Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:10:

Ik vind beide partijen in de discussie nogal flauw. de grapjes en het doorgaan is inderdaad flauw en onnodig. De reactie daar op is natuurlijk totaal overtrokken. Je kan niet bepalen dat iemand per definitie geen grapjes mag maken en de manier waarop de grappenmakers weggezet worden is totaal oneerlijk. Heeft helemaal niks meer te maken met je oprecht beledigd voelen, maar de stok om mee te slaan ligt er en dat wordt op meer dan hysterische wijze gedaan.Hysterische wijze serieus? We hebben 2 dagen lang een discussie gehad ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee. Maar het doorgaan zogenaamd indonesisch praten roetmop zeggen is alleen maar flauw? Het is precies hetzelfde hoe de mensen op actueel reageren als het over vluchtelingen gaat.

Ik vind beide partijen in de discussie nogal flauw. de grapjes en het doorgaan is inderdaad flauw en onnodig. De reactie daar op is natuurlijk totaal overtrokken. Je kan niet bepalen dat iemand per definitie geen grapjes mag maken en de manier waarop de grappenmakers weggezet worden is totaal oneerlijk. Heeft helemaal niks meer te maken met je oprecht beledigd voelen, maar de stok om mee te slaan ligt er en dat wordt op meer dan hysterische wijze gedaan.+1
Ha Eitje, hoe gaat het?
Life is short. Eat dessert first.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:12:

[...]

Ik vind verborgen racisme een behoorlijk jeukwoord. Iets is rascistisch of dat is het niet. Je discrimineert iemand of je doet het niet.Ik voel me gediscrimineerd ja.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 12:06:

Ik reageerde ook vandaag hoor Cook

Enniewee, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.

Ja en nee.

Ik persoonlijk zal nooit iemand een zwarte,pinda oid noemen. Totaal onnodig. Maar de getinte huidskleur van iemand helemaal nooit niet mogen benoemen vind ik echt kant en klare lulkoek.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:14:

[...]

Ik voel me gediscrimineerd ja.En dat vind ik rot.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:14:

[...]

Ik voel me gediscrimineerd ja.Dat vind ik heel vervelend voor je.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:13:

[...]

Hysterische wijze serieus? We hebben 2 dagen lang een discussie gehad ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee. Maar het doorgaan zogenaamd indonesisch praten roetmop zeggen is alleen maar flauw? Het is precies hetzelfde hoe de mensen op actueel reageren als het over vluchtelingen gaat.

Je wil geen discussie meer maar je blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan en doorgaan en dat al dagen. Reageer dan gewoon niet meer.

En niet gaan lopen zeiken nu dat je de mond gesnoerd wordt want het is enkel een advies. Als je geen discussie wil moet je stoppen met reageren.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Zoila schreef op 11 september 2016 @ 12:14:

[...]

Ja en nee.

Ik persoonlijk zal nooit iemand een zwarte,pinda oid noemen. Totaal onnodig. Maar de getinte huidskleur van iemand helemaal nooit niet mogen benoemen vind ik echt kant en klare lulkoek.En dat vindt Cookie zelf blijkbaar ook.

Cookielyon in "HNT 2016"

Maar ja, wie ben ik?
Shit happens
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:13:

[...]

Hysterische wijze serieus? We hebben 2 dagen lang een discussie gehad ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee. Maar het doorgaan zogenaamd indonesisch praten roetmop zeggen is alleen maar flauw? Het is precies hetzelfde hoe de mensen op actueel reageren als het over vluchtelingen gaat.Ja ik vind dat je meer dan hysterisch reageert ja en dat mag ik best vinden.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 12:06:

, wat ik me echt oprecht afvraag is of mensen dat verborgen racisme hier nu gewoon echt niet zien. Of willen zien? Of het wel zien maar het niet toe durven geven.Dat vraag ik me ook af. Ik ben zelf witter dan wit, dus kan niet echt overgevoelig reageren op het onderwerp, lijkt me. En ik krijg regelmatig een heel vieze smaak in mijn mond van dit forum. Vraag me ook af wat je eraan moet doen. Iemand erop aanspreken helpt niet, want het is altijd een "grapje". Of iets anders wat je niet serieus moet nemen. Gewoon maar wegblijven voortaan?
quote:Porec schreef op 11 september 2016 @ 12:16:

[...]

En dat vindt Cookie zelf blijkbaar ook.

Cookielyon in "HNT 2016"

Maar ja, wie ben ik?Oeps.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:17:

[...]

Oeps.Dat heb ik gezegd ja wat is daar oeps aan ik vind haar een mooie donkere meid.
quote:orkenflow schreef op 11 september 2016 @ 12:17:

[...]

Dat vraag ik me ook af. Ik ben zelf witter dan wit, dus kan niet echt overgevoelig reageren op het onderwerp, lijkt me. En ik krijg regelmatig een heel vieze smaak in mijn mond van dit forum. Vraag me ook af wat je eraan moet doen. Iemand erop aanspreken helpt niet, want het is altijd een "grapje". Of iets anders wat je niet serieus moet nemen. Gewoon maar wegblijven voortaan?Ik ben wel donker en ik reageer daar wel overtrokken op.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:18:

[...]

Dat heb ik gezegd ja wat is daar oeps aan ik vind haar een mooie donkere meid.In de discussie met mij waarin ik toe gaf mensen wel eens te omschrijven naar hun huidskleur was dat meer dan fout. Bijzonder dat dit dan wel kan.
quote:Zoila schreef op 11 september 2016 @ 12:14:

[...]

Ja en nee.

Ik persoonlijk zal nooit iemand een zwarte,pinda oid noemen. Totaal onnodig. Maar de getinte huidskleur van iemand helemaal nooit niet mogen benoemen vind ik echt kant en klare lulkoek.

Door het ontkennen van een kleurtje ontken je deze persoon gewoon. Je kleurtje is een onderdeel van jou als mens, door deze te negeren ontken je een groot deel van deze persoon. De nadruk erop leggen is ook niet nodig. Maar doen of het niet bestaat .

Onderscheid maken is ook niet nodig maar te doen alsof het er niet is slaat ook nergens op natuurlijk.
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:16:

[...]

Ja ik vind dat je meer dan hysterisch reageert ja en dat mag ik best vinden.Dat mag je best vinden jij bent dan ook niet donker om je gediscrimineerd te voelen.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:18:

[...]

Dat heb ik gezegd ja wat is daar oeps aan ik vind haar een mooie donkere meid.

In de vorige napraat ging jij er heel erg prat op dat jij nooit, en dan echt nooit iemand zou omschrijven aan de hand van huidskleur.

Tja
Shit happens
quote:Amaqanda schreef op 11 september 2016 @ 12:20:

[...]

In de discussie met mij waarin ik toe gaf mensen wel eens te omschrijven naar hun huidskleur was dat meer dan fout. Bijzonder dat dit dan wel kan.Jij noemt ze zwart en dat is waar ik niet tegen kon.

Ik vind beide partijen in de discussie nogal flauw. de grapjes en het doorgaan is inderdaad flauw en onnodig. De reactie daar op is natuurlijk totaal overtrokken. Je kan niet bepalen dat iemand per definitie geen grapjes mag maken en de manier waarop de grappenmakers weggezet worden is totaal oneerlijk. Heeft helemaal niks meer te maken met je oprecht beledigd voelen, maar de stok om mee te slaan ligt er en dat wordt op meer dan hysterische wijze gedaan.Hysterisch nog wel
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Pff het is weer zover...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Porec schreef op 11 september 2016 @ 12:20:

[...]

In de vorige napraat ging jij er heel erg prat op dat jij nooit, en dan echt nooit iemand zou omschrijven aan de hand van huidskleur.

TjaIk zou ze niet omschrijven als in zwart. Je hoeft mijn woorden niet de context te halen. Hoor ik blijf bij mijn standpunt. Ik vind haar een mooie donkere meid. Nog een keer.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:20:

[...]

Dat mag je best vinden jij bent dan ook niet donker om je gediscrimineerd te voelen.Niet alleen donkere mensen worden gediscrimineerd. Ik ben echt wel eens op een vreselijke manier benaderd/afgewezen vanwege mijn geslacht en (nog erger) vanwege bepaalde voorkeuren die ik heb.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 12:19:

[...]

Ik ben wel donker en ik reageer daar wel overtrokken op.Omdat je dagen lang loopt te schreeuwen nooit maar dan ook nooit iemand te omschrijven met hun kleurtje . Maar nu mag het ineens wel? Omdat jij het bent? Pfff wat meet jij met veel maten zeg.
quote:Porec schreef op 11 september 2016 @ 12:20:

[...]

Tjaals je dan toch zo aan het zoeken bent....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven