Napraattopic 69

12-10-2016 22:25 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Eleonora-1 schreef op 08 november 2016 @ 09:19:

[...]

Ik hunker er naar.

Pfffff....de tranen spatten echt uit mijn ogen.
Typisch dat de tegenstanders van aanpassingen voor zwarte Piet, en daar nogal ongenuanceerd in zijn waarom ze dat vinden, ook dezelfde zijn die het liefst een hek om Europa willen bouwen en nooit meer een vluchteling binnen willen laten.

[...]

Ik hunker er naar.

Pfffff....de tranen spatten echt uit mijn ogen.

[...]

Ik hunker er naar.

Pfffff....de tranen spatten echt uit mijn ogen.:
quote:yasmijn schreef op 08 november 2016 @ 07:29:

[...]

Pas maar op dan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Oh sorry, ik wals nogal een gevoelig onderwerp binnen hier zie ik.
quote:Rhae schreef op 08 november 2016 @ 09:19:

Maar ik snap de moeite van dat roken niet zo. Dan heb je al géén geld en dan haal je een pot shag in de maand om je eigen sigaretten te klikken en dat mag dan niet, want van die 20,- had je ook iets anders kunnen doen. Terwijl ik wel snap dat je dan je shaggie niet wilt missen, dat voelt voor veel mensen als het enige pleziertje dat ze nog hebben.Dat is ook zo. Maar zag op oude school van mijn oudste dat kinderen in kapotte kleding liepen en niet op sport konden. En de ouders maar roken. Daar word ik altijd wel erg verdrietig van. Dat snap ik ook nooit.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 09:20:

Typisch dat de tegenstanders van aanpassingen voor zwarte Piet, en daar nogal ongenuanceerd in zijn waarom ze dat vinden, ook dezelfde zijn die het liefst een hek om Europa willen bouwen en nooit meer een vluchteling binnen willen laten.Kleingeestigheid beperkt zich zelden tot eéén onderwerp.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 09:23:

Oh sorry, ik wals nogal een gevoelig onderwerp binnen hier zie ik.

Andere napraat is ook napraat.

Mij verbaast wat je schreef helemaal niks.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 09:23:

Oh sorry, ik wals nogal een gevoelig onderwerp binnen hier zie ik.Dat geeft niet, het is een open topic.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 09:20:

Typisch dat de tegenstanders van aanpassingen voor zwarte Piet, en daar nogal ongenuanceerd in zijn waarom ze dat vinden, ook dezelfde zijn die het liefst een hek om Europa willen bouwen en nooit meer een vluchteling binnen willen laten.Yep. En die geintjes maken over een verdronken vluchteling-jochie maar wel het recht voor hun eigen kind opeisen om een zwarte Piet te mogen zien.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Goede-Fee schreef op 08 november 2016 @ 09:23:

[...]

Dat is ook zo. Maar zag op oude school van mijn oudste dat kinderen in kapotte kleding liepen en niet op sport konden. En de ouders maar roken. Daar word ik altijd wel erg verdrietig van. Dat snap ik ook nooit.Verdrietig wordt ik er ook van, maar ik snap het wel.
quote:Rhae schreef op 08 november 2016 @ 09:09:

[...]

3 jaar zou ik het ook kunnen. Met moeite, maar dqt gaat wel. Als je maar perspectief hebt. Ik kom vrij veel mensen tegen zónder perspectief. Die kunnen alleen maar afwachten of ze het blijven redden met hun uitkering en toeslagen. Het is eerder wachten tot de schulden ontstaan dan óf de schulden ontstaan en dat vind ik jammer. Ik kwam bij iemand over de vloer die geen wasmachine heeft, geen goed gasfornuis, geen goede meubels en eigenlijk een vrijwel kaal huis heeft. En als je dan bijstand hebt en je hebt een gigantische zorgverzekering ivm ziektes dan heb je gewoon geen geld om dat te vervangen en te regelen. En bijzondere bijstand krijg je hier ook niet meer voor dat soort dingen. En dan schrijven hier mensen die blijmoedig alles op de hand zouden wassen maar als je tegen de zestig loopt en je hebt reuma dan gaat dat niet. En dat vind ik schrijnend. Geen vooruitzichten en geen kansen.

O god ja want onze oma's hadden ook geen wasmachine die zetten ook gewoon een wasketel op een vuurtje blablablabla

Deze moraalridders schrijven dan weer niet dat ze dat op de hand wassen hooguit tot hun nieuwe wasmachine geleverd is zouden doen.
quote:Eleonora-1 schreef op 08 november 2016 @ 09:11:

[...]

Mooi, en terecht wat je zegt.

Ik heb al sinds 2008 geldzorgen en ik zou er echt een en ander voor overhebben om gewoon eens een jaar zorgeloos 'gewoon' te kunnen leven. Zonder angst voor de volgende dag, week, maand of jaar.

Niet luxe leven dus maar gewoon, dat de vaste dingen betaald zijn zonder te hoeven bedenken of dat wel kan, en niet ie-der dubbeltje omgedraaid hoeft te worden.

Op vakantie kunnen, simpel op een camping maar even er uit, even weg van alles twee weken.

Dat soort dingen.

Wat zou ik blij zijn met één zo'n jaar.

Mij zou je niet meer horen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 09:25:

[...]

O god ja want onze oma's hadden ook geen wasmachine die zetten ook gewoon een wasketel op een vuurtje blablablabla

Deze moraalridders schrijven dan weer niet dat ze dat op de hand wassen hooguit tot hun nieuwe wasmachine geleverd is zouden doen.https://www.youtube.com/watch?v=qgUIgJ-3hLw
Jeetje Leo ik vind het echt zo kut voor je
De kindjes in Afrika hebben het altijd nog zwaarder dan wij in Nederland. Wees blij dat je geld krijgt. Ja gewoon verhuizen voor een kutbaantje met tijdelijk contract met je hele gezin. Ja dat kan wel hoor, huizen liggen voor het oprapen en verhuizen is gratis en ach kinderen zijn zo flexibel die aarden overal wel. Ect ect. Tja het zegt natuurlijk gewoon veel over die mensen maar irritant is het wel.
quote:shisha schreef op 08 november 2016 @ 09:27:

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=qgUIgJ-3hLw
quote:Rhae schreef op 08 november 2016 @ 09:23:

[...]

Kleingeestigheid beperkt zich zelden tot één onderwerp.Dit inderdaad.
Leo
The owls are not what they seem
Leo
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Goede-Fee schreef op 08 november 2016 @ 09:29:

De kindjes in Afrika hebben het altijd nog zwaarder dan wij in Nederland. Wees blij dat je geld krijgt. Ja gewoon verhuizen voor een kutbaantje met tijdelijk contract met je hele gezin. Ja dat kan wel hoor, huizen liggen voor het oprapen en verhuizen is gratis en ach kinderen zijn zo flexibel die aarden overal wel. Ect ect. Tja het zegt natuurlijk gewoon veel over die mensen maar irritant is het wel.Oh ja ook van die lekkere dooddoeners allemaal
Lief, de knuffels.

Bedankt.

quote:Eleonora-1 schreef op 08 november 2016 @ 09:38:

Lief, de knuffels.

Bedankt.

Nog maar een dan

En een complimentje, want dit lees ik dus voor het eerst en wist niet hoe erg was. Je bent altijd zo positief en nooit aan het klagen.
Jij zet me wel even met beide benen op de grond hoor Eleonora... Ik ben afgelopen tijd aardig wat geld kwijtgeraakt (uitgeleend aan naaste familieleden, óók met financiële problemen. Vraag is daarom dat ik het ooit nog terugkrijg) en ik sta nu historisch laag kwa spaargeld. Ik zat al bij mezelf te denken, nu kunnen we niet zo vaak meer leuke dingen doen, mijn dochter en ik. Of we kunnen niet zo vaak meer uit eten als we zouden willen partner en ik. Maar we kunnen nog wel leuke dingen doen en daarnaast alle rekeningen betalen. Zie in dat ik gewoon niet zo moet miepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven