Napraattopic 4

16-09-2014 21:05 1122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@AtobeKeigo, je maakt heel erg duidelijk waarom een een napraat hier soms nodig is. Want naast een grap en grol gebeuren hier helaas ook die heftige dingen die je noemt, waardoor napraten/ met elkaar van gedachten wisselen nodig is.

Je zit dan maar met je medeleven, geen achterban maar wel met veel vragen of je hebt goed gedaan.

Andere inzichten/ meningen kunnen dan helpen om te relativeren.

Ik snap oprecht niet waarom dit topic, sowieso vooral uit trolhinten bestaat ( omdat het mag, nou wat een lol!) Gebruikt wordt voor chat.." Met wat vind ik je leuk ( vooral kijk eens hoe leuk ik ben..) en er maar door gezuigd wordt om maar eigen gelijk te krijgen.

Napraat gaat volgens mij niet om eigen gelijk krijgen, maar om stoom af te blazen, om ( als je op je handen zit..) je kan lezen dat anderen dat ook hebben en waarom zij niet reageren, je een ander inzicht leest waardoor je gaat nadenken en dat je misschien beseft dat je er teveel in zit/ het teveel met je doet..

Dit is mijn mening. Maar met die insteek heb ik eerder wel wat aan een napraat topic gehad.
quote:AtobeKeigo schreef op 16 september 2014 @ 22:27:

......

Heel mooi gezegd! En helemaal mee eens!

Edit: de lap tekst voor Fluim verwijderd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Thordis schreef op 16 september 2014 @ 23:14:

En ik vind de post van atobe een tikje overdreven. Ik forum ook alweer ruim 10 jaar, heb alle rellen en ellende wel zo'n beetje meegemaakt maar eerlijk gezegd heb ik er gewoon nooit aan meegedaan. En dus ook nooit zo staan te springen om te ventileren over het beleid, andere forummers of andere toestanden. Dus ik kan me ook niet voorstellen dat iets als een napraattopic zo heilig is dat je je aan gedagsregels van enkele oudgedienden dient te houden. En ik ben het daar ook volstrekt mee oneens eigenlijk. Ik snap de bedoeling van een napraattopic, maar hoe vaak is er nou zo'n rel dat je zo'n topic nodig hebt?

Kennelijk geeft het geklets aan dat er niet zoveel zinnigers te bespreken is. En dat lijkt me prima. Maar ik vind het absurd dat mensen proberen te bepalen wat hier wel en niet gezegd en gedaan mag worden.En dat gebeurt ook door de ons kent ons jolige hihi hoho glij glibberclub.
Ye ken.
Ik vind het sowieso onnodig om andere forummers met die termen te omschrijven eigenlijk. En ik reken mezelf al helemaal niet tot een club, mocht je daarop doelen.
quote:Alixane schreef op 16 september 2014 @ 23:17:

[...]

Heel mooi gezegd! En helemaal mee eens!

Ja quote fijn voor de 4 de keer

Slecht voor mijn scrolvinger.

Ik forum ook alweer ruim 10 jaar,Had jij vroeger een avatar met lang rood haar? Als je het niet wilt zeggen ook prima, natuurlijk, maar ik heb al vaker gedacht dat ik je herkende, dat je niet nieuw was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ah dank Alixane
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2014 @ 23:20:

[...]

Had jij vroeger een avatar met lang rood haar? Als je het niet wilt zeggen ook prima, natuurlijk, maar ik heb al vaker gedacht dat ik je herkende, dat je niet nieuw was.Ik heb werkelijk geen idee meer. Ik heb al heel wat nicks gehad, en ook nooit gedaan alsof ik nieuw was. Ben ooit eens begonnen als eowynn geloof ik, maar van avatars weet ik echt niets meer.
En ik vind het gewoon jammer dat iedereen meteen de loopgraven in duikt, iedereen in een kamp geduwd wordt en er direct vervelende omschrijvingen van 'de tegenpartij' op tafel komen. Ik reken mezelf tot geen enkel groepje, ik kan iedereens standpunt wel invoelen, maar ik kan de felheid maar moeilijk invoelen geloof ik.

En ik vind de post van atobe een tikje overdreven. Ik forum ook alweer ruim 10 jaar, heb alle rellen en ellende wel zo'n beetje meegemaakt maar eerlijk gezegd heb ik er gewoon nooit aan meegedaan. En dus ook nooit zo staan te springen om te ventileren over het beleid, andere forummers of andere toestanden. Dus ik kan me ook niet voorstellen dat iets als een napraattopic zo heilig is dat je je aan gedagsregels van enkele oudgedienden dient te houden. En ik ben het daar ook volstrekt mee oneens eigenlijk. Ik snap de bedoeling van een napraattopic, maar hoe vaak is er nou zo'n rel dat je zo'n topic nodig hebt?

Kennelijk geeft het geklets aan dat er niet zoveel zinnigers te bespreken is. En dat lijkt me prima. Maar ik vind het absurd dat mensen proberen te bepalen wat hier wel en niet gezegd en gedaan mag worden.

En ik heb de vorige discussie grotendeels gemist (zoveel post ik hier kennelijk), dus het gaat me niet om het hebben van een kletstopic, ik post overal, maar wel om het principe dat mensen menen te mogen bepalen wat wel en niet mag. Op grond van wat eigenlijk?Dit bedoel ik echt niet verkeerd zoals het altijd wordt opgevat, maar een paar dagen geleden noem je nog letterlijk mijn voornaam hier, terwijl ik twee keer mijn e-mailadres zo'n vier en twee maanden geleden eens een paar minuten heb neergezet in een topic waarin jij naar mijn weten niet eens hebt gepost. Ik heb geen zin in een discussie verder, maar ik vind het wel grappig wat je zegt, want je doet naar mijn idee simpelweg wel mee met rellen/ellende etc. zodra je persoonlijke gegevens - al is het 'maar' een voornaam - van iemand post.
quote:Thordis schreef op 16 september 2014 @ 23:21:

[...]

. Ben ooit eens begonnen als eowynn geloof ik, maar van avatars weet ik echt niets meer.Eowynn? Die bedoelde ik niet, maar die ken ik nog wel.
Dan weet ik niet wie je bedoelt
quote:Thordis schreef op 16 september 2014 @ 23:28:

Dan weet ik niet wie je bedoelt Nee, ik zelf ook niet. Jammer vind ik dat.
quote:Thordis schreef op 16 september 2014 @ 23:25:

En ik vind het gewoon jammer dat iedereen meteen de loopgraven in duikt, iedereen in een kamp geduwd wordt en er direct vervelende omschrijvingen van 'de tegenpartij' op tafel komen. Ik reken mezelf tot geen enkel groepje, ik kan iedereens standpunt wel invoelen, maar ik kan de felheid maar moeilijk invoelen geloof ik.Zo af en toe kunnen mensen (vrouwen) wel eens fel reageren op het een of ander. Ik ben ook wel eens veel feller dan ik eigenlijk wil.
Ooh, het is weer tijd voor " raadt de avatar"?

Sorry voor mijn post dan.
quote:passiebloempje65 schreef op 16 september 2014 @ 23:32:

Ooh, het is weer tijd voor " raadt de avatar"?

.

Nee, hoor.

Maar dat is nou eenmaal een vrij logisch gevolg als iemand zegt al langer mee te schrijven dan zijn/ haar profiel oud is.
Rvv, ik weet jouw naam niet eens. Ik heb jouw emailadres nooit gelezen en laat staan dat ik dat in een topic vermeld heb.
quote:rdvv schreef op 16 september 2014 @ 23:26:

[...]

Dit bedoel ik echt niet verkeerd zoals het altijd wordt opgevat, maar een paar dagen geleden noem je nog letterlijk mijn voornaam hier, terwijl ik twee keer mijn e-mailadres zo'n vier en twee maanden geleden eens een paar minuten heb neergezet in een topic waarin jij naar mijn weten niet eens hebt gepost. Ik heb geen zin in een discussie verder, maar ik vind het wel grappig wat je zegt, want je doet naar mijn idee simpelweg wel mee met rellen/ellende etc. zodra je persoonlijke gegevens - al is het 'maar' een voornaam - van iemand post.

Hier moet ik wel wat om glimlachen.

Ik wil niet stoken

Ik wil niet vervelend doen

Ik wil je niet kwetsen

Ik bedoel het niet verkeerd

Als je een verhaal daar mee begint, is het juist precies dat waar je wel op uit bent. Alleen een beetje schijnheilig verpakt. Zeg dan gewoon wat je vind zonder jezelf in te dekken (als wat je zegt zo is, snap ik jouw punt namelijk best).
Ze bedoelt het echt niet verkeerd hoor!
quote:fluim schreef op 16 september 2014 @ 23:43:

Ze bedoelt het echt niet verkeerd hoor!Jaja
Thordis, heb jij hier nog nooit de naam genoemd die begint met de letter die voor de T staat?
Of zij weet niet wie je bent rdvv, misschien even enlightenen
quote:rdvv schreef op 16 september 2014 @ 23:26:

[...]

Dit bedoel ik echt niet verkeerd zoals het altijd wordt opgevat, maar een paar dagen geleden noem je nog letterlijk mijn voornaam hier, terwijl ik twee keer mijn e-mailadres zo'n vier en twee maanden geleden eens een paar minuten heb neergezet in een topic waarin jij naar mijn weten niet eens hebt gepost. Ik heb geen zin in een discussie verder, maar ik vind het wel grappig wat je zegt, want je doet naar mijn idee simpelweg wel mee met rellen/ellende etc. zodra je persoonlijke gegevens - al is het 'maar' een voornaam - van iemand post.Ik verdenk jou dus echt van trollen. Je bent altijd aan het provoceren en hebt al meerdere topics om zeep geholpen.
Ye ken.
quote:fluim schreef op 16 september 2014 @ 23:45:

Thordis, heb jij hier nog nooit de naam genoemd die begint met de letter die voor de T staat?

Zit serieus het alfabet na te gaan... welke letter stond er ook alweer voor de T?

Het is laat, ben moe....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven