Napraattopic 66
zaterdag 10 september 2016 om 09:30
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 11 september 2016 om 22:55
quote:Oudblond schreef op 11 september 2016 @ 18:52:
[...]
Nah... Vrouwke zat bij mij in de achtervolging in bepaalde bewoordingen en dat ging naadloos door toen die andere opdook. Ze was eerst ook nog een beetje aan het dubbelnicken. Heb ik ook gemeld.Ik ook, het modteam heeft met mijn melding geen fuck gedaan.
[...]
Nah... Vrouwke zat bij mij in de achtervolging in bepaalde bewoordingen en dat ging naadloos door toen die andere opdook. Ze was eerst ook nog een beetje aan het dubbelnicken. Heb ik ook gemeld.Ik ook, het modteam heeft met mijn melding geen fuck gedaan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zondag 11 september 2016 om 22:55
quote:yasmijn schreef op 11 september 2016 @ 22:48:
Ik was gewoon thuis en zoon op school en ik had de 2 kleintjes van mijn broer bij mij thuis. Toen ik het nieuws doorkreeg heb ik de tv aangezet en de kinderen afgeschermd van de tv met kleurboeken en lego enzo.
En ineens ben je dan terug op 13 mei 2000. 9/11 was maar anderhalf jaar later. Je "eigen" vuurwerkramp. Je ziet de ontreddering en paniek en ongeloof van de mensen. Hier in de stad weet je precies hoe onwerkelijk en bizar dat voelt.
Ik zie nu beelden van 9/11 en dan ben je ook weer op 13 mei. Zo patsboem. Elk jaar weer.
Niet herkenbaar.. Wel herken ik de paniek,ontredding,ongeloof
Bij de vuurwerk ramp, 9/11 en ook Apeldoorn toen.. De beelden blijven mij altijd bij..
Ik was gewoon thuis en zoon op school en ik had de 2 kleintjes van mijn broer bij mij thuis. Toen ik het nieuws doorkreeg heb ik de tv aangezet en de kinderen afgeschermd van de tv met kleurboeken en lego enzo.
En ineens ben je dan terug op 13 mei 2000. 9/11 was maar anderhalf jaar later. Je "eigen" vuurwerkramp. Je ziet de ontreddering en paniek en ongeloof van de mensen. Hier in de stad weet je precies hoe onwerkelijk en bizar dat voelt.
Ik zie nu beelden van 9/11 en dan ben je ook weer op 13 mei. Zo patsboem. Elk jaar weer.
Niet herkenbaar.. Wel herken ik de paniek,ontredding,ongeloof
Bij de vuurwerk ramp, 9/11 en ook Apeldoorn toen.. De beelden blijven mij altijd bij..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 11 september 2016 om 22:56
quote:yasmijn schreef op 11 september 2016 @ 22:48:
Oh, dat was inderdaad ook zo'n dag. Minder heftig voor ons want kenden er niemand en het was een ongeluk. Voor anderen natuurlijk veel en veel ernstiger.
Sinds 9 11 was het ineens mogelijk om met een aardappelschilmesje duizenden mensen te vermoorden. Dat vond en vind ik nog het meest angstaanjagend, dat je dus nauwelijks nog wapens nodig hebt om je eigen oorlog te starten.
Oh, dat was inderdaad ook zo'n dag. Minder heftig voor ons want kenden er niemand en het was een ongeluk. Voor anderen natuurlijk veel en veel ernstiger.
Sinds 9 11 was het ineens mogelijk om met een aardappelschilmesje duizenden mensen te vermoorden. Dat vond en vind ik nog het meest angstaanjagend, dat je dus nauwelijks nog wapens nodig hebt om je eigen oorlog te starten.
zondag 11 september 2016 om 23:04
Ik was aan het werk toen het gebeurde op 11 september. Een collega zei wel dat ze wat had gehoord, maar niets was nog zeker. Mijn man haalde me van het werk op en hij vertelde ook dat het foute boel was. In de auto de nieuwsberichten.....toen in de gaten dat het echt super fout was. De wereld was veranderd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
zondag 11 september 2016 om 23:09
zondag 11 september 2016 om 23:09
zondag 11 september 2016 om 23:11
quote:sssssst schreef op 11 september 2016 @ 23:03:
En inmiddels begint er een generatie volwassen te worden die het niet heeft meegemaakt. Mijn kinderen waren 3 en 1, de jongste was er nog geen eens. Het lijkt gisteren, maar alweer 15 jaar geleden.
Ja precies. Mijn zoon was 12 ten tijde van de vuurwerkramp en doordat ie erbij was weet ie het nog als de dag van gisteren. Naderhand heeft ie nooit meer een stuk vuurwerk in de hand gehad. Dus 9/11 weet ie ook nog goed.
Kinderen van vrienden die jonger waren hebben niet zo'n idee meer.
Mijn generatie zegt altijd: dat was voor/na de ramp. Terwijl de generatie voor ons het altijd heeft over: voor/na de oorlog.
En inmiddels begint er een generatie volwassen te worden die het niet heeft meegemaakt. Mijn kinderen waren 3 en 1, de jongste was er nog geen eens. Het lijkt gisteren, maar alweer 15 jaar geleden.
Ja precies. Mijn zoon was 12 ten tijde van de vuurwerkramp en doordat ie erbij was weet ie het nog als de dag van gisteren. Naderhand heeft ie nooit meer een stuk vuurwerk in de hand gehad. Dus 9/11 weet ie ook nog goed.
Kinderen van vrienden die jonger waren hebben niet zo'n idee meer.
Mijn generatie zegt altijd: dat was voor/na de ramp. Terwijl de generatie voor ons het altijd heeft over: voor/na de oorlog.
zondag 11 september 2016 om 23:26
Volgens mij gaan die beelden nooit meer van je netvlies af, als of het allemaal gisteren is gebeurd.
Met 911 zaten wij des morgens in de auto hadden net een koop contract getekend voor ons eerste huis en hoorde het op de radio.
Vuurwerkramp was op een zaterdag volgens mij en bloedje heet, die beelden van die gang met een man en kinderen, dan die knallen, zo hard, dat gegil van mensen buiten? ging door merg en been
Met 911 zaten wij des morgens in de auto hadden net een koop contract getekend voor ons eerste huis en hoorde het op de radio.
Vuurwerkramp was op een zaterdag volgens mij en bloedje heet, die beelden van die gang met een man en kinderen, dan die knallen, zo hard, dat gegil van mensen buiten? ging door merg en been
zondag 11 september 2016 om 23:29
quote:calvijn1 schreef op 11 september 2016 @ 23:24:
9/11 en vuurwerkramp zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.
9/11 heeft wereldwijd zo'n ontzettende effect gehad
O daar gaan we.
Wereldwijd ja. Grote, hele grote impact. Onvoorstelbaar zelfs.
Maar hoe je het beleeft als je zoiets meemaakt. Kun je niet lezen? Paniek, ongeloof, ontreddering, angst en alle emoties erbij die mensen ervaren? Dat is hetzelfde.
9/11 en vuurwerkramp zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.
9/11 heeft wereldwijd zo'n ontzettende effect gehad
O daar gaan we.
Wereldwijd ja. Grote, hele grote impact. Onvoorstelbaar zelfs.
Maar hoe je het beleeft als je zoiets meemaakt. Kun je niet lezen? Paniek, ongeloof, ontreddering, angst en alle emoties erbij die mensen ervaren? Dat is hetzelfde.
zondag 11 september 2016 om 23:30
zondag 11 september 2016 om 23:34
quote:kyralon schreef op 11 september 2016 @ 23:26:
Volgens mij gaan die beelden nooit meer van je netvlies af, als of het allemaal gisteren is gebeurd.
Ik zit me hier woest te maken om die post van Calvijn.
Die heeft geen idee wat je meemaakt als je er middenin zit.
Wereldwijd nee. Maar als mens he? Als mens als je in dat enge geweld zit en je weet niet wat er gebeurt en of je geliefden en jij het wel overleven.
Ga je schamen vrouw
Ik zit me hier woest te maken om die post van Calvijn.
Die heeft geen idee wat je meemaakt als je er middenin zit.
Wereldwijd nee. Maar als mens he? Als mens als je in dat enge geweld zit en je weet niet wat er gebeurt en of je geliefden en jij het wel overleven.
Ga je schamen vrouw