Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:doornroosje9 schreef op 21 september 2014 @ 20:11:

[...]

Intussen hebben de mods het IP-adres van iedereen hier op dit topic al nagekeken.

Ow zo...... nou lekker dan.

Nou dan hoop ik dat de mods echt he-le-maal niemand zijn/haar zin geeft want wat een kinderachtig gedoe nou toch dan weer. Ik ga ook maar weer ergens anders lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 september 2014 @ 20:12:

[...]

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb er intussen spijt van dat ik op Larva's vragen in ben gegaan .Ik lees geen "vragen" maar "zuigen".
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 21 september 2014 @ 20:21:

[...]

Ik lees geen "vragen" maar "zuigen".Klopt. Ik zag het te laat .

[...]

Ik lees geen "vragen" maar "zuigen".Dat lees ik er niet in hoor, ik bedoel, zuigen als in irritant? Nee, dat lees ik er echt niet in. Hoezo dan?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Oh, ik ben errug blond?

[...]

Ik lees geen "vragen" maar "zuigen".

Nou zeg, kom kom...ze vraagt iets, krijgt antwoord, vraagt nog even verder.

Zuígen?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
En is het bewust slapende honden wakker maken?
Dus 6 pagina's over het veranderen van een avatar mag wel, maar een technische vraag over het beleid niet? Dat is dan ineens weer zuigen?

Als het jullie ontgaan is, daar is dit topic voor bestemd hoor.
Larva, als de mod in de lijst van aanwezige leden kijkt zien ze meestal daar ook gelijk het ip adres bij.

Verdenken ze jou dan gaan ze even naar jouw profiel en zien daar dan alle ip's die je eerder hebt gebruikt om hier op dit forum mee te posten.

En als ik het goed heb zien ze dan ook eventuele andere namen waarmee gepost is onder dat ip.
Tja, ik vind zuigen ook wel erg over de top. Ik denk dat Larva de kans ziet dit soort zaken aan te kaarten omdat dit het enige topic is waar dat kan/mag?
quote:yasmijn schreef op zondag 21 september 2014 20:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">larva schreef op 21 september 2014 @ 19:54</a>:</b>

Nog een theoretische dan he;

Als iemand weet dat jij onder een proxy op het forum zit, en je zegt dat tegen de mods, zullen ze dat dan gaan checken?</div></blockquote>Vraag het de mod zelf. Wat een obsessief gezeur

Goh ik dacht dat dit de plek was...

Zullen we het anders nog een keer over je leeuwen hebben??
quote:doornroosje9 schreef op zondag 21 september 2014 20:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Enn in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">Enn schreef op 21 september 2014 @ 20:02</a>:</b>

[...]

Je gaat je goddelijke gang maar. Ik dacht gewoon even met je mee.

Veel plezier ermee! </div></blockquote>Intussen hebben de mods het IP-adres van iedereen hier op dit topic al nagekeken. Dat zal wel meevallen;)
quote:Alixane schreef op 21 september 2014 @ 20:24:

En is het bewust slapende honden wakker maken?

Ach ik vermoed dat een mod. allang weet wat er wel en niet gebeurt op een forum. En de wijze waarop er nu alsnog gezinspeeld wordt op het doen van IP checks en dus op voormalig forummers (?) zal dan vast ook niet onopgemerkt blijven. Ik had het niet in ieder geval niet door totdat doornroosje het typte. En ga vooral je/jullie (?) gang zoals ik al zei.

Afijn:

Ik vind het topic over het fimpje van Koefnoen erg leuk! Hoe verzinnen ze de teksten toch? Dat lijkt me een geweldig leuk beroep.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wow wat een aannames weer over iets waar ik gewoon aan het nadenken was!

Hold your horses!
quote:yasmijn schreef op zondag 21 september 2014 20:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Lady-Voldemort in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">Lady-Voldemort schreef op 21 september 2014 @ 20:12</a>:</b>

[...]

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb er intussen spijt van dat ik op Larva's vragen in ben gegaan .</div></blockquote>Ik lees geen "vragen" maar "zuigen". Jaaa hoorrr hahaha zuig zuig
Ok.

Kom je kijken in het Koefnoen topic dan?
quote:Enn schreef op 21 september 2014 @ 20:35:

En de wijze waarop er nu alsnog gezinspeeld wordt op het doen van IP checks en dus op voormalig forummers (?) zal dan vast ook niet onopgemerkt blijven.

Waarom wordt er gelijk van het negatieve uitgegaan en wordt dit meteen uitgelegd als 'zinspelen' en niet als een normale vraag?

Want als je dan forummers onder de aandacht van de mods wil brengen, is het dan niet simpeler om een eventuele verdachte forummer te staffen en de mods te vragen om die forummer eens te checken?
quote:fluim schreef op zondag 21 september 2014 20:28 Larva, als de mod in de lijst van aanweige leden kijkt zien ze meestal daar ook gelijk het ip adres bij.

Verdenken ze jou dan gaan ze even naar jouw profiel en zien daar dan alle ip's die je eerder hebt gebruikt om hier op dit forum mee te posten.

En als ik het goed heb zien ze dan ook eventuele andere namen waarmee gepost is onder dat ip. Oh zo:) dank je
quote:Enn schreef op zondag 21 september 2014 20:35 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Alixane in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">Alixane schreef op 21 september 2014 @ 20:24</a>:</b>

En is het bewust slapende honden wakker maken?</div></blockquote>

Ach ik vermoed dat een mod. allang weet wat er wel en niet gebeurt op een forum. En de wijze waarop er nu alsnog gezinspeeld wordt op het doen van IP checks en dus op voormalig forummers (?) zal dan vast ook niet onopgemerkt blijven. Ik had het niet in ieder geval niet door totdat doornroosje het typte. En ga vooral je/jullie (?) gang zoals ik al zei.

Afijn:

Ik vind het topic over het fimpje van Koefnoen erg leuk! Hoe verzinnen ze de teksten toch? Dat lijkt me een geweldig leuk beroep. Ik had oprecht geen kwaad in de zin! Sterker nog ik wist vanochtend nog niet eens dat het kon. Hoezo zou ik er dan kwaad mee willen oid? Er zijn hier toch geen mensen met proxy? Voor degene die dat misschien wel zijn dan oprecht sorry! Ik zal me nooit meer wat afvragen!!
quote:larva schreef op 21 september 2014 @ 20:38:

[...]

Oh zo:) dank je Huh waar haal jij Fluim zo snel vandaan?
quote:larva schreef op 21 september 2014 @ 20:40:

[...]

Ik had oprecht geen kwaad in de zin! Sterker nog ik wist vanochtend nog niet eens dat het kon. Hoezo zou ik er dan kwaad mee willen oid? Er zijn hier toch geen mensen met proxy? Voor degene die dat misschien wel zijn dan oprecht sorry! Ik zal me nooit meer wat afvragen!!Ok en ga je dan nu mee spelen?
Ik vind het vooral bereirritant dat het hier direct weer wordt bestempeld als zuigen.

En dat er hier telkens een paar forummers zijn die bepalen wat hier wel en niet mag worden besproken.

Negatief benaderen en vooral heel snel weer van tafel vegen.

Bah
Ik kom even buurten in koefnoen:)
Dat bedoel ik; lekker belangrijk.
Idd ik denk: laat ik iets vragen wat ik me vroeger al een keer afvroeg nu het mag.. Op de plek waar het mag.. En dan hup, afgebrand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven