Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 8 augustus 2025 om 18:41
Ghe, ik heb het ook van mijn opa. Mijn oma deed kruiswoordraadsels, die vond ik saai. Mijn opa deed doorlopers, die vond ik al een stuk cooler. Dus dan zat ik zijn doorlopers in te vullen en af en toe kwam er een cryptogram tussendoor waar ik geen zak van snapte, totdat ik op mijn vijftiende of zo ineens het licht zag. Dat moment vergeet ik echt nooit meerRabarbara schreef: ↑08-08-2025 18:30Mijn opa maakt al decennia kruiswoordraadsels en hij heeft echt een soort repertoire dat hij als een soort mitrailleur kan roepen. "Tamme loot-ent. Open plek in bos-tra. Rivier in Italië -Tiber, Arno, Po." Ik vond dat als kind heel gezellig, maar op een gegeven moment gingen de puzzels zo snel, echt ontspannen was het niet meer.

Ik vond het altijd heel gezellig, zo met zijn drietjes puzzelen aan de ronde tafel in de erker met een bakkie leut ernaast. En inderdaad, dan vroeg mijn oma iets van 'rivier in Duitsland, vier letters, eerste letter O', en dan knalden mijn opa en ik unisono 'ODER'!!!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
vrijdag 8 augustus 2025 om 19:48
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:02
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:12
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:32
Weer-app zegt (zuid)westen wind. Volgens mij zitten we dan allebei (redelijk) goed. Ik mss iets beter dan Takkie, maar dat kan ik geotopografologisch niet helemaal goed bedenken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:36
Lady*Voldemort schreef: ↑08-08-2025 17:33Ik heb het helemaal opgegeven met de puzzelboekjes. Heel vroeger had ik een abonnement op Denksport Select, dat was een zes-sterren varia boekje. En dan kocht ik in de winkel nog vijf-sterren logikwizzen, vijf-sterren cryptogrammen en zes-sterren geheel doorlopende monsterdoorlopers. Maar tegenwoordig is het helemaal niks meer met de puzzelboekjes, ik vul ze allemaal slapend in. Enige uitzondering is dat ik in Duitsland nog wel eens een boekje koop, dan heb ik tenminste nog een leuke taalbarriere.
Abonnementen had ik niet, maar ik kocht dezelfde puzzelboekjes als jij, heerlijk!
Ik doe de killer-( en groter-dan- en groter-dan-killer)sudoku's tegenwoordig online. Heb er een fijne site voor met een geweldig archief aan al die sudoku's (plus elke dag een nieuwe, ook gewone sudoku's maar die vind ik niet zo leuk), echt lekker om mee te ontspannen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:47
Hier scheelt het nog een paar dubbeltjes, maar het zit ook in de bonus, sinds jaren. Ik wacht op de supermarktconcurrentie. Dan wordt het hier ook weer normaal.
Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 8 augustus 2025 om 20:52
vrijdag 8 augustus 2025 om 21:09
Mijn (stief)vader doet iedere dagLady*Voldemort schreef: ↑08-08-2025 18:41Ghe, ik heb het ook van mijn opa. Mijn oma deed kruiswoordraadsels, die vond ik saai. Mijn opa deed doorlopers, die vond ik al een stuk cooler. Dus dan zat ik zijn doorlopers in te vullen en af en toe kwam er een cryptogram tussendoor waar ik geen zak van snapte, totdat ik op mijn vijftiende of zo ineens het licht zag. Dat moment vergeet ik echt nooit meer
Ik vond het altijd heel gezellig, zo met zijn drietjes puzzelen aan de ronde tafel in de erker met een bakkie leut ernaast. En inderdaad, dan vroeg mijn oma iets van 'rivier in Duitsland, vier letters, eerste letter O', en dan knalden mijn opa en ik unisono 'ODER'!!!
Kruiswoordpuzzels en cryptogrammen maar toen ik hem een boekje met zulks cadeau gaf was het veel te makkelijk volgens hem. Ik weet toch niet welk niveau hij wil? (academisch geschoold/niveao, bedoel ik hiermee) lastig cadeau te doen. Vind ik. Ik doe het zelf niet. Behalve soms in de krant ( Volkskrant) En toen ik nog thuiswoonde konden wij elkaar ook goed aanvullen, zoals je hierboven beschrijft

zaterdag 9 augustus 2025 om 09:00
zaterdag 9 augustus 2025 om 09:05
Ik hoop het voor jullie!
Ik ga vandaag bij vrienden zwemmen, dus vandaag ga ik geen last hebben van de herrie.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 9 augustus 2025 om 09:08
zaterdag 9 augustus 2025 om 09:32
Ja, lekker hoor. Zou eerst maandag worden maar het gaat goed (genoeg) om daar geen bed te hoeven bezetten. Pijn gaat ook heel redelijk. Brand was er gisteren gelukkig al uit, maar elke beweging is gevoelig natuurlijk. Heeft de fysio wat tips en tricks voor gegeven.
Over twee weken mag het gips er weer af en krijgt ie een harde brace. Voor zover ik begrepen heb is het dan nog 3 weken niet belasten maar wel al licht bewegen, 30° om mee te beginnen.
Fijn ook dat ik nog 2,5 week vrij ben. Wat dat betreft was zijn timing wel handig

Ik heb nog een paar mooie foto's voor je, zal ze je vanmiddag even mailen

There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 9 augustus 2025 om 09:38
Grobbekuiken_ schreef: ↑09-08-2025 09:32Ja, lekker hoor. Zou eerst maandag worden maar het gaat goed (genoeg) om daar geen bed te hoeven bezetten. Pijn gaat ook heel redelijk. Brand was er gisteren gelukkig al uit, maar elke beweging is gevoelig natuurlijk. Heeft de fysio wat tips en tricks voor gegeven.
Over twee weken mag het gips er weer af en krijgt ie een harde brace. Voor zover ik begrepen heb is het dan nog 3 weken niet belasten maar wel al licht bewegen, 30° om mee te beginnen.
Fijn ook dat ik nog 2,5 week vrij ben. Wat dat betreft was zijn timing wel handig![]()
Ik heb nog een paar mooie foto's voor je, zal ze je vanmiddag even mailen![]()

David Dunning
David Dunning
zaterdag 9 augustus 2025 om 10:21
Maandag? Dat is een lange dagopname!Grobbekuiken_ schreef: ↑09-08-2025 09:32Ja, lekker hoor. Zou eerst maandag worden maar het gaat goed (genoeg) om daar geen bed te hoeven bezetten. Pijn gaat ook heel redelijk. Brand was er gisteren gelukkig al uit, maar elke beweging is gevoelig natuurlijk. Heeft de fysio wat tips en tricks voor gegeven.
Fijn ook dat ik nog 2,5 week vrij ben. Wat dat betreft was zijn timing wel handig![]()
Ik heb nog een paar mooie foto's voor je, zal ze je vanmiddag even mailen![]()

Fijn dat hij weer thuis komt, en fijn dat het goed ingepakt zit allemaal. Zorgt toch voor zo min mogelijk pijn en ander ongemak... Sterkte, jullie allebei (en Grobman natuurlijk) bij het herstel!
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:29
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:38
Hier is het Love Land. Maakt niet uit hoe de wind waait: ik woon er zowat boven dus meegenieten is een zekerheid. Meestal heb ik er geen probleem mee want ze starten om 12 uur en om 23 uur is het klaar. Vorige keer voelden we 's avonds extreem veel bas en dat werd op het einde wel vervelend. Maar over het algemeen maak ik me er niet druk over.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:45
Toen ik nog in Amsterdam Zuidoost woonde had ik meerdere festivals in de zomer.OlleGrieze schreef: ↑09-08-2025 11:38Hier is het Love Land. Maakt niet uit hoe de wind waait: ik woon er zowat boven dus meegenieten is een zekerheid. Meestal heb ik er geen probleem mee want ze starten om 12 uur en om 23 uur is het klaar. Vorige keer voelden we 's avonds extreem veel bas en dat werd op het einde wel vervelend. Maar over het algemeen maak ik me er niet druk over.
Maar Gaasperpleasure ( nu Guilty pleasure) was op de een of andere manier altijd het hardste.
Ik had meestal niet veel last van het geluidsoverlast trouwens.
Ik vond het vervelender dat er een week voor en na een festival de Gaassperplas werd afgesloten.
Als er 3-4 festivals in een seizoen zijn, zijn dat heel veel afsluitingen.
zaterdag 9 augustus 2025 om 14:08
zaterdag 9 augustus 2025 om 14:26
Jaaaaaa, beautiful.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in