Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2335 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
28-07-2025 18:29
Nee hoor. Ik heb het voor de zekerheid zojuist even uitgeprobeerd en ik krijg toch echt de melding 'email-adres is al in gebruiik'.

De laatste keer dat het bij mij voorviel (toen met die rare perma) heb ik het email-adres van mijn man gebruikt, maar dat zal ik GT niet aanraden :lol:
Wat gek. Of heb ik dan toch een ander adres gebruikt? Niet dat ik die nick andere gebruik.
Geen bijzonderheden
Ik heb het andere e-mailadres ook al een keer gebruikt :( en ben even niet in staat om een nieuw e-mailadres aan te maken. Te veel aan mijn hoofd :|
Voor iedereen een groene tuin
Moiren schreef:
28-07-2025 17:35
Koop ik iets bij Wehkamp, kies voor dichtstbijzijnde DHL punt, groene optie.
Gooien ze het op een punt 15 minuten verder met de auto.
Zijn ze niet helemaal lekker daar ofzo.
Oh, dit vind ik zo irritant.
Si abra la puerta hay lobos.
GroenTuintje schreef:
28-07-2025 18:41
Ik heb het andere e-mailadres ook al een keer gebruikt :( en ben even niet in staat om een nieuw e-mailadres aan te maken. Te veel aan mijn hoofd :|
Oh dus je wist wel hoe je een ander account moest aanmaken? Beetje vermoeiend dit.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
28-07-2025 17:52
Ik had voor die vlakbij gekozen. Maar volgens DHL konden ze daar niet leveren en was dit de dichtstbijzijnde. Vuile jonkies op de klantenservice.
Gelukkig kwam er iemand met een auto op visite en is die hem voor mij gaan halen.
Fijn dat iemand het wilde oppikken, maar vervelend dat het zo gaat is het wel.
There is always something happening, and it's usually right now
GroenTuintje schreef:
Niet in staat? Echt hoor... kom op. 3 minuten werk. Hooguit.
GroenTuintje schreef:
Bij Gmail gewoon ergens een puntje voor de @ zetten.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Rabarbara schreef:
28-07-2025 18:43
Oh, dit vind ik zo irritant.
Ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is.
Ik kan me voorstellen dat dat heel lastig is als u niet mobiel bent.

Ik wil geen rondje therapie en erkenning, ik wil gewoon een redelijke oplossing.
Dan moest ik het maar laten liggen en zou het na een week vanzelf teruggestuurd worden.

Nooit meer een groene keuze bij DHL.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
28-07-2025 20:16
Ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is.
Ik kan me voorstellen dat dat heel lastig is als u niet mobiel bent.

Ik wil geen rondje therapie en erkenning, ik wil gewoon een redelijke oplossing.
Dan moest ik het maar laten liggen en zou het na een week vanzelf teruggestuurd worden.

Nooit meer een groene keuze bij DHL.
Ingestudeerd nepmedeleven is echt superfijn. En dat ze dan zeggen "nou, dan sturen we het wel terug" vind ik ook een vreemde reactie: zij weten best dat je iets bestelt omdat je het graag wil hebben.
Rabarbara schreef:
28-07-2025 20:41
Ingestudeerd nepmedeleven is echt superfijn. En dat ze dan zeggen "nou, dan sturen we het wel terug" vind ik ook een vreemde reactie: zij weten best dat je iets bestelt omdat je het graag wil hebben.
Ja :lol:

En niet iedereen heeft de ruimte om het gewoon maar even dubbel te bestellen.

Nou ja, uit wraak heb ik vanmiddag het pakket voor iemand in de straat niet aangenomen van DHL. Lekker voor ze :P
Ruin it yourself.
Topics over gewicht bij kinderen zijn toch altijd een beetje ongemakkelijk, vind ik.
Rabarbara schreef:
28-07-2025 20:41
Dat is geen vreemde reactie, maar gewoon de standaardprocedure die ook Postnl, DPD e.a. hanteren. Alle pakketten die niet binnen een bepaald aantal dagen worden opgehaald, gaan retour afzender.
DronkenAardbei schreef:
28-07-2025 21:39
Dat is geen vreemde reactie, maar gewoon de standaardprocedure die ook Postnl, DPD e.a. hanteren. Alle pakketten die niet binnen een bepaald aantal dagen worden opgehaald, gaan retour afzender.
Beetje rare oplossing voor een domme fout die zij maken.
Ruin it yourself.
DronkenAardbei schreef:
28-07-2025 21:39
Het is echter geen oplossing voor het probleem van de klant, het is het wijzen op procedures bij niet -opgehaalde pakketten.
Rabarbara schreef:
28-07-2025 21:51
Het is echter geen oplossing voor het probleem van de klant, het is het wijzen op procedures bij niet -opgehaalde pakketten.
Als een klant zegt dat het daar niet opgehaald kan worden, gaat het gewoon retour. Maatwerk is er nu eenmaal niet bij dergelijk grote bedrijven. Een andere oplossing dan retour afzender hoef je dus niet te verwachten. Het is zoals het is.
Lady*Voldemort schreef:
28-07-2025 18:44
Oh dus je wist wel hoe je een ander account moest aanmaken? Beetje vermoeiend dit.
Ik heb 2 officiële emailadressen ja. Beide gebruikt voor account hier. Alleen die eerste is lang geleden, en geen idee of ik die wil gebruiken. En anders moet ik een nieuw e-mailadres aanvragen
Moiren schreef:
28-07-2025 21:47
Beetje rare oplossing voor een domme fout die zij maken.
Maar was het een fout dan? Vlg DHL kon het niet op het gewenste pakketpunt afgeleverd worden toch? Weet niet of het bij jou om een pakketautomaat ging, maar daar gaat het sowieso regelmatig fout mee. Automaat zit vaak vol, dan gaat het naar een andere locatie.
GroenTuintje schreef:
28-07-2025 22:01
Ik heb 2 officiële emailadressen ja. Beide gebruikt voor account hier. Alleen die eerste is lang geleden, en geen idee of ik die wil gebruiken. En anders moet ik een nieuw e-mailadres aanvragen
Doen en gewoon het nu laten.
GroenTuintje schreef:
28-07-2025 22:01

Een nieuw Gmail adres is echt in 2 minuten gemaakt
DronkenAardbei schreef:
28-07-2025 22:02
Maar was het een fout dan? Vlg DHL kon het niet op het gewenste pakketpunt afgeleverd worden toch? Weet niet of het bij jou om een pakketautomaat ging, maar daar gaat het sowieso regelmatig fout mee. Automaat zit vaak vol, dan gaat het naar een andere locatie.
Ik heb 5 punten alleen al op loopafstand. Dus dan naar een andere gemeente op 15 autominuten verder vind ik meer dan dom.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
28-07-2025 22:21
Ik heb 5 punten alleen al op loopafstand. Dus dan naar een andere gemeente op 15 autominuten verder vind ik meer dan dom.
Dat ben ik helemaal met je eens. Staan veel klachten hierover op o.a. Trustpilot.
Merys schreef:
28-07-2025 22:11
Een nieuw Gmail adres is echt in 2 minuten gemaakt
En compleet overbodig als je er al een hebt, Moiren gaf het al aan.

GT: als je Gmail adres nu GroenTuintje@gmail.com is werkt groen.tuintje@gmail.com of g.roe.ntu.intje@gmail.com ook. Gmail maakt geen verschil, het Viva-forum ziet dat wel als verschillende adressen. Dus als je al Gmail gebruikt heb je al bijna onbeperkt verschillende adressen die je kan gebruiken.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
29-07-2025 05:43

GT: als je Gmail adres nu GroenTuintje@gmail.com is werkt groen.tuintje@gmail.com of g.roe.ntu.intje@gmail.com ook. Gmail maakt geen verschil, het Viva-forum ziet dat wel als verschillende adressen. Dus als je al Gmail gebruikt heb je al bijna onbeperkt verschillende adressen die je kan gebruiken.
Dat wist ik ook niet. Goed te weten.
There is always something happening, and it's usually right now
MyLittlePony schreef:
29-07-2025 05:43

Zal eens proberen :)
Rabarbara schreef:
28-07-2025 21:33
Topics over gewicht bij kinderen zijn toch altijd een beetje ongemakkelijk, vind ik.
Ik ook, vooral met uitgeschreven dagmenu: 15 druiven en 120 gram yoghurt. Straks weer een kind met verstoord beeld van voedsel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven