Napraattopic 136 - Met geklets

12-09-2020 14:47 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 136!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
LīlyRose schreef:
13-09-2020 16:54
Of gedacht had het nooit leuk te vinden.
Precies. Ik wilde noooooooooooooit het onderwijs in en ben alleen begonnen met lesgeven omdat ik na anderhalf jaar "goedendagdeel, bedrijf X klantenservice, u spreekt met voornaam achternaam, waarmee kan ik van dienst zijn?" ook wel eens iets anders wilde. Nu vind ik lesgeven nog steeds fantastisch, maar alsnog wil ik wel eens naar iets anders kijken. Ik heb alleen geen flauw idee.
Zouden er zoveel tieners zijn die echt al weten wat ze later willen doen?

Ik ben destijds in de bakkerij gerold omdat ik er al werkte als scholier en geen idee had welke job ik wou doen; ben er daarna blijven hangen omdat ik in de omgeving geen betere bakker vond dan mezelf. En de geur van versgebakken product hielp wel.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
13-09-2020 17:52
Zouden er zoveel tieners zijn die echt al weten wat ze later willen doen?

Ik ben destijds in de bakkerij gerold omdat ik er al werkte als scholier en geen idee had welke job ik wou doen; ben er daarna blijven hangen omdat ik in de omgeving geen betere bakker vond dan mezelf. En de geur van versgebakken product hielp wel.
Ik had toch écht vriendinnen en klasgenoten die op hun 6de of op hun 12de precies exact wisten wat ze wilden doen.
En dat ook gedaan hebben.


De dochter van vrienden riep bijvoorbeeld op haar 6de al dat ze kleuterjuf wou worden.
Een vriendinnetje riep op haar 12de dat ze Spaans wou gaan studeren*. En is nu leerkracht Spaans-Frans-Italiaans.


Ik had wel een vaag idee tegen mijn 17de, maar ik wist vooral wat ik zeker niet wou doen :-D.
Wetenschap is niks voor mij, techniek ook niet en teveel talen ook niet. En qua niveau kon ik hoogstens hogeschool aan*.
Dan bleef er weinig over :-D.


*Als ik in Nederland had gewoond was ik gegarandeerd op 't MBO gestrand.
Maar gezien ik in België woonde moest ik van mijn ouders hogeschool minstens een kans geven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Moirmel schreef:
13-09-2020 17:52
En de geur van versgebakken product hielp wel.
Ja, dat is dan weer een voordeel van mijn werk: mijn dochter heeft een paar zomervakanties wat bijverdiend in mijn onvolprezen wasserij en de geur van de verse producten hielp haar heel goed in te zien dat ze maar beter wat anders kon gaan doen de rest van haar leven :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2020 18:08
Ja, dat is dan weer een voordeel van mijn werk: mijn dochter heeft een paar zomervakanties wat bijverdiend in mijn onvolprezen wasserij en de geur van de verse producten hielp haar heel goed in te zien dat ze maar beter wat anders kon gaan doen de rest van haar leven :mrgreen:
Het kan natuurlijk ook dat ze straks zegt "mam, ik vind effe niks anders, jij houdt dit al jaren vol, dat moet me dus ook wel een paar jaar lukken" :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
13-09-2020 18:10
Het kan natuurlijk ook dat ze straks zegt "mam, ik vind effe niks anders, jij houdt dit al jaren vol, dat moet me dus ook wel een paar jaar lukken" :-).
Ja, dat kan ook :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik wist op mijn 10e al wat ik wilde en ook die richting uit gegaan. Alleen zo jammer dat het een brache is die zo bizar gevoelig is voor elk ding wat er in de wereld gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist op mijn 11e wat ik ging worden.

Mss gaat het ooit nog lukken. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds mijn geboorte wat ik wil zijn.

Maar nu een heel ander ding: door een of ander topic hier leerde ik het woord core. Nu weet ik de nuances nog niet, maar ik geloof dat het zoiets als algehele conditie is. En in dat topic zeiden ze dat hoelahoepen daar goed voor is. Nu is mijn conditie het laatste jaar niet echt weer goed geworden en project hardlopen vond ik niks aan. Dus heb ik een hoelahoep gekocht. Voor volwassenen, met een diameter van een meter en een gewicht van 1,8 kg.
En nu heeft mijn hele gezin blauwe plekken. Op rare plaatsen.

Dus.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
13-09-2020 18:52
Ik ben sinds mijn geboorte wat ik wil zijn.

Maar nu een heel ander ding: door een of ander topic hier leerde ik het woord core. Nu weet ik de nuances nog niet, maar ik geloof dat het zoiets als algehele conditie is. En in dat topic zeiden ze dat hoelahoepen daar goed voor is. Nu is mijn conditie het laatste jaar niet echt weer goed geworden en project hardlopen vond ik niks aan. Dus heb ik een hoelahoep gekocht. Voor volwassenen, met een diameter van een meter en een gewicht van 1,8 kg.
En nu heeft mijn hele gezin blauwe plekken. Op rare plaatsen.

Dus.
Die hoelahoep heb ik ook en mijn rug is nog nooit zo verlept geweest als na een paar weken elke dag dat ding gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
En ben je het al Feow?

Die blauwe plekken... het hele gezin in hergeboorte en Taadaaaa! Een blauw gezin? Vallen die plekken in elk geval niet op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb al vanalles gedaan. Ruim 10 jaar in de horeca, 8 jaar visual merchandiser, 2 jaar etaleuse, daarna 10 jaar klantenservice/kantoorwerk en nu in de GGZ als begeleider.

Dat kon ik echt niet allemaal bedenken toen ik 16 was.
Dat soort gelazer heb ik dus nooit. Ik gooi gewoon drie keer in de week een paar uurtjes in het rond met zakken vuile was en mijn core bloeit als nooit tevoren.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2020 18:58
Dat soort gelazer heb ik dus nooit. Ik gooi gewoon drie keer in de week een paar uurtjes in het rond met zakken vuile was en mijn core bloeit als nooit tevoren.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
13-09-2020 18:52
Ik ben sinds mijn geboorte wat ik wil zijn.

Maar nu een heel ander ding: door een of ander topic hier leerde ik het woord core. Nu weet ik de nuances nog niet, maar ik geloof dat het zoiets als algehele conditie is. En in dat topic zeiden ze dat hoelahoepen daar goed voor is. Nu is mijn conditie het laatste jaar niet echt weer goed geworden en project hardlopen vond ik niks aan. Dus heb ik een hoelahoep gekocht. Voor volwassenen, met een diameter van een meter en een gewicht van 1,8 kg.
En nu heeft mijn hele gezin blauwe plekken. Op rare plaatsen.

Dus.
Core is 'kern', het middendeel van je lijf.
In fitness-jargon betekent het je romp.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
13-09-2020 18:55
En ben je het al Feow?

Die blauwe plekken... het hele gezin in hergeboorte en Taadaaaa! Een blauw gezin? Vallen die plekken in elk geval niet op.

Smurfen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-09-2020 20:57
Smurfen!
Kijk nou nog eens goed naar mijn avatar....

Maar mijn romp is een ramp. Waar ik verder niet erg mee zit, tot ik te lang zit.
En mijn conditie was altijd erg goed. En toen werd ik ziek. Niks ernstigs en het is al lang weer over, maar mijn conditie en kracht zijn niet meer hetzelfde.
En toen dacht ik dat hoelahoepen leuk zou zijn en goed voor me enzo. Misschien komt dat nog.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Is dit alweer een nieuwe editie?? Wat gaat het toch snel met dat geklets. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
12-09-2020 15:16
Afbeelding

Ik moest eigenlijk meteen aan Weetabix denken.
Such fun!1
Ik lees steeds: dementor als ouder. Vet cool.
Ja, dat dan je hele leven als een Harry Potter film is :P
broekrok schreef:
13-09-2020 23:31
Ja, dat dan je hele leven als een Harry Potter film is :P
En je een handtas hebt waar je alles in kan stoppen wat je wil en het nog te dragen is ook.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-09-2020 23:15
Ik lees steeds: dementor als ouder. Vet cool.
Lijkt me deprimerend.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
LīlyRose schreef:
13-09-2020 23:41
En je een handtas hebt waar je alles in kan stoppen wat je wil en het nog te dragen is ook.

Dat je kunt veranderen in een poes.
Peixe schreef:
13-09-2020 23:43
Dat je kunt veranderen in een poes.
Dat het heerlijkste eten op tafel verschijnt zonder dat je hoeft te koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven