Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 3 december 2025 om 22:05
Maar je wilt blijkbaar graag dat mensen die nu lezen, ook al post je onder een andere nick. Wat valt er dan te reflecteren als jij zo weinig details geeft en alleen (zoals ik het lees!) een paar onderhuidse beschuldigingen uit? Zoals ik het lees, zit de slachtofferrol er vooral in dat er iets van jaren terug te berde gebracht wordt met een zeer grote uitnodiging erop te reageren, maar waarop gereageerd moet worden is mij volledig duister. En de reactie is blijkbaar ook niet de juiste...Hereiam schreef: ↑03-12-2025 21:39Het is mijn beschreven gevoel over een situatie een aantal jaren geleden, waar zélfs nu een aantal forummers zich nog in herkennen.
Dan kan je volledig in slachtofferrol of verweer gaan, maar dan bevestig je dus tevens wat ik zeg: er is geen ruimte voor reflectie of benadering van andere perspectieven.
woensdag 3 december 2025 om 22:05
Nope.
Insinuaties met verwijzingen naar onvindbare posts of reeds geanonimiseerde posters van tig maanden geleden,
opgedregde oude koeien
en op de man / onder de gordel
hebben het Napraat-topic nimmer begripvoller gemaakt.
Het leidt er hooguit toe, dat forummers die ik al twee decennia heel graag lees, hun boeltje pakken en pas ver na driekoningen wederkeren.
Zoek eens een andere hobby
woensdag 3 december 2025 om 22:08
Ik beloof hierbij plechtig dat ik niet meer van nicknaam zal wisselen...
(Wat een gedoe allemaal, en het ergste is nog dat ik helemaal niet begrijp waar dit nou ineens vandaan komt, ook niet na teruglezen van de topics. Dit laatste is algemeen, niet naar jou persoonlijk Solo.)
woensdag 3 december 2025 om 22:12
Eens. Over niet constructief gesproken. En niet erg bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel en ook nog eens op de man. Maar hee, voor de hogere missie mag het..of zo.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 3 december 2025 om 22:13
Nee joh, dat begrijpt niemand. Redhead werd ineens weer heel erg boos over een Dasty-misverstand van honderd jaar geleden, of zo.SirDidymus schreef: ↑03-12-2025 22:08Ik beloof hierbij plechtig dat ik niet meer van nicknaam zal wisselen...![]()
(Wat een gedoe allemaal, en het ergste is nog dat ik helemaal niet begrijp waar dit nou ineens vandaan komt, ook niet na teruglezen van de topics. Dit laatste is algemeen, niet naar jou persoonlijk Solo.)
Graftak!
woensdag 3 december 2025 om 22:15
Ik snap gewoon echt niet dat mensen, na anonimisatie en een nickwissel, en dus toch met de bedoeling met een schone lij te beginnen, de noodzaak voelen om toch nog even al ver vergane oude koeien uit de sloot te halen om een punt te maken wat niemand echt snapt omdat het allemaal veel te vaag blijft dat niemand weet waar het precies om gaat behalve postster zelf.
Ben dan duidelijk, en laat ook even weten wie je dan voorheen was en benoem het voorval waar het om ging. Of beter nog, laat die oude stinkkoeien in de sloot liggen en begin echt met een schone lij. Ipv hier een punt te willen maken wat niemand ziet.
(En dan doel ik nu op Hereiam)
Ben dan duidelijk, en laat ook even weten wie je dan voorheen was en benoem het voorval waar het om ging. Of beter nog, laat die oude stinkkoeien in de sloot liggen en begin echt met een schone lij. Ipv hier een punt te willen maken wat niemand ziet.
(En dan doel ik nu op Hereiam)
woensdag 3 december 2025 om 22:15
Allereerst: ik denk dat ik al minstens 15 jaar actief ben op dit forum, maar inderdaad haak ik soms af.Risiebisi schreef: ↑03-12-2025 22:04Jij hebt het nu over jou en over anderen; waaron hou je het niet gewoon bij jezelf? "Anderen" zijn hier nu namelijk niet.
Jij koos dus om te vertrekken en dat is ieders goed recht.
Wat ik niet goed snap is , waarom kim je in dit napraattopic ongenoegen uiten over commentaar op moderators?
Dat is toch niet de juiste plek, toch?
Je zegt dat de verbinding volledig weg was, niet de moeite waard; maar dan zou je nu toch niet speciaal moeite doen om een nick aan te maken, en hier te schrijven?
Allemaal vragen dus.
Ten twee schrijf ik over een periode van een aantal jaar geleden, waarin soortgelijke discussie ontstond en ik besloot om eieren voor mijn geld te kiezen. Niet omdat ik ongelijk had, maar omdat de negatieve energie mij het niet waard was. Die periode heeft meerdere forummers buiten gesloten en geraakt. De meesten gingen toen op anoniem omdat ze weggepest werden, inclusief ik.
Ik zie nu een doodgebloed forum en moderatie dat de schuld krijgt in het ‘vraag het de mods’. Dat vind ik onterecht. Er was geen ruimte voor andere perspectieven. Daarom is het forum nu eenzijdig, onveilig en saai.
De moeite waard om nu te reageren: tja. Kennelijk voel ik nu ruimte, energie en kracht om niet weg te lopen maar alsnog mijn mening te uiten.
woensdag 3 december 2025 om 22:16
Ik heb vaak helemaal niet door wie er onder de oude nick schuilging. Ik ben in dat opzicht nogal traag
.
Het is wel duidelijk dat achter iedere nick gewoon een mens zit met gevoelens en emoties. Niemand wil zich onprettig voelen, aangevallen worden of beschuldigd worden. Ik vind het jammer als mensen weggaan trouwens (of als Viva ooit wordt opgeheven). Ik had niet eens meegekregen dat Star2 en Moiren weg waren gegaan.
Het is wel duidelijk dat achter iedere nick gewoon een mens zit met gevoelens en emoties. Niemand wil zich onprettig voelen, aangevallen worden of beschuldigd worden. Ik vind het jammer als mensen weggaan trouwens (of als Viva ooit wordt opgeheven). Ik had niet eens meegekregen dat Star2 en Moiren weg waren gegaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 december 2025 om 22:17
Je bedoelt in napraat denk ik ?
Daar heb ik ook last van daarom koester ik iedereen die met dezelfde nick blijft schrijven, op de rest van het forum oké.
Maar ik wil graag dat de napraat vertrouwd blijft.
Het voelt nog als een het vroegere forum, daar had je een heleboel kletstopic en je kon altijd overal terecht.
.
woensdag 3 december 2025 om 22:17
woensdag 3 december 2025 om 22:18
Je bent je ervan bewust dat dat niet LV en zéker niet Solo waren? Spreek de mensen aan die dat deden in plaats van je mee te laten voeren op een bommetje dat hier gedropt is door iemand die 'm alweer gepeerd is.Hereiam schreef: ↑03-12-2025 21:59Wellicht. En ik snap je. Destijds koos ik, en anderen, eieren voor het geld en ging op anoniem. Ik heb heel lang geen account meer gehad omdat het voelde als vechten tegen de bierkaai. En dat voor het hebben van een eigen mening op een openbaar forum: nee bedankt.
Tussentijd keek ik wel eens mee bij een avondje verveling, maar was de verbinding met het forum volledig weg. Niet de moeite waard.
Nu, in een andere fase van mijn leven, lees ik het ‘vraag het de mods’ topic en zie ik de mods volledig afgebrand worden. Kennelijk vond ik dat nu de moeite waard om mijn account te activeren.
canis-felis wijzigde dit bericht op 03-12-2025 22:21
0.39% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 3 december 2025 om 22:20
woensdag 3 december 2025 om 22:20
Maar wat jij erover schrijft is helemaal niet hoe ik het me herinner. Dus waar moet ik excuses voor maken?Redhead70 schreef: ↑03-12-2025 22:05Dat probeer ik en dat wordt niet echt gewaardeerd of serieus genomen. En dan heb ik het dus concreet over jou met voorbeeld en dat was inderdaad even geleden. Maar was illustratief bedoeld. Dat wordt hopla weggehoond. En ja lang leve aurocorrect en het makkelijker kunnen schrijven. Je zou kunnen zeggen, verdorie dat had anders gekund.
Ik wist destijds niet dat jij in Spanje woonde en in Nederland was het niet zoals bij jou.
En daar reageerde ik op.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 december 2025 om 22:22
Maar wat je nu doet is toch niets anders dan diezelfde negativiteit uitstorten over "de schuldigen", zonder aan te geven wie zich dit al dan niet moet aantrekken, waarover het gaat of zelf over welk jaartal we het hebben?Hereiam schreef: ↑03-12-2025 22:15Allereerst: ik denk dat ik al minstens 15 jaar actief ben op dit forum, maar inderdaad haak ik soms af.
Ten twee schrijf ik over een periode van een aantal jaar geleden, waarin soortgelijke discussie ontstond en ik besloot om eieren voor mijn geld te kiezen. Niet omdat ik ongelijk had, maar omdat de negatieve energie mij het niet waard was. Die periode heeft meerdere forummers buiten gesloten en geraakt. De meesten gingen toen op anoniem omdat ze weggepest werden, inclusief ik.
Ik zie nu een doodgebloed forum en moderatie dat de schuld krijgt in het ‘vraag het de mods’. Dat vind ik onterecht. Er was geen ruimte voor andere perspectieven. Daarom is het forum nu eenzijdig, onveilig en saai.
De moeite waard om nu te reageren: tja. Kennelijk voel ik nu ruimte, energie en kracht om niet weg te lopen maar alsnog mijn mening te uiten.
Pah, nou. Volgens mij heb ik de mods verdedigd ongeveer tot de dood erop volgde. Nou ja, die laatste strapats met Nouschi vond ik dan minder maar over het algemeen ben ik één van de lankmoedigste forummers qua moderatie geloof ik.canis-felis schreef: ↑03-12-2025 22:18Je bent je ervan bewust dat dat niet LV en zéker niet Solo waren? Spreek de mensen aan die dat deden in plaats van je mee te laten voeren op een bommetje dat hier gedropt is door iemand die 'm alweer gepeerd is.
Graftak!
En ik heb al sinds 2004 deze nick, dus ik ben iig herkenbaar.canis-felis schreef: ↑03-12-2025 22:12Eens. Over niet constructief gesproken. En niet erg bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel en ook nog eens op de man. Maar hee, voor de hogere missie mag het..of zo.
Ja, schouderklopje voor mezelf.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 december 2025 om 22:25
Ik twijfelde of ik daarop moest reageren, dus dank.canis-felis schreef: ↑03-12-2025 22:18Je bent je ervan bewust dat dat niet LV en zéker niet Solo waren? Spreek de mensen aan die dat deden in plaats van je mee te laten voeren op een bommetje dat hier gedropt is door iemand die 'm alweer gepeerd is.
In die hele mod-afbrand-toestand heb ik het diverse maken voor de mods opgenomen.
Lastig als al die zaken door elkaar lopen en alles op één hoop gegooid wordt (of lijkt te worden).
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 december 2025 om 22:26
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 december 2025 om 22:27
Dit dus.Lady*Voldemort schreef: ↑03-12-2025 22:20Ik vind het helemaal niet erg als iemand een andere nick neemt op de manier zoals Sir dat heeft gedaan. Als iemand zichzelf na jaren onder een nieuwe nick opdregt om oud zeer te gaan bespreken vind ik dat wel irritant. Maar verboden is het niet natuurlijk, dat is waar.
David Dunning
David Dunning
Ik voel me toch een beetje aangesproken met mijn driekoningen plaatje ; )Explorista schreef: ↑03-12-2025 22:05Nope.
Insinuaties met verwijzingen naar onvindbare posts of reeds geanonimiseerde posters van tig maanden geleden,
opgedregde oude koeien
en op de man / onder de gordel
hebben het Napraat-topic nimmer begripvoller gemaakt.
Het leidt er hooguit toe, dat forummers die ik al twee decennia heel graag lees, hun boeltje pakken en pas ver na driekoningen wederkeren.
Maar serieus ik weet niet of dat hier is gebeurd, maar soms heeft zn confrontatie wel geholpen.
Voorbeeld Baggel, als ik die naam goed schrijf.
Ik hoop dat niemand verdwijnt, kom op zeg, en graag nog dezelfde naam !
.
Als Hereiam de vorige nick niet wil prijsgeven begrijp ik dat ook. Ze is niet voor niets op anoniem gegaan. En tegelijkertijd heb ik ook begrip voor het punt dat Irma maakt. Ik heb het er niet zo vaak over, maar ik herken (en mijn nick is de afgelopen 12 jaar hetzelfde gebleven) het wel een beetje. En tegelijkertijd kun je soms ook de dialoog aangaan en het tij keren (en alsnog gezellig blijven forummen). Al heb ik niet de illusie dat ik door iedereen gewaardeerd word en dat hoeft ook niet. En dat zullen andere forummers ook hebben.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in