Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Is die Winnie de Pooh nou echt zo dom?
quote:paulaner schreef op 24 november 2014 @ 10:26:

Top 2000 kost mij altijd wel een week nadenken,

Ieder jaar neem ik mij voor om op tijd een lijst te hebben, en nu is dat alweer niet gelukt.Ik heb uit protest alleen maar nieuwe nummers gekozenvan Stromae en Pharrell enzo. Ik ben Leo en Matthijs en het ophemelen van nummers een beetje zat inmiddels.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oké, kan iemand mij nou even aan het werk schoppen?
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 november 2014 @ 11:43:

[...]

Nee, want er worden mensen in hun RL lastig gevallen. Dat is dus niet 'het is maar een forum'.

En 'je ziet spoken'.....je bent de eerste, maar ik had al voorspeld dat mensen dat zouden gaan roepen.

Ik heb echt geen idee waar je het de laatste paar posten en gisteravond allemaal over hebt, en in RL?

Maar als je niet gek bent.. dan is misschien wel beter als je een stapje terug doet, dit loopt in ieder geval voor jou uit de hand dan he?
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 11:37:

MissI heb je de reactie van mijn zoon op jouw post in het ik wil meer geld want ik ben zwanger en woon bij mama topic gelezen?

Hahahaha, ja gezien!

Wel knap dat ie kan quoten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 24 november 2014 @ 11:44:

[...]

Ik heb uit protest alleen maar nieuwe nummers gekozenvan Stromae en Pharrell enzo. Ik ben Leo en Matthijs en het ophemelen van nummers een beetje zat inmiddels.

Ja precies, ik ga zo ook eens kijken op de site.

Mis echt veel mooie liedjes en niet eens van hele gekke onbekende artiesten. Stomme lijst zeg. Heb van de vrije keus goed gebruikt gemaakt.
quote:Bloes schreef op 24 november 2014 @ 11:46:

Oké, kan iemand mij nou even aan het werk schoppen?SCHOP! zo?
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 november 2014 @ 11:47:

[...]

Hahahaha, ja gezien!

Wel knap dat ie kan quoten Het was een nuttige bijdrage
quote:Annapalona schreef op 24 november 2014 @ 11:46:

[...]

Ik heb echt geen idee waar je het de laatste paar posten en gisteravond allemaal over hebt, en in RL?

Maar als je niet gek bent.. dan is misschien wel beter als je een stapje terug doet, dit loopt in ieder geval voor jou uit de hand dan he?

Nee hoor, ik ga prima.

Zoals ik al zei, ik ben al blij dat ik gehoor heb gevonden bij de Mods.
quote:Annapalona schreef op 24 november 2014 @ 11:48:

[...]

SCHOP! zo?Ja, dank.
Ik voelde de schop ook, dus ik ga ook wat doen nu

Mag nog tot pagina 5 of zo, toch?
quote:bankje schreef op 24 november 2014 @ 11:44:

Is die Winnie de Pooh nou echt zo dom?Ja. Werd mij gisteren verteld.
@Amaqanda, wat een constructieve bijdrage levert die zoon van jou, ik voorspel dat ie het ver gaat schoppen
Ik weiger namelijk om mijn kop in het zand te steken en mijn bek te houden zoals de dames nu proberen af te dwingen omdat ik dingen heb aangehaald waarvan zij vinden dat er niet over gesproken mag worden.

Ik neem toch aan dat je mij hier niet mee bedoelt? En word je lastig gevallen in RL? Misschien wat minder privé gegevens delen op internet voortaan. Je weet nooit wie er mee aan de haal gaat.
@vivamila; nu schat je me te laag in. Dat RL lastigvallen ging niet over mij, het was een voorbeeld van hoe ver het in sommige gevallen gaat bij andere forummers.

En nu roept de plicht echt hier.
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 november 2014 @ 12:06:

@vivamila; nu schat je me te laag in. Dat RL lastigvallen ging niet over mij, het was een voorbeeld van hoe ver het in sommige gevallen gaat bij andere forummers.

En nu roept de plicht echt hier.

Sorry maar ik (en ik gok VilaMila) ook niet heb nog nooit iemand lastig gevallen in RL en ik denk echt dat je een beetje te ver gaat in je reacties op alles en iedereen. Vind dit soort betichtingen over dames die ik niet ben en ken ook maar erg vaag en naar.

Gaat het wel helemaal goed met jou?
Nou ja ik ken dat soort verhalen ook wel, maar niet van recent en dat lastig vallen IRL gebeurde niet door forummers die hier nu rondhangen. Om die situaties nu te herkauwen lijkt me niet gepast. Dat er hier gebitcht wordt: tuurlijk. Het zou gek zijn om te denken dat het er hier leuker, liever en aardiger aan toe gaat dan IRL.
MissI: in je poging een of ander onrecht te bestrijden, doe je zelf exact hetzelfde. Je wil niet dat anderen de mond gesnoerd worden, en om dat te bereiken vertel je mensen dat ze ergens over op moeten houden. Je wil niet dat anderen ergens maar over door blijven gaan, en om dat te bereiken ga je er zelf nog even over door. Je stelt je, in een kennelijke poging om vermeende dwingelanden van repliek te dienen, heel erg dwingend en bepalend op.

Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben in wiens allergie je daarmee zit te peuren.
quote:Annapalona schreef op 24 november 2014 @ 12:14:

[...]

Sorry maar ik (en ik gok VilaMila) ook niet heb nog nooit iemand lastig gevallen in RL en ik denk echt dat je een beetje te ver gaat in je reacties op alles en iedereen. Vind dit soort betichtingen over dames die ik niet ben en ken ook maar erg vaag en naar.

Gaat het wel helemaal goed met jou?

Waarom vat je dit in godsnaam persoonlijk op?

'De dames' in kwestie weten zelf wel wie ik bedoel.

En zoals ik al zei, het gaat prima met mij.

Ik voel me gehoord door de mods met het intrekken van mijn ban en de mailwisseling daaromtrent en dat is het belangrijkst.
Fijn dat de mods de ban hebben ingetrokken, het was ook echt niet banwaardig.

Verder weet ik er ook het fijne niet van natuurlijk en ik vind het vervelend omdat ik beide leuke forummers vind tot nu toe

Ik probeer me er niet mee te bemoeien, al zeg ik bijvoorbeeld wel dat ik vind dat missI ook wat mag zeggen als Hats dat ook gedaan heeft.

Verder is het voor mij nu wel klaar, ik hoop dat jullie langs elkaar heen gezellig blijven forummen! Vooral met mij
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 november 2014 @ 12:37:

[...]

Waarom vat je dit in godsnaam persoonlijk op?

'De dames' in kwestie weten zelf wel wie ik bedoel.

En zoals ik al zei, het gaat prima met mij.

Ik voel me gehoord door de mods met het intrekken van mijn ban en de mailwisseling daaromtrent en dat is het belangrijkst.

Hoe anders moet ik dat opvatten als je zulke dingen tikt op/ in een reactie op mij? En ik ben er nu wel klaar mee. Het ligt niet aan jou maar aan ''ons" ofzo.

Prima joh pff... Drama maken is ook een vak.
quote:Phoolan schreef op 24 november 2014 @ 11:59:

@Amaqanda, wat een constructieve bijdrage levert die zoon van jou, ik voorspel dat ie het ver gaat schoppen nou daar teken ik voor
Mag ik nog even kwijt dat ik me ontzettend irriteer aan het feit dat ik mijn oordopjes vergeten ben en nu geen muziek kan luisteren in de bus
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 12:48:

Mag ik nog even kwijt dat ik me ontzettend irriteer aan het feit dat ik mijn oordopjes vergeten ben en nu geen muziek kan luisteren in de bus Dat is kut. Moet je naar de gesprekken van je mede passagiers luisteren. En dat zijn nooit echt verheffende gesprekken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven