Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hatsetats schreef op 21 september 2014 @ 21:11:

[...]

Ik kan niet zwanger wordenHeb jij weer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 21 september 2014 @ 21:13:

[...]

Heb jij weer.Yep.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:GrannyWeatherwax schreef op 21 september 2014 @ 21:10:

[...]

Ik geloof je. Heb het me zelf ook wel eens afgevraagd. Kan me geen idee vormen wat je dan ziet, als mod.

Ik ben mod geweest op een ander forum. Daar hadden we gewoon wat extra knoppen en een extra pijler die verder niemand zag. Net als je met een loepje topics kan terugvinden hadden we daar een knop waarmee je IP adressen kon zien. Dan zag je bij de meeste mensen wel 1/2/3/4 adressen staan. Één van thuis, een van het werk, nog een van de mobiele telefoon en een keer op vakantie. Als iemand lang forumt zijn dat er vaak wat meer nog, want je wisselt eens van provider, werk of mobiele aanbieder. Maar er is wel lijn in te ontdekken. Bij het vermoeden van dubbelnicken of een oude bekende kun je dan kijken of dat IP adres eerder is gebruikt. Dan nog hou je soms dat mensen vanaf dezelfde plek geïnternet hebben, maar je pikt de dubbelnickers en trollen er vaak wel uit. Bij een proxy stonden er gewoon héél veel adressen bij 1 nick. En dan kun je bij het vermoeden van dubbelnicken wel zoeken, maar je vindt nooit een eerder gebruikt IP adres.

Bij die marrokaanse trol is het wel duidelijk dat het steed dezelfde is door de inhoud, maar aan het IP adres is dat dan niet te zien.

Maar misschien zijn hier wel meer functies dan op dat forum waar ik zat hoor, maar zo deden we dat daar. Maar forummen onder een proxy was ook niet verboden daar. Wel onhandig soms.
quote:Nouschi schreef op 21 september 2014 @ 21:13:

[...]

Heb jij weer.Hebben wij weer bedoel je.
quote:Thordis schreef op 21 september 2014 @ 21:09:

Gillende sirenes, bijzondere afwijkingen, 'gebroken' vliezen die weer genezen zijn, enz.

Niet te vergeten Stalkende ex en vermoorde vriend.

The Bold is er niets bij.
quote:Thordis schreef op 21 september 2014 @ 21:17:

[...]

Hebben wij weer bedoel je.Ja dat is voor jou natuurlijk het allervervelendst, dat snap ik.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:GateKeeper schreef op 21 september 2014 @ 21:18:

[...]

Niet te vergeten Stalkende ex en vermoorde vriend.

The Bold is er niets bij.Oh ook nog ja. En de absolute preutsheid en tegen one night stands en vreemdgaan zijn op het fanatiek af, maar wél een carrière als internetseksdating meisje gehad hebben.
Nou, misschien kunnen we daar een groepje voor oprichten dan.

Blijkbaar zijn 'we' met velen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Thordis, bedankt voor de uitleg. Waarom proxy dan hier niet mag? Zo iemand als Mattho komt toch weer terug, net als de piem meneer.
Ye ken.
Ik heb die kiki altijd al raar gevonden..
Vergeten jullie samenwonen met een succesvolle drugsdealer niet?
Ye ken.
Thordis je krijgt er van langs hoor in het topic Bovenburen. Ik heb haar al gestaft.
Waar zit Kiki?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kiki vindt het niet leuk dat jullie het over haar hebben. Ze noemt jullie gestoorde huisvrouwtjes en vraagt of haar account op anoniem gezet kan worden.
O dat zou fijn zijn als ze geanonimiseerd wordt.
quote:Nouschi schreef op 21 september 2014 @ 21:25:

Waar zit Kiki?Bij de bovenburen.
Wow denk ik even het bovenburen topic te gaan lezen.....

Ik ga meer weer verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 21 september 2014 @ 21:23:

Thordis, bedankt voor de uitleg. Waarom proxy dan hier niet mag? Zo iemand als Mattho komt toch weer terug, net als de piem meneer.Omdat je dan altijd een reden hebt om iemand te bannen, ook als je niet kunt bewijzen dat het wéér Mattho is door IP adres. Dan mag jr hem gewoon bannen vanwege het forummen met een proxy.
quote:Thordis schreef op 21 september 2014 @ 21:27:

[...]

Bij de bovenburen.Niet normaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GateKeeper schreef op 21 september 2014 @ 21:26:

O dat zou fijn zijn als ze geanonimiseerd wordt. Dan maar wel hopen dat ze niet terugkomt met een nieuwe nick. Dan gaat het weer een tijdje duren voordat het duidelijk is om welke bijzondere vrouw het gaat.
Ik ben haar hier nooit eerder tegen gekomen.
Kiki heeft meer dan 2000 berichten op haar naam staan! Geen onbekende toch? Waarom dan de ommekeer (van Kiki/forummers)?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 21 september 2014 @ 21:32:

Kiki heeft meer dan 2000 berichten op haar naam staan! Geen onbekende toch? Waarom dan de ommekeer (van Kiki/forummers)?Huh? Wat?
Waar is het topic "problemen door kinderen" gebleven, van die vrouw die in huis zat met man die haar mishandelde en hij wilde niet weg??
Heb je al bij "mijn laatste' gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven