Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 10:25:

Ana weg? Nee toch? Jammer!Gaat het over Ana Isabella? Dat vind ik ook echt jammer. Waarom is ze weg gegaan? Weet iemand dat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Aaah Ana Isabel is weg? Dat vind ik heel jammer. Ze was zo lief voor me toen ik het even moeilijk had.
quote:Gooloib schreef op 11 september 2016 @ 11:42:

[...]

En wie ben jij eigenlijk?

Jij bent niet nieuw

Ik vind dat 'en wie ben jij?' gezeik altijd zo achterlijk. Wat maakt het uit?

Je bent trouwens hier niet de enige die dat doet, maar zie het nu gebeuren.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Goede-Fee schreef op 11 september 2016 @ 11:45:

[...]

Wie ben jij eigenlijk?Gaat je geen drol aan
quote:Gooloib schreef op 11 september 2016 @ 11:53:

[...]

Gaat je geen drol aan
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 11:49:

[...]

Ik vind dat 'en wie ben jij?' gezeik altijd zo achterlijk. Wat maakt het uit?

Je bent trouwens niet niet de enige die dat doet, maar zie het nu gebeuren.Precies.
quote:BridgetteDubois schreef op 11 september 2016 @ 11:11:

Ik zie dat de discussie van gister alweer over is. Ik was in slaap gevallen. Toch wil ik er nog even iets over zeggen.

Ik vind het erg overdreven hoe er op Solo en LV gereageerd werd. Ik maakte de opmerking over de pinda en die was gewoon flauw. Ik maakte hem omdat ik de hele discussie van een paar dagen geleden gewoon jammer vind. Sorry.

Mijn beste vriend is Indonesisch en maakt de pindagrap continu over zichzelf. Een goede kennis van mij heeft een hele donkere huid en noemt zichzelf ook zwart en maakt zoveel zelfspot grappen, lacht zich kapot over de zwarte pieten discussies en eet gewoon nog negerzoenen. Van haar heb ik ook al de nodige grappen over mijn witte huid gehad en daar lachen we samen om. En geniet van het leven en neemt het allemaal met een korreltje zout. Zo kan het ook. En zo bedoelde ik het ook. In mijn omgeving en kennissenkringen speelt dat hele huidskleurgedoe gewoon niet zo.

Maar ik snap ook dat er een verschil is tussen hoe iets overkomt tussen mensen die elkaar goed kennen, en hoe 1 zin getypt op een forum door iemand die je niet kent kan overkomen.

Nogmaals, het was mijn flauwe grap en niet die van LV. Ik hoop dan ook dat zij de opmerking over schoolplein"wijf" ( ) naast zich neer legt.

En dat ik nu door een aantal onder de negeerknop ben geknald neem ik maar voor lief.En jij denkt dan ik ga nog even lekker door terwijl de discussie klaar was. Je hoeft niet voor de anderen te spreken ze weten dondergoed dat ze fout zitten vooral na de betoog van mij en FV. Wat ik wel weer stoer van je vind dat je het toegeeft dat het een flauwe opmerking was.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 11:28:

[...]

Voor een deel begrijp ik je best. Ik vind het soms ook best lastig wat je wel en niet en vooral wanneer en tegen wie kan zeggen. Maar irl is het inderdaad wat makkelijker te bepalen en te interpreteren dan hier.

Wat ik niet begrijp us dat er zo doorgeggaan wordt terwijl Cookie en FV aangeven dat dit soort opmerking echt gevoelig voor hun liggen. Solo, LV, Yas en nog een paar, die gaaaan maar door. Want hé we hebben de zere plek gevonden hoor en diaar gaan we ff op door. Dat maakt het gewoon bijna vies. Niet alleen omdat het heel persoonlijk gemaakt wordt naar Cook, ook omdat het gewoon voor een heel groot deel van de wereld gevoelig ligt dat zgn grappen over huidskleur. En ik snap werkelijk niet waarom dat niet doordringt. Het is gewoon zo niet grappig om door te blijven gaan, het is wat FV zegt echt schoolpleinwijvengedrag.Eens!
quote:IrishCassidy schreef op 11 september 2016 @ 02:37:

[...]

Die kan ik dus ook niet vinden. Niet de originele iig.Heb onlangs alle Tour of Duty nog een keer gekeken, maar inderdaad zonder het nummer van de Rolling Stones. Volgens mij waren dat video's en stond daar dat nummer niet op. Wel leuk om nog een keer te zien.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 11:54:

[...]

En jij denkt dan ik ga nog even lekker door terwijl de discussie klaar was. Je hoeft niet voor de anderen te spreken ze weten dondergoed dat ze fout zitten vooral na de betoog van mij en FV. Wat ik wel weer stoer van je vind dat je het toegeeft dat het een flauwe opmerking was.

Ga er dan ook niet op in...

En daarbij, jij schreeuwt al dagen, weken, maanden dat je zelf wel bepaald wat je wanneer schrijft en je door niemand de mond laat snoeren. Je zegt nu dat ze haar mond moet houden, je mattie multiquote geregeld een discussie opnieuw aan en daar zeg je ook niets van... dus

hoezo meten met twee maten?

[...]

En jij denkt dan ik ga nog even lekker door terwijl de discussie klaar was. Je hoeft niet voor de anderen te spreken ze weten dondergoed dat ze fout zitten vooral na de betoog van mij en FV. Wat ik wel weer stoer van je vind dat je het toegeeft dat het een flauwe opmerking was.Dit vind ik oneerlijk. Jij zegt er nu ook nog iets over en Bridge moet zwijgen? Ze legt uit dat het niet zo bedoeld was, dat vind ik mooi.
Life is short. Eat dessert first.
Hats kwam er trouwens ook op terug. Dat vind je niet vervelend?
quote:doornroosje9 schreef op 11 september 2016 @ 12:01:

[...]

Dit vind ik oneerlijk. Jij zegt er nu ook nog iets over en Bridge moet zwijgen? Ze legt uit dat het niet zo bedoeld was, dat vind ik mooi.Ik zeg dat ze niet voor anderen hoeft te praten. Niet zo bedoeld? Als jij iets niet leuk vindt wat gevoelig ligt dan ga ik daar toch ook niet op door? Of wel soms.
Haha, grappig, iemand heeft Ana al even niet gezien en vraagt zich af of ze hier nog schrijft en een paar posts later wordt al geconcludeerd dat Ana weg is. Doet me een beetje denken aan de kringspelletje, waar je aan elkaar een boodschap moet geven en dan aan het einde van de kring wordt gekeken wat er van de originele boodschap over is gebleven.
quote:doornroosje9 schreef op 11 september 2016 @ 12:03:

Hats kwam er trouwens ook op terug. Dat vind je niet vervelend?Huh wanneer? Ik denk dat ze aan het bijlezen was.
Ik reageerde ook vandaag hoor Cook

Enniewee, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

[...]

En jij denkt dan ik ga nog even lekker door terwijl de discussie klaar was. Je hoeft niet voor de anderen te spreken ze weten dondergoed dat ze fout zitten vooral na de betoog van mij en FV. Wat ik wel weer stoer van je vind dat je het toegeeft dat het een flauwe opmerking was.

Hou toch op, niks stoers aan het was gewoon bedoeld als een flauwe opmerking. Dus uiteraard geef ik dat dan toe.

En wat de rest ook al typt, reageer dan niet op mij als je niet wilt dat het opnieuw begint. Iedereen weet dat jij mij niet moet en andersom dus gooi me dan onder de negeer. Dat je nu op mijn post ingaat komt op mij over alsof je een nieuw relletje wel ziet zitten.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:05:

[...]

Huh wanneer? Ik denk dat ze aan het bijlezen was.Bridge dus ook. Maar ik hou erover op, ik wil de discussie niet opnieuw starten.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:04:

[...]

Ik zeg dat ze niet voor anderen hoeft te praten. Niet zo bedoeld? Als jij iets niet leuk vindt wat gevoelig ligt dan ga ik daar toch ook niet op door? Of wel soms.Jij hoeft ook niet voor anderen te praten. Hoezo weten LV en Solo dondersgoed dat ze fout zitten?
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 12:06:

Enniewee, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.Ik dacht dat je aan het teruglezen was en dat je vandaag gereageerd hebt.

Enniewee, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.

Ik geloof echt niet dat dit verborgen racisme is. Absoluut niet. Domme, flauwe grappen, dat wel.

O ja, ik ging ophouden.
quote:BridgetteDubois schreef op 11 september 2016 @ 12:06:

[...]

Hou toch op, niks stoers aan het was gewoon bedoeld als een flauwe opmerking. Dus uiteraard geef ik dat dan toe.

En wat de rest ook al typt, reageer dan niet op mij als je niet wilt dat het opnieuw begint. Iedereen weet dat jij mij niet moet en andersom dus gooi me dan onder de negeer. Dat je nu op mijn post ingaat komt op mij over alsof je een nieuw relletje wel ziet zitten.Nee joh dat zie je verkeerd .
Ik vind beide partijen in de discussie nogal flauw. de grapjes en het doorgaan is inderdaad flauw en onnodig. De reactie daar op is natuurlijk totaal overtrokken. Je kan niet bepalen dat iemand per definitie geen grapjes mag maken en de manier waarop de grappenmakers weggezet worden is totaal oneerlijk. Heeft helemaal niks meer te maken met je oprecht beledigd voelen, maar de stok om mee te slaan ligt er en dat wordt op meer dan hysterische wijze gedaan.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:10:

Ik vind beide partijen in de discussie nogal flauw. de grapjes en het doorgaan is inderdaad flauw en onnodig. De reactie daar op is natuurlijk totaal overtrokken. Je kan niet bepalen dat iemand per definitie geen grapjes mag maken en de manier waarop de grappenmakers weggezet worden is totaal oneerlijk. Heeft helemaal niks meer te maken met je oprecht beledigd voelen, maar de stok om mee te slaan ligt er en dat wordt op meer dan hysterische wijze gedaan.Ben ik met je eens.

Enniewee, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.Ik vind verborgen racisme een behoorlijk jeukwoord. Iets is rascistisch of dat is het niet. Je discrimineert iemand of je doet het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven