Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Amaqanda schreef op 27 november 2014 @ 19:09:

[...]

Wat dacht je van googlende ouders van kinderen in een gehandicapteninstelling

Heb de meest bijzondere oorzaken met bijbehorende oplossingen gehoord van ouders haha..

Oh, dat zal best! Ik kom voor mijn eigen stoornis al de meest bizarre dingen tegen. Soms is het best lastig om dat te negeren. Zeker als ze met wonderlijke genezingen gaan lopen strooien (zijn de Amerikanen goed in).

Ik kan me voorstellen dat dat voor een ouder nog veel moeilijker is.
Als ik 10 blagen had dan ging ik bij de grote vaart
Ye ken.
quote:Istar_ schreef op 27 november 2014 @ 19:19:

[...]

Oh, dat zal best! Ik kom voor mijn eigen stoornis al de meest bizarre dingen tegen. Soms is het best lastig om dat te negeren. Zeker als ze met wonderlijke genezingen gaan lopen strooien (zijn de Amerikanen goed in).

Ik kan me voorstellen dat dat voor een ouder nog veel moeilijker is.Om klokslag 10 met een suikerklontje in de bilnaad tegen de wind in rennen en je komt van je psoriasis af. Dat soort werk?
Ye ken.
Life vanuit de starbucks in oberhausen kan ik jullie vertellen dat ik niemand, ik herhaal, niemand een pb heb gestuurd. Dus jullie hoeven allemaal niet, ik herhaal, niet te kijken
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:21:

[...]

Om klokslag 10 met een suikerklontje in de bilnaad tegen de wind in rennen en je komt van je psoriasis af. Dat soort werk?Nee, vooral heel veel "als je goed je best doet en God om hulp vraagt dan genees je". En dat zeggen dan artsen die er serieus voor gestudeerd hebben.
quote:ketller schreef op 27 november 2014 @ 19:23:

Life vanuit de starbucks in oberhausen kan ik jullie vertellen dat ik niemand, ik herhaal, niemand een pb heb gestuurd. Dus jullie hoeven allemaal niet, ik herhaal, niet te kijkenJa nu wordt het verwarrend. Iedere keer dat er pb gegild wordt en er is niks en dat er nu ook al niks is als er geroepen wordt dat er niks is, dan volg ik het niet meer hoor.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:Istar_ schreef op 27 november 2014 @ 19:25:

[...]

Nee, vooral heel veel "als je goed je best doet en God om hulp vraagt dan genees je". En dat zeggen dan artsen die er serieus voor gestudeerd hebben.Dan geef ik dit (Om klokslag 10 met een suikerklontje in de bilnaad tegen de wind in rennen en je komt van je psoriasis af. Dat soort werk?) meer kans.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:harry13 schreef op 27 november 2014 @ 19:28:

[...]

Ja nu wordt het verwarrend. Iedere keer dat er pb gegild wordt en er is niks en dat er nu ook al niks is als er geroepen wordt dat er niks is, dan volg ik het niet meer hoor.

Ik zou het makkelijk voor jou maken: ik beloof plechtig jou nooooit een pb te sturen

;) nee grapje, ik zal geen pretverpester zijn
Of mensen die een artikel hebben gelezen, dat een bepaalde therapie autisme kan genezen.
quote:Istar_ schreef op 27 november 2014 @ 19:25:

[...]

Nee, vooral heel veel "als je goed je best doet en God om hulp vraagt dan genees je". En dat zeggen dan artsen die er serieus voor gestudeerd hebben.De categorie religieus geneuzel.
Ye ken.
Veel pret in Oberhausen gewenst, Ketller, of moet ik zeggen Spass.
voor degene van wie ik destijds allemaal een pb heb gekregen, alles is in orde. de kachel brandweer
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:31:

[...]

De categorie religieus geneuzel.Ja, maar dan door echte artsen/psychiaters. Dat soort mensen moeten uit hun ambt ontheven worden.
quote:fluim schreef op 27 november 2014 @ 19:31:

voor degene van wie ik destijds allemaal een pb heb gekregen, alles is in orde. de kachel brandweerJeeej!!!
quote:Amaqanda schreef op 27 november 2014 @ 19:30:

Of mensen die een artikel hebben gelezen, dat een bepaalde therapie autisme kan genezen.Elektroshock therapie werd vroeger ook als remedie tegen onder andere homoseksualiteit gezien. Voortschrijdend inzicht.
Ye ken.
Fijn Fluim.
quote:Istar_ schreef op 27 november 2014 @ 19:33:

[...]

Ja, maar dan door echte artsen/psychiaters. Dat soort mensen moeten uit hun ambt ontheven worden.Eens. Ik kom met enige regelmaat wetenschappers tegen die ernstig in de Heer zijn. Zo bizar vind ik dat.
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:34:

[...]

Elektroshock therapie werd vroeger ook als remedie tegen onder andere homoseksualiteit gezien. Voortschrijdend inzicht.Ik geloof ook zeker in nieuwe inzichten en andere behandelwijzen. Alleen niet in hard je best doen en bidden tot God en dat soort "therapieën".
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:35:

[...]

Eens. Ik kom met enige regelmaat wetenschappers tegen die ernstig in de Heer zijn. Zo bizar vind ik dat.Ik ook. En vooral dat ze dat dan nog propaganderen ook.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:35:

[...]

Eens. Ik kom met enige regelmaat wetenschappers tegen die ernstig in de Heer zijn. Zo bizar vind ik dat.Vooral het ernstig? Of Überhaupt in de Heer?
Dat je dagelijks met bewijs en bewijzen bezig bent en je op zondag meegaat in de waan dat de aarde pas 4000 jaar oud is. Dat botst toch in je kop?
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 27 november 2014 @ 19:40:

Dat je dagelijks met bewijs en bewijzen bezig bent en je op zondag meegaat in de waan dat de aarde pas 4000 jaar oud is. Dat botst toch in je kop?Ja, maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen de behoefte hebben om "ergens" in te geloven. En als zij dat dan God noemen en de bijbel als leidraad nemen om hun leven in te delen kan ik daar nog wel in mee gaan. Dat hoeft niet per se te betekenen dat je wetenschappelijk niet helder zou kunnen formuleren.
quote:StoraHuntur schreef op 27 november 2014 @ 19:40:

[img]https://paulwilkinson.files.wordpress.c ... =450&h=448[/img]
quote:harry13 schreef op 27 november 2014 @ 19:45:

[...]

Ja, maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen de behoefte hebben om "ergens" in te geloven. En als zij dat dan God noemen en de bijbel als leidraad nemen om hun leven in te delen kan ik daar nog wel in mee gaan. Dat hoeft niet per se te betekenen dat je wetenschappelijk niet helder zou kunnen formuleren.Wel zodra je gaat beweren dat God je met alles helpt of geneest als je maar goed genoeg gelooft. Of het wel denkt, maar niet uitspreekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven