Napraattopic 62

25-06-2016 13:27 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:simbalabimba schreef op 01 juli 2016 @ 10:54:

O jee toen ik vorig bericht typte zag ik half het moto van @Aan en las 'Tass hield van Suus'.Nou, tosti en Suus gaan ook niet samen
Je bent zelf een theepot
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 11:19:

[...]

En toch heb ik wel te doen met mensen die zich hieraan schuldig maken. Een verslaving is geen keuze.Dit.
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 11:23:

[...]

Geloof jij echt dat er bijvoorbeeld veel rokers zijn die voor de lol hun gezondheid in gevaar brengen?Ik vind roken niet vergelijkbaar met de verslavingen waar we het over hadden. Of heb jij het over het roken van soft en hard drugs?
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 11:19:

[...]

En toch heb ik wel te doen met mensen die zich hieraan schuldig maken. Een verslaving is geen keuze.Dit, en heel moeilijk om vanaf te komen. Maar goed, het is lekker makkelijk meningen etaleren vanaf de zijlijn.
quote:Bruise schreef op 01 juli 2016 @ 11:36:

[...]

Ik vind roken niet vergelijkbaar met de verslavingen waar we het over hadden. Of heb jij het over het roken van soft en hard drugs?Het is een verslaving en dús vergelijkbaar. Iedereen weet hoe slecht roken is en toch rookt bijna een kwart van de Nederlanders. Omdat je niet effe stopt met iets waar je aan verslaafd bent. Ookal weet je dat je dom bezig bent.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Bruise schreef op 01 juli 2016 @ 11:36:

[...]

Ik vind roken niet vergelijkbaar met de verslavingen waar we het over hadden. Of heb jij het over het roken van soft en hard drugs?Het is verschrikkelijk verslavend, kost klauwen vol met geld, is schadelijk voor jezelf en anderen en zorgt voor meer sterfgevallen dan alle drugs bij elkaar. Alleen is het toevallig sociaal meer geaccepteerd dan drugs omdat het lichamelijk verval geleidelijker is.
Slik die kikker!
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 11:48:

[...]

Het is een verslaving en dús vergelijkbaar. Iedereen weet hoe slecht roken is en toch rookt bijna een kwart van de Nederlanders. Omdat je niet effe stopt met iets waar je aan verslaafd bent. Ookal weet je dat je dom bezig bent.Dat is gebleken, als 't verhaal klopt; waar ik in principe wel van uit wil gaan. En als je je dan weer hier meldt, heb je kans dat je er op aangesproken wordt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juli 2016 @ 11:36:

[...]

Dit, en heel moeilijk om vanaf te komen. Maar goed, het is lekker makkelijk meningen etaleren vanaf de zijlijn.

Ervaringsdeskundigen kunnen misschien het best helpen.

Meningen komen misschien vanaf de zijlijn, maar kunnen evengoed ergens op gebaseerd zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Ik wilde alleen benoemen dat ik geen medelijden heb met verslaafden die anderen veel geld afhandig maken. Kunnen we het over de lol van roken gaan hebben en gezondheid, maar ik ben nog niemand tegen gekomen die voor zijn sigaretten smerige leugens op heeft gehangen om aan zijn trekken te komen.
quote:simbalabimba schreef op 01 juli 2016 @ 12:03:

[...]

Ervaringsdeskundigen kunnen misschien het best helpen.

Meningen komen misschien vanaf de zijlijn, maar kunnen evengoed ergens op gebaseerd zijn.Misschien staan ze midden op het veld of hebben ze daar ooit gestaan.
Ana = 36 weken.

Suus houdt niet van tosti.

Genoteerd.

quote:Bruise schreef op 01 juli 2016 @ 12:04:

[...]

Misschien staan ze midden op het veld of hebben ze daar ooit gestaan.

U haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!

Ana, spannend die laatste loodjes. Fijn dat je je weer wat beter voelt nu. Succes ermee
quote:Bruise schreef op 01 juli 2016 @ 12:03:

Ik wilde alleen benoemen dat ik geen medelijden heb met verslaafden die anderen veel geld afhandig maken. Kunnen we het over de lol van roken gaan hebben en gezondheid, maar ik ben nog niemand tegen gekomen die voor zijn sigaretten smerige leugens op heeft gehangen om aan zijn trekken te komen.

Ik heb dat medelijden dus wel. Omdat die mensen zó in de klauwen van hun stoornis zitten dat ze de meest krankzinnige dingen doen, waar ze ongetwijfeld bepaald niet trots op zijn. Als een verslaving je leven zo beheerst dat je dingen doet die je eigenlijk helemaal niet zou willen doen, dan heb ik daar wel medelijden mee. Het is niet een kwestie van "geef jezelf een schop onder je kont en stop ermee". Zo'n verslaving kan zó sterk zijn dat mensen geen andere uitweg zien. En dat vind ik schrijnend.

Wat overigens onverlet laat dat het ook voor degenen om de verslaafde heen die erdoor gedupeerd worden zo mogelijk nóg triester is.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Bruise schreef op 01 juli 2016 @ 12:03:

Kunnen we het over de lol van roken gaan hebben en gezondheid, maar ik ben nog niemand tegen gekomen die voor zijn sigaretten smerige leugens op heeft gehangen om aan zijn trekken te komen.

Niet?

Nooit bietsers meegemaakt? "Mijn sigaretten liggen in de auto". "Ik probeer te minderen dus koop zelf niet meer". "Je krijgt er eentje terug". " "Mijn pakje is net op".

Jongeren die in het geheim roken omdat ze een brommer krijgen als ze rookvrij 18 worden.

Stiekem roken omdat je partner er een hekel aan heeft. Of omdat je zwanger bent en niet kan stoppen.

Afzwakken hoeveel je rookt bij je cardioloog.

Precies dezelfde bullshit.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 01 juli 2016 @ 12:17:

[...]

Nooit bietsers meegemaakt? "Mijn sigaretten liggen in de auto". "Ik probeer te minderen dus koop zelf niet meer". "Je krijgt er eentje terug". " "Mijn pakje is net op".

Jongeren die stiekem roken omdat ze een brommer krijgen als ze rookvrij 18 worden.

Stiekem roken omdat je partner er een hekel aan heeft. Of je cardioloog.

Kleinschalig allemaal, maar precies dezelfde bullshit.Dit dus.
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 12:10:

[...]

Ik heb dat medelijden dus wel. Omdat die mensen zó in de klauwen van hun stoornis zitten dat ze de meest krankzinnige dingen doen, waar ze ongetwijfeld bepaald niet trots op zijn. Als een verslaving je leven zo beheerst dat je dingen doet die je eigenlijk helemaal niet zou willen doen, dan heb ik daar wel medelijden mee. Het is niet een kwestie van "geef jezelf een schop onder je kont en stop ermee". Zo'n verslaving kan zó sterk zijn dat mensen geen andere uitweg zien. En dat vind ik schrijnend.

Wat overigens onverlet laat dat het ook voor degenen om de verslaafde heen die erdoor gedupeerd worden zo mogelijk nóg triester is.Ik ben het hier wel mee eens. En verslaving = verslaving in welke gradatie dan ook. Allemaal even erg wat mij betreft. Maar ik denk dat Bruise vooral op het vetgedrukte doelt. En dat kan ik me ook weer heel goed voorstellen.
/
quote:madamemay schreef op 01 juli 2016 @ 12:24:

Ik geef Bruise én Hayek gelijk.Die staan haaks op elkaar
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Hayek schreef op 01 juli 2016 @ 12:10:

[...]

Wat overigens onverlet laat dat het ook voor degenen om de verslaafde heen die erdoor gedupeerd worden zo mogelijk nóg triester is.Vertrouwen dat beschaamd wordt, niet weten wanneer er wel de waarheid wordt gesproken.

quote:madamemay schreef op 01 juli 2016 @ 12:24:

Ben ik weer, wil alleen even reageren, omdat het betrekking heeft tot mijn leven.

Ik geef Bruise én Hayek gelijk.

Het is een lastige lijn.

Ik vroeg me soms ook oprecht af of ik het wel 'verdien' (gezien mijn daden in het verleden) om op deze aardbol te mogen zijn. Echt waar, het is een schrijnend gevoel. Dat je normen en waarden totaal zijn weggerukt door die verslaving. One big mistake.

Ik ben er wel degelijk uitgekomen mbv therapie/opname, gaat wel gepaard met terugvallen. Maar zo erg als het was, never again.Voor 't eerst dat ik de kreet ( waar ik de pest aan heb) 'same old, same' old gebruik.

Allright. "Bye, bye"
quote:madamemay schreef op 01 juli 2016 @ 12:32:

Allright. "Bye, bye"'k Hoop dat je je leven op de rit krijgt.

quote:madamemay schreef op 01 juli 2016 @ 12:32:

Allright. "Bye, bye"Ga terug in therapie, met dit passief agressieve gedrag kom je nergens. In je terugval plan staat wat je moet doen dus doe dat dan ook gewoon. Bel je behandelaar en laat je helpen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Simba, zou je het weg willen halen?
quote:simbalabimba schreef op 01 juli 2016 @ 12:28:

[...]

Vertrouwen dat beschaamd wordt, niet weten wanneer er wel de waarheid wordt gesproken.+100
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven