Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lemon schreef:
21-06-2025 13:18
Misschien is dat wel de onderliggende agenda en proberen ze daar op aan te sturen?
Dan hadden ze de boel al honderd keer kunnen opblazen. Er is vaak genoeg om gezanikt gevraagd.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2025 13:21
Dan hadden ze de boel al honderd keer kunnen opblazen. Er is vaak genoeg om gezanikt gevraagd.
Maar nooit door de Napraters zelf en daar sturen ze nu wel op aan
Lemon schreef:
21-06-2025 13:18
Kunnen we daarna weer in de topics zelf reageren wanneer je het maar onzin vindt wat daar geschreven wordt
Nou, het zou het forum in ieder geval een stuk levendiger maken als er inderdaad ( eerst ) in het betreffende topic zelf gereageerd werd, ipv de discussie uitsluitend op napraat te voeren.

Over geen bijval / steun aan FV :
Ik wist niet eens dat ze weer actief was. Geen idee om welke posts het ging. Maar veel te kort door de bocht om te stellen dat wie zwijgt toe zou stemmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En zo hebben we wederom (en bijna altijd in het weekend) weer een discussie over het bestaan van napraat. Ditmaal aangeslingerd door de mods zelf.
blijfgewoonbianca schreef:
21-06-2025 13:29
Nou, het zou het forum in ieder geval een stuk levendiger maken als er inderdaad ( eerst ) in het betreffende topic zelf gereageerd werd, ipv de discussie uitsluitend op napraat te voeren.

Ik wist niet eens dat ze weer actief was. Geen idee om welke posts het ging. Maar veel te kort door de bocht om te stellen dat wie zwijgt toe zou stemmen.
Maar dan ook alle hints naar Noorwegen in het topic zelf? Verwijzen/hinten naar eerdere topics? Fitties? Stokpaardjes?
Een perma wegens op de man en provoceren. Dat had zeker te maken met het MO topic.

Mag iemand niet te vuur en te zwaard zijn/ haar mening verdedigen en uitdragen? Hoezeer je het er ook niet mee eens bent? Da’s democratie.

Voor zover ik het terug kan zien en beoordelen heb ik geen ‘op de man’ gezien. Maar goed, ik vind niet snel wat op de man. Dat is natuurlijk wel in the eye of the beholder.

In deze vind ik een perma veel te ver gaan. FV hoort bij dit forum als oudgediende, wat haar mening ook is.

Over onveilig voelen op een openbaar forum, vind ik ook vrij bijzonder.
Je bent hier anoniem, het merendeel dan, je klikt je scherm uit en weg is al die ‘onveiligheid’.
Geen bijzonderheden
Star⁴ schreef:
21-06-2025 13:34
Maar dan ook alle hints naar Noorwegen in het topic zelf? Verwijzen/hinten naar eerdere topics? Fitties? Stokpaardjes?

Daar moet dan ook op gemodereerd worden, wat nu dus al niet lukt.
yasmijn schreef:
21-06-2025 13:35
Een perma wegens op de man en provoceren. Dat had zeker te maken met het MO topic.

Mag iemand niet te vuur en te zwaard zijn/ haar mening verdedigen en uitdragen? Hoezeer je het er ook niet mee eens bent? Da’s democratie.

Voor zover ik het terug kan zien en beoordelen heb ik geen ‘op de man’ gezien. Maar goed, ik vind niet snel wat op de man. Dat is natuurlijk wel in the eye of the beholder.

In deze vind ik een perma veel te ver gaan. FV hoort bij dit forum als oudgediende, wat haar mening ook is.

Je bent hier anoniem, het merendeel dan, je klikt je scherm uit en weg is al die ‘onveiligheid’.
Niet als je anderen uitmaakt voor antisemieten toch? Of vind je dat prima want oudgediende, wat haar mening ook is?
Of eerdere niet zo frisse posts in de loop der jaren over 'alle Nederlanders' en nog meer van dat soort fraais.
star⁴ wijzigde dit bericht op 21-06-2025 13:39
5.94% gewijzigd
Ik ga elders soort van nuttige dingen doen :sun:
Misschien tot later, als Napraat dan nog bestaat tenminste. Aan een topic waar je alleen maar dingen heel vriendelijke bijzonder mag vinden, heb ik niet zo'n behoefte. Aan dit soort moderatie eigenlijk ook niet.
21-06-2025 13:29

Ze was ook pas een paar dagen actief met posts waar de honden geen brood van lusten.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 13:34
Je kunt toch niet echt ontkennen dat er hier zo vaak discussies worden gevoerd en postings worden geplaatst met een mening die prima op het topic zelf hadden gekund ? Die worden hier, lijkt het, voor het gemak geschreven. En da’s eigenlijk gewoon jammer omdat een topic nu eerder doodbloedt.
Je mocht altijd al links naar andere topics plakken.

Trolhinten, fitties -> napraat.
Stokpaardjes kunnen overal en nergens, lijkt mij.
vivapimpelmees schreef:
21-06-2025 13:39
Ze was ook pas een paar dagen actief met posts waar de honden geen brood van lusten.
Eh, ja ? Wat bedoel je nou ?
Star⁴ schreef:
21-06-2025 13:37
Niet als je anderen uitmaakt voor antisemieten toch? Of vind je dat prima want oudgediende, wat haar mening ook is?
Of eerdere niet zo frisse posts in de loop der jaren over 'alle Nederlanders' en nog meer van dat soort fraais.
Dit. Daarbij zijn er ook dingen weggegumd die echt te ver ging. Nee, geen gemis.
Pluviofiel
Star⁴ schreef:
Nou, racisme viert anders nog steeds hoogtij op dit forum. Niet dat ik zaken goedpraat.
Het recht op afwijkende meningen is wettelijk beschermd, mits er geen haatzaaierij bij aan te pas komt. En voor zover ik het zag, was dat niet aan de orde.
Antisemieten heb ik niet gezien, maar goed, dat kan mij ontgaan zijn. Ik lees lang niet alles meer in het MO topic. Dus waarschijnlijk telt mijn mening in deze niet.
Geen bijzonderheden
Star⁴ schreef:
Nou, racisme viert anders nog steeds hoogtij op dit forum. Niet dat ik zaken goedpraat.
Het recht op afwijkende meningen is wettelijk beschermd, mits er geen haatzaaierij bij aan te pas komt. En voor zover ik het zag, was dat niet aan de orde.
Antisemieten heb ik niet gezien, maar goed, dat kan mij ontgaan zijn. Ik lees lang niet alles meer in het MO topic. Dus waarschijnlijk telt mijn mening in deze niet.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
21-06-2025 13:35

Nee hoor, ze hoort niet bij het forum wat haar mening ook is.
Ze heeft zich, net als iedereen, aan regels te houden.
En als ze op de man gaat reageren or discrimineert, krijgt ze net zo goed een ban als ieder ander.
yasmijn schreef:
21-06-2025 13:50
FV mag nog steeds haar mening hebben hè, niemand verbiedt dat.
Alleen worden hier op het forum andere discussievormen verwacht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Star⁴ schreef:
Dat vond ik altijd heel bijzonder dat men daar over viel. Ze heeft een Nederlandse ouder, Nederlandse grootouders, etc.
Zou ik wel iets mogen vinden van oerhollandse kringverjaardagen of racisme in onze samenleving omdat ik twee Nederlandse ouders heb ?
21-06-2025 13:54
Dat vond ik altijd heel bijzonder dat men daar over viel. Ze heeft een Nederlandse ouder, Nederlandse grootouders, etc.
Zou ik wel iets mogen vinden van oerhollandse kringverjaardagen of racisme in onze samenleving omdat ik twee Nederlandse ouders heb ?

Als jij zegt dat alle Nederlanders racistisch zijn, wat zij vaak schreef en dat Nederland een racistisch land is, krijg je ook reacties daarop. Niet meer dan logisch.
21-06-2025 13:54
Dan maakt het niet ineens ok, wel? Dat vind ik dan weer een bijzondere gedachtegang.
En nee, jij mag je uiteraard ook niet racistisch/discriminerend/stigmatiserend over Nederlanders uitlaten, want daar heb ik het over. Maar dat weet je best.
Lemon schreef:
21-06-2025 13:24
Maar nooit door de Napraters zelf en daar sturen ze nu wel op aan
Wat een complotdenken.

Ik vraag me af of het überhaupt nog duidelijk is wat de doelstelling van dit forum is.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
21-06-2025 13:58
Dan maakt het niet ineens ok, wel? Dat vind ik dan weer een bijzondere gedachtegang.
En nee, jij mag je uiteraard ook niet racistisch/discriminerend/stigmatiserend over Nederlanders uitlaten, want daar heb ik het over. Maar dat weet je best.
Nee, niet “ dat weet je best “ : dan moeten we eerst de discussie voeren of ik, als witte vrouw , een witte forummer/ persoon kan discrimineren. Ondanks dat ik van mening ben van niet, heb ik geen zin deze discussie te voeren. Niet nu en zeker niet hier.
Strikje schreef:
21-06-2025 13:56
Als jij zegt dat alle Nederlanders racistisch zijn, wat zij vaak schreef en dat Nederland een racistisch land is, krijg je ook reacties daarop. Niet meer dan logisch.
Maar dan wordt mij geen racisme verweten.
Solomio schreef:
21-06-2025 12:02
Resumé: we moeten lief zijn.
Nou zijn we eindelijk zover dat vrouwen niet alleen maar 'lief' moeten zijn krijg je dit🤷
Maar mensen gaan voorbij
Moiren schreef:
21-06-2025 14:10
Wat een complotdenken.

Ik vraag me af of het überhaupt nog duidelijk is wat de doelstelling van dit forum is.
Love and peace. Net als in de echte wereld.

O, wacht.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven