Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 3 december 2025 om 21:01
Je maakt het er niet beter op zo. Ik was eigenlijk van plan om die stomme strijdbijl maar te begraven, want wat heb je er allemaal aan. Maar als mij wordt verweten dat ik het goed kan vinden met Solo (want zo lees ik het dikgedrukte) ben ik er wel weer even klaar mee.feow schreef: ↑03-12-2025 20:32Ik verwacht niet dat je me gaat geloven, maar ik heb de laatste pagina’s niet gelezen. Dus misschien heb je dat wel, ik weet het niet.
Maar jij weet wel dat jij mij zeer bewust en expres pijn gedaan hebt. En dat je mij motieven opgelegd hebt. En mij gesmeekt hebt jou te negeren, wat ik vervolgens (tot nu, ik voel vrijheid omdat jij mij quote) gedaan heb.
Ik vond het ooit écht erg om te lezen dat jij je onveilig voelde door mij. Mijn excuses daarvoor werden weggehoond. Ik meen ze wel.
Het is wel wederzijds. Jij bent er van overtuigd dat ik een hekel aan jou heb. Ik heb dat niet, maar zal die overtuiging niet weg kunnen nemen (en via een bizarre gedachtenkronkel denk ik ergens ook dat jij graag wil horen bij degenen waar ik een hekel aan heb).
Ik heb geen hekel aan je, maar ik ben wel bang voor jouw uithalen.
En oh ja, ik heb je niet gesmeekt. Ik heb je erop gewezen dat het niet aanging om me te blijven PB'en terwijl ik je al had verzocht ermee op te houden. Dat is iets heel anders dan smeken, al snap ik dat het voor jou lekker voelt om een smekeling te maken van die Grote Gemene LV.
Graftak!
woensdag 3 december 2025 om 21:01
Ja Missie was echt heel naar en mocht heel lang blijven posten. Bijzonder vond ik dat. Maar ik heb mij ook wel eens vergist in een forumster Eindeloos bijvoorbeeld daarvan dacht ik dat zij aardig was tot ik er achter kwam hoe eng zij was.Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 20:51Oh ja, Missie. Die heeft mij ook jarenlang achtervolgd met multiquotes en nare smilies en akelige verdachtmakingen. En dat heeft bij mij ook niet echt gemaakt dat ik vertrouwelijker ging forummen of zo. En die CM die het wel prima vond dat ik door een medeforummer via FB met de dood werd bedreigd omdat ik het niet eens was met haar nogal griezelige zienswijze mbt vluchtelingen heeft het er allemaal niet beter op gemaakt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 3 december 2025 om 21:11
Haha, klopt. Dat is denk ik toch ook een soort verlangen naar gelijk krijgen als je voor je gevoel onrechtvaardig buitengesloten wordt.Pink-Freud schreef: ↑03-12-2025 21:04@hereiam Maar toch weer terug om dit te zeggen.
Lastig he, het forum echt vaarwel zeggen.
Ik herken het hoor.
Ik gaf toendertijd al aan: als dit zo doorgaat komt er niemand meer.
Tegelijkertijd heb ik jaren geleden heel waardevolle contacten over gehouden aan het forum. Niemand schrijf nog, maar ergens is het forum voor mij nog steeds een ‘plek om te komen’
Misschien dat ik daarom nu ook de moeite neem het te verdedigen.
woensdag 3 december 2025 om 21:15
Ik heb zo’n 2 jaar geleden op het punt gestaan om het forum vaarwel te zeggen. Kreeg het gevoel dat ik niets meer kon schrijven. Ik weeg mijn woorden wel. En post nog steeds. Zoals Pink-Freud schrijft vond ik dat definitief verlaten toch ook weer lastig. Iemand schreef toen dat ik een Heintje Davids werd
.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 december 2025 om 21:18
Heel herkenbaar.Hereiam schreef: ↑03-12-2025 21:11Haha, klopt. Dat is denk ik toch ook een soort verlangen naar gelijk krijgen als je voor je gevoel onrechtvaardig buitengesloten wordt.
Ik gaf toendertijd al aan: als dit zo doorgaat komt er niemand meer.
Tegelijkertijd heb ik jaren geleden heel waardevolle contacten over gehouden aan het forum. Niemand schrijf nog, maar ergens is het forum voor mij nog steeds een ‘plek om te komen’
Misschien dat ik daarom nu ook de moeite neem het te verdedigen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 december 2025 om 21:22
Ik heb dit meegemaakt en verbaas mij tot op de dag van vandaag hoe je je weg hebt kunnen vinden!Baggal schreef: ↑03-12-2025 21:15Ik heb zo’n 2 jaar geleden op het punt gestaan om het forum vaarwel te zeggen. Kreeg het gevoel dat ik niets meer kon schrijven. Ik weeg mijn woorden wel. En post nog steeds. Zoals Pink-Freud schrijft vond ik dat definitief verlaten toch ook weer lastig. Iemand schreef toen dat ik een Heintje Davids werd.
woensdag 3 december 2025 om 21:29
Je hoeft toch niet weg…?Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:25Maar goed kinderen, jullie kunnen gelukkig zijn: ik ben er weg van. Moge dit forum dank zij de afwezigheid van mijn giftige persoon tot in de eeuwigheid groeien en bloeien, amen.
Met bovenstaande had ik het niet over jou overigens. Gewoon over de sfeer destijds en hoe ik mij voelde (en wellicht mijn eigen aandeel daarin). Ik vind het wel fijn dat wij de lucht destijds wel hebben kunnen klaren hier.
woensdag 3 december 2025 om 21:33
Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:25Maar goed kinderen, jullie kunnen gelukkig zijn: ik ben er weg van. Moge dit forum dank zij de afwezigheid van mijn giftige persoon tot in de eeuwigheid groeien en bloeien, amen.
Dat zou ik jammer vinden...
Ik ken eigenlijk niet een forummer persoonlijk, en met het risico nu een HRS genoemd te worden, of een hielenlikker, of slijmbal... ik zou met jou wel graag een bakkie koffie willen drinken omdat ik (op een gezonde manier) nieuwsgierig ben naar jou IRL.
(Nee geen zorgen ik ga niet stalken, ik ben geen engerd en ben ook niet aan het hengelen)
Ik kan van mening verschillen met je op een heel aantal punten, maar dat neemt niet weg dat ik je waardeer als forumster.
Nou ja weet je, het wordt nogal vervelend om hier iedere keer weer weggezet te worden als de kwade genius die iedereen wegjaagt van het forum of zo. Dit is namelijk de eerste keer niet, en het zal de luitjes verbazen maar ik heb ook gevoel al schrijf ik soms wat bot.
Maar wat jou en mij betreft ben ik ook wel blij dat we die stomme strijdbijl hebben kunnen begraven.
Graftak!
Baggal schreef: ↑03-12-2025 21:15Ik heb zo’n 2 jaar geleden op het punt gestaan om het forum vaarwel te zeggen. Kreeg het gevoel dat ik niets meer kon schrijven. Ik weeg mijn woorden wel. En post nog steeds. Zoals Pink-Freud schrijft vond ik dat definitief verlaten toch ook weer lastig. Iemand schreef toen dat ik een Heintje Davids werd.
Dat weet ik ook nog, maar het tij is gelukkig gekeerd.
Hier is toch niets constructiefs aan? Dit is pure manipulatieLady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:25Maar goed kinderen, jullie kunnen gelukkig zijn: ik ben er weg van. Moge dit forum dank zij de afwezigheid van mijn giftige persoon tot in de eeuwigheid groeien en bloeien, amen.
woensdag 3 december 2025 om 21:36
In ieder geval, ik, had het niet over jou. Ik vind jouw wijze van reageren echter wel raar. Terwijl je volgens mij een super leuk mens bentLady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:33Nou ja weet je, het wordt nogal vervelend om hier iedere keer weer weggezet te worden als de kwade genius die iedereen wegjaagt van het forum of zo. Dit is namelijk de eerste keer niet, en het zal de luitjes verbazen maar ik heb ook gevoel al schrijf ik soms wat bot.
Maar wat jou en mij betreft ben ik ook wel blij dat we die stomme strijdbijl hebben kunnen begraven.
woensdag 3 december 2025 om 21:39
Ja, een mens gaat vanzelf wel raar reageren als ie iedere keer de schuld krijgt van het feit dat dit forum zo dood is als een pier. En nee, ik ben niet leuk. Ik ben gewoon een forummer die verder naast de wasserij ook niet zoveel omhanden heeft en nu min of meer wordt weggepest.
Graftak!
Daarom zijn die vage posts zo vervelend. Mensen voor wie het niet bedoeld is trekken het zich aan en degenen voor wie het wel bedoeld is hebben geen idee.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
Het is mijn beschreven gevoel over een situatie een aantal jaren geleden, waar zélfs nu een aantal forummers zich nog in herkennen.Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:36Nee, onder een compleet vage nick komen janken dat iedereen zo gemeen was is lekker constructief.
Dan kan je volledig in slachtofferrol of verweer gaan, maar dan bevestig je dus tevens wat ik zeg: er is geen ruimte voor reflectie of benadering van andere perspectieven.
woensdag 3 december 2025 om 21:40
Welnee, je blijft.Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:39Ja, een mens gaat vanzelf wel raar reageren als ie iedere keer de schuld krijgt van het feit dat dit forum zo dood is als een pier. En nee, ik ben niet leuk. Ik ben gewoon een forummer die verder naast de wasserij ook niet zoveel omhanden heeft en nu min of meer wordt weggepest.
Je motto mag niet verloren gaan.
Ik ben er ook nog en mijn posts zijn ook eng.
Dus.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 december 2025 om 21:41
Ik wilde eigenlijk nog even reageren op reacties in vraag het de mods maar dat mag niet meer.
En wat nou hier nu allemaal gebeurt snap ik niet.
LV en ik zijn het vaak niet eens en dat is prima, maar dat ze nu geraakt is geloof ik direct, en hopelijk denk ze er na een nachtje slapen weer anders over !
.
woensdag 3 december 2025 om 21:42
Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 21:36Nee, onder een compleet vage nick komen janken dat iedereen zo gemeen was is lekker constructief.
Jeetje, dit soort reacties bedoel ik dus wel. Een aantal mensen geeft zich bloot met wat bepaalde acties met hen hebben gedaan en je reageert zo. Dit draagt dus niet bij aan een sfeer waarin dingen gedeeld kunnen worden.
Terwijl je het zelf volgens mij oprecht naar vind als er zo op jou gereageerd wordt. Je doet wel vaak hard en bozig, maar volgens mij zit er ook gewoon een gevoelig mens onder.
Waarom is het dan zo moeilijk om te geloven dat andere mensen ook gevoelig zijn?
Natuurlijk is die ruimte er wel.Hereiam schreef: ↑03-12-2025 21:39Het is mijn beschreven gevoel over een situatie een aantal jaren geleden, waar zélfs nu een aantal forummers zich nog in herkennen.
Dan kan je volledig in slachtofferrol of verweer gaan, maar dan bevestig je dus tevens wat ik zeg: er is geen ruimte voor reflectie of benadering van andere perspectieven.
Maar dan is het wel handig om concreet te schrijven waar het over gaat.
David Dunning
David Dunning
Ik reageer dan ook helemaal niet op jouw schrijfsels, maar op die van lieden als Tavistock en Feow, die werkelijk doodsbang voor me zeggen te zijn. En ik refereer aan een episode van een paar maanden geleden, toen ik van een aantal andere lieden te horen kreeg dat mijn aanwezigheid de oorzaak was van het feit dat iedereen en zijn moeder op anoniem ging.Hereiam schreef: ↑03-12-2025 21:39Het is mijn beschreven gevoel over een situatie een aantal jaren geleden, waar zélfs nu een aantal forummers zich nog in herkennen.
Graftak!
woensdag 3 december 2025 om 21:46
Maar goed die sneer van Solo dus, daar heb ik geen last van, en die andere sneren ook niet; )
Dus ik ben niet bang geworden, ik denk altijd maar sommige opmerkingen zeggen meer over een ander dan over mij.
En het is altijd actie reactie, dus ik weet ondertussen wel hoe er gereageerd gaat worden.
Maar ik lees hier nu wel heftige dingen, dat herken ik dan weer niet ( gelukkig)
Dus ik ben niet bang geworden, ik denk altijd maar sommige opmerkingen zeggen meer over een ander dan over mij.
En het is altijd actie reactie, dus ik weet ondertussen wel hoe er gereageerd gaat worden.
Maar ik lees hier nu wel heftige dingen, dat herken ik dan weer niet ( gelukkig)
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in