Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
12-08-2025 17:02
Hier is het in de middag bij hitte altijd uitgestorven en koud in de Mercadona. Siesta is het, eindelijk ook voor jullie.
Niks siesta, doorbikkelen wij.
merano schreef:
12-08-2025 17:00
Vrieskast dicht doen?
:lol:
Geen bijzonderheden
Star⁴ schreef:
12-08-2025 17:13
Niks siesta, doorbikkelen wij.
Ehm... :whistle:
There is always something happening, and it's usually right now
Ovale eettafel....

Ik weet dat het de juiste spelling is, maar ik vind het er raar uitzien.

Ik wil een ovalen eettafel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
12-08-2025 19:45
Ovale eettafel....

Zo'n tafel is niet van ei gemaakt hè :proud:
S-Groot schreef:
12-08-2025 21:32
Zo'n tafel is niet van ei gemaakt hè :proud:
Kan ie anders niet ovaal zijn? :blond:

David Dunning
Solomio schreef:
12-08-2025 19:45
Ovale eettafel....

In Zuid Nederland/Vlaanderen doen ze dat, volgens mij. Daar zeggen ze: Hedde gij nen ovoalen eettoafel?
Of zoiets. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
12-08-2025 22:10
In Zuid Nederland/Vlaanderen doen ze dat, volgens mij. Daar zeggen ze: Hedde gij nen ovoalen eettoafel?
Of zoiets. ;-)
Dat lijkt me meer een soort verbindings-n om de uitspraak te vergemakkelijken.

David Dunning
Ik denk dat het gewoon beter past bij het gebruikelijke: ik koop een eiken stoel, een grenen kast, een vurenhouten bureau en een ovalen eettafel.
Maar het kan ook gewoon het aanpassen van een klank op de klank die erop volgt zijn.
Taalkunde is prachtig.
Ik kocht bubbelwater (uiteraard in Duitsland) van een andere budgetwinkel dan Lidl. En het smaakt zout, maar niemand (gezin+bezoek) proeft het. Ik voel me net een soort doorgedraaide prinses op de erwt.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
12-08-2025 22:23
Ik denk dat het gewoon beter past bij het gebruikelijke: ik koop een eiken stoel, een grenen kast, een vurenhouten bureau en een ovalen eettafel.
Maar het kan ook gewoon het aanpassen van een klank op de klank die erop volgt zijn.
Taalkunde is prachtig.
Ik kocht bubbelwater (uiteraard in Duitsland) van een andere budgetwinkel dan Lidl. En het smaakt zout, maar niemand (gezin+bezoek) proeft het. Ik voel me net een soort doorgedraaide prinses op de erwt.
Maar wel een ronde, vierkante of rechthoekige tafel. Hoewel ik bij vierkante weer best een n erachter wil: vierkanten.

Mijn taalpurisme is in rap tempo aan het verdwijnen.

Ik betrapte me vandaag op een voltooid deelwoord met een t aan het eind, terwijl de werkwoordstam op een r eindigde.
Voei.

David Dunning
Rabarbara schreef:
12-08-2025 22:23
Taalkunde is prachtig.
Ah jij hebt fantoomsmaak, ik heb fantoomreuk. Ik ruik altijd vanalles wat niemand anders ruikt. Ik verdenk mensen er altijd van dat ze liegen omdat ze me gewoon geen gelijk willen geven. :P
EefjeEverzwijn schreef:
12-08-2025 22:29
Ah jij hebt fantoomsmaak, ik heb fantoomreuk. Ik ruik altijd vanalles wat niemand anders ruikt. Ik verdenk mensen er altijd van dat ze liegen omdat ze me gewoon geen gelijk willen geven. :P
Veel mensen zijn ongevoelig.
Maar ja, dat weet je dan niet van jezelf.

David Dunning
Die tuincentra die bezig zijn met hun kerstshows, mét kerstliedjes die langskomen.
Met dit weer. In augustus.

Ik krijg daar zo’n error van. ⚡️
Geen bijzonderheden
Ik denk dat veel mensen nu de airco aan hebben, want het stroom viel hier even weg o_o
Pluviofiel
Kidneybean schreef:
13-08-2025 12:49
Ik denk dat veel mensen nu de airco aan hebben, want het stroom viel hier even weg o_o
Ik kan hier (werk) die verdomde airco niet zelf regelen. De kerstaferelen waar Yasmijn het over had, zouden hier niet misstaan. Ik zit verdorie met een vest, omslagdoek en dichte schoenen nog zowat te blauwbekken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
13-08-2025 12:57
Ik kan hier (werk) die verdomde airco niet zelf regelen. De kerstaferelen waar Yasmijn het over had, zouden hier niet misstaan. Ik zit verdorie met een vest, omslagdoek en dichte schoenen nog zowat te blauwbekken.
Dat is ook zeker niet fijn, nee. Lijkt me een flinke klap als je straks naar buiten moet.
Pluviofiel
yasmijn schreef:
13-08-2025 10:54
Die tuincentra die bezig zijn met hun kerstshows, mét kerstliedjes die langskomen.
Met dit weer. In augustus.

Ik krijg daar zo’n error van. ⚡️
Zijn de pepernoten ook al gespot?
OlleGrieze schreef:
13-08-2025 12:57
Afschuwelijk. Zo is het in mijn werkgebouw ook. Dat is toch niet goed, dat je dan buiten komt uit die kou en zo de hitte in.
Ik heb daar op mijn kamer al jaren wintervesten, vingerloze handschoenen en grote sjaals hangen.

Godzijdank werk ik deze week nog thuis. En ik denk volgende week ook nog wel.
Geen bijzonderheden
@Yas: Ja ik weet dat jij dat ook al jaren hebt. Ik heb een jaartje in een ander gebouw gezeten wegens een verbouwing. Wat een heerlijkheid zonder airco. Gewoon een radiator in mijn kamer en in de zomer twee raampjes op de klapstand en een ventilator in de hoek van de kamer. Voor mij ideaal. Maar dat feest is helaas voorbij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Iemand geeft na 4 jaar een update over verliefdheid op een arts. Hebben jullie ook allemaal je adem ingehouden?
Merys schreef:
13-08-2025 13:37
Iemand geeft na 4 jaar een update over verliefdheid op een arts. Hebben jullie ook allemaal je adem ingehouden?
4 jaar slapeloze nachten van gehad.. kan vanavond eindelijk weer een knappe nacht maken
Solomio schreef:
12-08-2025 21:55
Kan ie anders niet ovaal zijn? :blond:

Jawel, maar niet van ovaal. Van ei kan ie wel zijn (en dan mag je je -n gebruiken) maar dat is dan weer niet zo stevig.
NM1717 schreef:
13-08-2025 14:03
4 jaar slapeloze nachten van gehad.. kan vanavond eindelijk weer een knappe nacht maken

:HA:
Ik schoot van spanning uit mijn verschoning.
Geen bijzonderheden
3000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven