Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 19 juli 2025 om 08:41
Ja erg dom. De man schijnt nu onvindbaar, zijn vrouw heeft de scheiding al in gang gezet.
En ze hebben kinderen, arme kinderen die hier alles natuurlijk van mee krijgen.
Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 19 juli 2025 om 08:52
Ik ben er nog steeds nietGrobbekuiken_ schreef: ↑18-07-2025 15:32Vroeg me af wat een mis-se-tam mevrouw is![]()
Maar het kwartje is gevallen.

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 19 juli 2025 om 08:52
Ik lees net dat ie op non-actief is gesteld door zijn bedrijf.
Ik begrijp de ophef dan weer niet. Dom? Ja. Maar verder iets tussen hem en zijn vrouw.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 08:53
https://www.missetam.nl/nl/?gad_source= ... YoQAvD_BwE
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 08:54
Daar wel, ik dacht dat er nog een woordspeling was
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 19 juli 2025 om 08:56
Als dat zo is heb ik die dus ook nog niet door.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 08:56
Amerika hè. Normen en waarden lees ik.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 09:38
Nee, zo creatief ben ik niet per se.
Ik heb sokken met dansende donuts erop. En toen ik ze wilde afrekenen (samen met nog andere sokken, van een schaap dat badminton speelde) en mijn voordeelkaart van de Duitse kledingwinkel waar deze wansmaak verkocht wordt liet scannen, begon de kassa te piepen en kreeg ik mijn hele aankoop gratis mee, omdat 1 op de zoveel aankopen dus gratis is. Whoopwhoop.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 19 juli 2025 om 09:41
Jij bent voor het geluk geboren.Rabarbara schreef: ↑19-07-2025 09:38Nee, zo creatief ben ik niet per se.
Ik heb sokken met dansende donuts erop. En toen ik ze wilde afrekenen (samen met nog andere sokken, van een schaap dat badminton speelde) en mijn voordeelkaart van de Duitse kledingwinkel waar deze wansmaak verkocht wordt liet scannen, begon de kassa te piepen en kreeg ik mijn hele aankoop gratis mee, omdat 1 op de zoveel aankopen dus gratis is. Whoopwhoop.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 09:44
Ja, dat zei de mevrouw achter de kassa ook. Ik zag mijn leven in een ander licht. De mensen achter me in de rij waren een beetje nukkig, ik denk dat zij ook hadden willen winnen. "Uw geluk is wel op voor vandaag" riep er nog eentje. Klinkt onheilspellend, maar ze heeft me niet aangevallen op de parkeerplaats.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 19 juli 2025 om 09:45
Een geheime relatie tussen een ceo en hoofd hr vind ik toch ook voor de organisatie wel een probleem. Je wilt toch niet dat daar managementsbeslissingen ongemerkt door beïnvloed worden. De rest van de wereld heeft er inderdaad niets mee te maken maar dat hij op non-actief is gesteld in het bedrijf snap ik wel.
zaterdag 19 juli 2025 om 09:46
zaterdag 19 juli 2025 om 09:47
Rabarbara schreef: ↑19-07-2025 09:44Ja, dat zei de mevrouw achter de kassa ook. Ik zag mijn leven in een ander licht. De mensen achter me in de rij waren een beetje nukkig, ik denk dat zij ook hadden willen winnen. "Uw geluk is wel op voor vandaag" riep er nog eentje. Klinkt onheilspellend, maar ze heeft me niet aangevallen op de parkeerplaats.

•
zaterdag 19 juli 2025 om 09:47
Dat is inderdaad heel iets anders dan wanneer hij een relatie had met de buurvrouw ofzo. Nu moet het bedrijf er wel iets mee.Danae schreef: ↑19-07-2025 09:45Een geheime relatie tussen een ceo en hoofd hr vind ik toch ook voor de organisatie wel een probleem. Je wilt toch niet dat daar managementsbeslissingen ongemerkt door beïnvloed worden. De rest van de wereld heeft er inderdaad niets mee te maken maar dat hij op non-actief is gesteld in het bedrijf snap ik wel.
zaterdag 19 juli 2025 om 09:52
Zelfs dat begrijp ik niet.Danae schreef: ↑19-07-2025 09:45Een geheime relatie tussen een ceo en hoofd hr vind ik toch ook voor de organisatie wel een probleem. Je wilt toch niet dat daar managementsbeslissingen ongemerkt door beïnvloed worden. De rest van de wereld heeft er inderdaad niets mee te maken maar dat hij op non-actief is gesteld in het bedrijf snap ik wel.
Maar ik ben dan ook zo iemand die daarin niet anders zou gaan besluiten.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 10:02
Ik vind er weinig hilarisch aan.
Ik begrijp ook niet dat iemand dat op social media verspreidt en daar dan ook nog trots op is.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 10:03
Jij zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden als medewerker van dat bedrijf om een klacht in te dienen over de ceo (stel dat je een klacht over hem hebt) bij een hr waarvan het hoofd een relatie heeft met die ceo?
zaterdag 19 juli 2025 om 10:18
Ik ga er altijd vanuit dat mensen in staat zijn dat soort zaken te scheiden.
Wat wrsch vaak niet lukt, dus dan moeten mensen zelf besluiten dat één van de twee vertrekt.
Als deze mensen nu niet toevallig in de spotlights hadden gestaan, had er (voorlopig) geen haan naar gekraaid.
Dus beter zorg je ervoor dat er ruimte is voor openheid en oplossingen voor dit soort zaken.
Nu begrijp ik prima dat ze het geheim willen houden, als de gevolgen zo groot zijn.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 10:25
Jij hebt een groter vertrouwen in de mensheid als ik. Daarom vind ik het goed dat het bedrijf niet wacht tot ze zelf iets doen.Solomio schreef: ↑19-07-2025 10:18Ik ga er altijd vanuit dat mensen in staat zijn dat soort zaken te scheiden.
Wat wrsch vaak niet lukt, dus dan moeten mensen zelf besluiten dat één van de twee vertrekt.
Als deze mensen nu niet toevallig in de spotlights hadden gestaan, had er (voorlopig) geen haan naar gekraaid.
Dus beter zorg je ervoor dat er ruimte is voor openheid en oplossingen voor dit soort zaken.
Nu begrijp ik prima dat ze het geheim willen houden, als de gevolgen zo groot zijn.
zaterdag 19 juli 2025 om 10:37
Maar op non-actief vind ik echt zeer overdreven. Zorg dat één van de twee overgeplaatst wordt of een andere baan moet zoeken.
Als ze geen liefdesrelatie hadden, maar elkaar toevallig erg aardig vonden, had je gewoon hetzelfde 'probleem' kunnen hebben.
Dan vooral ook geen vriendschappen meer op de werkvloer?
Iedereen liefst een hekel aan elkaar? Of neutraal? En hoe ga je dat bewerkstelligen?
Ik begrijp niet dat het bij een liefdesrelatie ineens zo vreselijk is, terwijl je nu eenmaal altijd te maken hebt met sympathieën die meningen zullen beïnvloeden.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 10:38
zaterdag 19 juli 2025 om 10:39
Het heeft trouwens weinig te maken met een groter vertrouwen, maar meer met dat ik me bij heel veel van dat soort regels afvraag waar die voor dienen en of de redenering wel klopt.
En daar heb ik grote twijfels bij.
En daar heb ik grote twijfels bij.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 11:04
Ik zie gelijk een heel verhaal voor me: je dient een metoo klacht in tegen die ceo, hr roept : hij zit ook aan jou?!? en rent de deur uit, stormt bij de ceo naar binnen en roept daar "het is uit! en ik neem ontslag!" om vervolgens jankend het gebouw te verlaten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in