen heb - dat zal wellicht niet alles zijn - staat me niet direct iets bij waar de mods in mijn beleving op in zouden moeten grijpen. Ik verbaasde me over de "stevigheid", net als wat ze gisteren hier in het topic schreven over vermeende gemeendoenerij.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
We mogen niet teveel kletsen, niet teveel over medische zaken spreken en lief doen.
Volgens mij kunnen we dan napraat (met geklets) idd beter opheffen ofzo.
canis-felis schreef:
21-06-2025 13:03
Volgens mij was dat welgeteld één forummer? En een specifiekere situatie dan wat de mod schreef (en waar ik op reageerde). Ik denk dat het in die specifieke situatie vooral een modereerding wordt wanneer het de privacy van kind en gezin raakt?

Ik heb (ook) weinig op met die forummer, maar van wat ik gelezen heb - dat zal wellicht niet alles zijn - staat me niet direct iets bij waar de mods in mijn beleving op in zouden moeten grijpen. Ik verbaasde me over de "stevigheid", net als wat ze gisteren hier in het topic schreven over vermeende gemeendoenerij.
En dat is toch ook de enige die gewist is?
Merys schreef:
21-06-2025 13:08
We mogen niet teveel kletsen, niet teveel over medische zaken spreken en lief doen.
Misschien is dat wel de onderliggende agenda en proberen ze daar op aan te sturen?
Kunnen we daarna weer in de topics zelf reageren wanneer je het maar onzin vindt wat daar geschreven wordt en dan komt er na een half jaar vanzelf weer iemand met het briljante idee om daar een apart topic voor te openen om te kunnen napraten omdat het anders te negatief is voor de TO in het eigen topic.
Merys schreef:
21-06-2025 13:08
We mogen niet teveel kletsen, niet teveel over medische zaken spreken en lief doen. niet napraten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven