Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
De discussie gaat weer verder zie ik. King, niks mis met je ava hoor!
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 14:41:

[...]

Nogmaals, die Indonesische taal was echt.

Dat zal allemaal wel, maar het was gewoon treiteren. Gebeurt extreem vaak hier. Net als dat zogenaamd "ikke-nie-begrijp" gedrag. Je maakt mij niet wijs dat een in de regel redelijk intelligent en welbespraakt persoon als jij ineens echt niet weet hoe ze in hemelsnaam nou toch mensen met een donkere huidkleur moet noemen. Of dat ze zich daar überhaupt druk om maakt. "oh jee, ik krijg een Surinaamse collega, hoe moet ik die nou toch omschrijven, ik weet ook echt niet meer wat ik wel en niet mag zeggen hoor, boehoe".

Hou toch op. Je weet natuurlijk best dat je die collega gewoon bij haar noemt.
Am Yisrael Chai!
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 14:09:

Soms is een huidskleur dus wel relevant. Bijvoorbeeld als je iemand moet omschrijven bij de politie zoals al een paar keer gezegd was. Als ik ga daten met iemand die ik niet ken dan wil ik wel weten hoe die persoon er uit ziet: blank , zwart, geel. blond haar, rood of sproeten of niet.Waarom zeg je Blank waarom niet wit?
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 14:46:

[...]

Dat zal allemaal wel, maar het was gewoon treiteren. Gebeurt extreem vaak hier. Net als dat zogenaamd "ikke-nie-begrijp" gedrag. Je maakt mij niet wijs dat een in de regel redelijk intelligent en welbespraakt persoon als jij ineens echt niet weet hoe ze in hemelsnaam nou toch mensen met een donkere huidkleur moet noemen. Of dat ze zich daar überhaupt druk om maakt. "oh jee, ik krijg een Surinaamse collega, hoe moet ik die nou toch omschrijven, ik weet ook echt niet meer wat ik wel en niet mag zeggen hoor, boehoe".

Hou toch op. Je weet natuurlijk best dat je die collega gewoon bij haar noemt.Jammer ook dat ze hun escusses niet aanbieden wat gepast zou zijn.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 14:47:

[...]

Waarom zeg je Blank waarom niet wit?

O god. Steeds als je denkt....

Kaukasisch.
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 14:46:

[...]

Hou toch op. Je weet natuurlijk best dat je die collega gewoon bij haar noemt.Ik heb je de afgelopen dagen een aantal voorbeelden gegeven van waar mijn kinderen een kleur noemen en daarnaast heb ik geschreven dat ik zelf bovenstaande niet doe. Ik voel me dus verder niet aangesproken.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 14:48:

[...]

Jammer ook dat ze hun escusses niet aanbieden wat gepast zou zijn.Ik heb nergens mijn excuses voor aan te bieden naar mijn weten.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 14:43:

[...]

Zei je maar eens wat, qua duidelijkheid, maar het blijft een beetje vage toetsenbordbrij. Over lafheid gesproken.....(nav je uitspraken over BarbaraC)

Geeft verder niks hoor.Deze discussie hebben we al eens gehad. Iets over info van een fb hier neerzetten. Ga ik niet nog een keer overdoen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

[...]

Dat dus.

En als een blanke een blanke date, wordt er geen huidskleur benoemt, terwijl je wel wilt weten wanneer iemand een andere huidsklaur dan blank heeft.

Maar dat zal misschien ook wel zo zijn als je in een land woont waar overwegend donkere mensen wonen, dat je dan wel verwacht dat je, als je een blinddate met Piet maakt, dat Piet dan wel even vermeldt dat hij blank is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Dat moet ik wel zeggen, ik vind 'blank' en naardere klank hebben dan 'wit'. Weet ook niet precies waar 'm dat nou in zit.

Of misschien wel, ik denk dat ik het automatisch koppel aan "superieur".
quote:duende12 schreef op 11 september 2016 @ 14:46:

De discussie gaat weer verder zie ik. King, niks mis met je ava hoor!
very metal
quote:-KING- schreef op 11 september 2016 @ 14:51:

[...]

quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 14:44:

[...]

Zoiets zeg je ook niet rechtstreeks naar de persoon toe. Als ik het met een vriendin bijvoorbeeld over iemand heb en ze vraagt van wie bedoel je dan zeggen wij wel van die dikke, zwarte, rooie of die magere. Raar he maar zo praten mensen nu eenmaal onderling. Ik ga natuurlijk niet tegen die dikke vrouw zeggen van he dikke

Dan weet je dus zelf al dondersgoed dat het niet gepast, beledigend of onbeschoft is. Immers, anders zei je het wel gewoon in iemands gezicht.

Het is dan ook niet meer dan terecht dat je ook op een forum daarop aangesproken wordt, dat is namelijk vergelijkbaar met het in iemands gezicht zeggen.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2016 @ 14:51:

[...]

Dat dus.

En als een blanke een blanke date, wordt er geen huidskleur benoemt, terwijl je wel wilt weten wanneer iemand een andere huidsklaur dan blank heeft.

Maar dat zal misschien ook wel zo zijn als je in een land woont waar overwegend donkere mensen wonen, dat je dan wel verwacht dat je, als je een blinddate met Piet maakt, dat Piet dan wel even vermeldt dat hij blank is.Ik kan daar niet over oordelen want ik weet niet hoe je dan iemand met lichte huidkleur noemt.
Blank staat tot zwart zoals fruit tegenover andijvie.
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 14:49:

[...]

Ik heb je de afgelopen dagen een aantal voorbeelden gegeven van waar mijn kinderen een kleur noemen en daarnaast heb ik geschreven dat ik zelf bovenstaande niet doe. Ik voel me dus verder niet aangesproken.En je hebt ook al tig keer antwoord gekregen op de vraag of dat als beledigend wordt opgevat, dus dat erover doorzeuren is gewoon niet nodig.
Am Yisrael Chai!
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 14:53:

[...]

Ik kan daar niet over oordelen want ik weet niet hoe je dan iemand met lichte huidkleur noemt.Ik zei het net al: Kaukasisch.
En als je het niet, dan vraag je het die persoon gewoon. Ies anders, maar wel in dit kader: Ik had laatst sollicitatiegesprekken en neem dan altijd iemand uit het team mee. Aangezien ik veel orthodoxe moslima's in dat team had waarvan ik bij een aantal dacht dat ze mannen geen hand geven heb ik dat met ze besproken. Ik wil niet dat de kandidaat die toch al zenuwachtig is zo'n akward moment heeft voor zijn gesprek maar ik wil ook niet van mijn vooroordelen uit gaan. Kreeg alleen maar fijne reacties omdat ik rekening met hen hield.

[...]

Ik kan daar niet over oordelen want ik weet niet hoe je dan iemand met lichte huidkleur noemt.Lichtgetint?
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 14:44:

[...]

Zoiets zeg je ook niet rechtstreeks naar de persoon toe. Als ik het met een vriendin bijvoorbeeld over iemand heb en ze vraagt van wie bedoel je dan zeggen wij wel van die dikke, zwarte, rooie of die magere. Raar he maar zo praten mensen nu eenmaal onderling. Ik ga natuurlijk niet tegen die dikke vrouw zeggen van he dikkeReally?
Je bent zelf een theepot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2016 @ 14:56:

[...]

Lichtgetint?Kaukasisch!
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 14:52:

[...]

Dan weet je dus zelf al dondersgoed dat het niet gepast, beledigend of onbeschoft is. Immers, anders zei je het wel gewoon in iemands gezicht.

Het is dan ook niet meer dan terecht dat je ook op een forum daarop aangesproken wordt, dat is namelijk vergelijkbaar met het in iemands gezicht zeggen.Ben jij roomser dan de paus dan. Ik denk dat elk mens dat wel doet om iemand te omschrijven, Zwart hoeft dan ook niet negatief te zijn. Ik heb ook niks tegen homo's dus ik vind dat ook geen scheldwoord.

[...]

Ik kan daar niet over oordelen want ik weet niet hoe je dan iemand met lichte huidkleur noemt.

tatta

bakra

kaaskop

totok kero

blanda
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 14:59:

[...]

tatta

bakra

kaaskop

totok kero

blandaDat is straattaal. En dat gebruik je op straat.
Jos Brink noemde Sandra Reemer altijd kroepoekje. Ik vond dat lief maar vinden jullie dat dan ook racistisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven