Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 9 december 2025 om 20:49
Zeker heb jij het meegekregen. Je schreef nog iets van 'gezellig hier'.
Maar goed, zowat een week later nog aan het bannen slaan gaat natuurlijk ook nergens over. Beter hadden ze dan meteen een topic-ingreep gedaan van 'hey dames doe eens rustig'.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 09-12-2025 20:50
32.48% gewijzigd
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 20:50
Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 20:49Zeker heb jij het meegekregen. Je schreef nog iets van 'gezellig hier'.
Kortetermijngeheugen
dinsdag 9 december 2025 om 20:58
Ik vind de bannen niet eens terecht. Het staat eenieder vrij tot in eeuwen der eeuwen bejaarde runderen op te dreggen.
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 20:59
Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 20:58Ik vind de bannen niet eens terecht. Het staat eenieder vrij tot in eeuwen der eeuwen bejaarde runderen op te dreggen.
Ik vond het raar en op de vrouw.
dinsdag 9 december 2025 om 21:01
Dat moet allemaal nog gaan gebeuren.
Ik weet niet, ik heb weer eens mijn ouwe trouwe decemberdip. En ik wil graag een beetje vertier. Maar steeds vaker voel ik me schuldig over mijn ge-internet (zou een leuk topic zijn) en bedenk ik dat ik een goede offline hobby moet hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 9 december 2025 om 21:01
Ja, kun je doen, maar de feestvreugde vergroot je er niet bepaald mee.Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 20:58Ik vind de bannen niet eens terecht. Het staat eenieder vrij tot in eeuwen der eeuwen bejaarde runderen op te dreggen.
dinsdag 9 december 2025 om 21:02
Oh zeker. Het heeft ook niet echt gemaakt dat ik betreffende dames voortaan meer serieus ga nemen of zo. Maar banwaardig, neuh.
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 21:03
Dan moet je gewoon nog wat ouder worden. Als je zo oud bent als ik interesseert het je echt geen ene reet meer.Rabarbara schreef: ↑09-12-2025 21:01Dat moet allemaal nog gaan gebeuren.
Ik weet niet, ik heb weer eens mijn ouwe trouwe decemberdip. En ik wil graag een beetje vertier. Maar steeds vaker voel ik me schuldig over mijn ge-internet (zou een leuk topic zijn) en bedenk ik dat ik een goede offline hobby moet hebben.
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 21:04
Rabarbara schreef: ↑09-12-2025 21:01Dat moet allemaal nog gaan gebeuren.
Heb je een ereader?
dinsdag 9 december 2025 om 21:06
Ah pagina 65. Bedankt. Maar ik blijf het ridicul vinden hier vandaag pas een ban voor te geven. Maar goed, niet heel verrassend zo laat. Met die onderbezetting.BeeDifferent schreef: ↑09-12-2025 20:47Was gewoon hier hoor. Kon niet missen.
Pagina 65 en wel gewist maar dat blijkt weer heel moeilijk allemaal want een post later gequoteerd.
Vanity of vanities; all is vanity
dinsdag 9 december 2025 om 21:09
Nou is een dip natuurlijk ook nooit de beste periode om een hobby te zoeken. Dat komt toch een beetje over als die eeuwige verplichting om van de Kleine Dingen Te Genieten als je depressief bent of zo.
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 21:11
Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 21:09Nou is een dip natuurlijk ook nooit de beste periode om een hobby te zoeken. Dat komt toch een beetje over als die eeuwige verplichting om van de Kleine Dingen Te Genieten als je depressief bent of zo.
Dat zeg ik ook niet natuurlijk.
Ik vraag alleen of ze een ereader heeft, niet dat ze die moet gaan kopen. Ik heb nog een paar prachtige boeken in de aanbieding.
Fijne boeken zorgen er regelmatig voor dat ik helemaal geen behoefte heb aan vrouwen met een mening.
dinsdag 9 december 2025 om 21:13
BeeDifferent schreef: ↑09-12-2025 21:11Dat zeg ik ook niet natuurlijk.
Ik vraag alleen of ze een ereader heeft, niet dat ze die moet gaan kopen. Ik heb nog een paar prachtige boeken in de aanbieding.
Fijne boeken zorgen er regelmatig voor dat ik helemaal geen behoefte heb aan vrouwen met een mening.
Ooooohhhh, zo!
Ja, ik lees ook graag. Maar alleen in bed. En alleen van papier, dus als ik overmorgen onverhoopt de moord steek erven mijn kinderen een heleboel meuk.
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 21:31
Een heel oude, dus die moet ik vervangen.
Maar ik heb wél een betaald bibliotheekabonnement en ik kan gewoon alles reserveren waar ik zin in heb. Ik heb alleen weinig zin.
dinsdag 9 december 2025 om 21:33
Ik woon zo’n beetje in mijn daglichtlamp deze dagen. Combinatie van lichtgebrek en een schijthekel aan/angst voor de feestdagen. Lezen helpt een beetje en mijn hobby’s-met-andere-mensen ook, maar die staan zo’n beetje stil rond deze tijd. Echt constructief wil het verder niet worden in deze periode. Ik probeer dat nu maar te accepteren, wat niet meevalt (en ik ben volgens mij nog iets ouder dan LV, dus dat is het ook al niet)
dinsdag 9 december 2025 om 21:35
Oh Rabarb, ik ga je idee van de zelf samengestelde doos met lekkers maar overnemen denk ik. Al moet ik wel een beetje uitkijken, want ik heb mijn halve eindejaarsbonus al overgemaakt naar de firma Pinkpop. Ik schreef hier eerder gekscherend dat we naar Suzan en Freek zouden gaan, maar The Cure was wel een hele leuke bijvangst zeg maar
Graftak!
dinsdag 9 december 2025 om 21:39
Ik vind het echt heel fijn, zo'n doos. Ik ben best een lekkerbek, maar ik voel me al snel schuldig als ik iets luxe koop. En in de weken voor Kerst gun ik mezelf voor een paar tientjes wél die malle meringues/lekkere kerstkransen/bijzondere notenmelange. Twee pakken chocolademelk erbij, bus slagroom.
dinsdag 9 december 2025 om 22:46
Ik dacht dat ik de enige was.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
dinsdag 9 december 2025 om 23:17
Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 20:49Zeker heb jij het meegekregen. Je schreef nog iets van 'gezellig hier'.
Maar goed, zowat een week later nog aan het bannen slaan gaat natuurlijk ook nergens over. Beter hadden ze dan meteen een topic-ingreep gedaan van 'hey dames doe eens rustig'.
Eens. Spuit 11 komt nog even binnenvallen en zie dus dat er bannen zijn, die ik ook onterecht vindt. Ook al was de post niet echt vriendelijk te noemen, maar zeker niet banwaardig naar mijn idee.
Op deze manier wordt het wel heel erg "op de tenen" forummen.
Maarrrrr ik heb toevallig gisteren oude posts van mezelf opgeduikeld, van mijn eerste account hier (posts waren uit 2021) en zag dat ik daar een "mee-knikker" werd genoemd, maar ik was wel lief. Dat dan weer wel. Dus ik forum wellicht altijd "op mijn tenen".
dinsdag 9 december 2025 om 23:29
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in