Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2014 @ 20:50:

[...]

???

Begrijp je mij nu verkeerd?

Ik stel een algemene vraag

Blijkbaar, want voor mij las het als commentaar op de napraat die wij hadden over de sollicitatiebrief.

Als je het niet daarover had, dan heb ik dat verkeerd begrepen. In dat geval sorry. Ik merk dat de vervelende sfeer de afgelopen tijd z'n invloed op me heeft gehad.
@ thordis en @ kurritsj

Waar zit jullie probleem nu?

( niet sarcastisch)
Je bent zelf een theepot
Dat m'n vingers blauw zijn van het zitten op mijn handen.

In afwachting van leukere tijden hier.

Maar ik ga er nu weer op zitten. Ben namelijk ook te moe om het over andere leuke topics te hebben (dan het napraattopic). En de sollicatie-OP had ik ook al net weer gemist.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Ik vatte het ook op als een algemene vraag. Niks aan de hand mensen, chilll.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh maar Kurritsj, dàn zijn we het eens

Ik heb dit al meerdere keren hier geschreven hoor, kan zijn dat het niet opviel in alle kletsposts

Mijn vraag van zojuist was oprecht, net als mijn wens
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2014 @ 21:01:

@ thordis en @ kurritsj

Waar zit jullie probleem nu?

( niet sarcastisch)

Ik schrijf voor het eerst in dagen weer eens iets, na volkomen onterechte tikken over mijn vingers van een aantal mensen die ik hoog had zitten en nu iets minder hoog. En meteen is er weer commentaar 'mag dit nu wel of niet op dit topic' en dat is nogal vervelend. Ik ga er vanuit dat dit niet persoonlijk naar mij was, maar gewoon ging over het onderwerp wat besproken werd, maar het is behoorlijk onnodig. Even de op lezen is voldoende om te weten wat wel en niet mag lijkt me.

Ik heb altijd onbevangen geschreven op het forum en nu zit ik opeens in een positie dat ik constant moet gaan opletten wat ik zeg, omdat er anders een oudgediende commentaar komt leveren. En mensen ergeren is het laatste wat ik wil.

Dat is vervelend. De lol is er echt een beetje af voor me.
Maak het niet zo groot Thordis. Gewoon gezellig kletsen hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heppie nieuw topic dan toch maar
quote:Bieb2.0 schreef op 19 september 2014 @ 21:24:

Heppie nieuw topic dan toch maar Echt wel
Ik herken het wel Thordis, ik had het ook gelezen als commentaar. Maar het was niet zo bedoeld.

De discussie was zo heftig en zo vervelend dat ik er ook geen zin meer in had. Wat ik vooral heel jammer vond is dat in die discussie de "gematigde" stemmen helemaal ondergesneeuwd werden door de "schreeuwers" van beide kanten. Ik merk dat ik nu sneller alert of zoiets ben als mensen iets schrijven, dat moet nog wel even zakken.

Ik hoop dat de sfeer nu snel weer beter wordt.
Oftewel: een heppie topic.
Thordis

Ik val je niet aan, ik val niemand aan. Ik stelde gewoon een vraag ( en Nouschi hielp met het antwoord, waarvoor dank)
Je bent zelf een theepot
quote:Nouschi schreef op 19 september 2014 @ 21:19:

Maak het niet zo groot Thordis. Gewoon gezellig kletsen hier.Plus 1
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
@ merisi: Ik denk nog steeds dat het een zelfregulerend topic kan zijn.

Dat lukte nog niet zo goed en eigenlijk kwam mijn vraag van zojuist daar vandaan : wat is nu ( de nieuwe TP van de mods) het verschil met napraattopic 1 t/4, dat was een oprechte, neutrale vraag.

Ik heb een aantal keren geageerd tegen het geklets en trillseeken soms. Los van de huidige mods-tP: er was geen enkele opening naar een zelfregulerend topic, slechts geschreeuw.

Jammer dat een mod regels moet stellen bij een gesprek/discussie (dit topic) tussen volwassenen. De vorige versies van dit topic werden IMHO overschaduwd door overschreeuwen, grofheden, cynische oneliners en negeren.

Niets zelfregulerend en samen tot afspraken komen, nu is er een modteam dat grenzen stelt. Suf toch? Tenminste, dat vind ik suf. Was niet nodig geweest.
Je bent zelf een theepot

Kom er (mobiel forummend, scheelt dat?) nu dus pas achter dat de andere napraat dicht is...

Nja, Happy New Topic dan maar!
Hoi Suus,

We zijn het denk ik met elkaar eens.

Dat die zelfregulering niet lukte is jammer. Maar volgens mij is er een goede kans dat we met z'n allen op een andere manier verder gaan, na alle ophef, want ik denk dat niemand dat echt leuk vond.

Fijne avond nog.
Dat denk ik ook Merisi!
Je bent zelf een theepot
quote:Nouschi schreef op 19 september 2014 @ 21:19:

Maak het niet zo groot Thordis. Gewoon gezellig kletsen hier.

+300

Echt thor, noet teveel energie aan besteden. Heb je gelezen en geloof je.
Nu al 3 pagina's geneuzel. Sjapoo
Fluim kom jij dan eens met een hoogstaand betoog oid..
Gelijk een stuk rustiger als er niks meer mag
quote:Nouschi schreef op vrijdag 19 september 2014 23:30 Gelijk een stuk rustiger als er niks meer magNee hoor, alleen iedereen is dat eeuwige gezeik zat...
FF stoom afblazen

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:larva schreef op 19 september 2014 @ 23:32:

[...]

Nee hoor, alleen iedereen is dat eeuwige gezeik zat...Was ook wel levendig toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven