Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 13:28:

[...]

Dat kan. Er is natuurlijk een tijd geweest dat slaan 'normaal' was, in ieder geval geaccepteerd.

Maar in de huidige maatschappij kan ik mij niet voorstellen dat er mensen zijn die het slaan van een kind kunnen begrijpen of nuanceren, ik vind dat debiel.

Het excuus:' ik weet niet beter', gaat echt niet meer op.Niet bij gezond functionerende mensen nee. Helaas groeit niet elk kind op met gezond functionerende, evenwichtige ouders.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 13:49:

Nee natuurlijk niet.Waarom stel je je vraag dan zo als je dat van te voren al leek te weten?
Ik zou echt wel over mijn kinderen klagen, moest ik ze hebben hoor. Lucht lekker op, lijkt me. Snap echt niet waarom dat vervelend zou zijn voor een kind? Merkt hij of zij niets van.

Slaan daarentegen, nee, absoluut niet.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 13:45:

[...]

Ja zijn de normen en waarden anders? Het slaan en schelden is dan minder erg? Of erger?

Als je verder leest heeft hats daar al antwoord op gegeven.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:51:

[...]

Niet bij gezond functionerende mensen nee. Helaas groeit niet elk kind op met gezond functionerende, evenwichtige ouders.Vorige week op de camping gestaan en rondom onze caravan allemaal gezinnen 6stuks. Waarvan er zeker 4 ouderparen die hun kind bij arm knepen, oor draaiden of een tik uitdeelden.(tik kreeg kind omdat het vader ook ih gezicht sloeg) ik heb mij daar wel over verbaasd. Opleidingsniveau zegt ook helemaal niets blijkbaar. En gezond evenwichtige ouders zijn een klein aantal denk ik
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:49:

[...]

Knap dat je dat kan toelaten. Ik zou dat heel moeilijk vinden, zeg ik gewoon heel eerlijk.

Zij zorgt voor mijn kind. Ze kan toch moeilijk de hele dag haar mond houden, een lijstje bijhouden, dat haar man overhandigen en dat die het dan bespreekt met mijn kind?

Grote beslissingen doet ze niet aan mee, maar de dagelijkse gang van zaken vind ik normaal.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 15 mei 2016 @ 14:14:

[...]

Zij zorgt voor mijn kind. Ze kan toch moeilijk de hele dag haar mond houden, een lijstje bijhouden, dat haar man overhandigen en dat die het dan bespreekt met mijn kind?

Grote beslissingen doet ze niet aan mee, maar de dagelijkse gang van zaken vind ik normaal.

Eens.

het is natuurlijk ook gewoon haar huis.

Zoon moet zich bij een ander aan de regels houden die daar gelden, dus ook aan de regels van stiefmoeder als hij die heeft en daar is.
quote:doornroosje9 schreef op 15 mei 2016 @ 13:51:

Ik zou echt wel over mijn kinderen klagen, moest ik ze hebben hoor. Lucht lekker op, lijkt me. Snap echt niet waarom dat vervelend zou zijn voor een kind? Merkt hij of zij niets van.

Slaan daarentegen, nee, absoluut niet.

Dit dus. En over je kind klagen of moppereren tegen je vriendin of partner heeft dat kind niks van. Ik zou niet negatief zitten doen over mijn kind als ze erbij zijn. Dat lijkt mij nogal logisch.

Maar slaan goedpraten want andere soort opvoeding is raar. Zeker als klagen dan weer vreselijk is.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:51:

[...]

Waarom stel je je vraag dan zo als je dat van te voren al leek te weten?Heel soms geef je normaal antwoord, dus ik had blijkbaar valse hoop. Zal niet meer gebeuren hoor.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 14:18:

[...]

Eens.

het is natuurlijk ook gewoon haar huis.

Zoon moet zich bij een ander aan de regels houden die daar gelden, dus ook aan de regels van stiefmoeder als hij die heeft en daar is.Dat.

[...]

Grote beslissingen doet ze niet aan mee, maar de dagelijkse gang van zaken vind ik normaal.Lijkt mij ook.
quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 14:19:

[...]

Dit dus. En over je kind klagen of moppereren tegen je vriendin of partner heeft dat kind niks van. Ik zou niet negatief zitten doen over mijn kind als ze erbij zijn. Dat lijkt mij nogal logisch.

Maar slaan goedpraten want andere soort opvoeding is raar. Zeker als klagen dan weer vreselijk is.Ik kan me, als zoon straks een puber is, best voorstellen dat ik tegen hem klaag over het feit dat hij overal was laat slingeren ofzo
Whahahahhahahaaaaaaaa.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 14:22:

[...]

Ik kan me, als zoon straks een puber is, best voorstellen dat ik tegen hem klaag over het feit dat hij overal was laat slingeren ofzo

O ja, dat doe ik ook nog.

Vooral dat we nu naar mijn werk moeten, omdat hij zijn opdracht niet goed gepland heeft en dat dus voor dinsdag af moet zijn met materiaal dat we zeer logisch niet thuis hebben
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 14:22:

[...]

Ik kan me, als zoon straks een puber is, best voorstellen dat ik tegen hem klaag over het feit dat hij overal was laat slingeren ofzo Dat heet dan opvoeden ofzo. Toch?
Want dan klaag ik nu al over gymkleding en schoenen, was en andere rommel.
quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 14:24:

[...]

Dat heet dan opvoeden ofzo. Toch? Ik ben er sinds vandaag niet meer zeker van waar de grens tussen opvoeden en klagen ligt
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 14:23:

Whahahahhahahaaaaaaaa.Je kan beter deze gebruiken. Scheelt tikken.
Natuurlijk heb je als stiefouder wel wat te zeggen over wat er onder jouw dak gebeurt. Vind ik ook met vriendjes van mijn kinderen die bij ons spelen. Als ik vind dat die zich niet gedragen zeg ik er ook wat van.

Mijn moeder kon er overigens niks van zeggen, hij schopte en sloeg haar namelijk ook in elkaar. Emotioneel had hij haar ook in de tang, want hij dreigde ons te vermoorden als ze weg zou gaan.

Uiteindelijk heeft familie stappen ondernomen en is hij onder begeleiding van de politie uit huis en uit de ouderlijke macht gezet.

Hij heeft mij ook erkend dus ik droeg tot voor kort zijn achternaam. Dit heb ik pas door een rechtzaak laten vernietigen, en gek genoeg heeft dat me zo geholpen. Ik voelde me ineens bevrijd, heel idioot.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 14:25:

[...]

Ik ben er sinds vandaag niet meer zeker van waar de grens tussen opvoeden en klagen ligt

Nou ik ook niet meer nu. Weet wel dat als je van bepaalde afkomst komt je veel liefdevoller word opgevoed met slaag.

Ik ga maar eens een opvoedboek lezen denk ik.

[...]

Ik ben dan dan ik breng mijn kind wel als vader echt thuis is, anders breng ik ze niet.

Ik ga nu aan het werk lees vanavond wel verder. Avond dienst
quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 14:20:

[...]

Heel soms geef je normaal antwoord, dus ik had blijkbaar valse hoop. Zal niet meer gebeuren hoor.Ik geef antwoord op normale vragen. Niet op vragen waar de vraagsteller het antwoord zelf al klaar heeft. Ik ga mijn energie niet steken in pogingen om dat beeld te veranderen, mijn ervaring is dat de vragenstellers in alles hun eigen gelijk bevestigd zien.
Kinderen hebben en er niet over klagen?

Onmogelijk
quote:consuelabananahammok schreef op 15 mei 2016 @ 14:30:

Onmogelijk En jij zegt het gewoon in minder dan 10 woorden
quote:consuelabananahammok schreef op 15 mei 2016 @ 14:30:

Onmogelijk Kort en bondig, Conny.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven