Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 19:23:

[...]

Ja echt he. Die hele gelijkberechtiging is één wassen neus. Ik heb in de jaren negentig nog meegemaakt dat ze mijn vriend (een man dus) persoonlijk wilden spreken omdat onze vliegtickets binnen waren. Terwijl ik die vliegtickets dus had besteld en de (niet geringe) aanbetaling hoogstpersoonlijk uit mijn kontzak had getrokken, waar ze bij stonden. Maar bij het zien van de woorden 'de heer...' sloegen ze compleet op tilt en werd ik gedegradeerd tot wormvormig aanhangsel.Gelukkig heb ik zelf niet zoveel ervaring met seksisme. Als iemand zoiets zo doen zou ik echt not amused zijn en dat ook duidelijk laten blijken.
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:28:

[...]

Misschien heel negatief gedacht, maar ik denk dat het veel mensen geen reet interesseert.Dat denk ik ook. Het is een heel goed thema vind ik: verborgen en onbekend leed. Juist prima dat ze het op de kaart zetten
Je bent zelf een theepot
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:28:

[...]

Pakistan(ley)?Nee, Nederland.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Fluihuim, ik denk ook 38 a 40?
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 19:28:

[...]

Nou ja, op termijn is een baantje als wiskundeleraar natuurlijk fysiek wel wat rustiger dan een baantje als productiekracht . Maar ik doe het eigenlijk vooral om wat in te halen. In het verleden heb ik me altijd in zachte studies laten lullen, die ik als werkgebied op zich wel interessant vond maar die als studie werkelijk te slaapverwekkend waren voor woorden. En wiskunde is iets waar ik best mijn tanden in zal moeten zetten, en daar verheug ik me echt enorm op. Plus dat wiskunde gewoon een leuk tijdverdrijf is, tijdens mijn eerste zwangerschap zat ik thuis met een zwabberbekken en toen heb ik die wiskunde B er alsnog doorheen gejast met boeken van De Slegte. Dus echt heel erg slecht ben ik er ook niet in.

Dat gevoel van iets willen inhalen herken ik wel. Ik heb zeker niet alles eruit gehaald wat erin zit en daar baal ik nog wel eens van. Zou mezelf ook wel weer eens willen uitdagen intellectueel gezien.

Wiskunde wordt in het onderwijs veel gevraagd, ook bijv. op HBO instellingen. Dus het is een vak met mogelijkheden, naast die uitdaging puur voor jezelf.
quote:SuzanneSuus schreef op 20 december 2014 @ 19:30:

[...]

Dat denk ik ook. Het is een heel goed thema vind ik: verborgen en onbekend leed. Juist prima dat ze het op de kaart zetten

Vind ik ook.

(plus dat vrouwenhaat me altijd erg raakt)
quote:elfje12 schreef op 20 december 2014 @ 19:29:

Hallo mensen, nog wat gemist deze middag en avond?

Het is vooral van essentieel belang dat je dit niet mist:

Belangrijk!!!
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 19:33:

[...]

Dat gevoel van iets willen inhalen herken ik wel. Ik heb zeker niet alles eruit gehaald wat erin zit en daar baal ik nog wel eens van. Zou mezelf ook wel weer eens willen uitdagen intellectueel gezien.

Wiskunde wordt in het onderwijs veel gevraagd, ook bijv. op HBO instellingen. Dus het is een vak met mogelijkheden, naast die uitdaging puur voor jezelf.Nou ja, daarom dus. En de kinderen worden intussen ook groot en kunnen steeds beter voor zichzelf zorgen (ja ook die kleine slimme stuiterbal van mij), dus het wordt best wel eens tijd dat ik iets leuks voor mezelf ga doen. En er zit een leuke financiële meevaller aan te komen, dus waarom niet.
Ik vind het persoonlijk 1 van de ergste "verborgen" verhalen. Omdat je geen piemel hebt
Strak plan LV, veel succes ermee.

Als we je hier opeens niet meer zien weten we dat je met je neus in de boeken zit en niet ergens onder een brug ligt te slapen in een kartonnen doos
quote:elfje12 schreef op 20 december 2014 @ 19:29:

Hallo mensen, nog wat gemist deze middag en avond?Ohh stora waag het eens!!
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:35:

[...]

Het is vooral van essentieel belang dat je dit niet mist:

Belangrijk!!!

Hahahaha had deze nog niet gezien!!

quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:38:

Ik vind het persoonlijk 1 van de ergste "verborgen" verhalen. Omdat je geen piemel hebt + 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Guttegut, nou moet ik fluim zeker teruglokken

quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 18:35:

Ik hoop vooral dat het geld besteedt gaat worden aan het taboe doorbreken in die landen. Dat die meiden weten cq. leren dat dit is iets wat hen is aangedaan; dat zij er nul schuld aan hebben. Ik vind de schaamte hartverscheurend.

Daar heb ik weinig vertrouwen in. Als hier op dit forum al recentelijk wordt geopend over seksuele intimidatie door een baas.

Maar het op de kaart zetten van dit onderwerp is goed, laat het geld maar gaan naar opvang.
Je bent zelf een theepot
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:45:

Guttegut, nou moet ik fluim zeker teruglokken

[afbeelding]Pas maar op, anders zitten willem en hans je zometeen achterna.
Haha dank Stora
jaa fritataaas
ik ga het straks wel in code zetten, storie
Racoon
Oke, 18 rode raketten + 6 blauwe raketten + 14 instapkaarten?
quote:Enn schreef op 20 december 2014 @ 18:52:

[...]

Maar wat dan te doen met mensen die dit niet in zich hebben.

Het Rotterdamse water in?

Tuurlijk niet maar het meer stimuleren zou wel meer studenten aantrekken.

Hoeveel meisjes denken niet 'dat kan ik toch niet?' bijv.

Als er meer vraag is naar technische banen zul je aan de basis moeten beginnen en middelbare scholieren hier al kennis mee moeten laten maken
Je bent zelf een theepot
ik ben op zoek naar 2 lantaarns
welke zal ik kiezen

Ik zag pas iets over dat er straaljagerpiloten worden gezocht omdat veel mensen denken "ach, dat kan ik toch niet", nou ik zou het wel weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven