Napraattopic 70

10-11-2016 22:09 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Grobbekuiken schreef op 14 november 2016 @ 16:45:

[...]

En dat werden dan je 'zondagse kleren'. De vorige versie werd dan doorgeschoven voor 'naar school'.

En altijd weer ergernis omdat we niet volgens dat stramien groeiden.

Ik groeide niet maar liep op een gegeven moment drie 'beurten' op te grote schoenen want in afwachting van de groeispurt steeds een maat erbij.

Terwijl ik nog steeds dezelfde maat had.

Rest hield zich er ook niet aan, ook niet aan 'de oudste is de grootste'. Liep helemaal door elkaar, ik droeg kleding af van groot uitgevallen jongere kinderen.

Dus moeder gaf het 'zondagse' idee maar op, oa na een familiefeest waarbij veel jonger zusje in drie maten te kleine kleding verscheen.

Want dat zou moeten passen want groepje paste het vorig jaar nog! Dus zusje vond dat het paste en was er niet vanaf te brengen. Plus dat er verder niemand meer was die het paste, en zusje wilde het nog niet uit de familie hebben.

Had zich helemaal verheugd op die fluwelen jurk dus verdomme shinen zou ze!
Dit is napraten over je jeugd zeker en dus heel erg in topic
Dat fluwelen bandje om je nek
Groepje
quote:Inkie12345 schreef op 14 november 2016 @ 16:58:

Dit is napraten over je jeugd zeker en dus heel erg in topic Die 70 doet het hem
oh ja die ontzettend mooie fluwelen jurk, die je alleen met kerst droeg, en dan een jaar later niet meer paste
quote:Marana_ schreef op 14 november 2016 @ 17:05:

oh ja die ontzettend mooie fluwelen jurk, die je alleen met kerst droeg, en dan een jaar later niet meer paste Ja. Eenmalig was dat. Wat een verspilling
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 november 2016 @ 16:37:

[...]

Ik likte wel eens aan mijn vinger om kleine ongerechtigheden op de snoeten van mijn kinderen weg te poetsen. Op een goeie dag deed ik dat ook gedachteloos bij mijn man, wat heeft die me uitgelachen zeg

Ik heb dit weleens gedaan bij onze jongste. Kokhalzen moest ze, zo vies vond ze het.

Ineens wist ik het weer van mijn jeugd, als mijn moeder aan haar vinger likte om mijn wang te poetsen. Wat stonk dat! Gruwel. En nu deed ik hetzelfde bij mijn eigen kind.

Ik kan verder niet echt meepraten over leuke dingen van vroeger. Mijn oma deed helemaal niks behalve de hele dag in een stoel voor het raam zitten. En mijn eigen vroeger is nog niet zolang geleden.
quote:yasmijn schreef op 14 november 2016 @ 17:07:

[...]

Ja. Eenmalig was dat. Wat een verspilling

mama naaide hem zelf, en vond dat leuk, dus een goedkoop lappie en wat hobbytijd, maar toch

oh en wat te denken van de zondagse wollen broeken, die zo ontzettend kriebelden dat je hoopte dat je eruit gegroeid was voor het een schoolbroek werd
quote:yasmijn schreef op 14 november 2016 @ 16:54:

En de bierkratten waren nog van hout kratten? aardewerken kruiken ken ik nog
Ik kreeg nooit een fluwelen jurk. Nou was ik daar ook niet echt een tiep voor hoor, ik was meer van de ribfluwelen broeken met appels en peren op de knieën. Ook op zondag. Ik had wel een communiejurk, maar dat was een eenvoudig gevalletje dat ik ook met kerst of op verjaardagen wel kon dragen, niet zo'n halve bruidsjapon.
quote:BridgetteDubois schreef op 14 november 2016 @ 17:10:

[...]

Mijn oma deed helemaal niks behalve de hele dag in een stoel voor het raam zitten. Mijn oma was ambtenaar, en mijn opa werkte bij de KLM. En als wij daar kwamen logeren namen ze om de beurt een paar snipperdagen op, want opa kon ons ook prima in bad stoppen en koken en zo. Wat dat betreft waren die mensen hun tijd ver, ver vooruit.
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 november 2016 @ 17:12:

Ik kreeg nooit een fluwelen jurk. Nou was ik daar ook niet echt een tiep voor hoor, ik was meer van de ribfluwelen broeken met appels en peren op de knieën. Ook op zondag. Ik had wel een communiejurk, maar dat was een eenvoudig gevalletje dat ik ook met kerst of op verjaardagen wel kon dragen, niet zo'n halve bruidsjapon.Ik had een communiepak crème broek met soulpijpen en gilet eronder bruine bloes met crème stippen, werd schande van gesproken dat ik geen jurk had haha
quote:Marana_ schreef op 14 november 2016 @ 17:11:

[...]

mama naaide hem zelf, en vond dat leuk, dus een goedkoop lappie en wat hobbytijd, maar toch

oh en wat te denken van de zondagse wollen broeken, die zo ontzettend kriebelden dat je hoopte dat je eruit gegroeid was voor het een schoolbroek werd Of welke horror wij waren met twee jongens en twee meiden en dan de meiden dezelfde kleren aan en de jongens ook het zelfde vreselijk.
quote:Het-groepje schreef op 14 november 2016 @ 16:43:

[...]

Mijn oma met hetzelfde doekje waarmee ze ht aanrecht deed. Ik voel nog de trekkerige gevoel op mijn gezicht daarna. Allemaal aanstellerij want ze pakte elke dag een nieuwe zei ze.

O ja dit, O wat viessssss!
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 november 2016 @ 17:16:

[...]

Mijn oma was ambtenaar, en mijn opa werkte bij de KLM. En als wij daar kwamen logeren namen ze om de beurt een paar snipperdagen op, want opa kon ons ook prima in bad stoppen en koken en zo. Wat dat betreft waren die mensen hun tijd ver, ver vooruit.

Wat cool zeg. Ik had ook wel toffe grootouders gewild.

Heb alleen mijn oma gekend en afgezien van dat het gewoon een rotmens was, had ze verder ook niks leuks. Ze wilde op haar 40e al naar een bejaardentehuis want ze was zo ziek en zo zwak. Als ze ongesteld was lag ze ook 2 weken lang in bed te huilen. Mijn tantes en moeder hebben als kind altijd angst gehad dat ze vroeg dood zou gaan omdat ze zo klaagde. Mens is uiteindelijk kerngezond 93 geworden, maar goed.
quote:Rhae schreef op 14 november 2016 @ 13:44:

Als ik axe afrika ruik wil ik direct gaan staan tongen onder een lantaarnpaal, met je fiets nog in je hand, want je wilde ook niet eerst je fiets op de standaard gaan zetten omdat dan zo duidelijk was dát je ging tongen. Al was dat toch wel duidelijk, want hij had immers aangeboden je naar huis te brengen en hij hoefde pas uren later thuis te zijn dan jij....

Ik gebruik nog steeds Axe, deo en douchespul. Het toeval wil dat ik vorige week, uit nostalgische overwegingen, weer eens terug heb gegrepen naar de oer-axes; Africa, Marine en Apollo.

Maar ik heb dan weer geen fiets.
Ik had een lichtroze communiejurk met kant en fluwelen rose lintjes mret een builtje voor de zakdoek van dezelfde stof. Een een tiara van witte stoffen bloemetjes in het haar. Lange witte kniekousen en witte lakschoenen. Mijn steile haar werd gekruld met zo'n misselijke krultang die altijd je oor raakte. Omdat je niet stilstond volgens je moeder.
Ik vind al jullie verhalen zo leuk
quote:Star schreef op 14 november 2016 @ 17:25:

Ik vind al jullie verhalen zo leuk Heb je ook nog een bijdrage, jij ouwe muts?
quote:BridgetteDubois schreef op 14 november 2016 @ 17:23:

[...]

Wat cool zeg. Ik had ook wel toffe grootouders gewild.

Heb alleen mijn oma gekend en afgezien van dat het gewoon een rotmens was, had ze verder ook niks leuks. Ze wilde op haar 40e al naar een bejaardentehuis want ze was zo ziek en zo zwak. Als ze ongesteld was lag ze ook 2 weken lang in bed te huilen. Mijn tantes en moeder hebben als kind altijd angst gehad dat ze vroeg dood zou gaan omdat ze zo klaagde. Mens is uiteindelijk kerngezond 93 geworden, maar goed.

Ja dat zal je altijd zien, de grootste huilies zijn uiteindelijk niet dood te knuppelen.

Mijn andere opa was trouwens een enorme lul. En mijn andere oma heb ik nooit gekend, die was al dood toen mijn vader acht was. Maar in die acht jaar had ze wel zes kinderen gebaard van die lul terwijl ze echt doodziek was, en met zijn tweede vrouw fokte hij vrolijk verder. Katholiek he
quote:S-Meds schreef op 14 november 2016 @ 17:12:

[...]

kratten? aardewerken kruiken ken ik nogJij bent dan ook de oudste hier
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 november 2016 @ 16:51:

Ik mis ineens mijn vroeger zo. Eleo, je had niet over dat vliegengordijn moeten beginnen; dat deed het ' m.

Kweetet.

Ik heb net een hele tijd met een vriendin gebeld. Ik zei 'hebbie ff? ik wil over vroeger praten.'

Precies dat vliegengordijn gevoel moest ik even een uurtje delen.

Over hoe lekker de Albert Cuyp rook, hoe we altijd kersen kregen van tante Nel, brood bij Runneboom wat ook al zo lekker rook, het park in de zomer, Artis, ranja, de HEMA in de Ferdinand Bol, in de tuin spelen, herfstbladeren schoppen in het Amsterdamse Bos, de openlucht popconcerten in het Vondelpark, naar Zandvoort, hoe Delial rook, vier sinterklazen in de straat, palm Pasen lopen, gesorteerd gebak uitzoeken bij de banketbakker als iemand jarig was, nieuwe schoenen kopen bij van Haren, hoe de bieb rook, poppenkast op de Dam.....

Zucht.
quote:yasmijn schreef op 14 november 2016 @ 17:27:

[...]

Heb je ook nog een bijdrage, jij ouwe muts?

Nee, allemaal voor mijn tijd

Ik kreeg chips in een koffiefilter.
Nostalgie he Leo, ik ben er ook zo van.

Maakt me weemoedig en melancholiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven