Napraattopic 29

10-05-2015 18:03 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 22 mei 2015 @ 10:00:

[...]

En dus wordt er gepraat over kindermishandeling en terecht en dat heeft niets met een ivoren toren te maken.

Gisteren was hier commentaar op een topic van iemand die een 'makkelijk' baantje zocht, omdat ze bijv in de horeca had gewerkt en dat te zwaar voor haar was.

Ook toen was er commentaar dat zwakkelingen niet geboren maar gemaakt worden en dat het allemaal door de opvoeding komt.

Het is niet gauw goed, zeker hier op Viva niet.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Eensch met Miss I. Natuurlijk doet iedere ouder het anders, maar de dingen die BP zelf noemt vallen voor mij niet meer onder de noemer 'te veel sturen', En dan zal ze best zelf ook zijn gevormd door haar ouders, maar dat geeft geen vrijbrief. Het verplicht eerder tot hulp zoeken.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 mei 2015 @ 10:05:

Eensch met Miss I. Natuurlijk doet iedere ouder het anders, maar de dingen die BP zelf noemt vallen voor mij niet meer onder de noemer 'te veel sturen', En dan zal ze best zelf ook zijn gevormd door haar ouders, maar dat geeft geen vrijbrief. Het verplicht eerder tot hulp zoeken.

Wat BP betreft vind ik het ook echt over het randje, maar ik lees hier zo vaak dingen die IK over het randje vind, maar die door iedereen heel normaal gevonden worden.

Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen: oordelen is zo makkelijk, ook voor mij, maar dat randje is zo eenduidig niet.
En iedere ouder maakt fouten, niet één uitgezonderd, maar dit zijn geen fouten meer.

Dit is je reinste mishandeling.
quote:Solomio schreef op 22 mei 2015 @ 10:04:

[...]

Gisteren was hier commentaar op een topic van iemand die een 'makkelijk' baantje zocht, omdat ze bijv in de horeca had gewerkt en dat te zwaar voor haar was.

Ook toen was er commentaar dat zwakkelingen niet geboren maar gemaakt worden en dat het allemaal door de opvoeding komt.

Het is niet gauw goed, zeker hier op Viva niet.

Oh vast.

BP beschrijft hier op het forum wat zij doet met haar kind. Dat gaat te ver en is niet acceptabel.

Dat weten inmiddels al heel veel mensen hier maar blijkbaar vindt BP het wel goed zo. Maar we mogen niet met z'n allen reageren op hoe zij zelf schrijft hoe ze omgaat met haar kind? Want dan zouden we in een ivoren toren zitten? Bullshit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 22 mei 2015 @ 10:09:

[...]

Oh vast.

BP beschrijft hier op het forum wat zij doet met haar kind. Dat gaat te ver en is niet acceptabel.

Dat weten inmiddels al heel veel mensen hier maar blijkbaar vindt BP het wel goed zo. Maar we mogen niet met z'n allen reageren op hoe zij zelf schrijft hoe ze omgaat met haar kind? Want dan zouden we in een ivoren toren zitten? Bullshit.+ 1.
quote:Solomio schreef op 22 mei 2015 @ 10:08:

[...]

Wat BP betreft vind ik het ook echt over het randje, maar ik lees hier zo vaak dingen die IK over het randje vind, maar die door iedereen heel normaal gevonden worden.

Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen: oordelen is zo makkelijk, ook voor mij, maar dat randje is zo eenduidig niet.Sommige randjes zijn eenduidiger dan andere .
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2015 @ 10:09:

En iedere ouder maakt fouten, niet één uitgezonderd, maar dit zijn geen fouten meer.

Dit is je reinste mishandeling.Dus dat.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
volgens mij heeft BP nog nooit iets liefdevols over haar kind gepost.

het is een en al kilheid en negativiteit, dat maakt het toch wel anders.
wij slapen nooit.
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2015 @ 10:09:

Dit is je reinste mishandeling.

Onmacht en onkunde vind ik niet erg, oprecht niet. En zeker niet als iemand open staat voor begeleiding en ondersteuning in hoe het ook kan (ik doel nu niet op adviezen van het forum). Maar dat lees ik ook niet bij BP. Ik lees eigenwijsheid en houding van: ' ik weet het beter en als ik niet bevestigd wordt dan word ik ' gepest'.

En dat gedrag maakt deze moeder in mijn ogen gevaarlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 mei 2015 @ 09:41:

[...]

Ik denk Minny
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Solomio schreef op 22 mei 2015 @ 09:58:

Wat is het toch heerlijk om vanuit je ivoren Viva-forum-toren iemand kindermishandeling in de schoenen te schuiven.

Ja, ik geloof heus dat het beter kan bij BP, maar het kan ook dat we hier geen duidelijk beeld krijgen.

Mijn jeugd was ook geen feest (understatement) en zou tegenwoordig zeker onder kindermishandeling vallen, maar niemand zou ingegrepen hebben, want buitenstaanders zagen het niet.

Ieder kind wordt door de ouders mede gevormd en iedere ouder doet dat naar eigen goeddunken. En iedere ouder vindt dat hij/zij het beter doet dan anderen.

De grens tussen sturen/opvoeden en teveel sturen/opvoeden is vaak helemaal niet zo duidelijk.

Dit kind wordt al jaren stelselmatig fysiek en geestelijk mishandeld. Toevallig beland ik al jaren steeds toevallig op haar topics omdat mijn eigen kind maar een half jaar ouder is dan die van haar en qua karakter een beetje op haar kind lijkt, dus elke keer denk ik "hee, interessant topic, heb ik zelf misschien ook wat aan". Daardoor heb ik min of meer per ongeluk al sinds haar kind 2 is haar topics gevolgd en al sinds het kind 2 is gaan die topics over slaan en extreme straffen en al sinds dat kind zo jong is ben ik met haar moeder in gesprek over de extreme liefdeloosheid en wraakzuchtigheid die ze etaleert.

Haar gedrag is niet normaal. En haar kind wordt, als alles wat ze hier schrijft klopt (en daar ga ik wel vanuit omdat het zo consequent is) stelselmatig mishandeld. Voeg daaraan toe dat ze in andere topics over haar eigen psychische problemen en haar bizarre relatie met de vader schrijft en het plaatje is compleet.

Dus niks ivoren toren, wat mij betreft.
Am Yisrael Chai!
Idd fv dit gaat al jaren en jaren zo en reken maar dat dit meisje voor de rest van haar leven beschadigd is door die bizarre gewoon gestoorde ouders van haar.
Dus omdat ze haar best doet en goede intenties heeft, maakt het niet uit dat ze zo met haar kind omgaat, Solomio?
quote:riannerianne schreef op 22 mei 2015 @ 11:00:

Dus omdat ze haar best doet en goede intenties heeft, maakt het niet uit dat ze zo met haar kind omgaat, Solomio?Dat is wel een heel eh...... bijzondere conclusie.
Dat is wel ook hoe ik jouw posting lees.
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 mei 2015 @ 11:16:

Dat is wel ook hoe ik jouw posting lees.Dan lees je verkeerd.
Dat zegt Solo nergens hoor. Er is een klein nuanceverschil tussen niet oordelen en goedkeuren.
quote:ModeratorViva schreef op 22 mei 2015 @ 10:13:

Het topic 'Mein Kampf, daar gaan we weer..' is verwijderd ivm misplaats.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Dat was een topic uit 2013.

Vreemd dat het al die tijd geen probleem was, maar nu ineens wel.

Sommige dingen mogen niet eens meer 'hardop geschreven' worden. Da's best raar.

Of proberen de mods een stukje consequentie door te voeren omdat ze de andere posting van happy-daddy over dit onderwerp hadden verwijderd 'omdat die misplaatst was'?

Hoe dan ook, onderhand lijkt het hier wel een dictatuur. Misschien moet er ook een lijst worden aangelegd met verboden onderwerpen op dit forum
Door niet over Mein Kampf te praten gaat het stukje historie namelijk niet ineens weg hoor, Viva.
quote:valentinamaria schreef op 22 mei 2015 @ 10:12:

volgens mij heeft BP nog nooit iets liefdevols over haar kind gepost.

het is een en al kilheid en negativiteit, dat maakt het toch wel anders.Dat. Ik lees het vaker hier. Kil, negatief, onverschillig. Hoe er over de kids wordt gepraat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Amen FV. EN VERDER zonder zonde en stenen werpen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 mei 2015 @ 11:31:

[...]

Hoe dan ook, onderhand lijkt het hier wel een dictatuur. Misschien moet er ook een lijst worden aangelegd met verboden onderwerpen op dit forum

Onbegrijpelijk idd...

Shoot first, ask questions later!
quote:riannerianne schreef op 22 mei 2015 @ 11:00:

Dus omdat ze haar best doet en goede intenties heeft, maakt het niet uit dat ze zo met haar kind omgaat, Solomio?De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties zei mijn pa altijd. (Ook al zo'n goeie opvoeder ahum)
LV wanneer komt je zoon thuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven