Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:10
In Zuid Nederland/Vlaanderen doen ze dat, volgens mij. Daar zeggen ze: Hedde gij nen ovoalen eettoafel?
Of zoiets.

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:15
Dat lijkt me meer een soort verbindings-n om de uitspraak te vergemakkelijken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:23
Ik denk dat het gewoon beter past bij het gebruikelijke: ik koop een eiken stoel, een grenen kast, een vurenhouten bureau en een ovalen eettafel.
Maar het kan ook gewoon het aanpassen van een klank op de klank die erop volgt zijn.
Taalkunde is prachtig.
Ik kocht bubbelwater (uiteraard in Duitsland) van een andere budgetwinkel dan Lidl. En het smaakt zout, maar niemand (gezin+bezoek) proeft het. Ik voel me net een soort doorgedraaide prinses op de erwt.
Maar het kan ook gewoon het aanpassen van een klank op de klank die erop volgt zijn.
Taalkunde is prachtig.
Ik kocht bubbelwater (uiteraard in Duitsland) van een andere budgetwinkel dan Lidl. En het smaakt zout, maar niemand (gezin+bezoek) proeft het. Ik voel me net een soort doorgedraaide prinses op de erwt.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:28
Maar wel een ronde, vierkante of rechthoekige tafel. Hoewel ik bij vierkante weer best een n erachter wil: vierkanten.Rabarbara schreef: ↑12-08-2025 22:23Ik denk dat het gewoon beter past bij het gebruikelijke: ik koop een eiken stoel, een grenen kast, een vurenhouten bureau en een ovalen eettafel.
Taalkunde is prachtig.
Mijn taalpurisme is in rap tempo aan het verdwijnen.
Ik betrapte me vandaag op een voltooid deelwoord met een t aan het eind, terwijl de werkwoordstam op een r eindigde.
Voei.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:29
Ah jij hebt fantoomsmaak, ik heb fantoomreuk. Ik ruik altijd vanalles wat niemand anders ruikt. Ik verdenk mensen er altijd van dat ze liegen omdat ze me gewoon geen gelijk willen geven.Rabarbara schreef: ↑12-08-2025 22:23Ik denk dat het gewoon beter past bij het gebruikelijke: ik koop een eiken stoel, een grenen kast, een vurenhouten bureau en een ovalen eettafel.
Taalkunde is prachtig.

dinsdag 12 augustus 2025 om 22:31
Veel mensen zijn ongevoelig.EefjeEverzwijn schreef: ↑12-08-2025 22:29Ah jij hebt fantoomsmaak, ik heb fantoomreuk. Ik ruik altijd vanalles wat niemand anders ruikt. Ik verdenk mensen er altijd van dat ze liegen omdat ze me gewoon geen gelijk willen geven.![]()
Maar ja, dat weet je dan niet van jezelf.
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 12:57
Ik kan hier (werk) die verdomde airco niet zelf regelen. De kerstaferelen waar Yasmijn het over had, zouden hier niet misstaan. Ik zit verdorie met een vest, omslagdoek en dichte schoenen nog zowat te blauwbekken.Kidneybean schreef: ↑13-08-2025 12:49Ik denk dat veel mensen nu de airco aan hebben, want het stroom viel hier even weg![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 13 augustus 2025 om 13:00
Dat is ook zeker niet fijn, nee. Lijkt me een flinke klap als je straks naar buiten moet.OlleGrieze schreef: ↑13-08-2025 12:57Ik kan hier (werk) die verdomde airco niet zelf regelen. De kerstaferelen waar Yasmijn het over had, zouden hier niet misstaan. Ik zit verdorie met een vest, omslagdoek en dichte schoenen nog zowat te blauwbekken.
Pluviofiel
woensdag 13 augustus 2025 om 13:10
Afschuwelijk. Zo is het in mijn werkgebouw ook. Dat is toch niet goed, dat je dan buiten komt uit die kou en zo de hitte in.OlleGrieze schreef: ↑13-08-2025 12:57Ik kan hier (werk) die verdomde airco niet zelf regelen. De kerstaferelen waar Yasmijn het over had, zouden hier niet misstaan. Ik zit verdorie met een vest, omslagdoek en dichte schoenen nog zowat te blauwbekken.
Ik heb daar op mijn kamer al jaren wintervesten, vingerloze handschoenen en grote sjaals hangen.
Godzijdank werk ik deze week nog thuis. En ik denk volgende week ook nog wel.
Geen bijzonderheden
woensdag 13 augustus 2025 om 13:32
@Yas: Ja ik weet dat jij dat ook al jaren hebt. Ik heb een jaartje in een ander gebouw gezeten wegens een verbouwing. Wat een heerlijkheid zonder airco. Gewoon een radiator in mijn kamer en in de zomer twee raampjes op de klapstand en een ventilator in de hoek van de kamer. Voor mij ideaal. Maar dat feest is helaas voorbij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.