Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:00:

[...]

Het liefst donker als je iemand omschrijft. Dat is namelijk niet zwaar beladen "zwart" heeft iets negatiefs vind ik.Jij blijft hier zo over bezig. Misschien is therapie een idee voor jou. Praat over je negatieve gevoelens . Misschien kunnen psychologen je wel helpen. Ik meen dit oprecht. Zoek hulp.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:00:

[...]

Het liefst donker als je iemand omschrijft. Dat is namelijk niet zwaar beladen "zwart" heeft iets negatiefs vind ik.

Zwart is ook negatief. Je bent toch niet zwart? Daarnaast lijkt het teveel op zwart vs wit en goed vs kwaad en daar komt het volgens mij ook een beetje vandaan.

Eigenlijk zoals een kind je zou benoemen is de meest normale. Een kind zou uit zichzelf een donker persoon zwart noemen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 16:05:

[...]

Ik ga mee, zullen we een bakkie doen in de stad?Neem voor mij ook wat chocola mee!
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 16:07:

[...]

Jij blijft hier zo over bezig. Misschien is therapie een idee voor jou. Praat over je negatieve gevoelens . Misschien kunnen psychologen je wel helpen. Ik meen dit oprecht. Zoek hulp.Ik vroeg haar iets en zij gaf antwoord.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:07:

[...]

Die vragen heb je al tig keer antwoord op gehad wat begrijp je niet?Nee hoor, die vraag over straattaal vs discriminatie is nooit beantwoord.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:04:

[...]

Oh nee, toch niet. Dat staat niet aan bij je.

Zoek op gezamelijke vrienden op FB

Succes
quote:rechthoek schreef op 11 september 2016 @ 16:07:

[...]

Zwart is ook negatief. Je bent toch niet zwart? Daarnaast lijkt het teveel op zwart vs wit en goed vs kwaad en daar komt het volgens mij ook een beetje vandaan.

Eigenlijk zoals een kind je zou benoemen is de meest normale. Een kind zou uit zichzelf een donker persoon zwart noemen.Idd. Het heeft iets negatiefs ja.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:06:

[...]

Stront is ook bruin.... Zo kunnen we nog verder gaan.

Vogelpoep is wit.

Boomstammen zijn ook bruin. Een persoon kan ook een bruine huidskleur hebben en toch geen poep bij bedenken.

Dat is het laatste wat in mij opkomt.
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 11 september 2016 @ 16:07:

[...]

Jij blijft hier zo over bezig. Misschien is therapie een idee voor jou. Praat over je negatieve gevoelens . Misschien kunnen psychologen je wel helpen. Ik meen dit oprecht. Zoek hulp.

Nou ja zeg. Zeg je dit ook tegen iemand die een beperking heeft en nog steeds 'idioot' wordt genoemd?

En dan net doen alsof je bezorgd bent om Cooky, met je 'ik meen oprecht dat je hulp nodig hebt'. Terwijl het venijn duidelijk te lezen is.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 15:50:

[...]

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Racisme zit hier in de maatschappij diep geworteld. Vanaf de gouden eeuw het is geschiedenis. .

Discriminatie en racisme is niet iets typisch van hier en pas sinds de Gouden Eeuw.

Het is zo oud als de mensheid en blijkbaar dus menselijk gedrag (beter willen zijn en voelen dan een andere groep). Het is heel goed dat steeds meer mensen zich er van bewust zijn, proberen niet in stereotypes te denken.

Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je je gediscrimineerd voelt Cook, het wil echter niet zeggen dat iemand door het gebruik vh woord zwart jou discrimineert. Wel dat iemand ongelukkig taalgebruik bezigt.

En niet lullig naar jou maar ik verbaas me zeer over bijv. discriminerende Suri's ( over Turken, Marokkanen bijv).
Je bent zelf een theepot
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 15:50:

[...]

Kijk maar naar de aanhouding van Mr Probz Typhoon. Omdat je donker bent en in een dure auto rijdt houden we je aan.

Dit slaat nergens op. Mijn man rijdt ook in een dure bak en wordt ook wel eens aangehouden om te kijken of alles wel klopt. En hij is toch écht een blonde blanke Nederlander.

Het verschil zit er in dat die Probz en Typhoon van iets wat niet bestaat een probleem maken. De politie doet gewoon z'n werk en dat zij een kleurtje hebben is gewoon toevallig.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 16:08:

[...]

Nee hoor, die vraag over straattaal vs discriminatie is nooit beantwoord.Ok wat wil je weten? Of straattaal discriminerend is? Het ligt eraan hoe je het opvat. Jongeren onder elkaar spreken elkaar zo aan. Maar als je een noemaal gesprek hebt komen worden dat soort woorden niet genoemd. Dan praat je namelijk ABN.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:04:

[...]

Dat vind jij. Ik niet de politie heeft het zelf ook toegegeven dat ze dachten dat hij fout was omdat hij in ern nieuwe auto reed. Etnisch profileren in de Nederlandse maatschappij bestaat.

De politieleiding schrok zich helemaal de tering n.a.v. de 'maatschappelijke' ophef. Typhoon is niet in de gevangenis gegooid oid en toen bleek dat er niets adh was mocht hij weer gaan. Profilering bestaat uiteraard bij de politie, gebaseerd op ervaringen etc, maar dart gebeurt ook obv geslacht leeftijd etc etc.

Als ik een bontkraagjes lichtgetinte in een tupperware Golf GTI zie scheuren, heb ik ook zo m'n vraagtekens. Maar niet uitsluitend omdat het een lichtgetinte nl'er is. Vanwege het totaalplaatje.
quote:Philae schreef op 11 september 2016 @ 16:08:

[...]

Neem voor mij ook wat chocola mee!Oh ik sta al voor je deur... ga je mee?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:SuzanneSuus schreef op 11 september 2016 @ 16:11:

[...]

Discriminatie en racisme is niet iets typisch van hier en pas sinds de Gouden Eeuw.

Het is zo oud als de mensheid en blijkbaar dus menselijk gedrag (beter willen zijn en voelen dan een andere groep). Het is heel goed dat steeds meer mensen zich er van bewust zijn, proberen niet in stereotypes te denken.

Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je je gediscrimineerd voelt Cook, het wil echter niet zeggen dat iemand door het gebruik vh woord zwart jou discrimineert. Wel dat iemand ongelukkig taalgebruik bezigt.

En niet lullig naar jou maar ik verbaas me zeer over bijv. discriminerende Suri's ( over Turken, Marokkanen bijv).Al in de Griekse en Romeinse tijd voor Christus.
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 16:08:

[...]

Zoek op gezamelijke vrienden op FB

Succes

Ha, een uitdaging!

Maar eerst ga ik met de hond op stap.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 16:12:

[...]

Oh ik sta al voor je deur... ga je mee?Ja ik pak even mijn jas en dan kom ik naar buiten
quote:gedanst schreef op 11 september 2016 @ 16:04:

[...]

Negers en kleurlingen is gewoon racistisch.

Als jouw vader voordat hij licht dementerend werd gewoon zei 'mensen met een donkere huidskleur' dan had je een punt.

In de tijd waarin hij het zei was het niet racistisch. Die ouwe ging met zijn tijd mee. De laatste jaren heb ik niet met gesproken over dit soort dingen, dus geen idee wat ie zei. Ik weet ook niet ook niet of hij mensen met een verstandelijke handicap 'mensen met mogelijkheden' is gaan noemen, kwam niet ter sprake.

Hij noemde zijn kleinzoon die een paar jaar geleden uit de kast kwam een goeie gozer ipv homoseksueel, telt dat ook mee?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:gedanst schreef op 11 september 2016 @ 16:10:

[...]

Nou ja zeg. Zeg je dit ook tegen iemand die een beperking heeft en nog steeds 'idioot' wordt genoemd?

En dan net doen alsof je bezorgd bent om Cooky, met je 'ik meen oprecht dat je hulp nodig hebt'. Terwijl het venijn duidelijk te lezen is.Het is zit diep zoals je ziet. De mensheid heeft nog een lange weg te gaan.
Hee hats je bent strafbaar bezig. Je mag niet quoten uit een ander topic
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:12:

[...]

Ha, een uitdaging!

Maar eerst ga ik met de hond op stap. Hond is de tip die ik je meegeef
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:11:

[...]

De politieleiding schrok zich helemaal de tering n.a.v. de 'maatschappelijke' ophef. Typhoon is niet in de gevangenis gegooid oid en toen bleek dat er niets adh was mocht hij weer gaan. Profilering bestaat uiteraard bij de politie, gebaseerd op ervaringen etc, maar dart gebeurt ook obv geslacht leeftijd etc etc.

Als ik een bontkraagjes lichtgetinte in een tupperware Golf GTI zie scheuren, heb ik ook zo m'n vraagtekens. Maar niet uitsluitend omdat het een lichtgetinte nl'er is. Vanwege het totaalplaatje.Kijk dat is het dus als je een lichtgetinte ziet in een mercedes krijg je vraagtekens erbij? Misschien heeft hij wel gewerkt voor de auto. Waarom krijg je vraagtekens dan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2016 @ 14:45:

" we " zijn enorm beledigd als de dokter in het ziekenhuis de ronde doet en zegt " aha, dit is het gebroken been " ipv " hier hebben we mevrouw Jansen met een gebroken been " . Want dat is zo onpersoonlijk, klinisch, weetikveelwat. Dat moet anders.

Maar bij homo's en mensen met een andere huidsklaur is dat ineens geen probleem?

Als je bij de bakker staat en de bakker vraagt " wie is er aan de beurt " en er toepen er die " die dikke / rooie / dyke " dan zouden we razend zijn.En dan vraagt hij aan de verpleegster wie mvr jansen is en dan zegt die "die met dat rode haar"
quote:gedanst schreef op 11 september 2016 @ 16:10:

[...]

En dan net doen alsof je bezorgd bent om Cooky, met je 'ik meen oprecht dat je hulp nodig hebt'. Terwijl het venijn duidelijk te lezen is.Ik meen het echt oprecht dat ze hulp nodig heeft. Ja en ik durf na 2 dagen onzin lezen te zeggen dat ze niet spoort. Ik zie het zwart -wit
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 16:14:

[...]

Hond is de tip die ik je meegeef Ik gelijk naar FB, want ik dacht niet dat jij daar iets honderigs had.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven