Napraattopic 65
woensdag 31 augustus 2016 om 13:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 9 september 2016 om 19:07
quote:Star schreef op 09 september 2016 @ 19:04:
[...]
[img]http://1.static.upcoming.nl/static/imag ... t-noup.jpg[/img]
[...]
[img]http://1.static.upcoming.nl/static/imag ... t-noup.jpg[/img]
vrijdag 9 september 2016 om 19:09
quote:ZombieQueen schreef op 09 september 2016 @ 17:51:
[...]
Joh, het is de zanger van Dimmu Borgir, een metalband. Wat is daar mis mee?nou ja sommige foto's... Deze vind ik dan weer wel leuk
Iets andere hoed, bredere sik en stukkie ouder en voilla, mijn vriend
En ja die kan blijkbaar ook wel eens intimiderend overkomen Een voor mij bestelde taxi wilde al eens wegrijden omdat hij even wilde gaan vragen of het de juiste was
Daarna kwam ik er aan tuffen met m'n kar en bleef ie gelukkig staan.
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren en associaties met uiterlijk.
[...]
Joh, het is de zanger van Dimmu Borgir, een metalband. Wat is daar mis mee?nou ja sommige foto's... Deze vind ik dan weer wel leuk
Iets andere hoed, bredere sik en stukkie ouder en voilla, mijn vriend
En ja die kan blijkbaar ook wel eens intimiderend overkomen Een voor mij bestelde taxi wilde al eens wegrijden omdat hij even wilde gaan vragen of het de juiste was
Daarna kwam ik er aan tuffen met m'n kar en bleef ie gelukkig staan.
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren en associaties met uiterlijk.
vrijdag 9 september 2016 om 19:16
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 18:41:
[...]
Ben jii donker? Hoezo wil je voor mij bepalen hoe ik mij mag voelen als het gaat over huidkleur? Dus alléén als je donker bent mag je je slecht bejegend voelen?
Mmm.
Dat is dus wat een hoop mensen irritant vinden Als je donker bent mag het als je licht bent niet.
[...]
Ben jii donker? Hoezo wil je voor mij bepalen hoe ik mij mag voelen als het gaat over huidkleur? Dus alléén als je donker bent mag je je slecht bejegend voelen?
Mmm.
Dat is dus wat een hoop mensen irritant vinden Als je donker bent mag het als je licht bent niet.
vrijdag 9 september 2016 om 19:20
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 19:11:
[...]
Welneeee joh.
Tis het ietwat verlegen jongetje van de buren.
[img]https://66.media.tumblr.com/7ff6ec3d0ea ... o1_500.jpg[/img]Is dat die ene van GTST?
[...]
Welneeee joh.
Tis het ietwat verlegen jongetje van de buren.
[img]https://66.media.tumblr.com/7ff6ec3d0ea ... o1_500.jpg[/img]Is dat die ene van GTST?
vrijdag 9 september 2016 om 19:21
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 19:02:
[...]
Wat is daar generaliserend aan ee is zelfs een hele artikel aan gewijd.
Mensen met een lichte huidskleur vinden het niet leuk wit te worden genoemd, is per definitie een generalisatie.
Mensen met een tatoeage zijn leuk = generalisatie
Mensen die oorbellen laten schieten bij een baby zijn tokkie = generalisatie
Mensen die een hbo-opleiding afgerond hebben zijn slim = generalisatie
Alle dingen die je zegt waarbij je een complete groep mensen iets toebedeeld is generaliseren.
[...]
Wat is daar generaliserend aan ee is zelfs een hele artikel aan gewijd.
Mensen met een lichte huidskleur vinden het niet leuk wit te worden genoemd, is per definitie een generalisatie.
Alle dingen die je zegt waarbij je een complete groep mensen iets toebedeeld is generaliseren.
vrijdag 9 september 2016 om 19:29
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 19:21:
[...]
Alle dingen die je zegt waarbij je een complete groep mensen iets toebedeeld is generaliseren.Ik heb er geen moeite mee als ze zeggen dat ik wit ben, probeer een beetje tint te krijgen door de zon, velen vinden het leuk als ze ná hun vakantie krijgen te horen "wat ben je lekker bruin!!"
Mensen met rode haren werden vroeger wel eens uitgescholden voor 'rooie", maar ligt dat aan de roeper of aan die rooie? Het ligt aan je omgeving hoe er mee omgegaan word. Arne Jansen zong "meisjes met rode haren" omdat hij ze leuk vond. Ik vind rode haren heel erg mooi, mag ik dan het lied 'meisjes met rode haren" niet zingen als er iemand met rood haar in de buurt is, omdat diegene zich misschien gekrenkt voelt? Aan wie ligt het dan, aan mij of aan diegene die zich gekrenkt voelt?
[...]
Alle dingen die je zegt waarbij je een complete groep mensen iets toebedeeld is generaliseren.Ik heb er geen moeite mee als ze zeggen dat ik wit ben, probeer een beetje tint te krijgen door de zon, velen vinden het leuk als ze ná hun vakantie krijgen te horen "wat ben je lekker bruin!!"
Mensen met rode haren werden vroeger wel eens uitgescholden voor 'rooie", maar ligt dat aan de roeper of aan die rooie? Het ligt aan je omgeving hoe er mee omgegaan word. Arne Jansen zong "meisjes met rode haren" omdat hij ze leuk vond. Ik vind rode haren heel erg mooi, mag ik dan het lied 'meisjes met rode haren" niet zingen als er iemand met rood haar in de buurt is, omdat diegene zich misschien gekrenkt voelt? Aan wie ligt het dan, aan mij of aan diegene die zich gekrenkt voelt?
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 9 september 2016 om 19:33
Ik heb die priviligetest van buzzfeed dus wel even gedaan. Wat schetst mijn verbazing: ik ben niet gepriviligeerd. Nu wist ik dat allang, maar fijn dat Buzzfeed het bevestigde. Dus mochten jullie nog gezamenlijk iets voor me willen betekenen, ik houd erg van chocolade met jellybeanvulling en eucamentholsnoepjes.
Onderwijl ga ik met een traan biggelend op mijn wang viool spelen.
Onderwijl ga ik met een traan biggelend op mijn wang viool spelen.