Napraattopic 15

22-12-2014 19:35 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ah, ben je er weer. Dan kan je mooi nog even antwoord geven op mijn vraag aan jou onder je vorige nick: wat het verschil is tussen jouw weglopen en Bentes weglopen? En het verschil tussen jouw manipulatie en de hare? (Behalve dat die van jou niet met 'sorry' begint, want dat had ik al gezien.)
Ik zie dat Bente's topic weer uit de lucht is. ik weet niet wat er is gebeurd maar de vergelijking met kanker of andere erge ziekten gaat wel op. Het meisje is heel ziek maar alles wat ze nu doet helpt haar verder de vernieling in. Dat is de ziekte, dat snap ik best maar ik had er nogal moeite mee dat er iemand schreef haar inspirerend te vinden. ik vind dat een slecht signaal naar Bente toe maar ook naar meelezers in kwetsbare situaties.
quote:Christine23 schreef op 28 december 2014 @ 14:59:

[...]

Als ik iemand lees die lichamelijk wat ernstigs lijkt te mankeren maar desondanks alle hulp afslaat geef ik diegene ook een trap onder zijn of haar hol. "help ik ben gevallen mijn been staat in een hoek van 45 graden nu, maar ik wil niet naar de dokter en ook niet naar het ziekenhuis hoor dat durf ik niet/wil ik niet" nou dan ga ik echt dezelfde woorden gebruiken als tegen B.

En als het nou is: en ik kan niet overeind komen door de pijn, ik weet niet waar mijn telefoon ligt en door de pijn ben ik het telefoonnummer van mijn vriend vergeten, dus die kan ik ook niet bereiken om te helpen?

Zeg je dan ook "kom op opstaan joh, ff doorbijten."
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 14:55:

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat hier ook maar iemand vindt dat een voorbereiding tot euthanasie uit verdomd bittere noodzaak, gelijk trekt met de topics van B.

Ik had het mis kennelijk.

Die discussie is er maatschappelijk ook. Mogen mensen met ernstig psychisch lijden ook kiezen voor euthanasie als het uitzichtloos voor ze is?

Een mens kan echt vreselijk lijden onder zwaar psychische problematiek dat dit ook een bitter noodzaak voor iemand kan zijn.

Nu is het niet zo dat Bente dood wilde, dat is iets anders dan een dodelijke ziekte hebben.
quote:Christine23 schreef op 28 december 2014 @ 14:59:

[...]

Als ik iemand lees die lichamelijk wat ernstigs lijkt te mankeren maar desondanks alle hulp afslaat geef ik diegene ook een trap onder zijn of haar hol. "help ik ben gevallen mijn been staat in een hoek van 45 graden nu, maar ik wil niet naar de dokter en ook niet naar het ziekenhuis hoor dat durf ik niet/wil ik niet" nou dan ga ik echt dezelfde woorden gebruiken als tegen B.

+ 1.

Er is geen verschil. Een beenbreuk heeft hulp nodig en een anorect ook.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 december 2014 @ 15:01:

Ik zie dat Bente's topic weer uit de lucht is. ik weet niet wat er is gebeurd maar de vergelijking met kanker of andere erge ziekten gaat wel op. Het meisje is heel ziek maar alles wat ze nu doet helpt haar verder de vernieling in. Dat is de ziekte, dat snap ik best maar ik had er nogal moeite mee dat er iemand schreef haar inspirerend te vinden. ik vind dat een slecht signaal naar Bente toe maar ook naar meelezers in kwetsbare situaties.

Daar ben ik het zeker mee eens. Inspirerend vind ik het ook niet.

Dat neemt niet weg dat Bente op haar manier haar kop boven water probeert te houden. En daar mag naar mijn mening best over gepraat worden, net als iedere andere ziekte hier.

Ziek is ziek namelijk.
quote:korenwolf schreef op 28 december 2014 @ 15:01:

Ah, ben je er weer. Dan kan je mooi nog even antwoord geven op mijn vraag aan jou onder je vorige nick: wat het verschil is tussen jouw weglopen en Bentes weglopen? En het verschil tussen jouw manipulatie en de hare? (Behalve dat die van jou niet met 'sorry' begint, want dat had ik al gezien.)

Mijn weglopen had ermee te maken dat ik zo godsgruwelijk boos aan het worden was om dat gezeik hier en het voor mij invullen hoe ik het bedoelde dat ik dacht fuck it, blijf uit mijn hoofd, niemand hoeft mij te vertellen hoe ik iets schijnbaar bedoel dat weet alleen ik. En toen ging B in haar eigen topic ook nogeens lopen piepen dat ik maar niet meer moest schrijven en toen had ik het helemaal gehad met haar. Het haalde echt totaal het bloed onder mijn nagels vandaan. Kan het lastig omschrijven. Helemaal toen er mensen begonnen te roepen dat ik schijnbaar niet wist hoe het is om psychische problemen te hebben. Nou leef je uit loep deze nick maar.

[img]http://treasuregurus.com/ebay/SN/TN/SN-TN2FUKITOL.jpg[/img]
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Istar_ schreef op 28 december 2014 @ 15:01:

[...]

En als het nou is: en ik kan niet overeind komen door de pijn, ik weet niet waar mijn telefoon ligt en door de pijn ben ik het telefoonnummer van mijn vriend vergeten, dus die kan ik ook niet bereiken om te helpen?

Zeg je dan ook "kom op opstaan joh, ff doorbijten."Als iemand dat kan posten op een forum kan diegene ook posten "wil iemand ff 112 voor me bellen"
Ja Nouschi die had ik ff nodig daarom heb ik uit boosheid mijn nick laten anonimiseren en ben ik wat gaan doen hier waar ik wel rustig van werd en wat constructief bleek te werken. Voel me stukken beter na de zelf gegeven trap onder mijn eigen hol. Want een ander doet het niet voor je...
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 15:03:

[...]

+ 1.

Er is geen verschil. Een beenbreuk heeft hulp nodig en een anorect ook.Een flinke schop geven tegen een beenbreuk is helend? Juist. Ik heb zelf toch liever een dokter met andere bedside manners.
quote:Christine23 schreef op 28 december 2014 @ 15:06:

[...]

Als iemand dat kan posten op een forum kan diegene ook posten "wil iemand ff 112 voor me bellen"Zucht, als voorbeeld hè. Hulp vragen als je psychisch in de shit zit is zo moeilijk. Alleen al om het stigma wat er omheen hangt. En wat op dit forum ook vaak bevestigd wordt.
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 15:03:

[...]

+ 1.

Er is geen verschil. Een beenbreuk heeft hulp nodig en een anorect ook.

En voor beide kun je op het forum niet meer dan praatpaal zijn. Maar in het geval Bente mag dat niet, want dat is zo zielig voor de mensen die denken dat ze helpen. (Wil degene die denkt dat hij/zij helpt zich eens bekendmaken!)

Of helpt het averechts. Want idd, blijven praten met mensen die je er op blijven wijzen dat je professionele hulp moet zoeken is zéér schadelijk
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:korenwolf schreef op 28 december 2014 @ 15:08:

[...]

Een flinke schop geven tegen een beenbreuk is helend? Juist. Ik heb zelf toch liever een dokter met andere bedside manners.Je trekt het uit zijn verband, KW.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 14:58:

Punt is op dit forum word met regelmaat gesproken over nare, heftige en dodelijke ziektes.

Over de emoties, over doodgaan, over zo niet meer willen leven,over de klote gedachtes die je erdoor krijgt, over het helemaal niet meer zien zitten, over vechtlust en over vechtmoe zijn.

Ik zie niet waarom Bente met haar psychische ziekte dat niet mag, en het aandere wel kan.

Allemaal even rot en moeilijk, wie het 1 niet wil lezen klikt het niet aan, wie op het ander wel mee wil schrijven doet dat wel.

Dat is de vrijheid die iedereen heeft op het forum, te kiezen wat je wel of niet wil lezen.

Het verschil is dat Bente haar ziekte niet dodelijk of schadelijk vindt, en er geen hulp voor wil (durft) vragen. Het verschil is dat ze hier vraagt om tips om zichzelf nog meer schade te berokkenen. Tips over bewegen of tips over laxeren. het verschil is dat haar ziekte een direct verband heeft met haar geestesgesteldheid. Het verschil is dat schrijven hier, feedback krijgen, kritiek krijgen, aanmoediging krijgen, een direct gevolg heeft op haar gemoed en dus haar fysieke toestand. en er zijn nog veel meer verschillen.

ik vind de hele situatie zorgelijk en ik raak er steeds meer van overtuigd dat het de pet van het forum te boven gaat. B. wordt uit haar schulp getrokken en aangemoedigd om zichzelf bloot te geven, er wordt gedacht dat dit goed zou zijn voor haar. Maar niemand hier heeft zicht op wat dit met haar doet. Er kunnen redenen zijn waarom haar therapeuten hier voorzichtig mee zijn, bijvoorbeeld om een crisis te voorkomen, of omdat haar fysieke gesteldheid het niet aankan, wij weten dat niet. Ze zegt zelf dat het open zijn haar meer stress oplevert. Vooralsnog gaat het zorgelijke gedrag rondom eten, laxeren en bewegen, niet slapen onverminderd door
quote:korenwolf schreef op 28 december 2014 @ 14:35:

[...]

Sorry, verkeerde toon. Was heel boos omdat dat topic verdween terwijl ik midden in een post zat. Behoefte om stoom af te blazen, dus Napraattopic geopend. Eerste wat ik zie is een serie posts van mensen die vindn dat dat topic niet mag op Viva. Die discussie heb ik ook al een paar keer gevoerd, dus da's klaar voor mij. Maar frustratie over dat weghalen-terugplaatsen-weghalen-terugplaatsen is er zeker nog.En dan nog hoef je niet zo lelijk te doen over de napraat mensen zeker omdat er heel veel zijn die bewust niet posten in dat topic.
quote:Christine23 schreef op 28 december 2014 @ 15:05:

[...]

Mijn weglopen had ermee te maken dat ik zo godsgruwelijk boos aan het worden was om dat gezeik hier en het voor mij invullen hoe ik het bedoelde dat ik dacht fuck it, blijf uit mijn hoofd, niemand hoeft mij te vertellen hoe ik iets schijnbaar bedoel dat weet alleen ik. En toen ging B in haar eigen topic ook nogeens lopen piepen dat ik maar niet meer moest schrijven en toen had ik het helemaal gehad met haar. Het haalde echt totaal het bloed onder mijn nagels vandaan. Kan het lastig omschrijven. Helemaal toen er mensen begonnen te roepen dat ik schijnbaar niet wist hoe het is om psychische problemen te hebben. Nou leef je uit loep deze nick maar.

[img]http://treasuregurus.com/ebay/SN/TN/SN-TN2FUKITOL.jpg[/img]

Ah, hetzelfde dus als wat Bente voelde. Niet begrepen en mensen die het verkeerd invulde wat niet de waarheid was en daarom ook haar topic wilde verwijderen.

Maar toen verweet je haar dat ze wegliep.
quote:feow schreef op 28 december 2014 @ 15:10:

[...]

En voor beide kun je op het forum niet meer dan praatpaal zijn. Maar in het geval Bente mag dat niet, want dat is zo zielig voor de mensen die denken dat ze helpen. (Wil degene die denkt dat hij/zij helpt zich eens bekendmaken!)

Of helpt het averechts. Want idd, blijven praten met mensen die je er op blijven wijzen dat je professionele hulp moet zoeken is zéér schadelijk Dit.
Wat Meds zegt.
@ Meds +100

@ Istar begin je nou weer met roepen dat ik geen begrip voor mensen met psychische ziektes zou hebben?

@ Korenwolf schiet me nog iets te binnen waarom mijn wegrennen anders is. Ik ren weg omdat ik merk dat iets op dat moment bij mij een crisis dreigt te veroorzaken maar vervolgens ga ik wel constructieve dingen doen die voor mijn eigen herstel beter zijn. Ik kruip op zo'n moment niet huilend in mijn schulp maar geef mezelf een schop om dingen te gaan doen zoals in mijn geval even lekker middagje schilderen, in bad, met vrienden praten en naar de sportschool. Ook heb ik voor de gein maar weereens wat research naar mijn eigen toestand gedaan en daaruitvoortvloeiend wat dingen ontdekt en aangepast waardoor de kwaliteit van mijn thuiszitdagen in een week tijd giga verbeterd zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 december 2014 @ 15:11:

[...]

Het verschil is dat Bente haar ziekte niet dodelijk of schadelijk vindt, en er geen hulp voor wil (durft) vragen. Het verschil is dat ze hier vraagt om tips om zichzelf nog meer schade te berokkenen. Tips over bewegen of tips over laxeren. het verschil is dat haar ziekte een direct verband heeft met haar geestesgesteldheid. Het verschil is dat schrijven hier, feedback krijgen, kritiek krijgen, aanmoediging krijgen, een direct gevolg heeft op haar gemoed en dus haar fysieke toestand. en er zijn nog veel meer verschillen.

ik vind de hele situatie zorgelijk en ik raak er steeds meer van overtuigd dat het de pet van het forum te boven gaat. B. wordt uit haar schulp getrokken en aangemoedigd om zichzelf bloot te geven, er wordt gedacht dat dit goed zou zijn voor haar. Maar niemand hier heeft zicht op wat dit met haar doet. Er kunnen redenen zijn waarom haar therapeuten hier voorzichtig mee zijn, bijvoorbeeld om een crisis te voorkomen, of omdat haar fysieke gesteldheid het niet aankan, wij weten dat niet. Ze zegt zelf dat het open zijn haar meer stress oplevert. Vooralsnog gaat het zorgelijke gedrag rondom eten, laxeren en bewegen, niet slapen onverminderd door

Ik weet niet of je mijn laatste post in haar vorige topic nog hebt gelezen.

Daar schreef ik ook dat naar mijn mening de beste en wellicht ook de enige manier naar genezen en voor haar eigen geluk te gaan is, opname om zo snel mogelijk uit haar thuissituatie te kunnen vertrekken en vanuit opname ook niet meer terug te keren maar met hulp zelfstandig te gaan wonen( beter begeleid)

Het is zorgelijk, maar geen enkele plek meer hebben waar ze haar emotie kan delen lijkt mij nog eenzamer.
@Christine, ik roep helemaal niets.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 15:17:

[...]

Ik weet niet of je mijn laatste post in haar vorige topic nog hebt gelezen.

Daar schreef ik ook dat naar mijn mening de beste en wellicht ook de enige manier naar genezen en voor haar eigen geluk te gaan is, opname om zo snel mogelijk uit haar thuissituatie te kunnen vertrekken en vanuit opname ook niet meer terug te keren maar met hulp zelfstandig te gaan wonen( beter begeleid)

Het is zorgelijk, maar geen enkele plek meer hebben waar ze haar emotie kan delen lijkt mij nog eenzamer.Nee ik weet niet wat er allemaal gepost is, het topic was weg.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 15:12:

[...]

Ah, hetzelfde dus als wat Bente voelde. Niet begrepen en mensen die het verkeerd invulde wat niet de waarheid was en daarom ook haar topic wilde verwijderen.

Maar toen verweet je haar dat ze wegliep.Eh ik heb geen dodelijk eetprobleem he! En ik heb ook nergens nu zelf een actief topic waarin ik eerst mensen ellenlange adviezen laat typen om vervolgens na 1 verkeerde opmerking in het mod topic te gaan lopen janken.
Als hier iemand met kanker geen chemo en/of bestraling wil want eng, wil niet kaal worden etc terwijl de arts heeft gezegd dat de kans op genezing heel groot is. Zeker weten dat ze net zo wordt aangepakt. Prima wat je wilt maar ik vind dat er geen plek op het forum is voor zo iemand. Dan richt je maar een groepje op met mensen die met je mee willen huilen/knuffelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven