Napraattopic 17

30-12-2014 16:39 3144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
o mosterd dus
En ik wil die verrotte pabo best nog wel afmaken, maar die stages wil ik gewoon niet. Ik heb ze allemaal al (met zeer goede beoordeling) doorlopen, sta inmiddels ook alweer 8 jaar voor de klas. Er valt zo weinig winst te halen in verhouding tot de tijd die het kost.
quote:whopper schreef op 31 december 2014 @ 13:06:

Heeft EN een ban? Wrom? ( goedemiddag trouwens )

Over het randje geduikeld met een racistische opmerking.

En
De master SEN die ik ken hoef je gen bevoegdheid voor te hebben geloof ik? Wel een HBO getuigschrift. en je moet werken in het onderwijs OF je volgt een stage oid. wacht zoe t ff op:

Toelatingseisen

U heeft toegang tot de masteropleiding wanneer u in het bezit bent van een hbo-getuigschrift of een bachelordiploma. U bent twee dagen in de week beschikbaar om deze voltijdopleiding te volgen op de lesplaats waar de bijeenkomsten worden verzorgd en hebt u een baan van twee dagen in het onderwijs (bij voorkeur in het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs) of u volgt twee dagen in de week een praktijkoriëntatie, bestaande uit een stage of een (tijdelijke) werkbetrekking.
quote:Istar_ schreef op 31 december 2014 @ 13:10:

En ik wil die verrotte pabo best nog wel afmaken, maar die stages wil ik gewoon niet. Ik heb ze allemaal al doorlopen, sta inmiddels ook alweer 8 jaar voor de klas. Er valt zo weinig winst te halen in verhouding tot de tijd die het kost.Goeie kans dat je vrijstellingen kunt krijgen. Pabo is gewoon een groot doorzettings- en engelengeduldexamen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:linjmh schreef op 31 december 2014 @ 13:12:

De master SEN die ik ken hoef je gen bevoegdheid voor te hebben geloof ik? Wel een HBO getuigschrift. en je moet werken in het onderwijs OF je volgt een stage oid

Oh, dat klinkt interessant. Ik heb een HBO diploma en pabo propedeuse. En ik werk in speciaal onderwijs.

Heb jij enig idee waar die zit?
Zo, politie maar weer gebeld. De achterlijke achterburen waren weer bezig met het afsteken van vuurwerk.
quote:feow schreef op 31 december 2014 @ 13:12:

[...]

Goeie kans dat je vrijstellingen kunt krijgen. Pabo is gewoon een groot doorzettings- en engelengeduldexamen.Wat die stages niet. Daar zijn ze erg hardnekkig in, zelfs in de onlinevarianten.
quote:linjmh schreef op 31 december 2014 @ 13:12:

De master SEN die ik ken hoef je gen bevoegdheid voor te hebben geloof ik? Wel een HBO getuigschrift. en je moet werken in het onderwijs OF je volgt een stage oid. wacht zoe t ff op:

Toelatingseisen

U heeft toegang tot de masteropleiding wanneer u in het bezit bent van een hbo-getuigschrift of een bachelordiploma. U bent twee dagen in de week beschikbaar om deze voltijdopleiding te volgen op de lesplaats waar de bijeenkomsten worden verzorgd en hebt u een baan van twee dagen in het onderwijs (bij voorkeur in het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs) of u volgt twee dagen in de week een praktijkoriëntatie, bestaande uit een stage of een (tijdelijke) werkbetrekking.Ah, voltijd is geen optie.
Istar t is de master SEN aan de HU:

hij is ook in deeltijd

http://www.cursussen.hu.n ... rwijs-M-SEN-deeltijd.aspx
Ik ben nu bezig met de master SEN. Eis is inderdaad dat je in het onderwijs werkt, ik heb niks gehoord van een bevoegdheid. Fijne is, dat het inderdaad geen groepjesopdrachten zijn en ik volg de opleiding bij de Fontys, daar kan ik mijn eigen leerroute samenstellen. Geen modules die ik niet leuk vind of niks aan heb dus.
quote:Istar_ schreef op 31 december 2014 @ 13:08:

[...]

Moet je je bevoegdheid voor hebben zie ik net. Jammer, want die is wel heel interessant!

Heb je SPH wel afgerond? En al flink wat ervaring in het SVO? Dan zou ik toch eens gaan praten, wie weet willen ze dan wel met je kijken naar mogelijkheden.

Toen ik (jaren nadat ik gekapt was met de lerarenopleiding) terug wilde om hem af te maken kon dat ook absoluut niet.

Tijd later toch nog een keer een gesprek aangevraagd en toen kon het wel.
Gaan jullie nou weer van die slimme praatjes houden?

Nou ja, ga ik wel tegen mezelf praten
Wel moet de toekomstige student een hbo-bachelor hebben afgerond (zoals een lerarenopleiding of pedagogische academie voor basisonderwijs). Tevens wordt relevante werkervaring van de studenten verwacht, voor of tijdens de opleiding

Zou SPH ook voldoende zijn. Wat een interessante optie ineens! maar... geeft dat lesbevoegdheid?
Damn, volgens mij geeft het geen lesbevoegdheid.
quote:StoraHuntur schreef op 31 december 2014 @ 13:16:

Stoortje! Hoe is het vandaag in het hoge noorden? Staat de sterke drank al klaar voor het zuipfestijn vannacht?

Zijn jullie qua tijd gelijk met ons? Of eerder/later?
quote:StoraHuntur schreef op 31 december 2014 @ 13:16:

Op de computer kan ik EIN-DE-LIJK zien wat voor ava je hebt. Das echt niet te zien op een telefoon....

En handig! dat onderschrift erbij
quote:Istar_ schreef op 31 december 2014 @ 13:18:

Damn, volgens mij geeft het geen lesbevoegdheid.Welke hogeschool kijk je?
Istar; de master SEN geeft je geen lesbevoegdheid. Ik weet niet zeker of je een lesbevoegdheid moet hebben, heel veel mensen in mijn studiegroep staan niet voor de klas maar hebben een andere functie in het onderwijs. Ik weet echter niet hoe dit bij de HU is, ik volg de master bij Fontys.
Speciaal Onderwijs

Wilt u lesgeven in het speciaal onderwijs? Dan moet u in bezit zijn van een diploma van de Lerarenopleiding Basisonderwijs of een tweede- of eerstegraads lesbevoegdheid. Het volgen van een opleiding Speciaal Onderwijs levert geen lesbevoegdheid op, maar u ontwikkelt zich als professional in passend onderwijs.

http://www.windesheim.nl/ ... rlichting/lesbevoegdheid/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Steinbeck schreef op 31 december 2014 @ 13:19:

[...]

Welke hogeschool kijk je?

Ik keek bij Windesheim (via google).

Deze opleiding is natuurlijk veel leuker, maar ja, ik moet die lesbevoegdheid hebben van mijn werkgever

(we raken veel goede praktijkdocenten kwijt hierdoor, erg zonde)
Jouw werkgever moet gewoon aan de wet voldoen vandaar dat iedereen die les geeft een lesbevoegdheid moet hebben behaald.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hier is alles prima; wordt alleen heel de tijd van de top2000 afgegooid, er zal wel teveel gestreamd worden.

Vanochtend pallets gestapeld, die moet ik nog naar het kampvuur brengen maar dat stel ik uit; heb geen cabine op m'n heftruck dus kouwe klus.

Daarna kan het Grote Zupen beginnen.

Linjmh; pareltje is het hè
quote:elfje12 schreef op 31 december 2014 @ 13:13:

Zo, politie maar weer gebeld. De achterlijke achterburen waren weer bezig met het afsteken van vuurwerk.Komen ze dan ook?
quote:Enn schreef op 31 december 2014 @ 13:23:

Jouw werkgever moet gewoon aan de wet voldoen vandaar dat iedereen die les geeft een lesbevoegdheid moet hebben behaald.Weet ik. Ik neem het mijn werkgever ook niet kwalijk ofzo Tis alleen balen dat ik daardoor aan die pabo vastzit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven