Napraattopic 132

11-07-2020 08:59 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dreamer schreef:
13-07-2020 20:46
Ik vind het sowieso niet fijn, een vrouw een wijf noemen. Die witte dikke vrouw zou ik alweer aardiger vinden. Ik vind wijf echt een scheldwoord en denigrerend dus. Echt om jezelf als superieur af te schilderen. Zo hoeft diegene het niet bedoeld te hebben, maar zo komt het wel op mij over.
Ben ik het mee eens hoor, het klinkt arrogant en onplezierig maar stafwaardig?
Murrmurr schreef:
13-07-2020 20:39
In drie punt nul was dat nooit gebeurd maar ja, je mag hier niks
Het is niet eerlijk. :calimero:

Ik ontdek net pas die smilie :proud:
*Sally* schreef:
13-07-2020 20:50
Komt door je privilege.

Volgens mij was het vooral alcohol, vet eten en appelgebak bij werken in de horeca. Ik had toen wel heel veel beweging.
Later is nu
Murrmurr schreef:
13-07-2020 20:51
Ben ik het mee eens hoor, het klinkt arrogant en onplezierig maar stafwaardig?

nee, dat sowieso niet, maar zei ze het tegen iemand? Misschien vond die persoon zichzelf niet dik.
Later is nu
VANTA schreef:
13-07-2020 20:51
Het is niet eerlijk. :calimero:

Ik ontdek net pas die smilie :proud:
Is het toch nog een leuke dag!

Ik begin "Jort Kelder & Het Racismedebat" eigenlijk wel een leuke bandnaam te vinden
Dreamer schreef:
13-07-2020 20:52
nee, dat sowieso niet, maar zei ze het tegen iemand? Misschien vond die persoon zichzelf niet dik.
Neu volgens mij ging het over een filmpje van een man die zich behoorlijk aan liep te stellen en die was zwart dus moest dit er tegenover gezet worden, dat is het niveau van dat "debat".
Murrmurr schreef:
13-07-2020 20:03
Waarom zou je iemand geen dik wit wijf mogen noemen? Ze had het toch niet tegen een andere forummer?
Om dezelfde reden als dat je iemand geen dik zwart wijf mag noemen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Er wil weer iemand op anoniem die zich vandaag aangemeld heeft :hyper:
En Murr, wel een beetje normaal doen hè.

Dus geen: ''Neeeeeeeeeeee''.
Jezus te laat
zondag 21 juni 2020 om 14:10

FV:

Ga je nu serieus bij de juf klikken?

Wel heel stoer "zwarten" blijven schrijven als je meermaals is gevraagd dat niet te doen, wel heel stoer dikke mensen jarenlang stelselmatig beledigen, maar als je zelf een keer wordt aangepakt ren je naar de juf?

Als je eerst zelf dit typt naar een forummer vind ik het gewoon vreemd als je het zelf ook steeds doet. Sta dan achter je eigen principes.
anoniem_391739 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 21:02
0.58% gewijzigd
Solomio schreef:
13-07-2020 19:55
Ik heb dit zaterdag maar eens even voorgelegd aan mijn Antilliaanse vriendin.

Overigens doet zij regelmatig uitspraken over verschillen tussen bijv Antillianen en witte Nederlanders waar je hier op het forum een ban voor zou krijgen.
Nou ja dat praat het ook weer niet goed, maar goed.
Heb geen vriendin maar Antilliaanse vriend en inderdaad daar komt taal uit waar de honden geen brood van lusten. Zoals gezegd is dat nou niet per se leuk of geweldig.

Maar het maakt wel dat je op het scherpst van de snede gesprekken kan hebben zonder dat het gesprek ontspoort of vastloopt of grove verwijten.
Dat zie ik hier niet kunnen.
Solomio schreef:
13-07-2020 20:59
Om dezelfde reden als dat je iemand geen dik zwart wijf mag noemen?
Ik vind sowieso iemand een dik wijf noemen erg. Of iemand nou wit, zwart of paars is.
Cookielover schreef:
13-07-2020 21:00
Jezus te laat
Ik heb verlatingsangst oké
Is je psycholoog met vakantie Murr?
Cookielover schreef:
13-07-2020 19:50
Tot over een dagje Abyss!
Heeft hij een ban? Door FV? Of trek ik nu te snel conclusies?
Life is short. Eat dessert first.
Cookielover schreef:
13-07-2020 21:02
Is je psycholoog met vakantie Murr?
Hij was me opeens gaan ghosten, dit is niet goed voor mijn verlatingsangst
doornroosje9 schreef:
13-07-2020 21:02
Heeft hij een ban? Door FV? Of trek ik nu te snel conclusies?
Ik stuur je wel even een PB.
Wissewis schreef:
13-07-2020 20:34
Hoe poets je dan normaal je huis?
Heb je dan écht geen simpele dweil in huis?

Zelfs ik als poets-hater heb minstens 7 van die ondingen in huis.
Een dweil bij ons is meestal anders, toch? Jij bedoelt die losse 'doeken'?
Life is short. Eat dessert first.
Marana schreef:
12-07-2020 20:01
Ik :heart: dit forum

Dertien minuten na het posten van een vage omschrijving komt Dana al met het juiste antwoord, met dank aan de mensen voor haar die al goeie suggesties deden (om af te strepen) :heart:
Nou, wat vind ik dat nou leuk om te lezen. (Twintig pagina's terug, ik weet het, maar ik probeer vluchtig een beetje bij te lezen.) Ik vind dat soort topics ook altijd de leukste! :heart:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
babbeleo schreef:
13-07-2020 21:01
Nou ja dat praat het ook weer niet goed, maar goed.
Heb geen vriendin maar Antilliaanse vriend en inderdaad daar komt taal uit waar de honden geen brood van lusten. Zoals gezegd is dat nou niet per se leuk of geweldig.

Maar het maakt wel dat je op het scherpst van de snede gesprekken kan hebben zonder dat het gesprek ontspoort of vastloopt of grove verwijten.
Dat zie ik hier niet kunnen.
Zij is zeer beschaafd, dus haar taalgebruik is keurig.

Maar ze vindt het vanzelfsprekend dat Antillianen bijv explosiever zijn, zo zijn ze nu eenmaal.
Behalve zij dan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Murrmurr schreef:
13-07-2020 21:03
Hij was me opeens gaan ghosten, dit is niet goed voor mijn verlatingsangst
Ach schat wat sneu
Dreamer schreef:
13-07-2020 15:53
Ik heb het idee dat hier een onderliggende boodschap in zit :proud:

(...)
Haha, ja. ;-))
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Lady*Voldemort schreef:
13-07-2020 16:03
Ik ken ook genoeg vrouwen die zich totaal niet druk maken om welke indruk ze bij wie maken. Neem mij nou, bijvoorbeeld :D
:heart:

Dat is mijn ideaal. En ben een aardig eind gekomen in die richting.

Toevallig liep ik vanmiddag nog na te denken over een topic van alweer een poosje geleden, waar ik gewoon niet kon posten en ook al vrij snel moest stoppen met lezen, omdat ik er intens verdrietig van werd.

Was een topic van iemand die een leuk kort kapsel zocht voor haar dochter, ging echt om een heel jong meisje, een kleuter of zo.

Daar reageerden toen mensen echt op met dat het (dit verzin ik niet, al was dat natuurlijk wel de meest extreme van de reacties) zou grenzen aan mishandeling want zo'n meisje zou er toch zo ontzettend veel leuker uitzien met staartjes, of zo.

Ik ben zo blij dat er in mijn kinderjaren 1 ding werkelijk nooit toe deed: of ik er 'leuk' en 'meisjesachtig' uitzag. Beetje zoals dat verhaal wat ik hier pas van jou las over met je dochter door de modder rollen. Ik mocht dat soort dingen ook als kind en ik had een (kort bloempot-)kapsel en totale unisex-kleding waar velen nu van gruwen. Maar wat zou ik graag terug willen naar dat gelukkige gevoel uit die tijd toen ik me nog totaal onbewust was van dat er dingen waren die zouden moeten 'horen' of 'leuker' zouden moeten zijn voor meisjes dan voor mijn broertjes.

(En ik heb er gewoon een traantje bij gelaten toen ik daar vanmiddag aan dacht. Sentimenteel oud wijf dat ik er ben.) ;-))
Lady*Voldemort schreef:
13-07-2020 16:34
Zou mijn man ook niet wezen. Wil ik lekker met kind in de modder rollen, moet ik eerst zo'n jas weghalen.
Nou, dat dus. :rofl:

(Zit hier wel lekker in m'n eentje te ouwehoeren trouwens. Rel gaande ergens?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven