Napraattopic deel 100

01-07-2018 11:38 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kia•Ora schreef:
25-07-2018 18:34
Ik heb er even over nagedacht of ik zou gaan reageren op de “discussie” die gisteren is ontstaan. En mijn conclusie is om dit toch maar even te doen. Omdat ik het heel vervelend vind dat de integriteit van zowel de mods als die van mij in twijfel getrokken wordt. Ik ga niet bevestigen noch ontkennen dat ik een (Junior)Mod ben, dit is een totaal nutteloze discussie, als ik zeg er eentje te zijn zal dit door een deel in twijfel getrokken worden en andersom precies hetzelfde verhaal. Denk er vooral van wat je ervan denken wilt. Maar ik zou het op prijs stellen als de discussie over integriteit gestaakt wordt. Stel, ik ben een mod, dan zou ik nooit de stafjes beoordelen van de mensen waarmee ik op dat moment in een discussie zit en zal ik altijd iemand anders vragen dit af te handelen. Dit geldt dan uiteraard ook voor mensen waar ik vriendschappelijke banden mee heb. Er is absoluut geen sprake van vriendjespolitiek of iemand bewust een (onterechte) ban aansmeren. In functie maak ik geen onderscheid, net zoals mijn vermeende collega’s dat niet doen…

Oh ja, nog een kleinigheidje, de moderators mogen niet forummen...
Voor iemand van jouw intelligentie en empathisch vermogen (zonder enige ironie!) maak je hier een bizarre uitglijder.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kia•Ora schreef:
25-07-2018 18:34
Ik heb er even over nagedacht of ik zou gaan reageren op de “discussie” die gisteren is ontstaan. En mijn conclusie is om dit toch maar even te doen. Omdat ik het heel vervelend vind dat de integriteit van zowel de mods als die van mij in twijfel getrokken wordt. Ik ga niet bevestigen noch ontkennen dat ik een (Junior)Mod ben, dit is een totaal nutteloze discussie, als ik zeg er eentje te zijn zal dit door een deel in twijfel getrokken worden en andersom precies hetzelfde verhaal. Denk er vooral van wat je ervan denken wilt. Maar ik zou het op prijs stellen als de discussie over integriteit gestaakt wordt. Stel, ik ben een mod, dan zou ik nooit de stafjes beoordelen van de mensen waarmee ik op dat moment in een discussie zit en zal ik altijd iemand anders vragen dit af te handelen. Dit geldt dan uiteraard ook voor mensen waar ik vriendschappelijke banden mee heb. Er is absoluut geen sprake van vriendjespolitiek of iemand bewust een (onterechte) ban aansmeren. In functie maak ik geen onderscheid, net zoals mijn vermeende collega’s dat niet doen…

Oh ja, nog een kleinigheidje, de moderators mogen niet forummen...
Wat een onhandige reactie.
JollyRider schreef:
25-07-2018 19:42
Voor iemand van jouw intelligentie en empathisch vermogen (zonder enige ironie!) maak je hier een bizarre uitglijder.
Behoorlijk.
HasseSimonsdochter schreef:
25-07-2018 19:44
Wat een onhandige reactie.
Ha. Dat vet gedrukte had ik nog gemist. Het hele stuk is dus onhandig. Nu is het echt duidelijk

Ook al schreef je dit met de beste bedoelingen, je kan dus nu niet meer onder deze nick gezellig meeforummen.
bethweeter wijzigde dit bericht op 25-07-2018 20:05
24.61% gewijzigd
Wauw, Kia, zo niet handig 😱
Ik wil helemaal niet weten welke forummer juun is of oppermod. Dat vind ik niet belangrijk! Ik vraag me af hoe objectief je zo’n functie uit kunt voeren wanneer mensen weten dat je een mod bent.
Dit is dus nog een extra reden om bekend te maken wie de moderators zijn. Vroeg of laat praat zo’n moderator zijn mond voorbij.
Ttass schreef:
25-07-2018 19:52
Ik wil helemaal niet weten welke forummer juun is of oppermod. Dat vind ik niet belangrijk! Ik vraag me af hoe objectief je zo’n functie uit kunt voeren wanneer mensen weten dat je een mod bent.
Dat is in deze voorbij. Maar dat was het al tijden.
Ttass schreef:
Op grote fora waar ik bekend mee ben, zijn de moderators wel bekend. Die bespreken achter de schermen gewoon de zaken die op het forum spelen. Ze forummen gewoon mee, iedereen weet ‘t en twee keer per jaar heeft iemand er problemen mee. Verder gaat dat prima.
Maar ja, zoals wel meer dingen op moderatiegebied hier op Viva, moet ook dit weer anders.
En juniors mogen gewoon forummen.
Ttass schreef:
Niet. En sowieso zaai je er onrust mee. Dat blijkt nu wel.
bethweeter schreef:
Dit is dus nog een extra reden om bekend te maken wie de moderators zijn. Vroeg of laat praat zo’n moderator zijn mond voorbij.
En hoe open en eerlijk durven mensen dan nog te forummen?
yasmijn schreef:
25-07-2018 19:57
En juniors mogen gewoon forummen.
Ja, dat was de insteek ook, omdat de vaste forummers hun pappenheimers kennen en eerder herkennen wanneer er stront aan de knikker is en zo. De insteek was niet dat ze zichzelf bekend maakten als juun. Jezus wat dom.
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2018 20:00
Ja, dat was de insteek ook. De insteek was niet dat ze zichzelf bekend maakten als juun. Jezus wat dom.
Nou, bij de meeste die-hard forummers was dit “vermoeden” er al eeuwen.

Iets te fanatiek met modteam verdedigen en alle regeltjes constant herhalen. :P
Ttass schreef:
Ik denk dat je helemaal niet objectief kunt modereren terwijl je zelf gezellig meepraat.
Vesper- schreef:
25-07-2018 19:59
Niet! Je hebt altijd gezeik. Dat heb je nu al met onbekende mods de één krijgt een ban voor patat en de andere verschrikkelijke reacties plaatst komt er mee weg. Dan ben ik blij dat het geen bekende mods zijn.
yasmijn schreef:
25-07-2018 20:03

Klopt. Doorzichtig ook.
yasmijn schreef:

Ja en iets te veel vriendjes van wie altijd de ban maar weer werd herroepen :D
Ik denk dat je helemaal niet objectief kunt modereren terwijl je zelf gezellig meepraat.
Niet alleen dat, maar ook in de clinch liggen met andere forummers, kies dan een juun uit die neutraal op het forum is.
Ttass schreef:
25-07-2018 20:05
Niet alleen dat, maar ook in de clinch liggen met andere forummers, kies dan een juun uit die neutraal op het forum is.
Ook eens.
Vesper- schreef:
25-07-2018 19:59
Dat levert bij die andere fora dus echt geen problemen op.
Ttass schreef:
Niet! Je hebt altijd gezeik. Dat heb je nu al met onbekende mods de één krijgt een ban voor patat en de andere verschrikkelijke reacties plaatst komt er mee weg. Dan ben ik blij dat het geen bekende mods zijn.
Er gaat nu wel een lampje branden hoe dat komt. Weet je ook gelijk bij wie je uit de buurt moet blijven of te vriend moet houden.
bethweeter schreef:
25-07-2018 20:06
Dat levert bij die andere fora dus echt geen problemen op.
Als je weet wie je voor je hebt, dan kun je daar zelf rekening mee houden.
Nemaìn’ schreef:
25-07-2018 18:52
Juun mag geen maatregelen opleggen. Opgelost.
Maar wel stafjes als 'afgedaan' verwijderen denk ik. Die dan dus nooit een niet forummende mod bereiken. Denk ik. Correct me als ik het fout heb.
impala wijzigde dit bericht op 25-07-2018 20:09
8.28% gewijzigd
.
Kan ook helemaal niet.Hoe mooi het ook klinkt in theorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven