Napraattopic 24

09-02-2015 20:45 2936 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Solomio schreef op 14 februari 2015 @ 14:05:

Ehhhhhh................ en wat hebben jullie voor jullie lief gedaan?

Ik lees alleen maar wat de mannen (al dan niet) voor hun vrouw doen, maar andersom mag ook hè.Ik heb 'm een app gestuurd dat ie mijn Valentijn is. Das wel genoeg: hij koopt geeneens verjaardagskado's.
quote:doornroosje9 schreef op 14 februari 2015 @ 15:47:

Ja... die Elle...

.

vreemd...

dat ze nog niet gezegd heeft...

dat TO haar man moet buiten gooien...

.

want je gaat toch niet...

in discussie met je vrouw....

.

klootzak...
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 16:32:

[...]

Los van of dit onnodig is hè?

Want als je ontslagen wordt dan krijg je niet direkt ww aan het eind vd volgende maand (toch?). Dan kom je toch mooi in de problemen met je automatische incasso's.

Ik geloof niet dat TO echt op tips zit te wachten. Krijg de indruk dat ze meer hoopt op donaties.

Het is namelijk alles bij elkaar een vaag verhaal. Per direct ontslagen maar toch recht op WW.

Ik ken het niet. Jullie?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2015 @ 16:35:

[...]

Je krijgt vrij snel een voorschot.Ja? Ok.
Je bent zelf een theepot
Ik weet het niet, MissI. Als ze echt op donaties zit te wachten, waarom staat haar pb dan niet aan?
Life is short. Eat dessert first.
Ik kan me er niets bij voorstellen, dat je geen geld hebt voor een brood en een pot pindakaas. En dat hou ik graag zo
quote:doornroosje9 schreef op 14 februari 2015 @ 16:44:

Ik weet het niet, MissI. Als ze echt op donaties zit te wachten, waarom staat haar pb dan niet aan?

Roos, je bent een lieverd.

Heb jij haar al constructief zien reageren op de tips die worden gegeven?
Mss is de WW nog niet toegekend en moet ze daar op wachten?
Is ze op staande voet ontslagen (geen zin om terug te lezen).
quote:Istar_ schreef op 14 februari 2015 @ 16:46:

Ik kan me er niets bij voorstellen, dat je geen geld hebt voor een brood en een pot pindakaas. En dat hou ik graag zo

Nou ja, als je geld echt op is, kun je zelfs dat niet meer kopen.

Maar daarom gaf ik als tip dat ze spullen via Marktplaats verkoopt.

Al krijg je er maar 5 euro voor. Dan kun je in ieder geval brood en een pot pindakaas kopen.
Tegenwoordig hoef je niet zo lang te wachten op ww hoor. En als het wel langer duurt krijg je een voorschot.
Per direct ontslagen en wacht op UWV.

Maar als je per direct ontslagen bent, lijkt me dat je lang kunt wachten op WW.

Blijkbaar houdt TO daar ook geen rekening mee; dat ze geen WW gaat krijgen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 februari 2015 @ 16:47:

[...]

Roos, je bent een lieverd.

Heb jij haar al constructief zien reageren op de tips die worden gegeven?

Nee, maar ik kan me voorstellen dat ze geschrokken is (of meer denkt 'stik erin') is van de reacties.

Ik zit nog altijd op mijn handen hoor. (Eigenlijk durf ik niet te vragen of ze haar pb wil aanzetten. Dan krijg ik het halve forum over me heen, met Nous voorop! )
quote:Feeksje1977 schreef op 14 februari 2015 @ 15:45:

[...]

Ja dat geloof ik meteen, zuigen gaat je goed af.

Je humeur is weer wat opgeklaard hé.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 februari 2015 @ 16:42:

[...]

Ik geloof niet dat TO echt op tips zit te wachten. Krijg de indruk dat ze meer hoopt op donaties.

Het is namelijk alles bij elkaar een vaag verhaal. Per direct ontslagen maar toch recht op WW.

Ik ken het niet. Jullie?

Daarom schreef ik 'los van dit'.

Ik kon me voorstellen dat je na een ontslag niet direkt ww-geld krijgt gestort en je dus in de problemen kon komen.

Maar hats schreef al dat je een voorschot krijgt.

En dan nòg een keer 'los van dat topic': zou je echt per acuut in de financiele problemen kunnen komen waardoor je geen eten bijv meer kunt kopen? Weet ik veel, omdat de werkgever geen salaris over maakt bijv? Moet je bij ontslag zelf ww aanvragen of loopt dat via ex-werkgever?
Je bent zelf een theepot
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 februari 2015 @ 16:49:

Blijkbaar houdt TO daar ook geen rekening mee; dat ze geen WW gaat krijgen.Ik heb het topic niet gelezen maar is ze verwijtbaar werkeloos dan? Anders kan ze gewoon ww (online) aanvragen en heeft ze zo geld.
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 16:49:

[...]

Daarom schreef ik 'los van dit'.

Ik kon me voorstellen dat je na een ontslag niet direkt ww-geld krijgt gestort en je dus in de problemen kon komen.

Maar hats schreef al dat je een voorschot krijgt.

En dan nòg een keer 'los van dat topic': zou je echt per acuut in de financiele problemen kunnen komen waardoor je geen eten bijv meer kunt kopen? Weet ik veel, omdat de werkgever geen salaris over maakt bijv? Moet je bij ontslag zelf ww aanvragen of loopt dat via ex-werkgever?Altijd zelf aanvragen, 1e dag zonder werk. Krijg redelijk snel een voorschot of 1e betaling.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 februari 2015 @ 16:49:

Blijkbaar houdt TO daar ook geen rekening mee; dat ze geen WW gaat krijgen.Ik heb hier duidelijk de ballen verstand van: als je per direkt bent ontslagen, is dat gelijk aan 'op staande voet'? Houdt dat dan 'geen recht op ww' in?
Je bent zelf een theepot
Ze is ontslagen omdat ze vaak bij haar moeder was toen ze in coma lag blijkbaar. Lijkt mij dat ze dan wel recht heeft op WW. Denk niet dat dat 'op staande voet' ontslagen is.
quote:Bieb2.0 schreef op 14 februari 2015 @ 16:50:

[...]

Ik heb het topic niet gelezen maar is ze verwijtbaar werkeloos dan? Anders kan ze gewoon ww (online) aanvragen en heeft ze zo geld.Ik kan me geen situatie voorstellen waarbij je onverwijtbaar werkloos bent, maar wel per direct moet vertrekken.

Jij wel?
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 16:52:

[...]

Ik heb hier duidelijk de ballen verstand van: als je per direkt bent ontslagen, is dat gelijk aan 'op staande voet'? Houdt dat dan 'geen recht op ww' in?

Ja.

Hehalve als bedrijf failliet is, maar dan krijg je eerste een faillissementsuitkering en daarna pas een WW.

Maar dan noem je dat niet per direkt ontslagen maar ontslag ivm faillissement lijkt me.
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 16:49:

[...]

ou je echt per acuut in de financiele problemen kunnen komen waardoor je geen eten bijv meer kunt kopen? Weet ik veel, omdat de werkgever geen salaris over maakt bijv?

Ik kan het op mijn spaargeld gelukkig maanden volhouden. En zelfs als ik dat niet had zou mijn partner natuurlijk nog zijn salaris meebrengen, kunnen we ook van rondkomen.

quote:Moet je bij ontslag zelf ww aanvragen of loopt dat via ex-werkgever?Dat doe je altijd zelf.
Of was in de proeftijd? Of een tijdelijk contract is afgelopen?

Maar aangezien ze geen antwoord geeft op de vragen zullen we het nooit weten.
quote:doornroosje9 schreef op 14 februari 2015 @ 16:54:

Ze is ontslagen omdat ze vaak bij haar moeder was toen ze in coma lag blijkbaar. Lijkt mij dat ze dan wel recht heeft op WW. Denk niet dat dat 'op staande voet' ontslagen is.

Maar ze moest wel per direct vertrekken. Dat klopt niet.

En dan nog, ze heeft ontslag gekregen omdat ze te vaak afwezig was. Dat lijkt voor UWV reden genoeg om geen uitkering toe te kennen hoor. Dan heb je voor je eigen ontslag gezorgd namelijk.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 februari 2015 @ 16:54:

[...]

Ik kan me geen situatie voorstellen waarbij je onverwijtbaar werkloos bent, maar wel per direct moet vertrekken.

Jij wel?

Geen idee.

Blijkbaar heeft ze in de ogen van werkgever iets niet goed gedaan. Maar omdat de werkgever dat zegt hoeft het nog niet zo te zijn hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven