Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 22:38
Over vandaag kan ik niet oordelen want ik was op pandajacht in Rhenen, maar na alle andere spaminvasies waren het niet de betaalde mods maar de vrijwillige juniormods die de rotzooi konden opruimen. Dus stel dat de betaalde mods het vandaag voor één keertje zelf hebben gedaan vind ik dat nog steeds geen reden tot juichen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar omdat ik geen idee heb hoeveel betaalde mods en hoeveel vrijwillige mods er zijn en wie de zooi vandaag heeft opgeruimd vond ik dat ze in het algemeen een compliment verdienden. Maar inderdaad, ere wie ere toekomt en natuurlijk zijn dat dan de vrijwillige mods die hier continue moeten puinruimen.

Heb je ze gezien de panda's?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Ik sta er een beetje dubbel in. Prima om mods te waarderen als ze hard gewerkt hebben om rotzooi op te ruimen. Maar het is wel weer rotzooi die sanoma zelf veroorzaakt en met de TD kunnen we nou eenmaal niet communiceren; de mods zijn de vertegenwoordigers van sanoma. Dus in feite hebben ze zelf een zooitje gemaakt en dat daarna weer opgeruimd; dat is niet heel prijzenswaardig of zo. En daarnaast kan ik niet overzien wie nou wat gedaan heeft. Heeft een mod heel geduldig gecommuniceerd met de technische dienst? Hebben mods ieder spamtopic apart handmatig verwijdert? Ik weet niet wat ik aan het waarderen ben?
En de mods communiceren er (volgens mij?) ook niet echt over?

Ik zie dat er spam was. En ik zie dat het weer weg is.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 22:38
Over vandaag kan ik niet oordelen want ik was op pandajacht in Rhenen, maar na alle andere spaminvasies waren het niet de betaalde mods maar de vrijwillige juniormods die de rotzooi konden opruimen. Dus stel dat de betaalde mods het vandaag voor één keertje zelf hebben gedaan vind ik dat nog steeds geen reden tot juichen.

Nou, zo veel als vandaag heb ik nog niet gezien. Echt niet. En er kwam geen eind aan.
shifty schreef:
11-08-2018 22:20
Eens. Maar gelukkig kan je in de context zien dat het sympathiek bedoeld was.
En blijkbaar is er een extra kenmerk nodig dan alleen de kleur om ons uit elkaar te kunnen houden. Dus moeten we ons misschien juist niet focussen op het verwijzen naar de kleur :biggrin:
Ja, jij hebt een bril en een tuinbroek. Ik niet.
It's PartyTime!
Oifa schreef:
11-08-2018 14:10
Dat wordt voor je bepaalt (meestal door de andere forumers, die het over HET groepje hebben), jij hoort wat mij betreft bij ons
Thnx, da's lief. :winkie:

Maar k bedoelde het eigenlijk echt als vraag aan Karinmetdecijfers. Ben wel benieuwd wij zij dan als die 'ons' ziet. Ik zie vele groepjes en een hoop beweging (daarbinnen en daartussen). Vraag me altijd af wat mensen die het hier kennelijk als 1 homogene massa zien dan precies als kenmerken voor het lidmaatschap zien.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Panda's jagen in Rhenen is ook veel leuker dan hier spam jagen, LV ;-D

De spam was inderdaad echt wel heul erg veel. Ik was gewoon verbaasd toen ik vanavond op het forum kwam en gewoon geen Koreaans zag staan!
The_Smile schreef:
11-08-2018 22:50
Ja, jij hebt een bril en een tuinbroek. Ik niet.

Wat mij betreft zijn we er uit :biggrin:
Oifa schreef:
11-08-2018 22:16
Ja ik ook, onze prins liefhebber is nooit meer teruggekomen helaas

Gzd.
Calamitycat schreef:
11-08-2018 22:44

Heb je ze gezien de panda's?
Ja. Ze wilden zelfs op de foto :cheer2:

Zoon was helemaal in de gloria, want die is al tien jaar helemaal into de panda's en vandaag zag ie ze dan eindelijk in het echt. En eerlijk is eerlijk: het zijn hartstikke leuke beesten,

Er was ook nog een tijgerpython. We hebben nog geprobeerd het glas waar hij achter zat te verwijderen en hem naar Brazilië te sturen, maar dat is helaas niet gelukt.
Er is echt geen organisatie ter wereld die hun websitebeheerders 'de TD' noemt. Behalve de CM en de mods van het Viva-Forum.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 22:56
Ja. Ze wilden zelfs op de foto :cheer2:

Zoon was helemaal in de gloria, want die is al tien jaar helemaal into de panda's en vandaag zag ie ze dan eindelijk in het echt. En eerlijk is eerlijk: het zijn hartstikke leuke beesten,

Er was ook nog een tijgerpython. We hebben nog geprobeerd het glas waar hij achter zat te verwijderen en hem naar Brazilië te sturen, maar dat is helaas niet gelukt.
:biggrin:
Ah wat leuk! Ben benieuwd, ga ze volgende week hopelijk zien :)
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 21:46
Wat een geslijm trouwens ineens tegen de mods, op het CM-topic.
Eens.

Maar ik ben dan ook zo een zure die klappen als het vliegtuig geland is echt heel stom vind.

Je zal je werk maar moeten doen...

En dat het een kutklusje is dat geloof ik wel, er zijn leukere dingen te bedenken dan de hele dag knopjes drukken om spam te verwijderen, maar het is nu ook weer geen vreselijk intensieve arbeid ofzo.
shifty schreef:
11-08-2018 22:48
Ik sta er een beetje dubbel in. Prima om mods te waarderen als ze hard gewerkt hebben om rotzooi op te ruimen. Maar het is wel weer rotzooi die sanoma zelf veroorzaakt en met de TD kunnen we nou eenmaal niet communiceren; de mods zijn de vertegenwoordigers van sanoma. Dus in feite hebben ze zelf een zooitje gemaakt en dat daarna weer opgeruimd; dat is niet heel prijzenswaardig of zo. En daarnaast kan ik niet overzien wie nou wat gedaan heeft. Heeft een mod heel geduldig gecommuniceerd met de technische dienst? Hebben mods ieder spamtopic apart handmatig verwijdert? Ik weet niet wat ik aan het waarderen ben?
En de mods communiceren er (volgens mij?) ook niet echt over?

Ik zie dat er spam was. En ik zie dat het weer weg is.
dit
Misschien een idee voor Sanoma om dan een spambot los te laten op Koreaanse en Chinese sites. Als de verkopen niets uitmaken en alleen de kliks tellen dan moeten er toch bakken met geld binnen komen via de adverteerders van Viva. Kunnen de bugs ook eens aangepakt worden en meer competente mensen op de TD gezet worden. Win/win.
Vanzai schreef:
11-08-2018 22:58
Er is echt geen organisatie ter wereld die hun websitebeheerders 'de TD' noemt. Behalve de CM en de mods van het Viva-Forum.
jawel die organisaties zijn er wel. maar de TD zijn dan de lui die de climatcontrol bijstellen of de batterijen vervangen van de OK robot
Amaqanda schreef:
11-08-2018 23:00
Eens.

Maar ik ben dan ook zo een zure die klappen als het vliegtuig geland is echt heel stom vind.

Dan ben ik ook maar zuur. Als ik iets belachelijk vind is het dat.
S-Meds schreef:
11-08-2018 23:02
jawel die organisaties zijn er wel. maar de TD zijn dan de lui die de climatcontrol bijstellen of de batterijen vervangen van de OK robot
Niet de website-beheerders dus, zoals ik al zei.

Een professionele organisatie spreekt als één; dus niet 'de TD' werkt eraan', maar 'wij werken eraan'.

Het is maar net waar je je voor laat lenen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
11-08-2018 22:58
Dat die tickets naar de conciërge zijn gegaan in plaats van naar IT :rofl:
Vriendelijk.
Ik ben wel benieuwd naar wat de reden is dat mensen hier het forum vol met spam zetten. Misschien wel mensen die vinden dat ze onterecht een ban gehad hebben. Ik heb zelf na een paar keer een ban gehad te hebben waarvan ook een een paar onterecht mijn abonnement op Viva opgezegd. Dan vragen ze bij Sanoma om een reden en toen ik zei dat ik onterecht naar mijn mening een ban had gehad toen zeiden ze van u ook al. Schijnt dat er veel mensen zijn die op dit forum zitten en een abonnement hebben die na een ban hun lidmaatschap opzeggen zoals ik ook gedaan heb.
prada schreef:
11-08-2018 23:02
Misschien een idee voor Sanoma om dan een spambot los te laten op Koreaanse en Chinese sites. Als de verkopen niets uitmaken en alleen de kliks tellen dan moeten er toch bakken met geld binnen komen via de adverteerders van Viva. Kunnen de bugs ook eens aangepakt worden en meer competente mensen op de TD gezet worden. Win/win.
Ja en dan al die “lees ooks” in het Koreaans vertalen. Zijn wij er vanaf.
Veel is meer dan 10 denk je?
Blondie456 schreef:
11-08-2018 23:11
Ik ben wel benieuwd naar wat de reden is dat mensen hier het forum vol met spam zetten. Misschien wel mensen die vinden dat ze onterecht een ban gehad hebben.
Dat denk ik niet hoor. De meeste bannelingen hier zitten niet zo goed in hun Koreaans. En ze kunnen ook niet zo snel typen.
Blondie456 schreef:
11-08-2018 23:11
Ik ben wel benieuwd naar wat de reden is dat mensen hier het forum vol met spam zetten. Misschien wel mensen die vinden dat ze onterecht een ban gehad hebben. Ik heb zelf na een paar keer een ban gehad te hebben waarvan ook een een paar onterecht mijn abonnement op Viva opgezegd. Dan vragen ze bij Sanoma om een reden en toen ik zei dat ik onterecht naar mijn mening een ban had gehad toen zeiden ze van u ook al. Schijnt dat er veel mensen zijn die op dit forum zitten en een abonnement hebben die na een ban hun lidmaatschap opzeggen zoals ik ook gedaan heb.
Whahaha
Vriendelijk.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 23:18
Dat denk ik niet hoor. De meeste bannelingen hier zitten niet zo goed in hun Koreaans. En ze kunnen ook niet zo snel typen.
Natuurlijk niet. Er is geen mens die zo snel zoveel topics kan openen. Dat is echt een bot.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2018 23:18
Maar misschien wel n leuk programmaatje schrijven
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven