Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:43:

[...]

vind het dan ook zo lullig om dat dan met naam op te schrijvenAch gut, wat schattig
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:50:

[...]

Vriendjes?
quote:SuzanneSuus schreef op 20 december 2014 @ 18:48:

[...]

Zeker.

We leveren elk jaar 1500 psychologen af ( wtf) en de Rotterdamse haven heeft al jaren vacatures in de technische en logistieke sector die ze niet ingevuld krijgen.

Meer aandacht voor beta-vakken op school en die tweede verplichte buitenlandse taal er af.

Maar wat dan te doen met mensen die dit niet in zich hebben.

Het Rotterdamse water in?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 18:06:

[...]

Ja.Gaaf!
Je bent zelf een theepot
Beta vakken, o die nachtmerrie!

Ik kon er werkelijk waar niets van. Vond het vooral van scheikunde erg jammer, maar het zit er bij mij echt niet in.

Overigens geloof ik dat er al wel meer mensen voor een technische richting kiezen. Over een aantal jaren zal het tekort wel teruggelopen zijn in die sector en dan zal er weer tekort komen in andere sectoren. Dat zijn volgens mij vaak van die golfbewegingen.
Ja eens en ondertussen denk ik nog steeds dat je een opleiding moet gaan doen die past bij de krachten die je bezit. Maar ik lees dus steeds vaker over de snel veranderende arbeidsmarkt en het ontstaan van volkomen nieuwe beroepsgroepen.

Ik ben zo benieuwd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:55:

Ik kon er werkelijk waar niets van. Vond het vooral van scheikunde erg jammer, maar het zit er bij mij echt niet in.

Overigens geloof ik dat er al wel meer mensen voor een technische richting kiezen. Over een aantal jaren zal het tekort wel teruggelopen zijn in die sector en dan zal er weer tekort komen in andere sectoren. Dat zijn volgens mij vaak van die golfbewegingen.Ach schat, ik heb 2 beta titels en de derde is bijna binnen maar ik kan weer niet spellen..
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:55:

Bij veel jongens ook niet, op het eerste gezicht. Maar meisjes worden veel eerder opgegeven door de heren leerkrachten, want die kunnen altijd nog gewoon secretaresse worden of zo, of lekker de thuisblijfmoeder uithangen. Ik wilde vroegâh graag wiskunde B kiezen, maar dat mocht niet omdat ik geen piemel had. Tegenwoordig mogen ze het niet meer zo onomwonden stellen, maar meisjes worden nog steeds ontmoedigd om betavakken te kiezen, simpelweg door ze de nodige begeleiding te onthouden.

Dat Serious Request dáár niet eens wat aan gaat doen zeg .
quote:ketller schreef op 20 december 2014 @ 19:00:

[...]

Ach schat, ik heb 2 beta titels en de derde is bijna binnen maar ik kan weer niet spellen..Dat jij überhaupt nog werkt met jouw titel.
Ohh en ondanks beta maar 10% kans op een baan in mijn studierichting..
Toen ik studeerde werkte ik nog alles uit op een typemachine. Nu gebruiken we dagelijks internet. Alleen dat al is een verandering die we ons 30 jaar geleden helemaal niet konden voorstellen.

Nu kan er steeds meer geautomatiseerd worden, de technologie staat niet stil. Dat is spannend maar (voor mij) ook onvoorspelbaar.

Wat ik merk aan mijn studenten (en nog weet van mezelf op die leeftijd) is dat het erg moeilijk is om je een voorstelling te maken van wat een studie of een beroep inhoudt als je net van de middelbare school (of het mbo) komt. Je kent jezelf ook nog niet zo goed en dat leidt ertoe dat het nog erg lastig is om de juiste keuze te maken. Want wat past echt bij je? Dat moet je maar net weten.
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:02:

[...]

Dat jij überhaupt nog werkt met jouw titel.Hahahaha
Ach, ik werk in een zogenaamde mannenwereld; hoe vaak ik niet post ontvang met "Geachte heer Huntur".
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 19:01:

[...]

Bij veel jongens ook niet, op het eerste gezicht. Maar meisjes worden veel eerder opgegeven door de heren leerkrachten, want die kunnen altijd nog gewoon secretaresse worden of zo, of lekker de thuisblijfmoeder uithangen. Ik wilde vroegâh graag wiskunde B kiezen, maar dat mocht niet omdat ik geen piemel had. Tegenwoordig mogen ze het niet meer zo onomwonden stellen, maar meisjes worden nog steeds ontmoedigd om betavakken te kiezen, simpelweg door ze de nodige begeleiding te onthouden.

Dat Serious Request dáár niet eens wat aan gaat doen zeg .Mmm bij ons op de uni net zoveel meiden als jongens, alleen bij wiskunde zijn wel meer mannen maar biologie (moleculaire levenswetenschappen ed) meer vrouwen geloof ik
Ik vond school sowieso overrated. Verplicht een paar jaar reizen is veul beter.
ik heb kadoortjes in leren pakken op school
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 19:01:

[...]

Dat Serious Request dáár niet eens wat aan gaat doen zeg .

Ik herken wel van vroeger (volgens mij zijn wij ongeveer even oud) de vanzelfsprekendheid waarmee je groot werd met het idee dat wiskunde voor jongens was en talen voor meisjes. Of het bij mij iets had uitgemaakt als ik dat idee niet had gehad weet ik niet. Waarschijnlijk had ik mezelf dan wel meer kans toegedicht om beta vakken te kunnen halen.

Scheikunde vond ik echt interessant, maar ik snapte het op een gegeven moment niet meer en het onderwijs was in die tijd er niet op ingericht om mij verder te helpen. Maar ik kan niet zeggen dat het onderwijs daarom tekort schoot.
en op zo'n oude kassa leren aanslaan.
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:04:

Ach, ik werk in een zogenaamde mannenwereld; hoe vaak ik niet post ontvang met "Geachte heer Huntur".Kind, het uitzendbureau had gisteren een leuke gig voor mijn man, als bijrijder voor een meubelzaak. Hij kon dus niet, dus ik heel blij roepen: "Kan ik het niet doen?" Ik heb ervaring met dat werk, kan meer versjouwen dan mijn man, maar nee dus. Omdat ik een vrouw ben. Tja.
quote:ketller schreef op 20 december 2014 @ 19:02:

Ohh en ondanks beta maar 10% kans op een baan in mijn studierichting..

Is dat met jouw huidige opleiding?

Want met jouw vorige opleiding (en waar je ook in gewerkt hebt als ik me goed herinner) is toch wel werk te vinden?
ik kom lateer wel weer terug als jullie uit geklepperdeklept zijn, want hier kan ik niet over meepraten
quote:ketller schreef op 20 december 2014 @ 19:04:

[...]

Mmm bij ons op de uni net zoveel meiden als jongens, alleen bij wiskunde zijn wel meer mannen maar biologie (moleculaire levenswetenschappen ed) meer vrouwen geloof ikBij mij, bij de puur technische opleidingen, zie je maar heel weinig meisjes.
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 19:05:

Ik vond school sowieso overrated. Verplicht een paar jaar reizen is veul beter.Eens, en dan lowbudget en niet 5 dagen
quote:fluim schreef op 20 december 2014 @ 19:09:

ik kom lateer wel weer terug als jullie uit geklepperdeklept zijn, want hier kan ik niet over meepraten

We kunnen het ook wel ergens anders over hebben.

Bijvoorbeeld taart?

Ik heb me vandaag ongans gegeten aan puddingcakejes. Echt te goor voor woorden, maar dan toch 6 stuks naar binnen werken.
Fluim ik weet dat je praaivussie je allessie is, maar hoe oud ben jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven