Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Sommige mensen zijn zo fokking vermoeiend daar heb je bijna geen weerwoord voor...
Denk aan je hart Yasmijn, dit soort reacties daar reageer ik niet meer op.
quote:kyralon schreef op 11 september 2016 @ 23:38:

Denk aan je hart Yasmijn, dit soort reacties daar reageer ik niet meer op.Woest word je van dergelijke kortzichtigheid.
quote:yasmijn schreef op 11 september 2016 @ 23:41:

[...]

Woest word je van dergelijke kortzichtigheid.Kom op, Calvijn post het toch? Lach haar uit, dat is de beste remedie.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 11 september 2016 @ 23:43:

[...]

Kom op, Calvijn post het toch? Lach haar uit, dat is de beste remedie.Ik wou dit ook net schrijven.

[...]

Kom op, Calvijn post het toch? Lach haar uit, dat is de beste remedie.

True.

Mijn eerste vriendje, een dappere brandweerman, heeft het leven gelaten die dag 13 mei, een held. Samen met vier collega's.

Wat wij die dag en de dagen erna hebben meegemaakt valt slecht te beschrijven.
quote:calvijn1 schreef op 11 september 2016 @ 23:24:

9/11 en vuurwerkramp zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.

9/11 heeft wereldwijd zo'n ontzettende effect gehad

Je hebt geluk, je krijgt van mij een inhoudelijke reactie:

De impact op de wereld is niet van belang als het over de individuele beleving van een extreem traumatiserende gebeurtenis gaat.
Jeetje Yas, ik was pas 8 jaar toen de vuurwerkramp gebeurde. Het heeft verschrikkelijk veel indruk op mij gemaakt.

Dat je dan zo iets, zo dichtbij meemaakt. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe verschrikkelijk dat moet geweest zijn.
quote:calvijn1 schreef op 11 september 2016 @ 23:24:

9/11 en vuurwerkramp zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.

9/11 heeft wereldwijd zo'n ontzettende effect gehadZag zo straks op tv weer die verschrikkelijke beelden van 9-11, mensen helemaal grijs van as en/of stof, de geluidsfragementen van slachtoffers die hun dierbare nog een laatste keer belden. Een bewuste aanslag met zoveel slachtoffers. Verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Kom op, Calvijn post het toch? Lach haar uit, dat is de beste remedie.
LOEP ME MAAR aub.
Vreselijk Yasmijn, echt vreselijk
quote:ZombieQueen schreef op 11 september 2016 @ 23:51:

Jeetje Yas, ik was pas 8 jaar toen de vuurwerkramp gebeurde. Het heeft verschrikkelijk veel indruk op mij gemaakt.

Dat je dan zo iets, zo dichtbij meemaakt. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe verschrikkelijk dat moet geweest zijn.

Best wel akelig ja.

Wij zaten daar in de tuin, gezellig, verjaardagsborrel. Warm weer, alles perfect. En toen begon een soort van vuurwerk. Best wel raar, in mei, groot vuurwerk.

Dus we keken maar wat. En ineens kwam er een enorme knal, de ramen sprongen eruit ( omdat het heet was zat iedereen godzijdank buiten) verwarmingen van de muur etc.

Dat was nog maar de eerste knal.

Het bleef sissen. Wij sloegen daar geen acht op. Zal wel overgaan, dus we waren dat glas aan het opruimen. Ik zei nog ( hoe dom) maandag even de glaszetter bellen.

En toen begon het...knal knal knal.

Wij dachten, nah, dit klopt niet! Meer knallen. En vervolgens die alles vernietigende knal, een soort atoombom. Niet te beschrijven. Wij stonden op straat, door die eerste knal en daar kwam ie.

Ik moet even stoppen. Heb kippevel.
quote:yasmijn schreef op 11 september 2016 @ 23:03:

Ik weet nog steeds niet of dat wel een ongeluk was. Weet niemand. Er zijn daar op die hete zaterdagmiddag dingen gebeurd die niet klopten.

Dat lijkt me ook bizar om bij je te hebben.

Ik heb dat met 9/11, zaken die ik toevallig weet omdat ik toevallig due dingen toen kon weten, waarvan je 15 jaar na dato nog steeds denkt: wanneer komt iemand hier eens op terug?

Maar dat gebeurt niet. In tegendeel, de feiten raken bedolven onder de complottheorieën van gekkies. Maar intussen weet je wel van feiten waar niemand iets mee doet.
Ik ga je niet quoten Yas, ik kan me ook voorstellen dat je het straks misschien weg wilt halen.

Ik wou dat ik je een knuffel kon geven.

Zo iets blijf je altijd bij je dragen.
Je hoeft niet verder erover door te praten Yasmijn, het doet je zoveel pijn.
quote:ZombieQueen schreef op 12 september 2016 @ 00:07:

Ik ga je niet quoten Yas, ik kan me ook voorstellen dat je het straks misschien weg wilt halen.

Ik wou dat ik je een knuffel kon geven.

Zo iets blijf je altijd bij je dragen.Lief wijffie ben jij
En inderdaad wat kyralon zegt. Je hoeft het niet te schrijven hè.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Oke.

We stonden allemaal buiten na die eerste knal. Je kijkt vol ongeloof, wtf gebeurt hier!

En toen een enorm gesis en de 2e knal kwam, die alles vernietigde.

Ik werd 10 meter achteruit geslagen, ik voelde die golf zo door het lichaam gaan, je voelde al je ingewanden trillen, echt waar. Kracht van een nuke bomb.

Toen brak de hel en paniek los en ben je ook nog eens je kind kwijt in de paniek.
Tjezus
Wat eng wat verschrikkelijk eng allemaal, wat een traumatische gebeurtenis sjesis
Ik weet niet zo goed wat ik nu kan zeggen yasmijn, neem me niet kwalijk.

Je kind ook nog kwijt, alsof het nog erger kon.

En dan zagen wij dit alles op de tv, en dat was al zo gruwelijk.
Uiteindelijk hebben we ons met veel mensen in een auto gepropt. Mijn auto stond ook ineens meters verderop maar hij deed het alhoewel hij raar schakelde.

We wilden naar een veilige plek, ons huis, in het zuiden van de stad.

Onderweg zie je vreselijke dingen. Vreselijk. Wat normaal 10 mins duurt, hebben we 2 uur over gedaan.

Wat je ziet onderweg, niet te beschrijven. Gewoon niet.

Bebloede burgers die het verkeer regelen. Auto's vol gewonden die naar noodhospitaaltjes gaan (dank de krijgsmacht)

Meest bizarre dag aller tijden.
Heb je je zoon verloren?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven