Napraat, deel 134 (met geklets)
woensdag 5 augustus 2020 om 20:37
Beste forummers,
Welkom in napraat 134!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 134!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:54
Ja weet even geen ander woord... maar ik denk dat het wel duidelijk is. En hoho ik ben daar ook niet voor he? Alleen iedereen heeft wel wat te zeuren, de jongeren kunnen niet op stap, de scholen moeten aanpassen, mondkapjes willen we niet. De horeca gaat failliet, thuis feestjes geven willen we wel... i bedoel je doet het nooit voor iedereen goed.
Dus wat blijft dan over? Op dit moment het virus zijn beloop laten gaan met dan de 1,5 meter afstand. Maar ook dat is schijnbaar nogal moeilijk.
En jongeren die ontsporen daarvan zijn wel voorbeelden toch? Op de stranden in blankenberg, de stranden hier in Nederland. En ik ben ook van mening dat die maar gewoon aan moeten passen, maar dat begint met opvoeding thuis.

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:54
Ik hoop heel hard dat mijn huis iig 2 graden afkoelt!
dinsdag 11 augustus 2020 om 11:55
ja sorry, ik heb even teruggelezen en ik vatte het anders op dan jij bedoelde, sorry!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:55
Die hebben daar geen coronaregels voor nodig hoor. Dat is gewoon het excuus.Zowizo schreef: ↑11-08-2020 11:54Ja weet even geen ander woord... maar ik denk dat het wel duidelijk is. En hoho ik ben daar ook niet voor he? Alleen iedereen heeft wel wat te zeuren, de jongeren kunnen niet op stap, de scholen moeten aanpassen, mondkapjes willen we niet. De horeca gaat failliet, thuis feestjes geven willen we wel... i bedoel je doet het nooit voor iedereen goed.
Dus wat blijft dan over? Op dit moment het virus zijn beloop laten gaan met dan de 1,5 meter afstand. Maar ook dat is schijnbaar nogal moeilijk.
En jongeren die ontsporen daarvan zijn wel voorbeelden toch? Op de stranden in blankenberg, de stranden hier in Nederland. En ik ben ook van mening dat die maar gewoon aan moeten passen, maar dat begint met opvoeding thuis.

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:58
je zegt in je vorige posting dat het een optie is, dan krijg ik toch niet het idee dat je fel tegenstander bentZowizo schreef: ↑11-08-2020 11:54Ja weet even geen ander woord... maar ik denk dat het wel duidelijk is. En hoho ik ben daar ook niet voor he? Alleen iedereen heeft wel wat te zeuren, de jongeren kunnen niet op stap, de scholen moeten aanpassen, mondkapjes willen we niet. De horeca gaat failliet, thuis feestjes geven willen we wel... i bedoel je doet het nooit voor iedereen goed.

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:58
Precies.
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Nu heb ik wel kids, en pubers, en wat moet moet. Dat snappen zij ook wel.
Maar persoonlijk vind ik ook wel dat er wat aandacht mag worden gegeven aan de psychische klachten die veel jongeren (nu) toch wel hebben.
Niet om drama te maken, maar hun kleine wereldje met hun problemen zijn voor hun net zo vervelend als een oudere die geen bezoek mag ontvangen en eenzaam is, om maar even een dwarsstraat te noemen.

dinsdag 11 augustus 2020 om 11:59
Ik denk dat scholen open doen en dan verwachten dat het uberhaupt mogelijk is al die mensen 1,5 meter afstand te laten houden echt een waanidee is. Zelfs afgezien van achteloosheid van mensen. Gewoon door de logistiek van een schoolgebouw. Zeker als de scholen "gewoon" weer open gaan en alle leerlingen weer tegelijk naar school gaan.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:00
kans van 30-50%Maud*de*Braose schreef: ↑11-08-2020 11:57Ik hoop het ook voor jou. En voor mezelf ook wel, maar ik geloof dat hier geen regen komt.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:00
Precies de reden waarom de school van mijn kind niet open is gegaan vanaf 1 juni. Logistiek onmogelijk.Maud*de*Braose schreef: ↑11-08-2020 11:59Ik denk dat scholen open doen en dan verwachten dat het uberhaupt mogelijk is al die mensen 1,5 meter afstand te laten houden echt een waanidee is. Zelfs afgezien van achteloosheid van mensen. Gewoon door de logistiek van een schoolgebouw. Zeker als de scholen "gewoon" weer open gaan en alle leerlingen weer tegelijk naar school gaan.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:02
In principe is die 1,5 meter regel voor scholieren tot 18 jaar opgeheven. Dan had het dus gekund. Als ze die nu toch weer in gaan voeren wordt het weer thuis zitten en heeft hij met 20 nog steeds geen diploma ben ik bang.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:03
Felidaes schreef: ↑11-08-2020 11:58Precies.
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Nu heb ik wel kids, en pubers, en wat moet moet. Dat snappen zij ook wel.
Maar persoonlijk vind ik ook wel dat er wat aandacht mag worden gegeven aan de psychische klachten die veel jongeren (nu) toch wel hebben.
Niet om drama te maken, maar hun kleine wereldje met hun problemen zijn voor hun net zo vervelend als een oudere die geen bezoek mag ontvangen en eenzaam is, om maar even een dwarsstraat te noemen.
De laatste tijd word ik er nog wel eens aan herinnerd hoe ik me voelde als puber. En hoe erg en naar en oneerlijk veel dingen toen aanvoelden. Ik hoop voor hen dat er wat meer normaliteit terugkomt, zeker mbt tot school en sport etc.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:04
Pff, dat zou echt helemaal niet fijn zijn. Denk dat ouders en pubers op een gegeven moment ook wel hard toe zijn aan pauzes van elkaar. En pubers aan de regelmaat en de lichte dwang om iets te doen die naar school gaan met zich meebrengt.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:07

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:11
Nou ja je kunt natuurlijk op vakantie zijn gegaan met afstand houden...
Ik leg mezelf er maar bij neer dat ik waarschijnlijk wel corona zal gaan krijgen. 1,5 meter afstand houden is door mijn werk onmogelijk, ik werk met jongeren (17 tot 20 jaar) en als mondkapjes niet werken, tja dan is het maar zo.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:12
En ik mag hopen dat ze die pas gaan invoeren als echt echt niet anders meer kan. Als de IC's weer volstromen met kinderen.

En niet zoals de vorige keer op hysterie van de angstige mensen. Of die van de verwende volwassenen die eerst weken aan het klagen waren over de kapper en het terras en nu inderdaad massaal de boel aan het verstieren zijn buiten.

dinsdag 11 augustus 2020 om 12:15
Zodra de onderlinge 1,5 meter weer ingevoerd wordt zal het hier zeer wrs weer grotendeels thuis'onderwijs' worden.Luci_Morgenster schreef: ↑11-08-2020 12:12En ik mag hopen dat ze die pas gaan invoeren als echt echt niet anders meer kan. Als de IC's weer volstromen met kinderen.![]()
En niet zoals de vorige keer op hysterie van de angstige mensen. Of die van de verwende volwassenen die eerst weken aan het klagen waren over de kapper en het terras en nu inderdaad massaal de boel aan het verstieren zijn buiten.