Napraattopic 159, met geklets

09-06-2023 20:22 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 158!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 158:
overig/napraattopic-deel-158-met-geklet ... es/498269#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
RikM schreef:
11-06-2023 13:42
Nee, maar roepen dat het maar weer is en we het ermee moeten doen is me te makkelijk. Ik denk dat hoge temperaturen en droogte wel degelijk een probleem gaan worden in de toekomst.

Daar ging mijn opmerking toch helemaal niet over. Raar gedoe.
Ruzie maken op topics over warmte lost gewoon niks op. Zonde van de energie.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Joppie schreef:
11-06-2023 13:32
Nou gelukkig dan maar voor jou😊 heerlijk als het helpt toch daar zijn die dingen voor tenslotte voor👍
Inderdaad, is echt top.

Ik gun iedereen die ziek word van warmte in het winterliefhebberstopic ook zoiets, maar ja moet je maar kunnen regelen/betalen ect.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 13:27
Voor mij is dus helemaal niet lastiger, juist niet.

Ik kan dan gewoon als ik buiten bent geweest, of ergers waar heel heet is. Daarna binnen afkoelen en bijtrekken. Wat niet gaat als je geen airco hebt en daardoor ziek word van de warmte om binnen ook niet te doen is.

Ik kan juist beter tegen de warmte buiten omdat ik een plek heb om bij te trekken. Ook vind ik niet ineens veel warmer buiten of last van een klap ofzo. Nog nooit gehad trouwens.
Ja,het idee dat je ergens de hitte kunt ontvluchten is een grote geruststelling. Ik hou van de zomer in Nederland! Heerlijk, en ik vind het het nog niet te heet. Maar ik heb twee jaar op een plek met echt, echt lange hete zomers gewoon, in een klein kutflatje zonder airco, en ik werd daar psychisch en fysiek onwel door de hitte die je nergens kon ontvluchten. En alleen al dat idee gaf enorm veel stress. Ik wist niet waar ik het zoeken moest, en sliep soms weleens in een te duur, luxe hotel met airco om even bij te komen...

Daarna op een subtropische plek gewoond, waar het hele jaar warm/heet en supervochtig is, maar door de airco thuis was het prima vol te houden. (Tegelijkertijd vond ik het wel heel triest dat de a/c altijd aan moest, ook als wij er weken niet waren, omdat ons huis dan zou beschimmelen).
Ik interpreteerde Poes' opmerking als volgt: het is nú warm, en daar kun je nu (gisteren, vandaag, morgen) nou eenmaal niks aan veranderen.
And who can say why your heart cries, when your love lies? Only time
Star⁴ schreef:
11-06-2023 13:44
Maar dan nog, van klagen wordt het niet koeler/warmer/droger/natter/meer wind/minder wind/sneeuw van toch?

Zo wel, dan ga ik nu vast een witte kerst bij elkaar klagen :flirting:

Dit.
Enya schreef:
11-06-2023 13:45
Ik interpreteerde Poes' opmerking als volgt: het is nú warm, en daar kun je nu (gisteren, vandaag, morgen) nou eenmaal niks aan veranderen.

En dat klopt ook.

Maar ja warmte hè..
Je kan wel klagen en ondertussen bedenken of er wel iets is wat kan helpen.

En klagen is soms gewoon fijn, alsof anderen niet klagen over dingen buiten het weer, zie hier vaak zat een hoop geklaag hoor.

:-D
Jaja.
PoesmetLaarzen schreef:
11-06-2023 13:44
Daar ging mijn opmerking toch helemaal niet over. Raar gedoe.
Ruzie maken op topics over warmte lost gewoon niks op. Zonde van de energie.

Ja, dat ben ik met je eens hoor. Hoewel klagen ook wel een uitlaatklep kan zijn. Ik gebruik het forum zelf ook regelmatig om te mopperen over onzinnige dingen. Dan ben je het even kwijt, en misschien vind je nog wat medestanders. :)
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 13:49

En klagen is soms gewoon fijn, alsof anderen niet klagen over dingen buiten het weer, zie hier vaak zat een hoop geklaag hoor.

Juist.
LuciFee2023 schreef:

Klopt, maar ik hoor het vaak met dit soort extremen de hele godganse dag door overal. En dan ben ik er op een gegeven moment klaar mee als iedereen tegen mij aan klaagt :P
Denken aan een witte kerst, helpt wel een beetje. :heart:
Net als koele plaatjes. Wel maar heel erg klein beetje. :-D
Jaja.
Star⁴ schreef:
11-06-2023 13:51
Klopt, maar ik hoor het vaak met dit soort extremen de hele godganse dag door overal. En dan ben ik er op een gegeven moment klaar mee als iedereen tegen mij aan klaagt :P
Ik hoor al maanden het gezeik aan over gebrek aan warmte, hitte of zon ect, net zo vervelend en duurt veel langer.
Gewoon allemaal niet zo miepen.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 13:51
Denken aan een witte kerst, helpt wel een beetje. :heart:
Net als koele plaatjes. Wel maar heel erg klein beetje. :-D
Raketje of een dubbellikker?
LuciFee2023 schreef:

Tuurlijk. Maar ik mag het toch (vrij) nutteloos vinden?
Vind ik met veel geklaag. Is niet waar IK van opknap dus IK doe het niet zo vaak.

Keer ergens op schelden en door vind ik lekkerder.
Of liever zo'n koel plaatje?

Afbeelding
Oh lekker. Met slagroom graag.
We hebben drie regentonnen à tweehonderd liter waarvan nu al twee leeg zijn. Dat is echt nog nooit gebeurd maar ik heb niet het idee dat het nu droger is dan de jaren ervoor, snap er niks van :huh:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 12:46
Ik heb ipv een bikini niks te liggen doen, wat niets gaat helpen btw, een mobiele airco en panelen gekocht. Helpt wel.
Maar ja dat kan ook niet iedereen die wel last heeft van warme weer en die is niet zo mobiel dat je mee naar buiten kan nemen als je wel echt dingen moet doen, zoals werken ofzo. :roll:

En dat topic over de zieke opa, ik snap daar ook niets van, dat ze wil dat dingen anders gaan oke, maar doen alsof hij niet nu al verdrietig mag zijn en er ook mensen zijn die dat steunen, snap er niets van.
Precies. En dan smult een rol ook nog dat deze TO voor vriend niet meer is dan vermaak en vertier in bed.
Echt, hoe ver kun je afdwalen met ongestaafde interpretaties.
Mia schreef:
11-06-2023 13:45
Ja,het idee dat je ergens de hitte kunt ontvluchten is een grote geruststelling. Ik hou van de zomer in Nederland! Heerlijk, en ik vind het het nog niet te heet. Maar ik heb twee jaar op een plek met echt, echt lange hete zomers gewoon, in een klein kutflatje zonder airco, en ik werd daar psychisch en fysiek onwel door de hitte die je nergens kon ontvluchten. En alleen al dat idee gaf enorm veel stress. Ik wist niet waar ik het zoeken moest, en sliep soms weleens in een te duur, luxe hotel met airco om even bij te komen...

Daarna op een subtropische plek gewoond, waar het hele jaar warm/heet en supervochtig is, maar door de airco thuis was het prima vol te houden. (Tegelijkertijd vond ik het wel heel triest dat de a/c altijd aan moest, ook als wij er weken niet waren, omdat ons huis dan zou beschimmelen).

Bij is vooral lichamelijk, ik ga echt spugen enzo, mijn lichaam kan door ziekte/medicatie niet goed reguleren.
Maar kan me voorstellen dat dat zelfs zonder zo erg ziek te worden hartstikke ruk is wat je tikt, gewoon echt naar.

Dat laatste is ook niet fijn nee, is dat door vochtgehalte?
Jaja.
nerdopviva schreef:
11-06-2023 13:41
Ik had hem gisteren binnen 2 uur droog. Daar stond ik zelf ook wel even van te kijken. Maar het hangt op de zolder waar het nu iets van 30/35 graden is.

Nog een positieve gedachte in de hitte: ik heb een prima excuus om helemaal niets te doen.
Dit weer is het ook wanneer ik wel van alles moet doen. En ik baal hiervan. Ik ben echt lamlendig met die hitte.
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 14:05
Bij is vooral lichamelijk, ik ga echt spugen enzo, mijn lichaam kan door ziekte/medicatie niet goed reguleren.
Maar kan me voorstellen dat dat zelfs zonder zo erg ziek te worden hartstikke ruk is wat je tikt, gewoon echt naar.

Dat laatste is ook niet fijn nee, is dat door vochtgehalte?
Das echt waardeloos. Heb je dan ook weer meer last als het vochtig weer/ benauwd is? Gegarandeerd als er onweer in de lucht hangt dus bij vochtig weer heb ik ontzettend hoofdpijn. Verder gezond ( zover ik weet)
Echt lichamelijke ziek ervan worden is ruk
.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Ja, lekker handig als je kan besluiten niets te doen, maar wat als je niet kan? Snap niets van dat soort opmerkingen.

Maar goed, dat is precies waar om gaat, dat er mensen zijn die heerlijk vinden met al hun redenen en mensen die ook redenen hebben waarom ruk is voor hen.

Kan je oneindig over gaan hebben, maar als iemand al niet snapt dat besluiten om niets te doen, niet werkt voor flink deel of een bikini aan doen ook niets helpt, dan ben je wel klaar hoor qua gesprek.

Ik ga effe lekker klagen in winterliefhebbers topic.

Iemand nog wat leuks gezien aan ander soort topics? Vind zo rustig qua nieuwe topics.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 11-06-2023 14:17
84.27% gewijzigd
Jaja.
Het is bijna weer voor The Shining.
LuciFee2023 schreef:
11-06-2023 14:13
Ja, lekker handig als je kan besluiten niets te doen, maar wat als je niet kan? Snap niets van dat soort opmerkingen.

Het ging over positieve punten van de warmte. Het was niet persoonlijk naar jou gericht. Verder vind ik de warmte, net als jij, verschrikkelijk en kan ik er slecht tegen.
PoesmetLaarzen schreef:
11-06-2023 13:54
Tuurlijk. Maar ik mag het toch (vrij) nutteloos vinden?
Vind ik met veel geklaag. Is niet waar IK van opknap dus IK doe het niet zo vaak.

Keer ergens op schelden en door vind ik lekkerder.
Schelden is ook fijn.
Jaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven