Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 1153 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
advent begint dit jaar op 30 november.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
21-11-2025 19:08
Ik weet echt niet wat ik lees.

Dat er één gek al ergens half november een kerstboom opzet, alla. Maar jullie allemaal?

O_O
Ik vertik het ook nog hoor. Bovendien hebben wij altijd een echte. Daar zit dan met kerst geen naald meer aan.
rosanna08 schreef:
21-11-2025 19:30
advent begint dit jaar op 30 november.
Oké, dan zal ik zaterdag eens vragen waarom dan. Sinterklaas vieren ze hier niet. Met 3 koningen is er een soort pakjesavond hier.
Afkoelen heeft gewerkt
Ikke niet hoor! Ik twijfel zelfs of ik wel een boom ga kopen en optuigen dit jaar. Helemaal geen zin in nog. En weer met al die meuk van vorige jaren (en ok een mooie bal hier en daar) Mss krijg ik er zin in na 6 dec. Maar mss ook niet. Lichtjes overal vind ik wel knus.
Vanity of vanities; all is vanity
Hier komt ook geen kerstboom.
Mijn huisje is te klein of te vol daarvoor.
En dan mijn katten nog.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn kat heeft helemaal niks van kerstballen. Ik heb nu al twee weken een boom staan, inclusief ballen, en ze heeft er nog geen seconde naar omgekeken. Eergisteren kwam ze dan wel weer thuis met een zelfgevangen muis.
Graftak!
Mijn vorige kat hing graag in de kerstboom. Oplossing: een kerstkrans aan de muur. Mijn huidige kat boeit het niet, is alleen geinteresseerd in het kleedje om de voet van de kerstboom. Lekker fluffy, dus ze ligt altijd onder de boom dan. Kerstkat.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Mijn katertje van nu 1 jaar had vorig jaar die hele boom doorsprongen (als ik hem had) Zoals die met al mijn grote planten deed.
Nu geeft ie alles kopjes. Iedere trede van de trap, de deurpost, de prullenbak, onze handen en benen, het luchtledige, natte sneewvlokjes, alles. Dus wss ook een kerstboom met ballen.
Ik zie wel of ik zin heb in een boom. Het is nog geen 6 december.
Pink-Freud schreef:
21-11-2025 21:43
Mijn katertje van nu 1 jaar had vorig jaar die hele boom doorsprongen (als ik hem had) Zoals die met al mijn grote planten deed.
Nu geeft ie alles kopjes. Iedere trede van de trap, de deurpost, de prullenbak, onze handen en benen, het luchtledige, natte sneewvlokjes, alles. Dus wss ook een kerstboom met ballen.
Ik zie wel of ik zin heb in een boom. Het is nog geen 6 december.

Ik zou dat wel in de gaten houden. Katten die extreem veel kopjes geven, kunnen dit doen omdat ze veel stress ervaren.
Ik herinner me ineens dat we na een kerstviering bij oma thuis kwamen en de kerstboom was weg. Bij nadere inspectie bleek de kerstboom niet weg, maar omgegooid. Door de katten. Het was blijkbaar net gebeurd, want ze zaten allemaal verschanst onder een kast of zo. We hebben zo gelachen :lol:
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
21-11-2025 21:50
Ik herinner me ineens dat we na een kerstviering bij oma thuis kwamen en de kerstboom was weg. Bij nadere inspectie bleek de kerstboom niet weg, maar omgegooid. Door de katten. Het was blijkbaar net gebeurd, want ze zaten allemaal verschanst onder een kast of zo. We hebben zo gelachen :lol:
En van geen kwaad bewust :biggrin:
Fantasy schreef:
21-11-2025 21:47
Ik zou dat wel in de gaten houden. Katten die extreem veel kopjes geven, kunnen dit doen omdat ze veel stress ervaren.
Nou deze niet hoor lijkt me. Ze zijn hier verliefd op mij, denk ik (altijd willen knuffelen) omdat ik de hele dag tegen ze klets en ze knuffel waar ik kan. Ze kletsen ook terug. Het lijkt eerder alsof ze denken dat ik hun moeder ben.
Wat best vermoeiend is. Maar men, ik hou zo van die diertjes.

Ze zijn beiden goed gehecht en vertonen heel normaal gedrag verder.
Lady*Voldemort schreef:
21-11-2025 18:44
Oh en nog even wat medisch geklets: ik ben nu al voor de derde keer dit najaar snipverkouden. Niks zorgwekkends of zo maar ik word er inmiddels wel schijtziek van.
Ik over pak 'm beet een week ook, vrees ik. Morgen koorrepetitie en de helft van de kudde heeft reeds kond gedaan van snipverkoudheid.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
21-11-2025 21:50
:D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Pink-Freud schreef:
21-11-2025 22:04
Nou deze niet hoor lijkt me. Ze zijn hier verliefd op mij, denk ik (altijd willen knuffelen) omdat ik de hele dag tegen ze klets en ze knuffel waar ik kan. Ze kletsen ook terug. Het lijkt eerder alsof ze denken dat ik hun moeder ben.
Wat best vermoeiend is. Maar men, ik hou zo van die diertjes.

Ze zijn beiden goed gehecht en vertonen heel normaal gedrag verder.

Oh ja, heb ik met die van mij ook. Hele verhalen. Ze kan ook heel beledigd doen als ze op haar eten moet wachten. Ze ligt ook bij me op bed :love:
Oh heerlijk verhalen over poezen :heart:
Onze poes was ook een buitenkat en kwam idd eerder thuis met een muis ( cadeautje voor ons) lief maar ik vond dat altijd zielig. Maar de kerstboom vond ze totaal niet boeiend ; )
De poes waar ik vrijdag werk is ook een enorme knuffel, en heel gelukkig hoor !
En ik geniet extra van die kopjes en ze doet zelfs nog sabbelen aan je kleding en met die pootjes trappelen <3
Nee niet te vroeg uit het nest gehaald, gewoon haar karakter, poezen zijn net mensen allemaal verschillend.
Dus koesteren die verschillen <3
.
Fantasy schreef:
21-11-2025 22:16
Oh ja, heb ik met die van mij ook. Hele verhalen. Ze kan ook heel beledigd doen als ze op haar eten moet wachten. Ze ligt ook bij me op bed :love:
Jaa herkenbaar :heart: en dan in mijn 'holletje' liggen in bed. En die kleine gaat dan dicht bij mijn gezicht en tegen mijn handen liggen (he, die handen aaien mij toch altijd) en mijn gezicht likken. Velen zouden dit vies vinden, ik niet. Ik hou ervan. Zucht. :love:
pink-freud wijzigde dit bericht op 21-11-2025 22:29
0.41% gewijzigd
Nou ja ik heb mijn pc weer een beetje aan de praat gekregen, alleen de hartjes werken nog niet zo goed ; )
.
Pink-Freud schreef:
21-11-2025 22:28
Jaa herkenbaar :heart: en dan in mijn 'holletje' liggen in bed. En die kleine gaat dan dicht bij mijn gezicht en tegen me handen liggen (he, die handen aaien mij toch altijd) en mijn gezicht likken. Velen zouden dit vies vinden, ik niet. Ik hou ervan. Zucht. :love:
Zo lief en mensen die dat vies vinden snap ik niet, wat is er vies aan liefde ?
.
tweeling schreef:
21-11-2025 22:28
Nou ja ik heb mijn pc weer een beetje aan de praat gekregen, alleen de hartjes werken nog niet zo goed ; )
:heart: voor jou dan :heart:
tweeling schreef:
21-11-2025 22:30
Zo lief en mensen die dat vies vinden snap ik niet, wat is er vies aan liefde ?
Eens. Maar sommige mensen dulden dieren niet in bed.
Behalve dat het soms irritant is zo'n 4 kilo dood gewicht op je benen gestort te krijgen midden in de nacht, vind ik het alleen maar superlief.
Mits ze geen vlooien meenemen natuurlijk. En dat weet je niet. Tja.
En die jongste hier heeft wel eens muffe pootjes omdat ie graag in het vijvertje in de tuin zit te klooien. Maar dan nog. Ik zal wel een viezerd zijn volgens sommigen. I don't care. As we speak wordt er keihard gesnord. :love:
Pink-Freud schreef:
21-11-2025 22:37
Eens. Maar sommige mensen dulden dieren niet in bed.
Behalve dat het soms irritant is zo'n 4 kilo dood gewicht op je benen gestort te krijgen midden in de nacht, vind ik het alleen maar superlief.
Op je benen, was het maar waar. Die van mij ligt op mijn rug (ik ben een buikslaper), met haar koppie in mijn nek.
.
pink-freud wijzigde dit bericht op 22-11-2025 00:03
99.30% gewijzigd
Fantasy schreef:
21-11-2025 23:45
Op je benen, was het maar waar. Die van mij ligt op mijn rug (ik ben een buikslaper), met haar koppie in mijn nek.
:proud: :flirting: slaapt kut, maar alles voor die
verwende klootzakjes
lieverds.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven