Napraattopic 131

26-06-2020 20:32 3625 berichten
Alle reacties Link kopieren
Let op! De komende 2 weken is er een ander napraattopic overig/napraat-2-0/list_messages/465266 en is dit een kletstopic. Dus in dit topic alles over eten, drinken, slapen, films, tv etc.

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2020 17:08
20.00% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dreamer schreef:
10-07-2020 11:27
Vroeger had je tenminste nog Het Groepje, dat was tenminste helder (sorry forumster Het Groepje) Nu is er ineens een kliek. Dat is toch weer van heel andere orde.. toch? :blond:
Die is er nu ook gewoon nog hoor.
Phineas schreef:
10-07-2020 11:27
Jeetje, er is een ZP-topic! Ben benieuwd hoe lang dat blijft staan... (en nee, ik heb het niet gestaft).

Dat mag weer. Het is geen verboden onderwerp meer.
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
10-07-2020 11:30
Niet alleen het Vivaforum. Zo werkt het overal, niemand die gezellig gaat doen tegen de persoon die schreeuwend of zuigend binnen komt, waar dan ook.
Precies. Het enige wat ik gemeen heb met de mensen met wie ik gezellige gesprekjes heb hier op het forum, is dat we niet keihard naar elkaar gaan schreeuwen, niet drammen en niet zuigen. Voor de rest zijn we ongetwijfeld allemaal heel verschillend.
Cookielover schreef:
10-07-2020 11:16
Omdat mensen iets te zeiken moeten hebben.

De één gaat hardlopen, de ander gaat yoga doen en weer een ander gaat een potje zeiken op het forum.
Ja hoor. Zo is het.
Blijf lekker in je tevreden napraat bubbel. Ik lees echt al heeeeel lang zo af en toe mee op dit forum. Ik constateerdat dit een forum is dat in de loop van de jaren minder open is geworden en waar in toenemende mate een vaste kliek de dienst uitmaakt. Een mogelijke oplossing voor dat probleem ( niet voor mij maar wellicht voor de beheerders van dit forum) is het opzetten van een echt napraat topic (desnoods voor iedere pijler een) waar ook echt nagepraat wordt, waar mensen b.v kunnen reflecteren op hun eigen gedrag op een ander topic, zonder dat ze worden afgemaakt. Waar mensen op basis van gelijkwaardigheid elkaar kunnen wijzen op dingen die ze beter niet hadden kunnen schrijven. Zo iets dus.
Maak dan van dit topic een kletstopic, zou ik zeggen.
Als ik dan lees hoe hierop gereageerd wordt ( op de man, suggereren dat ik een probleem heb, belachelijk maken, negeren) merk ik me dat er geen draagvlak is voor deze mening, ten minste hier niet. Ik heb ook niet echt de illusie dat de moderators ( die een beetje bang zijn voor de vaste kliek) er iets aan gaan doen.
Sorry voor scheut koud water in een warm bad waar iedereen gelukkig is. Ik zal me er niet meer mee bemoeien.
X
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 11:31
Die is er nu ook gewoon nog hoor.

dus we hebben een groepje én een kliek :O

Ik krijg ook altijd als laatste de memo :lijstje:
Later is nu
Graag.
Ik kan me van Waterman alleen nog herinneren dat hij/zij compleet uit zijn/haar plaat ging in dat topic over zure reacties.
Dat was eind vorig jaar ofzeau.
Oh, vandaar dat die bij mij op de negeer stond. Ik vroeg het me al af.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 11:33
Ja hoor. Zo is het.
Blijf lekker in je tevreden napraat bubbel. Ik lees echt al heeeeel lang zo af en toe mee op dit forum. Ik constateerdat dit een forum is dat in de loop van de jaren minder open is geworden en waar in toenemende mate een vaste kliek de dienst uitmaakt. Een mogelijke oplossing voor dat probleem ( niet voor mij maar wellicht voor de beheerders van dit forum) is het opzetten van een echt napraat topic (desnoods voor iedere pijler een) waar ook echt nagepraat wordt, waar mensen b.v kunnen reflecteren op hun eigen gedrag op een ander topic, zonder dat ze worden afgemaakt. Waar mensen op basis van gelijkwaardigheid elkaar kunnen wijzen op dingen die ze beter niet hadden kunnen schrijven. Zo iets dus.
Als ik dan lees hoe hierop gereageerd wordt ( op de man, suggereren dat ik een probleem heb, belachelijk maken, negeren) merk ik me dat er geen draagvlak is voor deze mening, ten minste hier niet. Ik heb ook niet echt de illusie dat de moderators ( die een beetje bang zijn voor de vaste kliek) er iets aan gaan doen.
Sorry voor scheut koud water in een warm bad waar iedereen gelukkig is. Ik zal me er niet meer mee bemoeien.
X
Vraag het aan de mods.
Gekookte eitjes met soldatenboterhammen. En zout.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Waterman26 schreef:
Ja hoor. Zo is het.
X

Je vraagt wel veel
Later is nu
Wat zielig voor je poes La Fleur. Beterschap!

Abyss, misschien dat Roosje je reactie een beetje sarcastisch las. Vond het zelf ook moeilijk inschatten wat je echt bedoelde.
Waterman26 schreef:
Ja hoor. Zo is het.
Blijf lekker in je tevreden napraat bubbel. , waar mensen b.v kunnen reflecteren op hun eigen gedrag op een ander topic, zonder dat ze worden afgemaakt. Waar mensen op basis van gelijkwaardigheid elkaar kunnen wijzen op dingen die ze beter niet hadden kunnen schrijven.

Precies dit is nu gaande over jouw zuiggedrag, en dan taai je af?
Ik vind kliekje wel passen bij de eetpraat.

En ik ben niet geïnteresseerd in HET PUNT van iemand die suggereert dat ik bij het kliekje hoor.

Die mag zich aansluiten bij de historische huilers. En dan bedoel ik niet dat je iets historisch schrijft, maar dat dit punt vaker genoemd is in de historie. En in mijn beleving nog nooit door iemand die zelf verder iets toe te voegen had.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Waterman26 schreef:
Ja hoor. Zo is het.
X
Alsof de mensen die hier praten nooit een ban krijgen...
Dreamer schreef:
10-07-2020 11:35
Je vraagt wel veel
Helemaal omdat hij/zij het zelf niet kan zo te lezen.
Cookielover schreef:
10-07-2020 11:34
Ik kan me van Waterman alleen nog herinneren dat hij/zij compleet uit zijn/haar plaat ging in dat topic over zure reacties.
Jullie zijn gruwelijk voorspelbaar lieverds.
Waterman26 schreef:
10-07-2020 11:36
Geschiedenis herhaalt zich. Daar heb je geen glazen bol voor nodig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Iedereen is gek behalve jij.
Luci_Morgenster schreef:
Helemaal omdat hij/zij het zelf niet kan zo te lezen.

Dat dacht ik er inderdaad bij.. Maar daarmee wordt dus bewezen dat zelfreflectie best lastig kan zijn.

Echt gezellig, iemand die af en toe een topic binnen komt stampen om te vertellen dat de forummers in dat topic het hé-le-maal fout doen.
Later is nu
Cookielover schreef:
10-07-2020 11:34

Ooh die waar Murr een tikkie doorsloeg met haar gifjes.
Peixe schreef:
10-07-2020 11:38
Ooh die waar Murr een tikkie doorsloeg met haar gifjes.
Maar dat doet ze bijna altijd :proud:
VANTA schreef:
10-07-2020 11:35
Wat zielig voor je poes La Fleur. Beterschap!

Abyss, misschien dat Roosje je reactie een beetje sarcastisch las. Vond het zelf ook moeilijk inschatten wat je echt bedoelde.
Ja, denk dat het dat is. Geschreven woord is soms niet makkelijk!
Life is short. Eat dessert first.
Het is hier net de echte wereld Waterman. Je hebt zelf een hand in hoe anderen op je reageren.
Waterman26 schreef:
Ik snap hier werkelijk niets van. Dit is toch een perfect voorbeeld van self fulfilling prophecy?

Je doet het echt zelf nu.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven