Napraattopic 17

30-12-2014 16:39 3144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:BrutusExemplaar schreef op 30 december 2014 @ 22:48:

[...]

Maar wat is het doel? Dat het zijn groente naar binnen propt voor een sticker/cadeau/snoep? Of dat het kind zijn groente uiteindelijk vrijwillig gaat eten omdat hij snapt waarom jij het zo belangrijk vindt? Je laat hem geen groente eten om te pesten.Zo denkt mijn oudste wel, hoe vaak ik het ook uitleg, ze vind me gemeen als ze een stronkje bloemkool of een tomaatje moet eten.
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:49:

[...]

Waarom meen je dat niet? Dat is toch hartstikke leuk? Vooral als ze ze trots laten zien. Zeg jij dan 'dat hoort erbij op jouw leeftijd die drie krassen?'

Trots zijn kan toch zonder hysterisch te zijn? Wat mooi, je hebt rood en groen gebruikt. En kijk, daar zie ik geel. Wat heb je er hard aan gewerkt. Leuk

ipv

Ohhhhh wondertje, wat fantastisch! Wat ben jij geweldig! Mama is zoooo trots op jou!!! (dat noem ik hysterisch)
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 22:50:

[...]

Je kunt ook een compliment uitdelen voor het proces in plaats van voor het resultaat. Is in termen van mindset nog verantwoorder ook, omdat je met al te veel resultaatgerelateerde complimentjes een fixed mindset in de hand werkt (en daarmee als het tegenzit faalangst en zo).Zie mijn latere post
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 22:50:

[...]

Je kunt ook een compliment uitdelen voor het proces in plaats van voor het resultaat. Is in termen van mindset nog verantwoorder ook, omdat je met al te veel resultaatgerelateerde complimentjes een fixed mindset in de hand werkt (en daarmee als het tegenzit faalangst en zo).Godskolere zeg, je mag ook eigenlijk niks meer zomaar zeggen tegen je kind. Blij dat je als tante daar allemaal geen rekening mee hoeft te houden. Ik prijs ze gewoon de hemel in omdat ze zo leuk, lief, mooi en slim zijn en prop ze vol lekkers. En beloon ze voor iedere scheet die ze laten
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:51:

[...]

Trots zijn kan toch zonder hysterisch te zijn? Wat mooi, je hebt rood en groen gebruikt. En kijk, daar zie ik geel. Leuk

ipv

Ohhhhh wondertje, wat fantastisch! Wat ben jij geweldig! Mama is zoooo trots op jou!!! (dat noem ik hysterisch)Ow nee dat doe ik niet, maar herken het wel van bepaalde dames in mijn omgeving. Die ook elke dag 10 foto's plaatsen op FB van hun wonderkind.
Ik gebruik trouwens wel een plee-pictogram bij een kind dat in de klas veel ongelukjes heeft. Hij heeft moeite met het luisteren naar de behoeften van zijn lichaam.

Aan zijn stoel hangt een kaartje met een wc ter herinnering. Werkt in dit geval erg goed. Ook omdat hij nu niet naar de wc gaat omdat ik dat als juf vraag, maar omdat hij afgaat op de signalen van zijn lichaam.
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:52:

[...]

Godskolere zeg, je mag ook eigenlijk niks meer zomaar zeggen tegen je kind. Blij dat je als tante daar allemaal geen rekening mee hoeft te houden. Ik prijs ze gewoon de hemel in omdat ze zo leuk, lief, mooi en slim zijn en prop ze vol lekkers. En beloon ze voor iedere scheet die ze laten Daar ben je dan ook tante voor inderdaad
quote:BrutusExemplaar schreef op 30 december 2014 @ 22:52:

Ik gebruik trouwens wel een plee-pictogram bij een kind dat in de klas veel ongelukjes heeft. Hij heeft moeite met het luisteren naar de behoeften van zijn lichaam.

Aan zijn stoel hangt een kaartje met een wc ter herinnering. Werkt in dit geval erg goed. Ook omdat hij nu niet naar de wc gaat omdat ik dat als juf vraag, maar omdat hij afgaat op de signalen van zijn lichaam.Dan zit er dus een noodzaak achter. Vind ik anders.
quote:feow schreef op 30 december 2014 @ 22:50:

[...]

elke gelegenheid om een millimeter van het condoom -als ie weg is mag hij één keer zonder- af te mogen knippen aangrijpen om positief gedrag te belonen?

Probeer jij even uit of het werkt. Wie weet wordt het dé gouden tip voor de relatiepijler.

Goed plan!

Maak ik een mooi stickerbord in de woonkamer. En dan kan bezoek ook mooi de vooruitgang zien en hem complimenteren.
quote:BrutusExemplaar schreef op 30 december 2014 @ 22:48:

[...]

Maar wat is het doel? Dat het zijn groente naar binnen propt voor een sticker/cadeau/snoep? Of dat het kind zijn groente uiteindelijk vrijwillig gaat eten omdat hij snapt waarom jij het zo belangrijk vindt? Je laat hem geen groente eten om te pesten.Dat zijn nou typisch van die gevallen waarin ik wel schaamteloos aan het belonen sla. Kind leert intussen prima dat sommige groenten best lekker zijn, en dan is dat hele beloningssysteem niet meer nodig. En discussiëren met een tweejarige, met het doel te overtuigen, gaat nou eenmaal niet zo gemakkelijk. Met een dertienjarige trouwens ook niet .
Sommige plaatjes zijn best leuk, die zou ik dan wel weer als picto kunnen gebruiken.

Kijken of jullie begrijpen wat ik ga doen:

The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 30 december 2014 @ 22:55:

Sommige plaatjes zijn best leuk, die zou ik dan wel weer als picto kunnen gebruiken.

Kijken of jullie begrijpen wat ik ga doen:

[afbeelding]De sneeuw in?
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:55:

[...]

De sneeuw in?Heel goed geprobeerd. Raad nog maar een keer.
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:52:

[...]

Godskolere zeg, je mag ook eigenlijk niks meer zomaar zeggen tegen je kind. Blij dat je als tante daar allemaal geen rekening mee hoeft te houden. Ik prijs ze gewoon de hemel in omdat ze zo leuk, lief, mooi en slim zijn en prop ze vol lekkers. En beloon ze voor iedere scheet die ze laten Dat hoort toch zo bij tantes en oma's en zo? Ik hou me trouwens ook lang niet altijd netjes aan al die theorieën .
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 22:55:

[...]

Dat zijn nou typisch van die gevallen waarin ik wel schaamteloos aan het belonen sla. Kind leert intussen prima dat sommige groenten best lekker zijn, en dan is dat hele beloningssysteem niet meer nodig. En discussiëren met een tweejarige, met het doel te overtuigen, gaat nou eenmaal niet zo gemakkelijk. Met een dertienjarige trouwens ook niet .Dan moet je wel een kind hebben wat er gevoelig voor is. Die van mij zet dus juist nog meer de hakken in het zand.
quote:Solomio schreef op 30 december 2014 @ 22:56:

[...]

Heel goed geprobeerd. Raad nog maar een keer.Coke snuiven?
Serieus, 42 pagina's bijgel*ld sinds vanmorgen?

Ik kom er net pas achter dat dit alweer een nieuw deel is
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Steinbeck; wat is de Engelse naam

Voor een fruit/aardappelkratje?

quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:57:

[...]

Coke snuiven?Kijk ook nog maar even naar de lettertjes die op het plaatje staan. Je kunt het. Als je het goed raadt mag je morgenavond opblijven totdat het vuurwerk begint.
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2014 @ 22:55:

[...]

Dat zijn nou typisch van die gevallen waarin ik wel schaamteloos aan het belonen sla. Kind leert intussen prima dat sommige groenten best lekker zijn, en dan is dat hele beloningssysteem niet meer nodig. En discussiëren met een tweejarige, met het doel te overtuigen, gaat nou eenmaal niet zo gemakkelijk. Met een dertienjarige trouwens ook niet .

Ik kan dat heel goed met een 2jarige hoor

Zoon, kom we gaan naar de winkel. Zoon: Nee

Ja maar, we moeten even boodschappen halen voor het avondeten. Zoon: nee ik wil niet winkel

Ja maar, we moeten straks toch eten? Zoon: nee, ik wil niet eten.

Ja maar, je hoeft ook niet nu te eten, dat doen we straks, nadat ik gekookt heb. Zoon: nee, mama niet koken.

Dan trek ik hem zijn jas aan en gaan we vrolijk naar de winkel.
quote:StoraHuntur schreef op 30 december 2014 @ 22:47:

Hoi MissI.

Het belangrijkste vandaag was denk ik wel dat we nieuwe smileys mogen aandragen; Istar heeft een topic geopend.

Ja, dat las ik 39 pagina's geleden. Ik heb ze niet allemaal bijgelezen toen ik erachter kwam dat het 't vorige deel was en dat deze alweer 30 pagina's verder was

Maar thanks voor de update, leuk dat we nieuwe smilies krijgen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Google stuk? Stein zit hier ook voor d'r plezier hoor. Als iedereen vertalingen gaat vragen aan haar gaat de lol er natuurlijk snel af. Bah.
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:56:

[...]

Dan moet je wel een kind hebben wat er gevoelig voor is.Daar heb je helemaal gelijk in, ieder kind is verschillend en heeft een andere aanpak nodig. Het ging mij meer om de principiële bezwaren die ik vaak hoor over beloningssystemen. Die deel ik dus echt niet.
quote:Solomio schreef op 30 december 2014 @ 22:58:

[...]

Kijk ook nog maar even naar de lettertjes die op het plaatje staan. Je kunt het. Als je het goed raadt mag je morgenavond opblijven totdat het vuurwerk begint.
quote:Solomio schreef op 30 december 2014 @ 22:58:

[...]

Kijk ook nog maar even naar de lettertjes die op het plaatje staan. Je kunt het. Als je het goed raadt mag je morgenavond opblijven totdat het vuurwerk begint.Jaaaa, je gaat palsen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven