Napraattopic 8

06-11-2014 09:26 3170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Annapalona schreef op 12 november 2014 @ 10:06:

Ik ben blij met de bescherming van vaste krachten, maar snap ook dat het in deze tijd erg frustrerend is voor de mensen die maar van tijdelijke contracten moeten leven, de balans lijkt helemaal weg te zijn.

Werkgevers dienen de niet functionerende mensen aan te pakken, er zijn echt wel middelen om dat soort mensen te wieberen.

Ben alleen bang dat als je gaat rommelen aan de bescherming van vaste krachten deze worden aangegrepen in veel banen om alleen nog goedkope krachten te hebben.

Ik las gisteren dat ze het langer doorwerken dan de aow leeftijd willen gaan promoten, dat is echt belachelijk.

Maak plaats voor de volgende generatie.

Die middelen zijn beperkter dan je denkt en het kost klauwen met tijd en geld dus. En dat is geld wat je had kunnen reserveren voor arbeid. Mensen moeten het echt bont maken of je moet ze gaan wegpesten, dat is mijn inziens niet de weg. Het blijven wel mensen en je weet vaak ook wat er achter het slechtere functioneren schuilt.

Goedkopere krachten maken je bedrijf wel flexibeler en dan is het makkelijker om door de crisis te laveren want het einde is nog lang niet inzicht. Ik hoor steeds meer slechte geluiden in onze branche, langdurende projecten die op zijn eind lopen en dan moeten er weer een hoop mensen eruit.

Je kan dus wel bang zijn dat voor sommige banen alleen nog goedkope krachten worden aangenomen, maar de werkelijkheid is dat dit gewoon nodig is om bedrijven gezond te houden. En die bedrijven moeten gezond blijven, er hangen weer andere banen vanaf, ik ga er in elk geval niet van rentenieren ofzo als je daar bang voor bent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
.
quote:Thordis2.0 schreef op 12 november 2014 @ 10:11:

In de zorg zitten nogal wat mensen die niet functioneren, steeds overspannen zijn, niet goed zijn in hun werk. En wat er dan meestal gebeurt is dat ze heen en weer geschoven worden. Managers in de zorg zijn ook vaak doorgegroeide hulpverleners en je kunt een prima hulpverlener zijn, maar managen is toch echt een vak apart en nou ja, dat gaat dus ook niet samen, vind ik dan. Veel te soft en mensen toch maar een vast contract geven, want dit is vast alleen maar een dipje. En 15 jaar later zit je nog steeds met een werknemer die 10 wisselingen van manager heeft overleefd (ik zie nergens zulke snelle wisselingen in het management als in de zorg) en niemand neemt een beslissing. En de persoon in kwestie wordt de hele organisatie doorgeschoven, in de hoop dat een andere functie of een team wél werkt. (of ze worden uiteindelijk manager )

Ik heb echt veel organisaties van binnen gezien inmiddels en in elke organisatie zitten een paar van dit soort mensen. Meer ziek dan aan het werk, voortdurend overspannen, maar niemand neemt een besluit. Storend is dat.

Tot zover de frustratie van Thordis van vandaag.

Heel herkenbaar. (Ik werk in een ziekenhuis en het is exact wat jij schrijft.)

Ik heb één collega, fulltimer, die nu al drie jaar ziek is. Steeds als ze volledig is beter gemeld, gaat het heel even goed en precies als het weer 'mag' wordt ze opnieuw ziek. Hopeloos, maar niemand kan er wat mee. En ondertussen doen 'we' al jaren het werk van die collega erbij. Als ze dan (weer even) is beter gemeld, zit je uit je neus te eten... Waardeloos.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Dat soort mensen verpesten het ook voor mensen die (echt) ziek zijn en wel willen en keihard hun best doen. Ik heb een chronische aandoening en werk 32u. Dat is goed te doen, heb een goede balans waardoor ik het goed vol kan houden. Ik doe daar ook alles voor en meld mij zo weinig mogelijk ziek. Dit jaar tot nu toe 3x waarvan 1x door een kaakoperatie gevolgd door een ontsteking. Dat kan iedereen overkomen. Doordat ik een chronische aandoening heb, heb ik wel meteen het stempel: vaak ziek. En als ik mij dan een x ziek meld, krijg ik dat dus ook te horen.

De kwaliteit van mijn werk is hetzelfde als mijn 'gezonde' collega's en over het algemeen werk ik sneller dan menig ander. Ik haal mijn deadlines.

Ik ben dus heel blij met die bescherming. Voor hoever een vast contract nog bescherming is.

Ik word dan ook echt heel verdrietig van mensen zoals jij die beschrijft George.
Het is sowieso een klotetijd. Voor de zorgsector, maar eigenlijk voor de hele arbeidsmarkt.

Voor mij geldt hetzelfde als Thordis; tijdelijk contract, reorganisatie en dus m'n baan kwijt straks.

Bij mij is het nu de 5e werkgever op rij die gaat reorganiseren of failliet gaat.

V.w.b. de zorg, zonder grappig te willen klinken: daar maak ik me dus écht zorgen over.

Niet alleen voor de huidige ouderen, maar ook voor onze eigen generatie in de toekomst.

Ik heb geen ouders meer, maar ook geen kinderen. Niemand die mij kan opvangen als ik straks oud en hulpbehoevend ben.

Dat vind ik best een eng idee.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 12 november 2014 @ 10:31:

[...]

Heel herkenbaar. (Ik werk in een ziekenhuis en het is exact wat jij schrijft.)

Ik heb één collega, fulltimer, die nu al drie jaar ziek is. Steeds als ze volledig is beter gemeld, gaat het heel even goed en precies als het weer 'mag' wordt ze opnieuw ziek. Hopeloos, maar niemand kan er wat mee. En ondertussen doen 'we' al jaren het werk van die collega erbij. Als ze dan (weer even) is beter gemeld, zit je uit je neus te eten... Waardeloos.

Over zieke werknemers denk ik toch heel anders, ziek zijn is geen keuze. Dat ze het soms bij reïntegratie weten vol te houden totdat het weer 'mag', lijkt me vooral voor hen zwaar, anders wordt het arbeidsongeschiktheid en dat is geen leuk vooruitzicht. als arbeidsongeschikte heb je amper meer een toekomst. Dan mag je hopen dat je een gezonde partner hebt met een inkomen, anders is de kand op bijstandsniveau heel groot. Dus ik begrijp heel goed dat ze tot het naadje gaan om vol te houden totdat het 'mag'. Gezonde collega's zouden hun eigen gezondheid meer moeten waarderen in plaats van de ziekte en ellende van een ander als hun last te zien.

Maar zieke mensen kosten ook veel tijd en geld inderdaad. Je hebt liever gezonde werknemers uiteraard. Maar ik heb zelf behoorlijk wat voor mijn kiezen gehad de laatste jaren en een goede gezondheid is geen keuze, maar puur geluk.
quote:ZoIsHet schreef op 12 november 2014 @ 10:38:

Dat soort mensen verpesten het ook voor mensen die (echt) ziek zijn en wel willen en keihard hun best doen. Ik heb een chronische aandoening en werk 32u. Dat is goed te doen, heb een goede balans waardoor ik het goed vol kan houden. Ik doe daar ook alles voor en meld mij zo weinig mogelijk ziek. Dit jaar tot nu toe 3x waarvan 1x door een kaakoperatie gevolgd door een ontsteking. Dat kan iedereen overkomen. Doordat ik een chronische aandoening heb, heb ik wel meteen het stempel: vaak ziek. En als ik mij dan een x ziek meld, krijg ik dat dus ook te horen.

De kwaliteit van mijn werk is hetzelfde als mijn 'gezonde' collega's en over het algemeen werk ik sneller dan menig ander. Ik haal mijn deadlines.

Ik ben dus heel blij met die bescherming. Voor hoever een vast contract nog bescherming is.

Ik word dan ook echt heel verdrietig van mensen zoals jij die beschrijft George.Herkenbaar.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 12 november 2014 @ 10:19:

[...]

Die middelen zijn beperkter dan je denkt en het kost klauwen met tijd en geld dus. En dat is geld wat je had kunnen reserveren voor arbeid. Mensen moeten het echt bont maken of je moet ze gaan wegpesten, dat is mijn inziens niet de weg. Het blijven wel mensen en je weet vaak ook wat er achter het slechtere functioneren schuilt.

Goedkopere krachten maken je bedrijf wel flexibeler en dan is het makkelijker om door de crisis te laveren want het einde is nog lang niet inzicht. Ik hoor steeds meer slechte geluiden in onze branche, langdurende projecten die op zijn eind lopen en dan moeten er weer een hoop mensen eruit.

Je kan dus wel bang zijn dat voor sommige banen alleen nog goedkope krachten worden aangenomen, maar de werkelijkheid is dat dit gewoon nodig is om bedrijven gezond te houden. En die bedrijven moeten gezond blijven, er hangen weer andere banen vanaf, ik ga er in elk geval niet van rentenieren ofzo als je daar bang voor bent.Over de goedkope krachten denk ik iets anders maar ik ben wel met je eens dat het zeker voor kleinere ondernemingen goedkoper moet worden om echt niet functionerende werknemers te kunnen herplaatsen of kunnen ontslaan. Wel met duidelijke regels wanneer het kan, maar wel een kortere weg.
quote:Miss.Innuendo schreef op 12 november 2014 @ 10:41:

Het is sowieso een klotetijd. Voor de zorgsector, maar eigenlijk voor de hele arbeidsmarkt.

Voor mij geldt hetzelfde als Thordis; tijdelijk contract, reorganisatie en dus m'n baan kwijt straks.

Bij mij is het nu de 5e werkgever op rij die gaat reorganiseren of failliet gaat.

V.w.b. de zorg, zonder grappig te willen klinken: daar maak ik me dus écht zorgen over.

Niet alleen voor de huidige ouderen, maar ook voor onze eigen generatie in de toekomst.

Ik heb geen ouders meer, maar ook geen kinderen. Niemand die mij kan opvangen als ik straks oud en hulpbehoevend ben.

Dat vind ik best een eng idee.Ouderenzorg is echt helemaal uitgekleed, en het kunnen genieten van juiste psychische zorg die ondergebracht word bij de gemeente.
quote:Annapalona schreef op 12 november 2014 @ 10:46:

[...]

Over de goedkope krachten denk ik iets anders maar ik ben wel met je eens dat het zeker voor kleinere ondernemingen goedkoper moet worden om echt niet functionerende werknemers te kunnen herplaatsen of kunnen ontslaan. Wel met duidelijke regels wanneer het kan, maar wel een kortere weg.Ik heb gewoon liever een stel jonge honden die vers van school met goede moed aan hun carrière beginnen en alles geven dan één oude Stoffel de schildpad die zijn tijd uitzit en zijn eigen salaris niet terug verdiend en me alleen geld zit te kosten. Kijk, als die Stoffel me geen geld kost en me geld oplevert ben ik er dolgelukkig mee, kan me niet bommen wat ie kost. Maar mensen moeten me gewoon geld opleveren, het is hier geen charitatieve instelling.
quote:Annapalona schreef op 12 november 2014 @ 10:06:

Ik ben blij met de bescherming van vaste krachten, maar snap ook dat het in deze tijd erg frustrerend is voor de mensen die maar van tijdelijke contracten moeten leven, de balans lijkt helemaal weg te zijn.

Werkgevers dienen de niet functionerende mensen aan te pakken, er zijn echt wel middelen om dat soort mensen te wieberen.

Ben alleen bang dat als je gaat rommelen aan de bescherming van vaste krachten deze worden aangegrepen in veel banen om alleen nog goedkope krachten te hebben.

Ik las gisteren dat ze het langer doorwerken dan de aow leeftijd willen gaan promoten, dat is echt belachelijk.

Maak plaats voor de volgende generatie.

Daar maak je toch een miscalculatie; iedere werkgever kan van jou afkomen onder de noemer 'bedrijfseconomische redenen'. Zelfs met een vast contract ben je niet veilig.

Ik heb beiden nu al een paar keer achter de rug; vertrekken met een vast dienstverband en vertrekken met een tijdelijk contract.

Inmiddels maakt het me dus geen bal meer uit. Ik reken niet meer op de veiligheid die een werkgever me lijkt te bieden. Het is namelijk schijnveiligheid.

Helaas heeft het ook een andere kant: ik durf me niet meer emotioneel te binden aan mijn collega's, er is nog maar sprake van loyaliteit van mijn kant en ook mijn motivatie is nog wel eens ver te zoeken. Dat laatste is momenteel vooral omdat ik weet dat ik toch moet vertrekken. Mentaal heel zwaar om dan nog dagelijks naar je werk te moeten en gemotiveerd aan de slag te gaan.
quote:Annapalona schreef op 12 november 2014 @ 10:48:

[...]

Ouderenzorg is echt helemaal uitgekleed, en het kunnen genieten van juiste psychische zorg die ondergebracht word bij de gemeente.Ik snap deze reactie niet, dat zeg ik toch ook?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 12 november 2014 @ 10:55:

[...]

Ik heb gewoon liever een stel jonge honden die vers van school met goede moed aan hun carrière beginnen en alles geven dan één oude Stoffel de schildpad die zijn tijd uitzit en zijn eigen salaris niet terug verdiend en me alleen geld zit te kosten. Kijk, als die Stoffel me geen geld kost en me geld oplevert ben ik er dolgelukkig mee, kan me niet bommen wat ie kost. Maar mensen moeten me gewoon geld opleveren, het is hier geen charitatieve instelling.Ik zie dat toch anders, maar ik begrijp je standpunt wel hoor.
quote:Miss.Innuendo schreef op 12 november 2014 @ 10:56:

[...]

Ik snap deze reactie niet, dat zeg ik toch ook?Ik beaamde dat dus, misschien niet meteen zo negatief denken?
quote:Annapalona schreef op 12 november 2014 @ 11:00:

[...]

Ik beaamde dat dus, misschien niet meteen zo negatief denken?Jeetje, ontspan....ik stel een vraag...
quote:Miss.Innuendo schreef op 12 november 2014 @ 11:01:

[...]

Jeetje, ontspan....ik stel een vraag...Huh?
MrsStanleyWalker, ik ben het met je eens hoor. Alleen in dit specifieke geval is het wel eens moeilijk te verkroppen door meerdere factoren.

Nou ja, laat maar. Het is gewoon een punt van frustratie.
Frans zei tegen frans in het frans, is frans in het frans ook frans, nee zei frans tegen frans in het frans, frans is in het frans françois
Ik zit net eens bij de blogs te kijken hier... Man, wat een armoe. Er is geen één reactie op de laatste blogs. Waarom zouden ze die houden?

(Waar is de tijd van bijvoorbeeld Anne?)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 12 november 2014 @ 11:04:

MrsStanleyWalker, ik ben het met je eens hoor. Alleen in dit specifieke geval is het wel eens moeilijk te verkroppen door meerdere factoren.

Nou ja, laat maar. Het is gewoon een punt van frustratie.Dat snap ik wel. Niet iedereen heeft dezelfde arbeidsethos, ook zieke mensen niet uiteraard.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 12 november 2014 @ 11:12:

Ik zit net eens bij de blogs te kijken hier... Man, wat een armoe. Er is geen één reactie op de laatste blogs. Waarom zouden ze die houden?

(Waar is de tijd van bijvoorbeeld Anne?)Is ook een bugskel..
quote:MrsStanleyWalker schreef op 12 november 2014 @ 11:12:

[...]

Dat snap ik wel. Niet iedereen heeft dezelfde arbeidsethos, ook zieke mensen niet uiteraard.Precies, iedereen is anders.
quote:ketller schreef op 12 november 2014 @ 11:07:

Frans zei tegen frans in het frans, is frans in het frans ook frans, nee zei frans tegen frans in het frans, frans is in het frans françoisNou, echt he...?
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 12 november 2014 @ 11:12:

(Waar is de tijd van bijvoorbeeld Anne?)

Ik verbaas me over zoveel dingen hier.

Zo ook de zoekfunctie.

Ik zocht net naar dat topic dat gisteren is geopend over serious request.

Dus ik typ bij de zoekfunctie 'serious request' in.

Dan krijg je dit als resultaat: http://forum.viva.nl/foru ... quest#q=serious%20request

Daar heb je toch geen bal aan als je een topic van gisteren zoekt?
quote:ketller schreef op 12 november 2014 @ 11:13:

[...]

Is ook een bugskel..Vast niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven