Napraattopic 136 - Met geklets
zaterdag 12 september 2020 om 14:47
Beste forummers,
Welkom in napraat 136!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 136!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 6 oktober 2020 om 08:44
Wijndruifje schreef: ↑06-10-2020 06:53Ik vind het wel leuk, maar nu niet om te zeggen dat ik plat lig.
Maar ik heb dan ook een vreemde humor![]()
https://youtu.be/hHdFQlqSBA4

dinsdag 6 oktober 2020 om 10:14

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 6 oktober 2020 om 10:18

dinsdag 6 oktober 2020 om 14:20
Nou, ik ga nu toch twijfelen.
Tis nou ook niet zo dat ik om de haverklap die smurf post, dus Cookie had wel een zeer goede ingeving.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 6 oktober 2020 om 14:20
Ik hartje Annelies Spek.
Fijn dat dingen duidelijk worden.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:05
Ik mocht er ook niet op van de goeroe, maar gelukkig zit de beste man alweer in zijn hok.Luci_Morgenster schreef: ↑06-10-2020 15:58Hai.
Ik mocht er zomaar even niet op. En niet door een ban ofzo. kon gewoon niet meer inloggen. Maar het werkt weer.![]()
En mijn huisarrest is een uurtje geleden opgeheven: ik heb geen corona

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:16
Onze oudste kreeg na een lange (enkele jaren) zoektocht die eindigde bij een psychiater ook eindelijk duidelijk, ze scoort in het ASS
en waar ik altijd dwars was van labeltjes en etiketten, heeft het haar echt geholpen, te weten wat er met haar is.
Ze leest veel en snapt zichzelf nu beter. Ook leert ze door veel te lezen trucjes om met dingen om te gaan, die voor haar moeilijk zijn.
Ik denk tegenwoordig echt anders over een etiketje

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:18
Etiketjes kunnen erg fijn zijn inderdaad.lilalinda schreef: ↑06-10-2020 16:16Onze oudste kreeg na een lange (enkele jaren) zoektocht die eindigde bij een psychiater ook eindelijk duidelijk, ze scoort in het ASS
en waar ik altijd dwars was van labeltjes en etiketten, heeft het haar echt geholpen, te weten wat er met haar is.
Ze leest veel en snapt zichzelf nu beter. Ook leert ze door veel te lezen trucjes om met dingen om te gaan, die voor haar moeilijk zijn.
dinsdag 6 oktober 2020 om 16:20
toch zat ik dus een jaar of 7 geleden huilend bij de huisarts, omdat ik het zo moeilijk vond, dat ik met kind opzoek ging naar haar etiket

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:25
Inderdaad. Maar het is niet altijd fijn om het te hebben (autisme en leerstoornis).

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:44
Het is altijd het fijnst om het allemaal niet te hebben inderdaad. Maar 'iets' hebben en er door het etiketje meer inzicht in te krijgen is altijd nog te verkiezen boven 'iets' hebben en er je hele leven maar mee aan te modderen.
dinsdag 6 oktober 2020 om 17:17
ik vond het aand e ene kant moeilijk, omdat ik moest accepteren, dat er iets met mijn kind was.
En aande andere kant, had ik ook moeite met het etiketje, mijn angst was, dat ze er meer last van zou hebben, dan profijt

dinsdag 6 oktober 2020 om 17:33
Dat is ook fijn!Lady*Voldemort schreef: ↑06-10-2020 16:05Ik mocht er ook niet op van de goeroe, maar gelukkig zit de beste man alweer in zijn hok.
En mijn huisarrest is een uurtje geleden opgeheven: ik heb geen corona. Morgen dus maar weer eens een potje gaan werken.

dinsdag 6 oktober 2020 om 17:53
Eens.lilalinda schreef: ↑06-10-2020 16:16Onze oudste kreeg na een lange (enkele jaren) zoektocht die eindigde bij een psychiater ook eindelijk duidelijk, ze scoort in het ASS
Het hebben is zeker niet fijn maar het gaf mij ook een hoop duidelijkheid en verklaring voor waarom ik me voel zoals ik mij voel.
Het etiket gebruiken om jezelf te begrijpen, en om aan de slag te kunnen om het voor jezelf, en anderen, prettiger leven te maken.
Er zitten ook zeker nadelen aan. Het kan schrikken zijn en je hebt niet in de hand hoe je omgeving /maatschappij op jouw etiketje reageren.
En het kost ook tijd, bij mij dan, om te accepteren dat mijn etiketjes is wat het is. En dan vooral de beperkingen die het met zich meebrengt.
Elfje: fijn dat je zoveel aan haar artikelen hebt!
Erkenning en herkenning kunnen erg fijn zijn!