Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 1030 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Rabarbara schreef:
16-11-2025 20:23
Maar goed, ik zal wel weer een kattekop zijn. Of een feeks, een loeder, een zure tante, een troela, een matig mens.
Ben je mal.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 20:29
Nou dat werd wel eens tijd dat je dat kwam melden, dat kind is al zowat aan haar eerste rijles toe.

Gefeliciteerd hoor!

Ik zal gelijk een PB'tje doen met een folder... wie weet... :hihi:
Kidneybean schreef:
16-11-2025 20:26
Jazeker, eind oktober is Nederland een meisje rijker :heart: na een dag bevallen en erna een spoedkeizersnede :bonk:
Gefeliciteerd! En mooi dat er zo goed voor jullie gezorgd is :redrose:
What would Patsy do?
Och, een verse baby. Goed aan snuffelen en lekker mee knuffelen!
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 20:19
Ik snap er nog steeds niks van. Jij zei toch helemaal niks geks?
Ik heb een tijd geleden tijdens een fittie iets geschreven - het schiet me nu weer wat beter te binnen - als dat ik vond dat ze het feit dat NL niet haar eerste taal is wel wat als excuus gebruikte voor het ontstaan van misverstanden en haar manier van "discussiëren" (met een gestrekt been). Dat is kennelijk erg hard aangekomen omdat ze er iets racisme-achtigs in las. En dat kwetste haar heel diep of zo. In mijn ervaring is het om zich heen slaan en niet kunnen/willen incasseren, dat was alles. Ik probeer sindsdien om haar heen te forummen, maar wat vandaag gebeurde is niet voor het eerst. Al verwijt ze mij het spelen van spelletjes. Tja, aan andere lezers en mods om er al dan niet iets van te vinden, maar ik wil passief-agressief geuite, maar stevige aantijgingen niet over mijn kant laten gaan. Want er werden en worden mensen tegen mij opgezet. Maar goed, ze gaat - al dan niet na een ban - weer op anoniem en dan zal hetzelfde riedeltje zich over een paar maanden wel weer herhalen. Sorry dat jullie ermee lastiggevallen worden, ook door mij, maar ik voel me er als forummer en naprater door geraakt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 20:29
Ja mooi he.

Ik loop potvolblomme in spuuglelijke vestjes mee met rooie lijn demonstraties maar nu word ik gereduceerd tot akelige witterik omdat ik toevallig niet juichend reageer op het onbegrijpelijke geraaskal van iemand die het blijkbaar allemaal even niet zo scherp meer ziet. Raar gedoe weer.

Idd die vlnd ik echt onder de gordel, emoties of niet.
Snap ik Canis-felis :hug:

En ik vind dat je hierin gelijk hebt.
Rabarbara schreef:
16-11-2025 20:22
Voor iemand die zichzelf constant verontschuldigt vanwege haar hoegenaamd belabberde Nederlands, lukt het op wonderlijke wijze dan wel weer gemene sneren over hoe racistisch de forummers hier zouden zijn in simpele bijzinnetjes te verstoppen.
Rabarbara, ik denk/hoop dat jij meer credits hebt dan ik (en het beter verwoordt), maar ik heb het gehunt en gebash serieus te danken aan een post waarin ik iets soortgelijks schreef over haar aandeel in een discussie/fittie.
Rabarbara schreef:
16-11-2025 20:33
Och, een verse baby. Goed aan snuffelen en lekker mee knuffelen!
We zijn gezellig samen aan het forummen. En ze ruikt zo lekker :)
Rabarbara schreef:
Maar goed, ik zal wel weer een kattekop zijn. Of een feeks, een loeder, een zure tante, een troela, een matig mens.
Als ik jou van social media kende, had ik jouw account ook vermeld in mijn hypothetische linkjestopic :heart:
Kidneybean schreef:
16-11-2025 20:26
Jazeker, eind oktober is Nederland een meisje rijker :heart: na een dag bevallen en erna een spoedkeizersnede :bonk:
Van harte gefeliciteerd! :sun: :heart:
Solomio schreef:
16-11-2025 20:10
Mss moet je wegblijven uit dat topic. Nu ga je alleen maar om je heen slaan en je bent in tranen.

En: er is een reden dat ik niet in dat MO-topic kom en ik wil die discussie dus niet hier moeten lezen.
Je hebt gelijk maar lelijke blijft lelijk. Ik verwoord het slecht. Maar voordat mijn stadje, want dat zou werken gehonoreerd wordt. Lees niet zo op de komma, maar help gewoon. En dat kan niet met geld of goederen. Die staan aan de grens, maar met je stem
Afkoelen heeft gewerkt
Kidneybean schreef:
16-11-2025 20:37

Dan heb je de goede kant boven :biggrin:

Gefeliciteerd!
Rabarbara schreef:
Ik vind van niet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Redhead70 schreef:
16-11-2025 20:39
Je hebt gelijk maar lelijke blijft lelijk. Ik verwoord het slecht. Maar voordat mijn stadje, want dat zou werken gehonoreerd wordt. Lees niet zo op de komma, maar help gewoon. En dat kan niet met geld of goederen. Die staan aan de grens, maar met je stem
:blond:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
BeeDifferent schreef:
16-11-2025 20:41
:HA:

Gefeliciteerd boontje.

David Dunning
canis-felis schreef:
16-11-2025 20:34
Ik heb een tijd geleden tijdens een fittie iets geschreven - het schiet me nu weer wat beter te binnen - als dat ik vond dat ze het feit dat NL niet haar eerste taal is wel wat als excuus gebruikte voor het ontstaan van misverstanden en haar manier van "discussiëren" (met een gestrekt been). Dat is kennelijk erg hard aangekomen omdat ze er iets racisme-achtigs in las. En dat kwetste haar heel diep of zo. In mijn ervaring is het om zich heen slaan en niet kunnen/willen incasseren, dat was alles. Ik probeer sindsdien om haar heen te forummen, maar wat vandaag gebeurde is niet voor het eerst. Al verwijt ze mij het spelen van spelletjes. Tja, aan andere lezers en mods om er al dan niet iets van te vinden, maar ik wil passief-agressief geuite, maar stevige aantijgingen niet over mijn kant laten gaan. Want er werden en worden mensen tegen mij opgezet. Maar goed, ze gaat - al dan niet na een ban - weer op anoniem en dan zal hetzelfde riedeltje zich over een paar maanden wel weer herhalen. Sorry dat jullie ermee lastiggevallen worden, ook door mij, maar ik voel me er als forummer en naprater door geraakt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2025 22:09
Reden: op de man
9.50% gewijzigd
Afkoelen heeft gewerkt
Topic over alcoholmarkers.
Ik dacht: daar was niet zo lang geleden ook al een topic over.
Ik zoek: februari.

Ik word oud, dat ik februari 'niet zo lang geleden' vind.

In forumjaren is dat antiek.

David Dunning
Zei.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
16-11-2025 20:52
.

En deze wijzerij was onlangs ook al.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2025 22:10
Reden: quote verwijderd
54.55% gewijzigd
BeeDifferent schreef:
16-11-2025 20:41

Gefeliciteerd!
Hahaha, bedankt voor de lach

Allen bedankt voor de felicitaties :heart:
Kidneybean schreef:
16-11-2025 20:37
:love:
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Redhead70 schreef:
16-11-2025 20:52
.
Nee, dank je. Je bent niet voor rede vatbaar en ik begrijp de helft niet van wat je schrijft (waar ik zo te lezen niet de enige in ben).

Aanvulling: de posts waar je aan refereert waren geen pb's, dus staan volgens mij nog gewoon op het forum. Ik heb er geen waarschuwing of ban voor gekregen, dus ik denk toch echt dat het vooral verkeerde interpretaties van jouw kan zijn. Maar voor die overweging sta je niet open.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2025 22:10
Reden: quote verwijderd
55.46% gewijzigd
canis-felis schreef:
16-11-2025 20:34
Niks racisme. Jij zei letterlijk me niet te geloven. Dat is echt heel anders en daardoor beheerste ik taal door jou tot in de puntjes. Dat verwijt hoor ik nu weer? Maar spellingcontrole etcetera zijn weg ofzo.
Afkoelen heeft gewerkt
canis-felis schreef:
16-11-2025 21:01
Nee, dank je. Je bent niet voor rede vatbaar en ik begrijp de helft niet van wat je schrijft (waar ik zo te lezen niet de enige in ben).
Dus mijn Nederlands is toch niet wat jij dacht? Maar wel verondersteld? Ik begrijp inderdaad niet alles en jij maakt een rel om iets wat ik je netjes wil vertellen. Maar vervolgens is dat ook niet oke?
Afkoelen heeft gewerkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven